älä jätä loppu vuoteen eroa kirkosta nyt
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:45"]
En mä aio erota kirkosta. Kirkko tekee paljon hyvää työtä. Auttaa vähempiosaisia.
En ole kihkouskovainen, mutta minusta on hyvä kuulua kirkkoon.
Minusta on joskus kiva käydä kirkossa kuuntelemassa ja katselemassa.
Minuasta oli hienoa mennä kirkkomenoin naimisiin ja lapsemme on kastettu.
Oma valinta. Sehän on ihan vapaaehtoista.
Nykyäään ajatusta...mulle kaikki ...on paljon. Ja yhteisen tekemisen henki on vähissä. En tiedä onko kirkkoon kuuluminen jotenkin epämuodikasta.
En ole muodin perään. Hyvä näin.
[/quote]
Ei vaan epämuodikasta, vaan ihan helvetin NOLOA!
[/quote]
JEP. Tosi NOLOA kuulua kirkkoon. Jopa meni yksi rukouslappujaan tyrkyttävä äijä hiljaiseksi kun sanoin että ei kiitos kun en ole koskaan kuulunut kirkkoon. :D Oikein ilolla nolasin mokomat tyrkyttäjät.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:21"]
www.liitykirkkoon.fi, niin säästät sielun.
[/quote]
En usko että Jumala on noin byrokraattinen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:49"]
Seurakunnat tukevat partiolippukuntia. Tämän takia itse kuulun vielä kirkkoon vaikka muut kirkon jutut ei ihan nappaa. T. Partiolainen
[/quote]
Eli jos Kokoomus tukisi partiolippukuntia, liittyisit puolueeseen?
[/quote]
No ainakin positiivisemmin suhtautuisin ja voisin tehdä joskus talkootyötä puolueen hyväksi. Jos siis puhutaan samoista summista ja teoista mitä kirkko tekee.
T. Partiolainen
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:21"]
Laskin tuossa juuri, että jään itse voitolle kun pysyn seurakunnassa. Kiitos diakoniatoimiston ruokalahjakorttien. T. Köyhä
[/quote]
Ps. ei kirkko maksa sun känttyjäs vaan saa siihen eu:lta tukea.
[/quote]
Osa käntyistä on eu-känttyjä. Suurin osa on ihan seurakunnan itsensä maksamaa känttyavustusta eli maksulappuja kauppaan tai muuta tukea. Ja pitää niille eu-käntyn jakajillekkin palkka jostain maksaa. Diakoniatyöntekijän palkkoihin ei tipu eu-rahaa.
[/quote]
Mitä MITÄ!! Eikö kirkkokansa autakaan vähempiosaisia ihan hyvästä sydämmestä eikä rahan takia!!! Menevät oikeisiin töihin josta saavat rahaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:49"]
Seurakunnat tukevat partiolippukuntia. Tämän takia itse kuulun vielä kirkkoon vaikka muut kirkon jutut ei ihan nappaa. T. Partiolainen
[/quote]
nolo syy kuulua kirkkoon. Miksi partio ei irrottaudu mokomasta lasten aivopesulaitoksesa?? Niin eihän se voi kun kirkko antaa avustuksia ja partio sitten lasten sielut kirkolle...
Nyt jos koskaan Suomen kansa tarvitsee kirkon sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Älkää menkö pois sanan kuulosta. Jos menette toiseen kristilliseen seurakuntaan, se on ihan ok, mutta älkää hylätkö kristittyjen yhteyttä.
Musta kirkosta eroaminen on paras ajoittaa johonin Räsäsen tölväisyyn, jolloin niitä erotilastoja tiirataan oikein huolella ja eroaminen tulkitaan kannanotoksi.
Miksi kaikki ovat niin pinnallisia ja ajattelevat vain muutamia menetettyjä euroja?
En ole uskovainen, mutta kuulun kirkkoon. Syystä, että kirkko on tarjoaa kriisitilanteissa ihmisille apua ja muutoinkin tekee asioita yhteiseksi hyväksi. Seurakunta järjestää perhekerhoja ym. joita pienemmillä paikkakunnilla ei muutoin ole. Kirkkohäistä en haaveile.
Verovaroilla ylläpidetään hautausmaita sekä kauniita kirkkorakennuksia, jotka kuuluvat suomalaiseen perinnemaisemaan. Ruotsissa seurakunnat ovat rahapulassa myyneet kirkkorakennuksia yksityisille. Se on mielelestäni surullista. Toivon, että kirkkoon kuulumattomia "vapaamatkustajia" ei haudattaisi seurakuntien hoitamille hautausmaille. Kirkollisten arkipyhien kuten helatorstain vapaapäivään tulisi olla oikeutettuja vain kirkkoon kuuluvat.
Ev.lut.kirkossa ei edes tuputeta uskontoa. Se tuo jotain yhteisöllisyyttä elämääni esimerkiksi joulukirkon muodossa. Mikäli joulua vietetään lapsuudenkodissani, käymme saman paikkakunnan kirkossa kuin aina lapsena. Ja viemme isäni ja muiden sukulaisten haudalle kynttilät. Se luo kyllä jotain turvaa elämääni, että täältä tulen, tänne kuulun. Työn perässä olen siis muuttanut kauas. Työni on hektistä ja stressaavaa, joulukirkossa voin rauhoittua ja miettiä mennyttä ja tulevaa vuotta. Näistä syistä haluan kuulua kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:48"]
En mä aio erota kirkosta. Kirkko tekee paljon hyvää työtä. Auttaa vähempiosaisia.
Nykyäään ajatusta...mulle kaikki ...on paljon. Ja yhteisen tekemisen henki on vähissä. En tiedä onko kirkkoon kuuluminen jotenkin epämuodikasta.
[/quote]
-kirkossa saa käydä ilman jäsen maksuakin.
-Kirkko ei montaa senttiä veroeurostaan laita vähempiosaisten hyväksi. Suurin osa rahoita menee tyhjien ja turhien pytinkien ylläpitoon ja henkilöstön palkkoihin. Ruoka-apuunkin saa rahaa EUlta ja yhteiskunnalta.
-naimisiin pääsee ilman kirkkoa, lapsi saa nimen ilman kastetta.
[/quote]
Mua niin ärsyttää nämä PUMMIT! Kyllä jotkut muut ne sähköt ja musiikit sinne kirkkoon kustantaa.
Ihmiset kyllä tuijottavat nykyään vain omaan napaansa :(
sitten pitää myös selvitä ilman muiden apua, jos itse ei ole valmis toimimaan yhteisön hyväksi. Ja pummilla käydään kirkossa, miksi?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 00:42"]
Ihmiset kyllä tuijottavat nykyään vain omaan napaansa :(
sitten pitää myös selvitä ilman muiden apua, jos itse ei ole valmis toimimaan yhteisön hyväksi. Ja pummilla käydään kirkossa, miksi?
[/quote]
Kirkko pummaa valtion rahoja pytinkiensä pystyssä pitämiseen (vaikka ne saisi tarpeettomina jyrätä kumoon), joten kyllä kirkkorakennuksessa ihna jokainen veronmaksaja saa käydä. Tilaisuuksissa kysykööt jäsenkorttia, ei sinne tarvii muita päästää, jos kirkkokansa on niin ahnetta. Taitaa uudessa raamatun painoksessa lukeakin "Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi vain jos he maksavat kirkollisveroa". Ei mua tosinedes kiinnosta moiset paskanjauhantatilaisuudet.
Kirkko papistoineen on tuijottanut ihan omaa napaansa kautta aikojen. Kukahan ne papiston paremman pröystäily elämän ovat maksaneet ja turhat kirkkorakennukset. Nenän vartta papisto on katsellut köyhiä muka "hienompina" ja "parempina" ihmisinä. Minä en ole antanut enkä anna kirkolle senttiäkään rahoistani vapaaehtoisesti. Kirkkokansa linnottautukoon pirintappobukkereihinsa ja jättäköön lapset päiväkodeissa ja kouluissa rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 00:03"]
Miksi kaikki ovat niin pinnallisia ja ajattelevat vain muutamia menetettyjä euroja?
En ole uskovainen, mutta kuulun kirkkoon. Syystä, että kirkko on tarjoaa kriisitilanteissa ihmisille apua ja muutoinkin tekee asioita yhteiseksi hyväksi. Seurakunta järjestää perhekerhoja ym. joita pienemmillä paikkakunnilla ei muutoin ole. Kirkkohäistä en haaveile.
Verovaroilla ylläpidetään hautausmaita sekä kauniita kirkkorakennuksia, jotka kuuluvat suomalaiseen perinnemaisemaan. Ruotsissa seurakunnat ovat rahapulassa myyneet kirkkorakennuksia yksityisille. Se on mielelestäni surullista. Toivon, että kirkkoon kuulumattomia "vapaamatkustajia" ei haudattaisi seurakuntien hoitamille hautausmaille. Kirkollisten arkipyhien kuten helatorstain vapaapäivään tulisi olla oikeutettuja vain kirkkoon kuuluvat.
Ev.lut.kirkossa ei edes tuputeta uskontoa. Se tuo jotain yhteisöllisyyttä elämääni esimerkiksi joulukirkon muodossa. Mikäli joulua vietetään lapsuudenkodissani, käymme saman paikkakunnan kirkossa kuin aina lapsena. Ja viemme isäni ja muiden sukulaisten haudalle kynttilät. Se luo kyllä jotain turvaa elämääni, että täältä tulen, tänne kuulun. Työn perässä olen siis muuttanut kauas. Työni on hektistä ja stressaavaa, joulukirkossa voin rauhoittua ja miettiä mennyttä ja tulevaa vuotta. Näistä syistä haluan kuulua kirkkoon.
[/quote]
Hautuumaita pidetään yllä ihan VALTION verorahoilla. Tosin aivan liikaa laitetaan rahaa kuolleiden palvomiseen kun nekin rahat kannattaisi käyttää elävistä huolehtimiseen. Eipä siltä haudasta ole moni tullut valittamaan että nyt on ruoho vähän liian pitkää, rikkaruohot jäi kitkemättä tai että kivipaasi on vähän vinossa.
PS. Jättäkää viemättä muovikynttilät haudoille ja laittakaa rahat hyväntekeväisyyteen, niin sekä luonto ja ikanssahmiset kiittävät
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:48"]
[/quote]
-kirkossa saa käydä ilman jäsen maksuakin.
-Kirkko ei montaa senttiä veroeurostaan laita vähempiosaisten hyväksi. Suurin osa rahoita menee tyhjien ja turhien pytinkien ylläpitoon ja henkilöstön palkkoihin. Ruoka-apuunkin saa rahaa EUlta ja yhteiskunnalta.
-naimisiin pääsee ilman kirkkoa, lapsi saa nimen ilman kastetta.
[/quote]
Mua niin ärsyttää nämä PUMMIT! Kyllä jotkut muut ne sähköt ja musiikit sinne kirkkoon kustantaa.
[/quote]
Joo paljon on PUMMEJA kirkontilaisuuksisa. Ihan ääriään myöden pursuavat kirkot. Kateellinen on uskovainenkin. :D
Oikeasti yöks kirkkomusiikki ja yöks kirkot. Eikun puskutraktorilla kumoon.
no, jos maksaa 800 euroa vuodessa, pistää se vähän miettimään eroamista, kun ei millään lailla käytä kirkon palveluja. Mihin ne rahat menee? Kyllä heidänkin olisi syytä tehostaa toimintaansa ja pitää vaikka niitä yyteitä, niinkuin kaikki muutkin organisaatiot joutuvat tänä päivänä tekemään. Kyllä harkitsen vahvasti eroamista. Tähän asti olen kiltisti maksanut tuon 800 vuodessa ajatellen sen menevän hyväntekeväisyyteen. Nyt ajattelen, että rahoitan ahdasmielistä, syrjivää toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:12"]
no, jos maksaa 800 euroa vuodessa, pistää se vähän miettimään eroamista, kun ei millään lailla käytä kirkon palveluja. Mihin ne rahat menee? Kyllä heidänkin olisi syytä tehostaa toimintaansa ja pitää vaikka niitä yyteitä, niinkuin kaikki muutkin organisaatiot joutuvat tänä päivänä tekemään. Kyllä harkitsen vahvasti eroamista. Tähän asti olen kiltisti maksanut tuon 800 vuodessa ajatellen sen menevän hyväntekeväisyyteen. Nyt ajattelen, että rahoitan ahdasmielistä, syrjivää toimintaa.
[/quote]
Sun 800e ehken 8-16 euroa menee hyväntekeväisyyteen. Muut mene kirkon työntekijöiden palkkoihin ja suurimman osan aikaa tyhjillään seusovien kirkkorakennusten ylläpitoon. Ajattele jos antaisit 800€ suoraan jollekin apua tarvitsevalle perheelle ilman välikäsiä, niin kuinka paljon he siitä hyötyisivät.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:12"]
[/quote]
800e vuodessa on 8000€/10 vuodessa. :D
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:49"]Seurakunnat tukevat partiolippukuntia. Tämän takia itse kuulun vielä kirkkoon vaikka muut kirkon jutut ei ihan nappaa.
T. Partiolainen
[/quote]
Sitä suuremmalla syyllä pitäisi kirkosta erota.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:36"]
Katso tuolta mihin rahat menee.
[/quote]
Kirkon propagandaa. onneksi en ole maksanut enkä maksa kirkolle senttiäkään. En tykkää lastenkiusaajista ja lasten aivopesijöistä joka on piiloitettu "hyväntekeväisyyden" ja "hyväsydämmisyyden" taakse.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:49"]
[/quote]
Eli jos Kokoomus tukisi partiolippukuntia, liittyisit puolueeseen?