älä jätä loppu vuoteen eroa kirkosta nyt
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:49"]
Seurakunnat tukevat partiolippukuntia. Tämän takia itse kuulun vielä kirkkoon vaikka muut kirkon jutut ei ihan nappaa. T. Partiolainen
[/quote]
HAHAHAHA! Aika homoa olla joku partiolainen.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:01"]
Annetaan markkinavoimille sitten Suomen kirkot ja hautausmaatkin. Kunnilla kun ei ole muuten tällä hetkellä tiukkaa, niin kyllähän sieltä budjeteista löytyy rahat kirkkomaiden hoitoonkin. Eikä tasokaan laske... ja kun kaikki kirkon henkilöstö erotetaan, niin taas saadaan Suomeen lisää työttämiä :-)
Miettikää mitä arvorakennuksia kaupunkeihin ja kyliin jää kun kirkot lasketaan pois?
Voidaanhan kaikki kirkon palvelut siirtää kunnille. Mitäs sitten tapahtuu? Verot nousee. Mulla onneksi tippuu, kun tulee jakajia enemmän.
Minä ainakin halua tarjota lapsilleni, jotakin pysyvää. Kirkko edustaa minulle pysyvyyttä. Se on myös ollut mukana elämäni tärkeimmillä hetkillä. Lapsen synnyttyä, naimisiin mentäessä, läheisen pois mennessä. Olen myös saanut sieltä apua, ollut mukana toiminnassa, käynyt perhekerhossa. Lapseni ovat käyneet rippikoulun. Monenlaista tapahtumaa vuoden mittaan järjestävät.
[/quote]
Valtio maksaa kyllä ihan veronmaksajien budjetista hautumaiden hoidon. Hoidon tasoa voi laskea ihan hyvin ei vainajat valita. Sitäpaitsi itse en edes halua tulla missään tapauksessa haudatuksi hautuumaalle. mihin tahansa muualle mutta ei sinne. En osallistu ainoankaan sukulaisen haudan hoitoon sentilläkään. Vanhemilla ei hautaa tule olemaan. Muistolaatta vain.
Kirkon henkilöstö joutaa hakea ihan oikeita tuottavia töitä. Paskan jauhannasta maksetaan ihan liikaa.
kirkon piruntorjuntabunkkerit ovat homeessa ja monet arvottomia joten joutavat ihan puskutraktorilla laittaa kasaan. Ja monissa kirkonkylissä ei ole kohta muutenkaan asukkaita, joten ei niitä kirkkorakennuksiakaan kaivata.
Minulle kirkko ei edusta muuta kuin lasten kiusaajia ja eriarvostajia koulussa sekä naissyrjintää, erilasiten syrjintää. Ilman kirkkoa olen elänyt ja aion elää jatkossakin. Naimisin olen päässyt ilman kirkkoa samoin lapsi on saanut nimensä. En ole kaivannut kastetta enkä rippijuhlia. Kirkolla ei ole niin mitään annettavaa minulle. minulle on aivan sama
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:44"]
Nyt yleistin liikaa kun sanoin että kirkko opettaa, tarkoitin että moni nykyinen pappi ja piispa opettaa Raamatun vastaisesti.
T: 57
[/quote]
Sinäkö tiedät paremmin mikä on raamatun hengen mukaista opetusta kuin piispat?
"Se, joka itsensä ylentää, se alennetaan". Tervemenoa, kerro demoneille terveisiä!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:51"]
JEP. Tosi NOLOA kuulua kirkkoon. Jopa meni yksi rukouslappujaan tyrkyttävä äijä hiljaiseksi kun sanoin että ei kiitos kun en ole koskaan kuulunut kirkkoon. :D Oikein ilolla nolasin mokomat tyrkyttäjät.
[/quote]
Vaikutat vastenmieliseltä ihmiseltä. Nolaatko yleensäkin sellaisia ihmisiä, jotka ajattelevat asioista eri tavalla kuin sinä?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:45"]
En mä aio erota kirkosta. Kirkko tekee paljon hyvää työtä. Auttaa vähempiosaisia.
En ole kihkouskovainen, mutta minusta on hyvä kuulua kirkkoon.
Minusta on joskus kiva käydä kirkossa kuuntelemassa ja katselemassa.
Minuasta oli hienoa mennä kirkkomenoin naimisiin ja lapsemme on kastettu.
Oma valinta. Sehän on ihan vapaaehtoista.
Nykyäään ajatusta...mulle kaikki ...on paljon. Ja yhteisen tekemisen henki on vähissä. En tiedä onko kirkkoon kuuluminen jotenkin epämuodikasta.
En ole muodin perään. Hyvä näin.
[/quote]
-kirkossa saa käydä ilman jäsen maksuakin.
-Kirkko ei montaa senttiä veroeurostaan laita vähempiosaisten hyväksi. Suurin osa rahoita menee tyhjien ja turhien pytinkien ylläpitoon ja henkilöstön palkkoihin. Ruoka-apuunkin saa rahaa EUlta ja yhteiskunnalta.
-naimisiin pääsee ilman kirkkoa, lapsi saa nimen ilman kastetta.
[/quote]
Totta puhut ja olen aina ihmetellyt kolehtien keruuta. Jos kerran siitä kirkollisverosta menee osa hyväntekeväisyyteen, niin miksi hitossa pitää vielä kerätä kolehtiakin ja minne ne kolehtirahat oikein uppoavat tosiasiassa? Voisiko joku viisaampi valistaa, kun en ymmärrä.
[/quote]
Kolehdin keräämisen yhteydessä mainitaan aina, mihin sen viikon kolehti menee. Esimerkiksi lastentalon katon korjaamiseen, vahusten ulkoiluttamiseen, uusiin urkuihin, hautausmaan kukkasiin...
Kuulun mielelläni kirkkoon enkä aio erota, vaikka av-rasistit saisivat mahahaavan sen takia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:21"]
www.liitykirkkoon.fi, niin säästät sielun.
[/quote]
Minä olin siinä käsityksessä, että yksin armosta/uskosta on aika kova juttu eli kirkkoon kuuluminen ei ole edes tarpeellista. Kirkkoon kuuluminen ei tee sielulle mitään. Usko on ainoa joka pelastaa jos pelastaa.
Haukkukoon mammat minut pystyyn mutta minä olen kyllä viimeinen joka kirkosta lähtisi, olen saanut paljon apua sieltä, mm. terapiaa lämpimässä hengessä ja täysin ilman mitään hihhulointia, siinä vaiheessa kun julkinen terveydenhuolto ei sitä minulle kattanut.
Minä itse asiassa liityin muutama vuosi sitten kirkkoon, kun huomasin seurakunnan toimintaa jouduttuani seuraamaan läheltä, että tuo on hyvä kohde laittaa rahani kun mietin hyväntekeväisyyttä. Eli en ole eroamassa, kiitos vain.
Tuntuu muuten että tänä päivänä pahempia saarnaajia olette te eroa kirkosta-sekopäät.
Loppuvuosi on jo, mutta vielä ennätät
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake