Kauanko kissa voi olla yksin?
Jos kissalle jättää puhtaat hiekat, ruokaa ja juomaa sisälle, niin kauanko sen voi antaa olla yksin kotona? Voiko olla viikon?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ollut useita päiviä kissat keskenään. Tarpeeksi ruokaa ja vettä. Kissoja on neljä ja enemmän ne seurustelee keskenään kuin ihmisten kanssa.
Hmmm. Kysymys oli, että kissa jää YKSIN.
Toinen juttu: miksi otat eläimiä hoitoasi, jos jätät ne keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun eläinsuojelulakikin sanoo, että eläimellä on oltava päivittäin seuraa ja sen kunto on tarkastettava. Eli noin vuorokaudeksi voi.
No minä aikoinaan jätin kääpiöhamsterin yksin moneksi päiväksi, en viikoksi kuitenkaan. Sillä oli iso juomapullo, joten vettä riitti, ja jätin sille reilusti ruokaa ja siivotun häkin. Tiedän toki, että vesi pitäisi vaihtaa raikkaaseen päivittäin, mutta kyllä se hyvin pärjäsi.
Minä jätin hamsterin pariksi päiväksi, mutta se oli karannut häkistään jossain vaiheessa ja varmaan oli nälkä tullut. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun eläinsuojelulakikin sanoo, että eläimellä on oltava päivittäin seuraa ja sen kunto on tarkastettava. Eli noin vuorokaudeksi voi.
No minä aikoinaan jätin kääpiöhamsterin yksin moneksi päiväksi, en viikoksi kuitenkaan. Sillä oli iso juomapullo, joten vettä riitti, ja jätin sille reilusti ruokaa ja siivotun häkin. Tiedän toki, että vesi pitäisi vaihtaa raikkaaseen päivittäin, mutta kyllä se hyvin pärjäsi.
Minä jätin hamsterin pariksi päiväksi, mutta se oli karannut häkistään jossain vaiheessa ja varmaan oli nälkä tullut. En suosittele.
Meillä hamsteri saa jäädä kahdeksi vuorokaudeksi kahden vesipullon turvin (jos toinen tukkiutuu/vuotaa puruun/tms), pidemmälle ajalle sovitaan joku hoitamaan. Edellinen hamsteri kaipasi häkin ulkopuolelle päivittäin, nykyinen ei, eikä oikein siedä vieraiden käsittelyä, niin kovin ahkera hoitaminen ei ole tarpeen.
Mutta tuota päivittäistä raikasta vettä mietin. Omassa lapsuudessa otettiin mökille aina iso kanisteri juomavettä mukaan ja sillä samalla pärjättiin kyllä useampi vuorokausi. Tokko se hamsterin vedikään 24 tunnin kohdalla myrkyksi muuttuu.
Käytännössä vaikka 10 vuotta ja siitä eteenpäin.
Kissaa ei voi pitää yksin kovin pitkää aikaa .
Mitä tulee tuohon vesikuppi asiaan, niin vesikuppeja pitää olla pitkin asuntoa useammassa paikassa. Eikä vesikuppin paikka ole ruokakupin vieressä tai pyykinkoneen vieressä.
itsellänin on kissanhoitaja, joka yöpyy asunnossani, eli kissa on sen verran yksin kuin minäkin olisin normi arkena poissa kotoa.
Jos tämä ei olisi mahdollista, kissani olisi hoitolassa. Tämän vuoksi rokotus ja terveys asiat on tiptop.