Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätkö saikulle nuhan takia jos vointi on muuten ok?

Vierailija
04.09.2014 |

Sinä toimistotyöläinen, jonka työnantaja vaatii ensimmäisestä sairaspoissaolosta lääkärintodistuksen: Jäätkö sairaslomalle jos sinulla on nuha, muttei kuumetta/lämpöä ja muuten normaali olo ja jaksat ihan hyvin olla töissäkin? Saako saikkua sillä perusteella, että pitää katsoa kotona pari päivää mihin suuntaan flunssa kehittyy ja haluaa estää kollegoiden tartuttamisen. Jos vaikka onkin jotain vakavampaa tautia...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:26"]

En. Teen työt etänä muutenkin, niin en ole ikinä saikulla. Omalla sohvalla kun voi sairastaa viltin mutkassa ja näpytellä koneella töitä.

[/quote]

ei etätöitäkään kipeänä tarvitse tehdä. Ihan samalla tavalla voi jäädä saikulle ja oikeasti _levätä_ sen taudin pois...
[/quote]

Mä en ole kokenut itseäni niin kipeäksi, etten voisi tehdä niitä töitä. Koneellahan mä itseäni viihdyttäisin muutenkin, niin samahan se on sitten tehdä jotain oikeasti hyödyllistäkin. Toki jos joskus olis olo aivan raato ilmoittaisin, että sori ei kykene pakko hakea saikkua, mutta onnekseni olen niitä, joilla ei tunnu vielä 38 asteen kuumekaan juuri hieman pöhnäistä oloa kummemmalta, enkä ole sairastanut vatsatautiakaan teini-iän jälkeen. :) Jos tekisin toimistossa töitä jäisin tietty kuumeessa pois, etten tartuta muita.
24

Vierailija
2/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jää pelkän nuhan takia, mutta jos iskee kunnon räkätauti, niin ettei ajatus kulje ja kurkussa kaktus, sitten jään kotiin ilman kuumettakin. Meinaa kunnon flunssa ei aina tarkoita sitä, että nousisi kuumetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaaditaan saikkutodistus jo ensimmäisestä päivästä, joten menen kuumeessa / flunssassa jne töihin. Olen töissä hoitoalalla, vuodeosastolla. Vituttaa tuo lääkärintodistuksen vaatiminen jo ekasta päivästä, joten siksi en ihan helpolla jää saikulle. Jos olisi toisin, niin en menisi tartuttamaan potilaita / työtovereita.

Vierailija
4/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää, jos kerran olo hyvä. Olin juuri kolme pv saikaulla, vaikkei kuumetta ollut. Kauhea nuha ja ontelot tukossa, huimasi ja etoi. Työkuntoinen en ollut.

Vierailija
5/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin ripulissakin töihin kun ei ollut pienipalkkaisella varaa ottaa palkatonta sairaspäivää...

Vierailija
6/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan :D tosin teen hoitotyötä, muttei sieltäkään voi pelkässä nuhassa jäädä pois.

Vierailija
7/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairausloma on sairastamiseen ja toipumiseen, ei siihen, että haistellaan tuleeko tauti vai ei. jos on työkykyinen niin töihin vaan. jos ei ole niin sitten saikkua

Vierailija
8/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tein peukutusketjun jossa kysyttiin jos menisi flunssaisena luennolle. Ylivoimainen enemmistö oli sitä mieltä että ei pitäisi mennä. Miksi siis menisin töihin?

Vierailija
9/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pois ellei ole kuumetta tai oksennustautia.
Teen vain rauhallisemmin töitä jos pahassa flunssassa olen.

Vierailija
10/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jää. Todellakaan. Kahville en mene ja pidän kädet puhtaana, käsidesiä työpisteellä.

Vierailija
11/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä noin vain jää sairaslomalle, kyllä se lääkäri/hoitaja sen työkunnon päättää. Voin toki yrittää käydä hakemassa.

Vierailija
12/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkässä nuhassa, mutta jos on kuumetta, niin ehdottomasti.

Vierailija
13/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en todellakaan. voin estää tartuttamisen töissäkin ihan omilla toimillani. pestä käsiä usein jne. työkavereille voi vaikka ihan sanoa, että mulla on flunssa, ei kannata tulla lähelle. ei siis tulisi mieleenkään jäädä tuollaisen syyn takia pois töistä, se vaikuttanee, että poissaollessani kukaan ei mun töitä hoida ja hommat sitten vaan kasaantuu itselle kun tulen takaisin.

Vierailija
14/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään normi-ihmisellä oo mahiksia jäädä saikulle nuhasta. Oot tod. joku korkeastikoulutettu mulkero. Anteeksi karkea kielenkäyttö, mut ei oo ollu "turhia" saikkuja (eikä hyväksytä).

Vierailija
15/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa on parhaimmillaan, mutten ole jäänyt kotiin, vaikka kuumetta olikin yhtenä iltana kun pääsin töistä kotiin. Kun kerta ei kunnolla nouse kuume nii ei ole perusteluja jäädä sairaslomalle. Huono on olo, ja huippaa, mutta en itseäni työkyvyttömäkai laske, joten töihin reippaasti olen mennyt.

Vierailija
16/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä jään melko pienestä flunssasta kotiin. Alkuvaiheessa saan sen usein talttutettua levolla, jos annan flunssan tulla päälle niin sitten olenkin nopeasti ppitkällä saikulla. Mit pomo tietää Tän ja on ok.terveisin astmaatikko

Vierailija
17/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:38"]

Kenelläkään normi-ihmisellä oo mahiksia jäädä saikulle nuhasta. Oot tod. joku korkeastikoulutettu mulkero. Anteeksi karkea kielenkäyttö, mut ei oo ollu "turhia" saikkuja (eikä hyväksytä).

[/quote]

Voiko työnantaja päättää itse jos hyväksyy saikun tai ei?

Vierailija
18/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruksia tulee ja menee, joten turha jäädä kotiin sillä verukkeella ettei tartuta ketään. Sitten kotiin, jos vointi niin huono ettei pysy pystyssä pyörtymättä eikä Burana auta. Vaihda työpaikkaa, jos pitää keksiä verukkeita saikuttamiseen.

Vierailija
19/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta hoitoalallakaan nuhan takia jäädä saikulle. Ketkä kärsii? Tietysti potilaat, entuudestaan heikkokuntoiset vanhukset...

Vierailija
20/29 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Oon as.palvelussa pankissa ja siinä hoidetaan välillä pitkiäkin asioita jotka kestää esim. tunnin. Eli sinä aikana ei voi esim. niistää. Jos nenäsuihkekaan ei pidä nuhaa kurissa, vaan nenä valuu valtoimenaan, niin sitten kyllä jään kotiin. Miettikää kuin ällöä, tuut neuvottelee asuntolainasta ja toinen niiskuttaa ja niistää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän