Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei mulla ole aikaa kaikkeen: käydä kokoaikatöissä, seurata politiikkaa, maailmanmenoa, urheilla, nukkua vähintään 8h yöunet, sivistää itseäni kirjoilla, harrastaa taidetta, hankkia lapsia ja pitää heistä huolta

Vierailija
14.08.2021 |

Siis miten teillä on aikaa kaikkeen tuohon? Pää hajoaa enkä lopulta saa aikaiseksi kuin käytyä töissä ja ruokakaupassa. Lopun aikaa makaan masentuneena sängyssä pohtien mitä EN ole saanut aikaiseksi.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Että taas tällainen tulevaisuuden toivo. Länsimaisen ihmisen arki on NIIN helppoa ja avustettua, että ihmetyttää tuollainen aloituksen kaltainen valitus. Moni on täälläkin kommentoinut, että perse ylös sohvalta ja menoksi. Alapeukut kielii, että niin ei saa sanoa. Toki on paljon helpompi vaan valittaa, että ei pysty eikä kykene. Mitenköhän meidän isovanhemmat tai isoisovanhemmat olisivat selvinneet tuolla asenteella?

Vierailija
22/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin noiden listattujen lisäksi onnellisen parisuhteen ja harrastaa tavoitteellisesti maratonjuoksua, opiskella japania, kiinaa ja hepreaa, opiskella kaksi yliopistotutkintoa työn ja lasten hoitamisen ohella jne. Kahdeksan tunnin yöunia tosin en tarvitse, vaan noin 5 tai 6 tuntia riittää arkisin.

T. Nainen Helsingistä

Sitten vaan käärit hihat ylös ja alat töihin! Ei ne sulle laiskottelemalla tule

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd-ihmisenä en voi kuvitellakaan että varaisin mihinkään tekemiseen vähemmän kuin tunnin aikaa. Jos siis haluan oikeasti saada sen tehtyä. Eli ei niitä tunnin pätkiä päivässä ole niin montaa. Lapsen hoidan parhaani mukaan ja syömme terveellisesti mutta omat projektit on jääneet aika vähille...

Vierailija
24/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso televisiota juurikaan ikinä, enkä lue aikakauslehtiä. Sillä tavoin säästää paljon aikaa. Arkisin on lähes minuutintarkat rutiinit. Viikonloppuisin tosin joskus nukun pitkään jne. ja on vapaampaa.

T. Sama

Vierailija
25/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on kuitenkin roikkua Vauva-palstalla. Tirsk

Vierailija
26/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin noiden listattujen lisäksi onnellisen parisuhteen ja harrastaa tavoitteellisesti maratonjuoksua, opiskella japania, kiinaa ja hepreaa, opiskella kaksi yliopistotutkintoa työn ja lasten hoitamisen ohella jne. Kahdeksan tunnin yöunia tosin en tarvitse, vaan noin 5 tai 6 tuntia riittää arkisin.

T. Nainen Helsingistä

Sitten vaan käärit hihat ylös ja alat töihin! Ei ne sulle laiskottelemalla tule

Osaa noista teenkin, mutta japani, kiina ja heprea ovat olleet vähän jäissä. Ja maratontreenauskin, vaikka lyhyempiä matkoja juoksen ja pidän kuntoa yllä.

T. Sama

Vierailija
27/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on kuitenkin roikkua Vauva-palstalla. Tirsk

Tämä on tietynlaista aivojen laittamista narikkaan hetkeksi. Vähän niinkuin Candy Crush Saga ym. Tosin tämän palstan myötä vtutus monesti kasvaa. Täällä lähinnä tulee lytätyksi, jos on hyvällä tuulella.

T. Sama

Vierailija
28/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa? Miksi sun pitäisikään? Teet sellaista, mitä ehdit ja sillä sipuli. Osa meistä sivistää itseään nuorina, ennen kuin sai perheen, niin ei tarvitse tuollaistakaan itkeä sitten myöhemmin.

Vierailija
29/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali perheellinen pystyy tuohon. Sinulla on elämänhallinta hukassa.

Miksi pitäisi pystyä? Oletko vähän sairas… ettekö ole tulleet tänne maapallolle nauttimaan eläästä, s**tanan koirat? Ei! Kun vielä pitäisi vähän peräsuoli ulkona suorittaa! S**tanan kehitysvammmaiset i d i o o t i t! :Dd

Vierailija
30/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd-ihmisenä en voi kuvitellakaan että varaisin mihinkään tekemiseen vähemmän kuin tunnin aikaa. Jos siis haluan oikeasti saada sen tehtyä. Eli ei niitä tunnin pätkiä päivässä ole niin montaa. Lapsen hoidan parhaani mukaan ja syömme terveellisesti mutta omat projektit on jääneet aika vähille...

Adhd on nykykyään yksi yleisimpiä tekosyitä saamattomuudelle. Emmää voi kun mulla on tää adhd... Jos sulla on oikeasti eikä vaan "fiilis-adhd", niin tokihan sulla on siihen lääkitys, joka mahdollistaa normaalin elämän..

Vierailija
31/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali perheellinen pystyy tuohon. Sinulla on elämänhallinta hukassa.

Miksi pitäisi pystyä? Oletko vähän sairas… ettekö ole tulleet tänne maapallolle nauttimaan eläästä, s**tanan koirat? Ei! Kun vielä pitäisi vähän peräsuoli ulkona suorittaa! S**tanan kehitysvammmaiset i d i o o t i t! :Dd

Onko elämästä nauttiminen sulle makaamista tv:n edessä tyhjä katse silmissä? Mulle tuo olis painajanainen. Haluan tehdä asioita itse, enkä vaan tuijottaa muiden tekemisiä.

Vierailija
32/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Politiikan ja maailmanmenon seuraaminen:

-Luet nopeasti Yle Uutisten tärkeimmät uutiset. Ei tarvitse kahlata läpi satasivuisia raportteja.

Liikunta:

-Teet sitä mistä pidät säännöllisesti. 

Kulttuuri:

-Musiikkia kuuntelet silloin tällöin muiden hommien ohessa. Leffan katsot stten kerran viikossa tai parissa. 

Sivistys:

Luet aina tsilloin tällöin jonkun kirjan tai artikkelin.

Ei tässä mene paljon aikaa. Kaikkeen ei voi panostaa sataprosenttisesti, eikä ole tarkoituskaan. 

Onpa säälittävää. Miksi teet tuota? Kenelle sä esität? Minä luin ainakin nuorempana aamun Hesarin kannesta kanteen aamupalalla, ennen töihin lähtöä, koska halusin , teille säälittäville pikkupaskoille uutisia on joku nopea netin vilkaisu! Teillä ei ole mitään mahiksia aitoon sivistykseen tuolla tasolla ja ymmärtää asioiden taustoja! Miksi vaivautua???????? Jos se i kerran edes tarkoita mitään? Teet sen vain saadaksesi rastin ruutuun! Etkö osaa elää itsellesi? S**tanan pukki kaalimaan vartijana, et edes itse ole sivistynyt ja kuvittelet, että tuollainen TURHA syorittaminen tekee sinusta jonkun! Voi nuorisoressukat, ette te osaa edes enää elää.

Vierailija
33/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisimpinä aikoina keskittyy olennaiseen. Minulla jäivät kirjat vuosiksi.

Vierailija
34/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen pitää pystyä kaikkeen: kokoaikatyöhön, lasten hoitoon mahdollisimman paljon kotona, talouden pyöritykseen, itse ruokien tekemiseen / leipomiseen, miehen tyydytykseen sekä tietysti itsestä huolta pitämiseen! Ohessa olisi hyvä myös opiskella sillä ethän ole jäämässä siihen matalapalkka ammattiin.. eikö sinulla ole mitään kunnianhimoa?

Vierailija
35/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko elämästä nauttiminen sulle makaamista tv:n edessä tyhjä katse silmissä? Mulle tuo olis painajanainen. Haluan tehdä asioita itse, enkä vaan tuijottaa muiden tekemisiä.

Ei ole, missä sanoin niin? Missä aloittaja sanoi, että hän haluaa tuijottaa kun muut tekevät? En siis ole ap, mutta kommentoin siihen, että ei liity elämänhallintaan tuo aloitus, vaan siihen, että ihmseltä n kadonnut kokonaan yhteys itseensä ja yrittää vain suorittaa elämää. Se on todella säälittävää.

Tai jos ei ehdi mitään, niin ehkä syy on älylaitteissa sitten, eipä ollut itsellä nuorena KOSKAAN tuollaista tunnetta, mitä aloitus kuvaili. Ja mielestäni kaikenlaista sivistävää on tullut tehtyä. Mihin ap edes noilla asioilla pyrkii? En ymmärrä. Siis jos ei EHDI? Nuo asiathan ovat olemassa täyttämään ihmisen luppoaikaa, jos sitä on. Eivät mitään vaatimuksia nautinnolliselle elämälle!

Vierailija
36/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen pitää pystyä kaikkeen: kokoaikatyöhön, lasten hoitoon mahdollisimman paljon kotona, talouden pyöritykseen, itse ruokien tekemiseen / leipomiseen, miehen tyydytykseen sekä tietysti itsestä huolta pitämiseen! Ohessa olisi hyvä myös opiskella sillä ethän ole jäämässä siihen matalapalkka ammattiin.. eikö sinulla ole mitään kunnianhimoa?

Eihän tarvii. Naisen tulee pystyä elämästään nauttimiseen. Ettekö kakarat osaa?

Vierailija
37/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neuvo: Lopeta netin käyttö puoleksi vuodeksi. Myös telkkarin katsomista voi vähentää minimiin tai myöskin lopettaa puoleksi vuodeksi.

Suurin osa ihmisistä ei pysty (edes) tähän.

Vierailija
38/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd on nykykyään yksi yleisimpiä tekosyitä saamattomuudelle. Emmää voi kun mulla on tää adhd... Jos sulla on oikeasti eikä vaan "fiilis-adhd", niin tokihan sulla on siihen lääkitys, joka mahdollistaa normaalin elämän..

Ei se elämä lääkityksellä normaaliksi tule. Vain vähemmän kaoottiseksi, typerys.

Vierailija
39/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyä ei enää tee edes tiukkaa, kun lapset on jo isompia. Nukkua voisin kieltämättä paremmin, mutta se ei ole oma valinta, enemmän ominaisuus. Mutta silloin kun lapset oli pieniä, en tajua miten jaksoinkaan. Ihan sumussa ne vuodet kyllä menikin, muistikuvat on harvassa.

Mutta nyt? Ehtii kaikkea tuota, ja vielä palstailla kaupan päälle.

Vierailija
40/95 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen Helsingistä

V**un i d i o o t t i. Kokeilepa elämästä nauttimista, älä sen suorittamista. Eihän noista asioista VOI TULLA STRESSIÄ, koska ne ovat vapaaehtoisia.