Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.

Vierailija
14.08.2021 |

Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.

Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.

En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?

Kommentit (461)

Vierailija
161/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onn meidänkin suvussa yksi "Miljonääri". Mummon siskon tytär opiskeli harvardissa sydänkirurgian professoriiksi. Sijoitti puolet omaisuuudestaan kultaan ja tienasi sillä. Aina sanoi opetukseksi sitä etttä ensiin tehdään kovasti töiitä ennekuin voi ostaaa vaikka oman auton. Hyvin maaanläheinen ruohonjuuritason ihminen.

Vierailija
162/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan rupuhommissa, nettopalkka noin 2000e/kk. Isäni on sensijaan miljonääri, en tiedä kuinka paljon tarkalleen omistaa mutta julkisten (netistä löytyvien) verotietojen mukaan on ainakin se miljoona euroa. Lähivuosina tulen perimään hänet, sisarusten kanssa tulee siis vähintään se 300 ke, ja pari kiinteistöä per nenä. Taloushuolet päättyvät tasan siihen.

Mutta mikään raha ei korvaa sitä mitä mielenterveysongelmia tämä perhe on minulle aiheuttanut. Tai tämä nimenomainen yksilö. Vaihtaisin kaiken maallisen omaisuuden terveeseen psyykkeeseen, ihan hetkeäkään pohtimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että työkaverillani on tosi iso penis. Sellaista ei saa edes miljoonilla.

Vierailija
164/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona ei ole niin paljon että se riittää loppuelämäksi tai tuhlattavaksi

Markkinoilta saa helposti ja turvallisesti 5% pääomatuloja/osinkoja, joka on siis miljoonalle 50000 euroa vuodessa. Sama minkä itse saan kokopäiväisestä asiantuntijatyöstä. Eli miljonäärin ei tarvitse käydä töissä.

Vierailija
165/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuntuu olevan rahantaju aivan kateissa. Vaikka miljoona euroa kuulostaa isolta rahalta ja sellaisen omaisuuden kerryttäminen kestää keskituloisella todella pitkään, niin ei se ole iso raha, jos sitä lähdetään kuluttamaan. 

Miljoonan euron sijoituksilla voi saada noin 30000€ netto-osingot. Tällainen hajautettu osinkosalkku on aika helppo koota niin ettei sitä tarvitse yhtä mittaa vahtia. Osingot tuppaavat ajan kanssa nousemaan, joten niiden ostovoima säilyy, ellei jopa nouse. Jos tuota tuottoa halutaan nostaa, niin sitten se tarkoittaa jo enemmän vaivannäköä ja/tai riskinottoa eikä olekaan enää niin leppoisaa. Vielä jos tuosta summasta pitäisi asunto ostaa ja pääsisi sijoittamaan vain jäljelläolevat rahat, niin eipä siinä ihan kauheasti tuhlailla. Eikä varsinkaan jäädä töistä pois. Mutta toki tuollainen varallisuus antaisi elämään enemmän vapausasteita, mahdollistaisi vaikkapa uuden alan opinnot tai jonkinlaisen yrityksen perustamisen, jos vain oma osaaminen sellaiseen riittää. 

Osaamattoman käsissä tuo miljoona menisi sellaisen omaisuuden hankkimiseen, jonka ylläpitämisestä tulisi lisämenoja ja siihen ne säästöt sitten ajan kanssa hupenisivatkin.

Vierailija
166/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinoilta saa helposti ja turvallisesti 5% pääomatuloja/osinkoja, joka on siis miljoonalle 50000 euroa vuodessa. Sama minkä itse saan kokopäiväisestä asiantuntijatyöstä. Eli miljonäärin ei tarvitse käydä töissä.

Ei saa helposti ja turvallisesti 5% osinkoja, varsinkaan nettona. Pienistä osingoista menee 25,5% veroa ja yli 30000€ menevistä osingoista 28,9%.

Vierailija
167/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa helposti ja turvallisesti 5% osinkoja, varsinkaan nettona. Pienistä osingoista menee 25,5% veroa ja yli 30000€ menevistä osingoista 28,9%.

Ja palkastako ei mene veroja?

Vierailija
168/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mistä saa helposti 5 prosentin tuoton? Riskitön tuotto on negatiivinen.

Vierailija
169/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on jo kysytty, mutta aloituksesta ei oikein selvinnyt mikä suhtautumisessa on vaikeaa? Et kuulosta lainkaan kateelliselta, se on hyvä. Mikset voisi suhtautua häneen samalla tavalla kuin ennenkin? 

Jokin asia voi muuttaa kuvaa toisesta, se on selvä. Esimerkiksi, jos selviää, että työkaverin lapsi on vaikeasti vammainen ja elää laitoksessa tai että hänen miehensä on rikollinen tai hän itse on vaikkapa istunut talousrikoksista. Mutta suuri varallisuus ei sinänsä muuta ihmistä miksikään, varsinkin, jos se on peritty. Vai muuttaako se käsitystäsi? Ja jos niin miten?

Vierailija
170/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole orjuudessa kirjoitti:

Yhtä naista luultiin rikkaaksi sen perusteella että sillä oli merkkivaatteita. Oli ostettu kirpputorilta kyllä. Osa oli piraattia virosta ostettua Adidas piraattia. Jos joku mies ostaa sulle merkki laukun ei se susta rikasta tee. Se on sen miehen rahoilla maksettu sen omaisuutta niinkuin sinäkin olet.Abraham piti orjaa joten orja on omaisuutta eikö niin.

Adidasta saa kolmellakympillä Tokmannilta.

Vierailija
171/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaus ole mikään leima otsassa. 

Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole. 

Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…

🤣 mikä säkki tuo MM taas.. voi Hyvänen aika mikä hinta!!

Vierailija
172/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin ollut muutana tällainen työkaveri. Tieto rikkaudesta ei ole hetkauttanut juuri suuntaan tai toiseen. Miksi et pääse asiasta yli?

Vierailija
173/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Harva työtön suostuisi tekemään yhtä pitkiä työpäiviä kuin se rikas tekee. Siksi rikkaan ei kannata jäädä pois töistä, jäisi monta asiaa vaille tekijää. Moni rikas on ahkerampi ja aikaansaavampi kuin se köyhä, joka haaveilee lottovoitosta. Sijoittamalla edes 100 e/kk on 20 vuoden kuluttua mukavasti varakas.

Vierailija
174/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin asuntomarkkinoilla miljoona ei oo kovin kummoinen summa.

Olen itse teoriassa melkein miljonääri, mutta suurin osa rahoista on sidottu asuntoon ja kesämökkiin. Töissä on kyllä pakko käydä.

Raha antaa kuitenkin turvaa, kun esim. jonkun pesukoneen hajoaminen ei kaada taloutta.

Mutta muuten eletään tavallista ja aika säästäväistä elämää. Autokin on Nissan :)

Tunnen myös niitä tosirikkaita, ja raha näkyy lähinnä kalliimmissa asunnoissa, autoissa ja ulkomaan lomamatkoissa, mutta muuten ovat aika tavallista porukkaa.

Vierailija
175/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen saa minut aivan mielipuolisen raivon valtaan.

Vierailija
176/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin asuntomarkkinoilla miljoona ei oo kovin kummoinen summa.

Olen itse teoriassa melkein miljonääri, mutta suurin osa rahoista on sidottu asuntoon ja kesämökkiin. Töissä on kyllä pakko käydä.

Raha antaa kuitenkin turvaa, kun esim. jonkun pesukoneen hajoaminen ei kaada taloutta.

Mutta muuten eletään tavallista ja aika säästäväistä elämää. Autokin on Nissan :)

Tunnen myös niitä tosirikkaita, ja raha näkyy lähinnä kalliimmissa asunnoissa, autoissa ja ulkomaan lomamatkoissa, mutta muuten ovat aika tavallista porukkaa.

No muuta pois sieltä Helsingistä. Täällä itäsuomessa saa hyvän ison omakotitalon 200 tuhannella.

Vierailija
177/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino (hyvätuloisen) palkanasaajan tulla rikkaksi on elää suht. vaatimatonta elämää. Itse oon tienannut hyvin viimeiset 15 vuotta ja elänyt säästäväisesti. Joka kuukausi olen sijoittanut ison osan palkasta ja kun osakekurssit 15 vuoden aikana on kehittynyt hyvin, niin mulla nyt parin miljoonan euron sijoitukset. Eikä kukaan tiedä siitä mitään, eikä varallisuus näy mistään.

Voisin käytännössä lopettaa työnteon tai toisaalta elää hyvin leveästi. Mutta tykkään työstäni ja toisaalta minulla ei ole mitään haluja alkaa tuhlaamaan rahojani. Mutta se tieto, että olen turvannut loppuelämäni taloudellisesti kävi miten kävi antaa ihanan mielenrauhan. Vaikka terveys tai työ menisi yllättäen, niin mun ei tarvii sitä murehtia.

Ei ole:D Ellei palkkatulosi ole sitten 200 tuhatta vuodessa nettona mitä ne eivät todellakaan ole. Serkkuni on ihan oikea sijoittaja ja arvostettu niissä piireissä ja hoitaa oikeasti rikkaiden sijoituksia, mutta hänelläkään ei ole lähelläkään tuollaista sijoitus-salkkua. Ainut mahdollisuus tuohon on joku onnenkantamoinen, että olet esimerkiksi ostanut rokotefirmojen osakkeita ennen koronaa ja silloinkin niitä on pitänyt ostaa isolla rahalla.

Vierailija
178/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Vierailija
179/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että työkaverillani on tosi iso penis. Sellaista ei saa edes miljoonilla.

Tämä banaali toteamus on totta. On paljon asioita, joita ei rahalla saa. Se on hyvä muistaa kadehtiessaan.

Vierailija
180/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosina on saanut. Eihän tämä tietenkään ikuista ole.