Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mulla ole aikaa kaikkeen: käydä kokoaikatöissä, seurata politiikkaa, maailmanmenoa, urheilla, nukkua vähintään 8h yöunet, sivistää itseäni kirjoilla, harrastaa taidetta, hankkia lapsia ja pitää heistä huolta

Vierailija
14.08.2021 |

Siis miten teillä on aikaa kaikkeen tuohon? Pää hajoaa enkä lopulta saa aikaiseksi kuin käytyä töissä ja ruokakaupassa. Lopun aikaa makaan masentuneena sängyssä pohtien mitä EN ole saanut aikaiseksi.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi neuvo: Lopeta netin käyttö puoleksi vuodeksi. Myös telkkarin katsomista voi vähentää minimiin tai myöskin lopettaa puoleksi vuodeksi.

Suurin osa ihmisistä ei pysty (edes) tähän.

Minä poistuin FB:sta, elämänlaatu parani heti ja päiviin tuli lisää tunteja. Telkkaria katson todella vähän myös, suoratoistona sarjat, jotka oikeasti kiinnostaa. Tällä hetkellä sellaista ei ole joten Netflix:kin pysyy kiinni. Arkena en välttämättä koske puhelimeen koko päivänä, jollei joku laita viestiä.

Tv ja netti ovat ihan oikeasti hirveitä aikasyöppöjä ja some vaikuttaa mielialaan uskomattoman paljon, negatiivisella tavalla.

Minäkin poistin fb:n ja jo pelkästään se vapautti paljon aikaa ja kohensi mielialaa. Muut somekanavat käytössä edelleen, mut on paljon mukavampaa ja nopeampaa selata instasta kavereiden kivoja lomakuvia, kuin lukea fb:sta ruti ruti vali vali tekstejä millon mistäkin.

Vierailija
82/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on aikaa kaikkeen tuohon, suorittaa elämäänsä hampaat irvessä. Joskus kannattaa vähän höllätä ja tuntea jopa pienoista tylsyyttä. Silloin saattaisi voida kohdata syvimmän itsensä, mutta tätä kaikki eivät tietenkään halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali perheellinen pystyy tuohon. Sinulla on elämänhallinta hukassa.

Miksi pitäisi pystyä? Oletko vähän sairas… ettekö ole tulleet tänne maapallolle nauttimaan eläästä, s**tanan koirat? Ei! Kun vielä pitäisi vähän peräsuoli ulkona suorittaa! S**tanan kehitysvammmaiset i d i o o t i t! :Dd

Onko elämästä nauttiminen sulle makaamista tv:n edessä tyhjä katse silmissä? Mulle tuo olis painajanainen. Haluan tehdä asioita itse, enkä vaan tuijottaa muiden tekemisiä.

Ei ole voimia, työ vie voimat, ja viikonloput ja illat kuluu levätessä.

Eri

Vierailija
84/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädellisten yömarssi kirjoitti:

Systeemin on tarkoitus taivuttaa sinut tuohon täyspäiväiseen työhön niin tiristyypähän ainakin parhaat mehut muilta haihatuksilta. Onpahan pois ainakin itsesi sivistämisestä ja jaksamisesta, kun ainakin valtaosa käyttää vapaansa lähinnä viihteeseen ja lepäilyyn. Väsyneenä ja onnettomana olet henkisesti nujerrettu, mutta käytpähän edes töissä ja ansaitset paikkasi. Me astetta fksummat ja ovelammat nautitaan maailman hetelmistä ilman vaivoja ja vitsauksia.

Ja me astetta fiksummat ja ovelammat käymme töissä, omistamme talon, autot, huviveneen.. Sinulla vain tuulen huuhtoma perse. Siinä sinun fiksuus. Kai se on valehdeltava itselleen tuolla tyylillä että jaksaa elää.

Vierailija
85/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennä mulle vielä, että kuka sinua vaatii suorittamaan noita kaikkia?

Mä olen 31 v. lapseton nainen. Asun yksin, opiskelen ja harrastan silloin kun on motivaatiota. Kukaan ei ole valittanut minulle, että elän väärin.

Vierailija
86/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on hyvin aikaa käydä töissä 7 - 7.5h päivässä, harrasta liikuntaa tunti päivässä (40min työmatkaa fillarilla ja 20min punttia) ja sen jälkeen puuhastella omiani. En toki tuhlaa aikaani mihinkään poliitikkaan tai uutisten katseluun, ei ne kiinnosta minua tai ole minun ongelmiani.

Vierailija
87/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali perheellinen pystyy tuohon. Sinulla on elämänhallinta hukassa.

Miksi pitäisi pystyä? Oletko vähän sairas… ettekö ole tulleet tänne maapallolle nauttimaan eläästä, s**tanan koirat? Ei! Kun vielä pitäisi vähän peräsuoli ulkona suorittaa! S**tanan kehitysvammmaiset i d i o o t i t! :Dd

Onko elämästä nauttiminen sulle makaamista tv:n edessä tyhjä katse silmissä? Mulle tuo olis painajanainen. Haluan tehdä asioita itse, enkä vaan tuijottaa muiden tekemisiä.

Niin ja me työssäkäyvät vielä elätetään tuommoisiakin !

Vierailija
88/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on niin, että nykynuorten elämä on potentiaalisesti paljon stressaavampaa, kuin oman sukupolveni (olen kohta 50v.). Johtuen siitä, että mahdollisuuksia on entistäkin enemmän. Voi olla vaikea valita tai hahmottaa rajojaan. Ja syyttää voi itseään jatkuvasti, koska minullahan on mahdollisuus . Huh, ei käy kateeksi.

Ihmettelen silti hieman, että mistä nämä vaatimukset ja maailmankuva oikein tulee? Kotoako? Eikö siellä ole osattu nimenomaan kasvattaa varautumaan tähän ”ongelmaan” ja autettu nykynuoria luovimaan mahdollisimman rentoina valintojen viidakossa?

Itse en ainakaan koskaan puhu lapsilleni tyyliin, että heidän on ajateltava tulevaiuuttaan tai tehtävä sen eten tämä tai tuo. Minä uskon, että nuorilla on oman tulevaisuutensa kanssa ihan tarpeeksi vastuuta, stressiä yms muutenkin.

Mä luulen, että se tulee siitä "susta voi tulla mitä vain"-ajattelusta. Meillä 80- ja 90-luvuilta lähtien lapsuutta eläneillä korostettiin kotona ja koulussa usein tuota, että lapsena haaveiltiin miten ollaan isona taiteilijoita ja presidenttejä sun muuta. Se jäi jonnekin takaraivoon ettei normaali ole oikein mitään.

Myöhemmin itseäni "säälittiin" vanhempieni taholta kun veljeni kävi sentään ammattikorkean ja minä "vain" amiksen vaikka itselläni oli ihan normaalit elämän jutut hankittuna. Ja olin töissä. Enää en sitten ole töissäkään eli siitäs saivat! Ja olen katkera ja oikeasti sairas jo, lyön itseäni usein johonkin kohtaan kehoa jos teen jonkun virheen.

Suomessahan on tämä salameritokratia eli pitää olla korkeakoulut käytynä ja sen lisäksi harrastaa kaikkea älyllistä ja fyysistä kaiken aikaa tai ei ole ihmisenä mitään. Muut on luusereita. Ehkä joku tohtori saa anteeksi temppareiden katsomisen, mutta työttömän pitäisi k u o l l a jo pois!

Ne tohtorit katsoo temppareita analysoiden nykyaikaa ja ihmisten käytöstä tai ihan vaan ironisesti. Me tyhmemmät katsotaan sitä tyhmyyttämme ja aivojen nollauksen takia. Tai eihän ole mahdollista, että fiksu tohtori haluaa vaan nollata aivonsa tyhmällä viihteellä.

Vierailija
89/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaatia 6h työpäivät suomeen.

Kohtuutonta että päivästä menee matkoineen ja valmistautumisineen töihin 9-10 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa

Vierailija
90/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kädellisten yömarssi kirjoitti:

Systeemin on tarkoitus taivuttaa sinut tuohon täyspäiväiseen työhön niin tiristyypähän ainakin parhaat mehut muilta haihatuksilta. Onpahan pois ainakin itsesi sivistämisestä ja jaksamisesta, kun ainakin valtaosa käyttää vapaansa lähinnä viihteeseen ja lepäilyyn. Väsyneenä ja onnettomana olet henkisesti nujerrettu, mutta käytpähän edes töissä ja ansaitset paikkasi. Me astetta fksummat ja ovelammat nautitaan maailman hetelmistä ilman vaivoja ja vitsauksia.

Ja me astetta fiksummat ja ovelammat käymme töissä, omistamme talon, autot, huviveneen.. Sinulla vain tuulen huuhtoma perse. Siinä sinun fiksuus. Kai se on valehdeltava itselleen tuolla tyylillä että jaksaa elää.

Käärinliinassa ei vieläkään ole taskuja.

Vierailija
91/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti.

Jätän vain

-instan ja muun sosiaalisen median väliin,

-salkkarit yms tosi-tv sonnan väliin.

Hups aikaa jää vielä välillä täällä pipahtamaan... Tämänkin kuin lopettaisi niin taas olisi vähän enemmän aikaa seurata politiikkaa, sivistää ja urheilla.

Anteeksi nyt vaan, mutta politiikka, itsensä sivistäminen ja jossain määrin myös urheilu ovat joko tylsiä tai vastenmielisiä asioita. Mitä ideaa on kenenkään vaihtaa nautinnollinen salkkarihetki (jos siis se on asia, josta nauttii) esim. politiikkaan? En ymmärrä. Jos se politiikka kiinnostaisi oikeasti, niin ei ai sen seuraamista tarvitsisi vaihtaa mihinkään? Mistä ihmeen velvollisuudentunnosta täällä jengi haluaa seurata politiikkaa? Jos se ei kiinnosta, niin mitä tarkoitusta varten sitä on seurattava?

En ainakaan itse IKINÄ vaihtaisi sellaista, minkä tekemisestä NAUTIN mihinkään sellaiseen, mistä en NAUTI. Ja siis itse seuraan talouspolitiikkaa, koska se vaikuttaa sijoitusratkaisuihini ja koen sen myös kiinnostavana. En seuraa sitä siksi, että jollain to do -listalla lukee, että seuraapa sitä.

Ja just ton asenteen takia kaikki maailmassa menee päin h*lvettiä: kun ajatellaan ettei politiikka mua koske.

Vierailija
92/95 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti.

Jätän vain

-instan ja muun sosiaalisen median väliin,

-salkkarit yms tosi-tv sonnan väliin.

Hups aikaa jää vielä välillä täällä pipahtamaan... Tämänkin kuin lopettaisi niin taas olisi vähän enemmän aikaa seurata politiikkaa, sivistää ja urheilla.

Anteeksi nyt vaan, mutta politiikka, itsensä sivistäminen ja jossain määrin myös urheilu ovat joko tylsiä tai vastenmielisiä asioita. Mitä ideaa on kenenkään vaihtaa nautinnollinen salkkarihetki (jos siis se on asia, josta nauttii) esim. politiikkaan? En ymmärrä. Jos se politiikka kiinnostaisi oikeasti, niin ei ai sen seuraamista tarvitsisi vaihtaa mihinkään? Mistä ihmeen velvollisuudentunnosta täällä jengi haluaa seurata politiikkaa? Jos se ei kiinnosta, niin mitä tarkoitusta varten sitä on seurattava?

En ainakaan itse IKINÄ vaihtaisi sellaista, minkä tekemisestä NAUTIN mihinkään sellaiseen, mistä en NAUTI. Ja siis itse seuraan talouspolitiikkaa, koska se vaikuttaa sijoitusratkaisuihini ja koen sen myös kiinnostavana. En seuraa sitä siksi, että jollain to do -listalla lukee, että seuraapa sitä.

Ja just ton asenteen takia kaikki maailmassa menee päin h*lvettiä: kun ajatellaan ettei politiikka mua koske.

Samaa mietin. Kyllä politiikan seuraaminen on demokraattisen maan kansalaisen velvollisuus. Kun kaikilla meillä on päätäntävaltaa, on meillä sen myötä myös vastuuta tehtävistä päätöksistä.

Vierailija
93/95 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä käyn töissä, hoidan lapset, kodin, eläimet ja pihatyöt jne.

En seuraa politiikkaa.

Vierailija
94/95 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Politiikan ja maailmanmenon seuraaminen:

-Luet nopeasti Yle Uutisten tärkeimmät uutiset. Ei tarvitse kahlata läpi satasivuisia raportteja.

Liikunta:

-Teet sitä mistä pidät säännöllisesti. 

Kulttuuri:

-Musiikkia kuuntelet silloin tällöin muiden hommien ohessa. Leffan katsot stten kerran viikossa tai parissa. 

Sivistys:

Luet aina tsilloin tällöin jonkun kirjan tai artikkelin.

Ei tässä mene paljon aikaa. Kaikkeen ei voi panostaa sataprosenttisesti, eikä ole tarkoituskaan. 

Onpa säälittävää. Miksi teet tuota? Kenelle sä esität? Minä luin ainakin nuorempana aamun Hesarin kannesta kanteen aamupalalla, ennen töihin lähtöä, koska halusin , teille säälittäville pikkupaskoille uutisia on joku nopea netin vilkaisu! Teillä ei ole mitään mahiksia aitoon sivistykseen tuolla tasolla ja ymmärtää asioiden taustoja! Miksi vaivautua???????? Jos se i kerran edes tarkoita mitään? Teet sen vain saadaksesi rastin ruutuun! Etkö osaa elää itsellesi? S**tanan pukki kaalimaan vartijana, et edes itse ole sivistynyt ja kuvittelet, että tuollainen TURHA syorittaminen tekee sinusta jonkun! Voi nuorisoressukat, ette te osaa edes enää elää.

Otapa lääkkeesi.

Vierailija
95/95 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuhan päivästä tunnit, jos yrittää kaikessa olla ns. hyvä ihminen ja noudattaa asiantuntijoiden neuvoja. Paras löytää itselle sopiva rytmi ja toteuttaa omia juttujaan. Elä itsellesi, ei asiantuntijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi