Jäätkö saikulle nuhan takia jos vointi on muuten ok?
Sinä toimistotyöläinen, jonka työnantaja vaatii ensimmäisestä sairaspoissaolosta lääkärintodistuksen: Jäätkö sairaslomalle jos sinulla on nuha, muttei kuumetta/lämpöä ja muuten normaali olo ja jaksat ihan hyvin olla töissäkin? Saako saikkua sillä perusteella, että pitää katsoa kotona pari päivää mihin suuntaan flunssa kehittyy ja haluaa estää kollegoiden tartuttamisen. Jos vaikka onkin jotain vakavampaa tautia...
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:47"]
Riippuu vähän. Oon as.palvelussa pankissa ja siinä hoidetaan välillä pitkiäkin asioita jotka kestää esim. tunnin. Eli sinä aikana ei voi esim. niistää. Jos nenäsuihkekaan ei pidä nuhaa kurissa, vaan nenä valuu valtoimenaan, niin sitten kyllä jään kotiin. Miettikää kuin ällöä, tuut neuvottelee asuntolainasta ja toinen niiskuttaa ja niistää...
[/quote]
Miksei muka voi niistää? Jos minä varaan ajan lainaneuvotteluun, niin mieluummin menen sovittuna päivänä ja katson kun pankkitäti niistää, kuin siirrän sovittua aikaa nuhan takia...
Siis jatkuvasti kiskoo räkärättiä esille ja niistää tyyliin 20 krt tunnissa asiakkaan kuullen/edessä, silleen et sitä räkää tulee jostain takaraivosta asti? Suurin osa asiakkaista ei oo yhtä ymmärtäväisiä kuin sinä :)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:53"]
Siis jatkuvasti kiskoo räkärättiä esille ja niistää tyyliin 20 krt tunnissa asiakkaan kuullen/edessä, silleen et sitä räkää tulee jostain takaraivosta asti? Suurin osa asiakkaista ei oo yhtä ymmärtäväisiä kuin sinä :)
[/quote]
No ei se kyllä mua haittaisi juu. Yleensähän pankissa lainaneuvottelussa istutaan sen pöydän toisella puoella, ihan hyvän välimatkan päässä niin että ei siinä ihan naama kiinni sun räässäsi tarvitse olla. Sitä mä en kyllä ymmärtäisi, että pankkiasioiden hoitaminen viivästyisi sen takia että pankkivirkailijalla on nuha...
En. Teen työt etänä muutenkin, niin en ole ikinä saikulla. Omalla sohvalla kun voi sairastaa viltin mutkassa ja näpytellä koneella töitä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:26"]
En. Teen työt etänä muutenkin, niin en ole ikinä saikulla. Omalla sohvalla kun voi sairastaa viltin mutkassa ja näpytellä koneella töitä.
[/quote]
ei etätöitäkään kipeänä tarvitse tehdä. Ihan samalla tavalla voi jäädä saikulle ja oikeasti _levätä_ sen taudin pois...
Noh jos oli yhtä paska olo ku kuukaus sit ni jäisin. Olin ihan veto veks vaikkei lämpöä noussutkaa. Pyörrytti, veltto olo, nuhaa, naama turvoksissa ja ahdisti.
Lääkärihän sen päättää, antaako saikkua vai ei. Mutta nuhan takia, muuten hyvävointisena en edes yrittäisi hakea. Jos olen tulossa ihan kunnolla sairaaksi (tai on pelkkä nuha, joka ei äidy isommaksi flunssaksi), tunnen sen yleensä helposti olotilassa, ja siinä tapauksessa koittaisin jäädä kotiin, koska tauti menee nopeammin ohi jos jo alkuvaiheessa voi levätä.
no en jää nuhan takia saikulle, vaikka teenkin sellaista toimistotyötä jossa otan asiakkaita työhuoneessani vastaan lähes koko päivän (sosiaalitoimisto). Jos on kuumetta/vastatauti nii jään heti kotiin. Jos on sellainen ihan hirveä flunssa ilman kuumetta (yskä, nuha, pää kipeä, kylmä, kurkku kipeä, väsyttää, sellainen pöhnäinen olo), niin voin harkita työtilanteesta riippuen saikulle jäämistä. Mutta silloin pitää siis olla sellainen ihan raato olo, kuume vain puuttuu.