Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä korkeasti koulutettu nainen..

Vierailija
04.09.2014 |

Pitääkö miehesi myös olla korkeasti koulutettu? Vai kelpaako tavallinen duunari..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:12"]Pitää olla älykäs, sivistynyt ja kunnianhimoinen. Akateemisuus ei siis ole ehdoton kriteeri. Jostain sysytä minulla on toistaiseksi synkannut parhaiten akateemisten kanssa, mutta fiksuja miehiä on paljon myös yliopiston ulkopuolella.  [/quote] Älykäs, sivistynyt ja kunnianhimoinen... ja nämä ominaisuudetko löytyvät akateemisilta? Hoh, hoijaa, not, not ja sinä itse juuri todistit ulostulollasi.

[/quote]

No eikö ole lohdullista, että se taso riittää? Jos se on sinusta vähän, niin akateemisten naisten vaatimukset miehille eivät siis ole kohtuuttomia. m.o.t. ;)

Vierailija
2/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla. Itseasiassa tykkään ihan tavan duunarimiehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa. En myöskään ensisijaisesti kaipaa älykästä miestä, vaan minusta ihanin olisi sellainen "luonnonlapsi"-tyyppinen joka elää hetkessä eikä aina vaan pyörittele tunkkaisia ajatuksiaan kuten itse teen. Tarvitsisin ihan erilaisen ihmisen vastapainoksi itselleni. Tienatakaan ei tarvitse paljoa koska itselläni on hyvät tulot, en tarvitse miehestä elättäjää tai elintason parantajaa. 

Vierailija
4/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:12"]Pitää olla älykäs, sivistynyt ja kunnianhimoinen. Akateemisuus ei siis ole ehdoton kriteeri. Jostain syystä minulla on toistaiseksi synkannut parhaiten akateemisten kanssa, mutta fiksuja miehiä on paljon myös yliopiston ulkopuolella.  [/quote] Älykäs, sivistynyt ja kunnianhimoinen... ja nämä ominaisuudetko löytyvät akateemisilta? Hoh, hoijaa, not, not ja sinä itse juuri todistit ulostulollasi.

[/quote]

luetunymmärtäminen kunniaan :)

Vierailija
5/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Ei käy duunari. Tavallinen maisteri riittää.

Vierailija
6/25 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella ei sinänsä ole väliä, kunhan on vertainen keskustelukumppani. Yleensä tarkoittaa kuitenkin myös koulutusta.

Vierailija
7/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla, kelpaa matalammin koulutettukin. Tämän ikäisenä (20-25) mies voisi vielä lähteä kouluttautumaan, jos haluaa.

Vierailija
8/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lääkäri ja siivooja olla pari?

Vierailija
9/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa, kunhan miehellä on riittävästi älyä ja kunnianhimoa. Eli kouluttautumattomuus johtuu muusta, kuin siitä ettei olisi kyennyt.

Vierailija
10/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle ei kelvannut. Fyysisesti toimi, mutta älyllisen vastuksen puute sai suhteet lopahtamaan. Kokeilin siis useamman kanssa, pisin suhde vuoden. Nykyinen aviomies on koulutetumpi ja älykkäämpi kuin minä, sosiaaliset taidot ja huumorintaju, noh...

Vierailija
11/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on. Ei se ollut mikään valintakriteeri, oikeastaan en ollut miettinyt kriteereitä, kun en etsinyt paria netin seuranhakupalstalta, jolloin kriteereitä tulee miettineeksi. Tosiasia on kuitenkin, ettei ollut kovin todennäköistä pariutua ei-koulutetun kanssa. En sinkkunakaan käynyt ravintoloissa seuraa hakemassa, vaan tutustuin/tutustun ihmisiin työn ja opiskelujen kautta. Siellä ihmiset ovat koulutustaustaltaan aika samanlaisia kuin minä itse.

Vierailija
12/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasti koulutettu kelpaa kyllä, mutta kahdella ehdolla:

1) pitää olla kuitenkin älykäs, koska en usko, että parisuhde toimisi tyhmän kanssa.

2) hänellä pitäisi olla hyvä itsetunto, eikä häntä saisi häiritä se, että minulla on korkeampi koulutus ja mahdollisesti suurempi palkkakin.

Olen seurustellut kahden duunarin kanssa ja molemmat suhteet kaatuivat tuohon kakkoskohtaan.

Vierailija
13/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Kunhan on ammatti ja käy töissä, ei ole juoppo, rikollinen eikä huumeidenkäyttäjä.

Vierailija
14/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on duunari, tosin akateemisesta suvusta, joten sikäli tottunut keskustelemaan. Ei ole mitenkään tyhmä, ei vaan ole niin kiinnostustunut opiskelusta..

Vierailija
15/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla älykäs, sivistynyt ja kunnianhimoinen. Akateemisuus ei siis ole ehdoton kriteeri. Jostain sysytä minulla on toistaiseksi synkannut parhaiten akateemisten kanssa, mutta fiksuja miehiä on paljon myös yliopiston ulkopuolella. 

Vierailija
16/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tarvitse olla korkeasti koulutettu. Äly ja keskustelutaito ovat tärkeämpiä. Kiinnostuksenkohteidenkaan ei tarvitse olla täsmälleen samoja, mutta olisi toivottavaa, että mies olisi edes avoin minun kiinnostuksenkohteilleni (eli jaksaisi kuunnella juttujani). Saman tulisi päteä tietysti myös toisinpäin, eli minun tulisi suhtautua kunnioittavasti hänen harrastuksiinsa. 

Vierailija
17/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse akateeminen, mieheni on amis. En ole valinnut miestäni koulutuksen perusteella eikä mies minua, sillä alettiin seurustella jo silloin kun itse olin vielä lukiossa ja mies ihan muissa töissä (mies oli aloittanut lukion, mutta keskeytti sen ja meni töihin). Sittemmin minä kirjoitin ylioppilaaksi ja tuolloin mies opiskeli jo amiksessa. Minä pidin pari välivuotta töitä tehden jonka aikana mies ehti valmistua ja sijoittua omalle alalleen työelämään. Sitten minä pääsinkin ensimmäisellä yrittämällä yliopistoon, opiskelin ja valmistuin. Ja tadaa, näin meistä tuli akateeminen ja amis, eikä kumpikaan valinnut kumpaakaan siksi että jompikumpi koulutus olisi puolisolle "parempi"...

Vierailija
18/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:10"]

Matalasti koulutettu kelpaa kyllä, mutta kahdella ehdolla:

1) pitää olla kuitenkin älykäs, koska en usko, että parisuhde toimisi tyhmän kanssa.

2) hänellä pitäisi olla hyvä itsetunto, eikä häntä saisi häiritä se, että minulla on korkeampi koulutus ja mahdollisesti suurempi palkkakin.

[/quote]

Etenkin tuo kakkoskohta on totta. Kolmantena lisäisin että miehen kouluttamattomuus ei saa johtua laiskuudesta tai saamattomuudesta, vaan aidosta päätöksestä tehdä elämällään jotain muuta. Ja halveksivaa asennetta opiskeluun ja sivistykseen en myöskään katsele yhtään.

Vierailija
19/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo duunari köllii.

Vierailija
20/25 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:06"]

Voiko lääkäri ja siivooja olla pari?

[/quote]

No periaattessa voi, mutta käytännössä en usko, sillä siivoojalla ja lääkärillä todennäköisesti intressit ja maailmankuva niiiiiiin erilaiset. Koska ihan käsi sydämellä, yhtään amiksia/kouluttamattomia vähekysymättä, niin kyllähän se pitkä ja vaativa koulutus kertoo ihmisestä, samoin kuin kertoo myös se että ei hanki koulutusta ollenkaan/hankkii matalan koulutuksen. Siivoojakin voi toki olla fiksu, en mä sitä sano, mutta jos kaiket päivät siivoaa rappuja eikä edes halua hakea opiskelemaan jotain vaativaa, niin kyllä siitä voi jotain päätellä. Nyt saan varmaan kaikilta siivoojilta ja muilta matalasti koulutetuilta hirväet haukut niskaan mutta antaa tulla vaan.

ps. Mistäköhän sekin kertoo, että kerta toisensa jälkeen korkea koulutus liitetään esimerkiksi yleisesti terveellisiin elämäntapoihin, korkeampaan älykkyysosamäärään, korkeammin koulutettuihin lapsiin ja pienempiin avioerotilastoihin......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan