Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.

Vierailija
14.08.2021 |

Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.

Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.

En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?

Kommentit (461)

Vierailija
181/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä todella outo ja hänellä on pieni maailma. Kyylä.

Vierailija
182/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaus ole mikään leima otsassa. 

Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole. 

Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…

Makunsa kullakin, en minäkään tuohon pukeutuisi kuin johonkin mökille, en minnekään ihmistenilmoille menisi. Ja ihan tukevasti keski-ikäinen, 47 v olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat varakkaat ovat myös sangen hyvin koulutettuja ja tekevät vähintäänkin asiantuntijatyötä. On vähän lapsellista kuvitella, että vaikkapa vaativaan asiantuntijatyöhön finanssialalla (josta tunnen useimmat varakkaat ihmiset) valittaisiin keskimääräinen pitkäaikaistyötön, vaikka ns. varakas tehtävistä luopuisi ja alkaisi elää pääomatuloillaan. Jos pitkäaikaistyöttömällä on tällaisiin tehtäviin sopiva koulutus, kokemus, kielitaito, sosiaaliset taidot ja paineensietokyky, hän varmasti löytää töitä muutenkin. Tämä ei ole millään lailla työttömien halventamista, vaan muistuttamisesta siitä, että mikä tahansa avoin tehtävä ei sovi kenelle tahansa työttömälle.

Vierailija
184/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli miljoona silkan tuurin kautta kun olin vielä siivoojana. Hyvää työporukkaa ja mieluisaa työympäristöä ei saa miljoonalla. Lopulta palasin Suomeen, odotin mitä sijoituksilleni käy ja keräsin maltillista varallisuutta. Kerroin asuvani vuokralla tai "varakkaan tädin" kämpässä. Opiskelin hyvän ammatin ja vasta puolison kanssa talon ostettuamme muille selvisi että pätäkkää on, mutta aina pitää vähän nihkeillä ja selitellä että "pankinhan tääkin edelleen on" ja valitella pitkiä työpäiviä.

Vierailija
185/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voit tietää että neule ja kello monen tonnin arvoisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, harvoinpa neuleissa merkki on kovin esillä? Ja kelloista täytyy tietää aika paljon, että pystyy arvon tuosta vaan päättelemään.

Mä en tunne kalliita vaatemerkkejä, enkä varsinkaan kellomerkkejä. Mutta satuin kysymään juurikin neuleesta ja kellosta yksi päivä. Kello oli Omegan kello (yhtäkään Omegan kelloa ei saa alle tonnilla) ja neule tämä: https://www.valentino.com/en-id/cardigans_cod10163292708818985.html#dep…

ap

Nythän sä sitten paljasti itsesi. 😅

Vierailija
186/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs lähisukulainen on ns. huippujohtaja, jossain määrin tunnettukin - kyllä heilläkin meitä ihan tavallisia sukulaisia on.  Mummon hautajaisissa puhuttiin ettei kasvavalle lapselle viitsinyt ostaa mustia kenkiä varta vasten, kun ei ole paljon käyttöä. 

Vierailija
187/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi näkyä ulospäin, että on miljonääri. Ei mun perheessä koskaan oo kenestäkään se näkynyt. Päinvastoin meistäkin naapurusto varmaan luulee että ollaan varakkaita mutta persaukisia muuten.

Koiria ulkoilutan resuissa vaikka revenneissä aamutohveleissa. Mun kotivaatteetkin on osa kainalosta revenneitä vaikka mulla on kaapissa kyllä paljon uusiakin. Mä en vaan välitä.

Vierailija
188/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?”

Siis minä en nyt ymmärrä. Mikä kumma estäisi häntä olemasta kiva ja mukava ja vaatimaton?

En ehtinyt lukea koko ketjua, joten pahoittelut jos joku kommentoinut samaa. Mutta näkisin, että on helpompi olla oma kiva itsensä, jos arki ei ole raskasta, tai ei ole suuria huolia talouden, terveyden tmv kanssa.

Vierailija
189/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, siinä on kyllä demarilta yöunet mennyt.

Vierailija
190/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi miljonäärin pitää käydä töissä. Vie vain joltain työpaikan joka oikeasti tarvitsee sitä! Järjettömän itsekästä ja leuhkaa!

Miksi rikas ei saisi käydä töissä? Ei hän vie kenenkään työpaikkaa sen takia, että on rikas. Ei muuta kuin työtä hakemaan jos sitä tarvitsee.

Tietysti jos rikkaalla ei ole mitään tavoitteita elämässä eikä ole itseohjautuva vaan tarvitsee jonkun toisen sanomaan miten pitää päivänsä kuluttaa, silloin on varmaan parasta istuksia työpaikalla jonkun toisen ohjauksessa. Suurin osa kuitenkin taitaa olla itseohjautuvia eli itse keksivät tekemistä, menoja ja tapaamisia ja ajankulua, haluavat kehittää itseään, oppia uusia asioita eikä toistaa työpaikan tylsiä rutiineja. Jotkuthan vielä kuvittelee olevansa korvaamattomia työnantajalle vaikka näitä ihmisiä on loppujen lopuksi todella vähän. Suurimman osan meistä kuka tahansa voi korvata.

Miksi luulet, että kaikki työ on ohjattua ja itseään voi toteuttaa vain vapaa-ajalla? Työtä on monenlaista eikä kaikki (toimisto)työ ole ohjattua vaan työntekijällä voi olla hyvin laajat mahdollisuudet kehittää toimenkuvaansa.

Vierailija
191/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs lähisukulainen on ns. huippujohtaja, jossain määrin tunnettukin - kyllä heilläkin meitä ihan tavallisia sukulaisia on.  Mummon hautajaisissa puhuttiin ettei kasvavalle lapselle viitsinyt ostaa mustia kenkiä varta vasten, kun ei ole paljon käyttöä. 

En tiedä, miten sen varakkuuden pitäisi näkyä. Kun on mahdollista ostaa lähes mitä haluaa, ei synny pakkoa hankkia määrättömästi tavaraa vain sen takia, että voi. Minusta tämäkin tapaus kuulostaa fiksulta, pyritään hankkimaan tarpeeseen eikä osteta vaikka kenkiä vain yhtä käyttökertaa varten.

Vierailija
192/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Harva työtön suostuisi tekemään yhtä pitkiä työpäiviä kuin se rikas tekee. Siksi rikkaan ei kannata jäädä pois töistä, jäisi monta asiaa vaille tekijää. Moni rikas on ahkerampi ja aikaansaavampi kuin se köyhä, joka haaveilee lottovoitosta. Sijoittamalla edes 100 e/kk on 20 vuoden kuluttua mukavasti varakas.

Millä työtön sijoittaa 100 euroa kuukaudessa, jos tulot ovat 540 euroa ja sekin ollaan nyt käsittämättömästä syystä ottamassa pois? Vielä vaikeampi on sijoittaa kun tulot ovat 0 euroa niin kuin nyt jatkossa kohdallani näyttää olevan. Työmarkkinatuki on katkolla ihan käsittämättömästä syystä. Jos joutuu tappelemaan edes ruokarahasta ei siinä mahdollista tulevaa rikastumista voi miettiä, vaan sitä, miten juuri nyt selviää. Lisäksi jos joutuu toimeentulotuella ei edes saa olla omaisuutta, jollaiseksi sijoituksetkin katsotaan.

Vierailija
193/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaus ole mikään leima otsassa. 

Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole. 

Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…

Ei saakeli miten hirveä, eikä imartele "malliakaan"...

Vierailija
194/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Harva työtön suostuisi tekemään yhtä pitkiä työpäiviä kuin se rikas tekee. Siksi rikkaan ei kannata jäädä pois töistä, jäisi monta asiaa vaille tekijää. Moni rikas on ahkerampi ja aikaansaavampi kuin se köyhä, joka haaveilee lottovoitosta. Sijoittamalla edes 100 e/kk on 20 vuoden kuluttua mukavasti varakas.

Millä työtön sijoittaa 100 euroa kuukaudessa, jos tulot ovat 540 euroa ja sekin ollaan nyt käsittämättömästä syystä ottamassa pois? Vielä vaikeampi on sijoittaa kun tulot ovat 0 euroa niin kuin nyt jatkossa kohdallani näyttää olevan. Työmarkkinatuki on katkolla ihan käsittämättömästä syystä. Jos joutuu tappelemaan edes ruokarahasta ei siinä mahdollista tulevaa rikastumista voi miettiä, vaan sitä, miten juuri nyt selviää. Lisäksi jos joutuu toimeentulotuella ei edes saa olla omaisuutta, jollaiseksi sijoituksetkin katsotaan.

Ongelmasi ei tällä hetkellä ole se, miten saa sijoitettua 100 e/kuussa vaan se, miten pääset pois nykyisestä tilanteesta.

Vierailija
195/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että työkaverillani on tosi iso penis. Sellaista ei saa edes miljoonilla.

Tämä banaali toteamus on totta. On paljon asioita, joita ei rahalla saa. Se on hyvä muistaa kadehtiessaan.

Kannattaa myös muistaa se, että kateus on aina ansaittua.....itse ainakin olen hyvin tyytyväinen kun huomaan jonkun olevan kateellinen. Silloinhan on onnistunut jossain paljon paremmin kuin se kadehtija.

Vierailija
196/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vaikuttaa työn tekoon? Ei saisi.

Vierailija
197/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat varakkaat ovat myös sangen hyvin koulutettuja ja tekevät vähintäänkin asiantuntijatyötä. On vähän lapsellista kuvitella, että vaikkapa vaativaan asiantuntijatyöhön finanssialalla (josta tunnen useimmat varakkaat ihmiset) valittaisiin keskimääräinen pitkäaikaistyötön, vaikka ns. varakas tehtävistä luopuisi ja alkaisi elää pääomatuloillaan. Jos pitkäaikaistyöttömällä on tällaisiin tehtäviin sopiva koulutus, kokemus, kielitaito, sosiaaliset taidot ja paineensietokyky, hän varmasti löytää töitä muutenkin. Tämä ei ole millään lailla työttömien halventamista, vaan muistuttamisesta siitä, että mikä tahansa avoin tehtävä ei sovi kenelle tahansa työttömälle.

En tajua mitään tästä kommentista. Eihän ne kaikki vaativaan asiantuntijatyöhön hakevat menestyneet, korkeakoulutetutukaan saa aina sitä unelmien parasta työpaikkaa.

Vierailija
198/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) hankitaan enemmän tuloja.

2) sijoitetaan sitten se 100 euroa.

Vierailija
199/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla tuntuu olevan rahantaju aivan kateissa. Vaikka miljoona euroa kuulostaa isolta rahalta ja sellaisen omaisuuden kerryttäminen kestää keskituloisella todella pitkään, niin ei se ole iso raha, jos sitä lähdetään kuluttamaan. 

Miljoonan euron sijoituksilla voi saada noin 30000€ netto-osingot. Tällainen hajautettu osinkosalkku on aika helppo koota niin ettei sitä tarvitse yhtä mittaa vahtia. Osingot tuppaavat ajan kanssa nousemaan, joten niiden ostovoima säilyy, ellei jopa nouse. Jos tuota tuottoa halutaan nostaa, niin sitten se tarkoittaa jo enemmän vaivannäköä ja/tai riskinottoa eikä olekaan enää niin leppoisaa. Vielä jos tuosta summasta pitäisi asunto ostaa ja pääsisi sijoittamaan vain jäljelläolevat rahat, niin eipä siinä ihan kauheasti tuhlailla. Eikä varsinkaan jäädä töistä pois. Mutta toki tuollainen varallisuus antaisi elämään enemmän vapausasteita, mahdollistaisi vaikkapa uuden alan opinnot tai jonkinlaisen yrityksen perustamisen, jos vain oma osaaminen sellaiseen riittää. 

Et tunnu tajuavan, että moni saa palkkaa paljon vähemmän, eikä edes tukia päälle. Joten totta kai töistä voi jäädä pois, jos alkaa tilille alkaakin tulla osakkeista enemmän rahaa kuin töitä tekemällä. 

Vierailija
200/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että työkaverillani on tosi iso penis. Sellaista ei saa edes miljoonilla.

Tämä banaali toteamus on totta. On paljon asioita, joita ei rahalla saa. Se on hyvä muistaa kadehtiessaan.

Kannattaa myös muistaa se, että kateus on aina ansaittua.....itse ainakin olen hyvin tyytyväinen kun huomaan jonkun olevan kateellinen. Silloinhan on onnistunut jossain paljon paremmin kuin se kadehtija.

Kannattaa muistaa, että miksi kuvittelee muiden kadehtivat juuri sinua ja miksi se tekee sinut tyytyväiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi