älä jätä loppu vuoteen eroa kirkosta nyt
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:21"]
www.liitykirkkoon.fi, niin säästät sielun.
[/quote]
ei ketään kiinnosta liittyä kun on kerran eroon päässyt.
Laskin tuossa juuri, että jään itse voitolle kun pysyn seurakunnassa. Kiitos diakoniatoimiston ruokalahjakorttien. T. Köyhä
[/quote]
saat sä ne käntyt kirkolta vaikka et kirkkoon kuuluisikaan.
[/quote]
Kirkollakos se sielu pelastuu? Minä kun olin ymmärtänyt, että uskolla. Kai sitten olen väärässä.
Laskin tuossa juuri, että jään itse voitolle kun pysyn seurakunnassa. Kiitos diakoniatoimiston ruokalahjakorttien. T. Köyhä
[/quote]
Mäkin olen laskenut ja joka vuosi "säästän" yli 700€ kun en maksa kirkollisveroa. Sitä on tullutkin jo säästettyä reeippasti yli10000e työuran ajalta ihanomaan pussiin.
Ps. ei kirkko maksa sun känttyjäs vaan saa siihen eu:lta tukea.
[/quote]
ÄLÄ JAUHA PASKAA!
[/quote]
Aika paljon luvattu. Koska kirja sanoo niin, ja idea tuntuu SINUSTA hyvältä..??
Kirkosta eroaminen oli the best decision ever! En halua maksaa jostain mitä en tarvitse. Typerää kerjätä kansalta rahaa johonkin, minkä jonkun mielikuvitus on aiheuttanut.
Ajatelin erota seuraavien kirkollisvaalien jälkeen. Aion äänestää kaikkein uudistusmielisintä ehdokasta.
Kantsii muistaa että ensivuonna työeläkemaksut nousevat, samoin verot ja muut pakoliset maksut. Eromalla kirkosta jää edes vähän enemmä nrahaa käytettäväksi.
Kantsii katsoa verolappua ja sieltä paljonko maksaa kirkollisveroa. Se raha jää puhtaana omaan pussiin ensi vuonna kun eroaa nyt kirkosta. Kyllä niilläkin rahoilla saa muutaman aterian perheelle.
Mä erosin kirkosta 15 vuotta sitten. Syyntä oli se, etten usko kirkon oppeihin ja olin vihainen kirkon harrastamasta syrjinnästä. Mutta tosiaan , olen sitten myös säästänyt pitkän pennin... tuota en ollut ajatellutkaan.
Erosin jo viime jouluna:) Minun puolesta jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta uskosta ei tarvi maksaa.
En mä aio erota kirkosta. Kirkko tekee paljon hyvää työtä. Auttaa vähempiosaisia.
En ole kihkouskovainen, mutta minusta on hyvä kuulua kirkkoon.
Minusta on joskus kiva käydä kirkossa kuuntelemassa ja katselemassa.
Minuasta oli hienoa mennä kirkkomenoin naimisiin ja lapsemme on kastettu.
Oma valinta. Sehän on ihan vapaaehtoista.
Nykyäään ajatusta...mulle kaikki ...on paljon. Ja yhteisen tekemisen henki on vähissä. En tiedä onko kirkkoon kuuluminen jotenkin epämuodikasta.
En ole muodin perään. Hyvä näin.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:45"]
En mä aio erota kirkosta. Kirkko tekee paljon hyvää työtä. Auttaa vähempiosaisia.
Nykyäään ajatusta...mulle kaikki ...on paljon. Ja yhteisen tekemisen henki on vähissä. En tiedä onko kirkkoon kuuluminen jotenkin epämuodikasta.
[/quote]
Ei vaan epämuodikasta, vaan ihan helvetin NOLOA!
Mun kirkosta eroamisesta on muistaakseni noin kuusi vuotta. Kannattaa erota maistraatin kautta. Se on ihan helppoa. Joko sähköisesti tai kopioimalla pdf lomake ja lähettämällä se maistraattiin.
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk_1_70_p010806_/index.html
J-P
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:45"]
[/quote]
-kirkossa saa käydä ilman jäsen maksuakin.
-Kirkko ei montaa senttiä veroeurostaan laita vähempiosaisten hyväksi. Suurin osa rahoita menee tyhjien ja turhien pytinkien ylläpitoon ja henkilöstön palkkoihin. Ruoka-apuunkin saa rahaa EUlta ja yhteiskunnalta.
-naimisiin pääsee ilman kirkkoa, lapsi saa nimen ilman kastetta.
Seurakunnat tukevat partiolippukuntia. Tämän takia itse kuulun vielä kirkkoon vaikka muut kirkon jutut ei ihan nappaa.
T. Partiolainen
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:28"]
[/quote]
Ps. ei kirkko maksa sun känttyjäs vaan saa siihen eu:lta tukea.
[/quote]
Osa käntyistä on eu-känttyjä. Suurin osa on ihan seurakunnan itsensä maksamaa känttyavustusta eli maksulappuja kauppaan tai muuta tukea. Ja pitää niille eu-käntyn jakajillekkin palkka jostain maksaa. Diakoniatyöntekijän palkkoihin ei tipu eu-rahaa.
Laskin tuossa juuri, että jään itse voitolle kun pysyn seurakunnassa. Kiitos diakoniatoimiston ruokalahjakorttien.
T. Köyhä