Miten selviää riitatilanne yo:lla?
Olen joutunut riitatilanteeseen opettajan kanssa yliopistolla. Opettaja hylkäsi tentin mielestäni aivan aiheetta ja vaati kohtuutonta lisäsuoritusta. Nyt olen jo puoli vuotta yrittänyt selvittää asiaa, ensin opettajan kanssa ja sitten opintoneuvojan kanssa. Olen jättänyt opettajasta valituksenkin ja pyytänyt toista arvostelijaa tentille.
Nyt tuli aivan puun takaa, että opintoneuvoja on antanut puhelinnumeroni opettajalle (joka kuulemma yrittänyt soittaa) ja neuvoja kehottaa mua olemaan yhteydessä tähän opettajaan ja jatkamaan selvittämistä hänen kanssa kaksin!! Siis sen jälkeen, kun olen valittanut opettajan toimista ja kaikki auktoriteetti on hänellä. Ja vaikka suoraan sanoin, että en halua selvittää opettajan kanssa kahden, niin kehottaa vain jatkamaan.
Voiko tämä ihan oikeasti mennä näin??
Ahdistaa hirveästi koko juttu. Tuntuu että kukaan ei auta, tuon opintoneuvojankin tehtävänä olisi nimenomaan toimia opiskelijoiden oikeuksien edustajana. Mulla ei olisi mitään estettä tavata tuota opettajaa, mutta niin että joku muu on läsnä eikä kahdestaan puhelimessa! Opettaja on todella sanavalmis ja itsevarma, enpä usko että saan asiaani ajettua siinä.
Olen jo alkanut harkita että menen vaan sittenkin suorittamaan tentin uudelleen, mutta tuntuu niin väärältä kun tiedän muidenkin opiskelijoiden törmänneen samaan arvosteluongelmaan. Stressaa vielä kun toinen lapsi perheeseen tulossa 2kk kuluttua ja tosiaan puoli vuotta kulunut selvittää, ja koko ajan olen itse joutunut opintoneuvojalta kyselemään etenemisestä, omatoimisesti hän on ollut yhteydessä vissiin kerran.
Onko kokemuksia selviääkö tällanen riitatilanne jotenkin? Hyviä neuvoja?
Kommentit (47)
mutta ainakin minun aikanani siellä oli joitakin legendaarisia lopputenttejä, joita väki tahkosi, tahkosi ja tahkosi. Ei siis kurssia, mutta sitä tenttiä.
Periaatteen ihmisenä ymmärrän kyllä kantasi, mutta yo:lla kuusi vuotta opettaneena kehoitan sinua vaan kiltisti lukemaan kunnolla seuraavaan tenttiin, osallistumaan siihen ja läpäisemään siten kurssin.
Energiasi menee hukkaan vänkäämisessä ja lopputulos on aika arvattavissa....
se uudestaan? turhaudut ja väsyt ja saat vain ikävän maineen.
.... vaikka kuinka monta kertaa? Tämä ei ole nyt ap:n tilannetta mutta kun itselläni on se mielikuva, etät tentti ja kaksi rästiä ja sitten kurssin voi joutua käymään uudestaan.
Vaikuttaa siltä, että tuhlaat nyt ihan turhaa energiaa tähän asiaan. Anna periksi ja suorita kurssi opettajan vaatimalla tavalla.
joo, ei ole aina helppoa olla äiti ja opiskelija samaan aikaan. Paljon saa järjestellä! Hehkutan vaan ton lapsiparkin olemassaolosta kun ainakin meidän perhettä se on auttanut paljon olemassaolollaan. Tuntuu, että monen perheen lapset ovat saaneet siellä päivän parhaat leikkihetket... niin arat kuin rohkeatkin.
Itse käytin hoitoajat luennoilla käymiseen, vastaaotoilla juoksemiseen, kirjastossa istumiseen ja iloiseen kahvitteluun ja tätä ilosanomaa haluan tietenkin kaikille opiskelijavanhemmille jakaa. :-)
Ja kun se on niin joustava, että voi varata muutaman tunnin (1-3 tuntia) kerrallaan ja silloin tällöin.
Toivotaan, että asiasi selviää. Kyllä mun mielestä oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni. Välillä se vaan on taistelua niitä tuulimyllyjä vastaan!
t. se parkki innostunut opiskelijaäiti.