Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.

Vierailija
14.08.2021 |

Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.

Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.

En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?

Kommentit (461)

Vierailija
321/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko tässä takana se, että olet naiivisti uskonut, että elämässä ei voi saada kaikkea? Että varakkailla on rahaa, mutta ei ne ole "oikeasti" onnellisia. Tai rikkaasta tulee väistämättä ylpeä ja mauton rahojensa esittelijä. 

Valitettavasti näin ei ole. Varakkaat ovat usein fiksuja, empaattisia, sivisteneitä ja onnellisia. Köyhyys ei tarkoita surkeaa elämää, mutta jatkuva taloudellisten asioiden kanssa kamppailu syö voimavaroja ja vie valitettavan monelta elämänilon. 

Tajuatko itsekään miten naurettavalta kuulostat:D. Miksi raha tekisi kenestäkään fiksua, empaattista, sivistynyttä tai onnellista??? Täh? Eihän rahalla voi ostaa mitään näistä, korkeintaan onnea sen verran että täysin rutiköyhään verrattuna on varaa ruokaan ja lääkärilaskuihin. Tiedän todella rikkaan ja tunnetun miehen, jonka lapsella on paha anoreksia. Rikkaus ei suojele mt-ongelmilta tai syövältä. Raha ei tuo sivistystä.

On myös keskituloisia ja keskiluokkaisia, tiedoksesi.

Vierailija
322/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkautta ei mitenkään näe ihmisestä päällepäin. Fiksua on myös Suomessa olla tekemättä asiasta numeroa. Tiedän varakkaita jotka ostavat vaatteitaan esim. Tokmannilta. Valitettavasti (teidän kuplanne rikkoakseni) laadukkaita vaatteita edes vähemmän enää löytyy mistään. Ne H&M vaatteet ovat laadultaan sama, kuin hintaluokassa 400-2000 e vaatteet tätä nykyä. Jos joku haluaa käyttää noin paljon rahaa vaatteisiin maksaa mielikuvasta... Tämän olen kuullut eräältä vaatesuunnittelijalta.

Rikkailla on koko maailma avoinna. Voi matkustaa Aasiaan lomalle ja tilata sieltä mittaustilaustyönä haluamastaan kankaastaan vaatteen. Tunnen yritysjohtajia, jotka tilaavat juuri tällä tavoin mittaustilauspukuja.

Sekö se sitten on mahtavaa? Voi lentää toiselle puolelle palloa ja teettää puvun? Kauanko tuo onni kestää? Haloo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkautta ei mitenkään näe ihmisestä päällepäin. Fiksua on myös Suomessa olla tekemättä asiasta numeroa. Tiedän varakkaita jotka ostavat vaatteitaan esim. Tokmannilta. Valitettavasti (teidän kuplanne rikkoakseni) laadukkaita vaatteita edes vähemmän enää löytyy mistään. Ne H&M vaatteet ovat laadultaan sama, kuin hintaluokassa 400-2000 e vaatteet tätä nykyä. Jos joku haluaa käyttää noin paljon rahaa vaatteisiin maksaa mielikuvasta... Tämän olen kuullut eräältä vaatesuunnittelijalta.

Rikkailla on koko maailma avoinna. Voi matkustaa Aasiaan lomalle ja tilata sieltä mittaustilaustyönä haluamastaan kankaastaan vaatteen. Tunnen yritysjohtajia, jotka tilaavat juuri tällä tavoin mittaustilauspukuja.

Sekö se sitten on mahtavaa? Voi lentää toiselle puolelle palloa ja teettää puvun? Kauanko tuo onni kestää? Haloo.

Jos on oikeasti rikas, on varaa teetättää se puku ihan Euroopassa.

Vierailija
324/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko tässä takana se, että olet naiivisti uskonut, että elämässä ei voi saada kaikkea? Että varakkailla on rahaa, mutta ei ne ole "oikeasti" onnellisia. Tai rikkaasta tulee väistämättä ylpeä ja mauton rahojensa esittelijä. 

Valitettavasti näin ei ole. Varakkaat ovat usein fiksuja, empaattisia, sivisteneitä ja onnellisia. Köyhyys ei tarkoita surkeaa elämää, mutta jatkuva taloudellisten asioiden kanssa kamppailu syö voimavaroja ja vie valitettavan monelta elämänilon. 

Tajuatko itsekään miten naurettavalta kuulostat:D. Miksi raha tekisi kenestäkään fiksua, empaattista, sivistynyttä tai onnellista??? Täh? Eihän rahalla voi ostaa mitään näistä, korkeintaan onnea sen verran että täysin rutiköyhään verrattuna on varaa ruokaan ja lääkärilaskuihin. Tiedän todella rikkaan ja tunnetun miehen, jonka lapsella on paha anoreksia. Rikkaus ei suojele mt-ongelmilta tai syövältä. Raha ei tuo sivistystä.

Hyvin sanottu! Onko Niko Ranta-aho fiksu ja empaattinen koska hänellä on rahaa? Onko Koskelan Heikki fiksu ja empaattinen koska oli hyvin toimeen tulevasta perheestä? 

Ja kyllä, elämässä ei voi saada kaikkea, siksi sanotaankin, että elämä on valintoja.

Vierailija
325/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hassua pitää sellaisia vaatteita toimistolla, mutta ehkä oma toimistoni ei ole niin kaupallinen. Joku niitäkin vaatteita ja asusteita hankkii. Tekeekö vapaa-ajalla ja perheen kanssa jotain erityistä tai kertooko edes sellaisesta?

Mä olen tavallinen toimistotyöläinen ja saan ihan tavallista keskipalkkaa. Puolisoni taasen on todella hyvätuloinen ja ostaa minulle usein lahjaksi tosi kalliita vaatteita työmatkoiltaan (jossa ne toki maksaa vähemmän kuin Suomessa). En halua, että missään vaatteessa on isolla mitään logoja, joten ei kukaan toimistolla voi tietää, ettei mun villaneule ole polyesterineule H&M:sta, vaan italialainen villa-kashmir-neule, joka maksoi 1200 euroa. Näyttää ihan samalta. Enkä tasan kerro kenellekään.

Jos sinun italialainen 1200 € neule näyttää henkkamaukan neuleelta niin sinua on huijattu. Se on silloin halpa neule. Minulla on monta n. 200-500 € kashmirneuletta ja jo ne erottuvat henkka kamasta kuin yö päivästä.

Jo Lidlin neule erottuu edukseen H&M:stä. Ihmisillä on todella heikko käsitys materiaaleista, mutta keskihintaista laatuakin on melkein mahdoton löytää.

Vierailija
326/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimolla hyvät tulot kirjoitti:

Mä oon töissä keikkailijana köyhäalalla eli hoitotyössä,aina kun meen uuteen paikkaan niin ollaan utelemassa asunko vuokralla vai omassa, sitten kun sanoo et asun hyvällä alueella ok-talossa ja meil uudet autot ja mökki sekä reissussa käydään usein.   Niin naamat vääntyvät ja työssä alkaa olemaan yllättäviä vaikeuksia, miksi utelette toisten asioita kun tulette kuitenkin kateellisiksi? Eikö toi ole aika kuluttavaa? Hommatkaa oma elämä ja lisätöitä jos haluatte itsekin muuta elämltä kuin tekoripset.

Miksi valehtelet olevasi"rikas"?

Vierailija
327/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä, vaikkei tarvitsisi (eläisin hyvin pelkästään hoitamalla metsääni), koska aidosti pidän työstäni! Taimikon raivaukset yms. otan liikunnan ja nautinnon kannalta. Ehkä muutaman vuoden päästä jättäydyn pois töistä, kun tulee 20 vuotta samassa työssä täyteen, mutta nyt nautiskelen työstänikin.

Vierailija
328/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tunnen parikin todella rikasta ihmistä. Heitä yhdistää juuri tuo, että eivät mitenkään vaikuta päällepäin miljonääreiltä, vaan ihan normaalia keskiluokkaista elämää elävät. Jos vertaa näihin todellisuudessa ulosotossa oleviin wannabe rikkaisiin, kuten Stefan, Niko, Sofia jne niin juuri tuo logoilla, tavaralla jne pröystäily on se, mistä usein erottaa oikeasti rikkaan vs wannabe-rikkaan nousukkaan, jolla ei oikeasti ole merkittävää omaisuutta, vaikka yrittävät kovasti siltä näyttää ulospäin.

Mutta kun tuskin nuo Sofiat ja mitkä lie instababet välittävät siitä, mitä me ajatellaan. Heillä on hauskaa nousukkaana ja mukava kuvailla tuota kaikkea nettiin. Kukin tyylillään. Rahaa on ja kohta ei ehkä ole, mutta hauskaa oli. Tarkoitan sitä, että miksi pitäisi haluta olla kuin todellarikasvillapaitatyyppi, jos se ei tunnu omalta tyyliltä? Silloinhan he vasta olisivatkin wannabeitä.

Ei ole ja on äärimmäisen noloa pröystäillä tavaralla netissä, yhtä noloa kuin esitellä fotosopattua kroppaa. Jos "oma tyyli" on esitellä luksuskrääsää internetissä niin silloin on vikaa korvien välissä.

Miksi Herlinin tai Nallen poika ei hillu instassa luis vuittonin kalsareissa Ferrarin konepellin päällä? Koska tajuaa sellaisen olevan äärimmäisen noloa ja vievän uskottavuuden koko suvulta.

Olkoot noloa. En seuraa noita enkä itse hilluisi ja pyllistelisi mutta tehkööt muut minun puolestani. Ei joku kultahampaan esittelijä kaipaa meidän hyväksyntäämme tai halua larpata Nallea. Ei niitä rahoja saa mukaansa täältä. Mistä minä tiedän miksei Nalle hillu. Sillä on tosin niin paljon rahaa että ei tarvitsisi välittää pikkuporvateiden noloilusta.

Kyllä kaipaa ja juuri siksi esittelee kultahampaitaan ja esittää mukarikasta. Nalle ei sitä kaipaa ja on tarpeeksi fiksu elämään hillitysti ja sivistyneesti.

Vierailija
329/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voit tietää että neule ja kello monen tonnin arvoisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, harvoinpa neuleissa merkki on kovin esillä? Ja kelloista täytyy tietää aika paljon, että pystyy arvon tuosta vaan päättelemään.

Mä en tunne kalliita vaatemerkkejä, enkä varsinkaan kellomerkkejä. Mutta satuin kysymään juurikin neuleesta ja kellosta yksi päivä. Kello oli Omegan kello (yhtäkään Omegan kelloa ei saa alle tonnilla) ja neule tämä: https://www.valentino.com/en-id/cardigans_cod10163292708818985.html#dep…

ap

Mulla useamman tonnin Cartierin kello, ei olla miljonäärejä. 

Vierailija
330/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tunnen parikin todella rikasta ihmistä. Heitä yhdistää juuri tuo, että eivät mitenkään vaikuta päällepäin miljonääreiltä, vaan ihan normaalia keskiluokkaista elämää elävät. Jos vertaa näihin todellisuudessa ulosotossa oleviin wannabe rikkaisiin, kuten Stefan, Niko, Sofia jne niin juuri tuo logoilla, tavaralla jne pröystäily on se, mistä usein erottaa oikeasti rikkaan vs wannabe-rikkaan nousukkaan, jolla ei oikeasti ole merkittävää omaisuutta, vaikka yrittävät kovasti siltä näyttää ulospäin.

Mutta kun tuskin nuo Sofiat ja mitkä lie instababet välittävät siitä, mitä me ajatellaan. Heillä on hauskaa nousukkaana ja mukava kuvailla tuota kaikkea nettiin. Kukin tyylillään. Rahaa on ja kohta ei ehkä ole, mutta hauskaa oli. Tarkoitan sitä, että miksi pitäisi haluta olla kuin todellarikasvillapaitatyyppi, jos se ei tunnu omalta tyyliltä? Silloinhan he vasta olisivatkin wannabeitä.

Ei ole ja on äärimmäisen noloa pröystäillä tavaralla netissä, yhtä noloa kuin esitellä fotosopattua kroppaa. Jos "oma tyyli" on esitellä luksuskrääsää internetissä niin silloin on vikaa korvien välissä.

Miksi Herlinin tai Nallen poika ei hillu instassa luis vuittonin kalsareissa Ferrarin konepellin päällä? Koska tajuaa sellaisen olevan äärimmäisen noloa ja vievän uskottavuuden koko suvulta.

Olkoot noloa. En seuraa noita enkä itse hilluisi ja pyllistelisi mutta tehkööt muut minun puolestani. Ei joku kultahampaan esittelijä kaipaa meidän hyväksyntäämme tai halua larpata Nallea. Ei niitä rahoja saa mukaansa täältä. Mistä minä tiedän miksei Nalle hillu. Sillä on tosin niin paljon rahaa että ei tarvitsisi välittää pikkuporvateiden noloilusta.

Kyllä kaipaa ja juuri siksi esittelee kultahampaitaan ja esittää mukarikasta. Nalle ei sitä kaipaa ja on tarpeeksi fiksu elämään hillitysti ja sivistyneesti.

Ihmeen paljon näyt tietävän noista itsensä esittelijöistä jotta jaksat pauhata asiasta. Itse en seuraa ketään enkä varsinkaan mitään instapylleröitä enkä näin ollen jaksa pöyristyä siitä, jos joku esittelee uusinta laukkuaan seuraajilleen. Miksi tämä asia on sinulle niin kovin tärkeä.

Vierailija
331/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ei ollut varsinaisesti uutinen, olen itsekin keskiluokkainen ja keskituloinen. Ja keskionnellinen. =D

Yritin kysyä aplta, onko hän ollut siinä luulossa, että rikkaus aina väistämättä näkyy päälle jonkinlaisena ikävänä piirteenä. Että rikas ei voi olla onnellinen tai vaatimaton.

Sitä en lainkaan kiellä, että rikas ei voisi olla onneton. Mutta USEIN, ei siis aina, varakas ihminen on fiksu, mukava, perhekeskeinen ja huomaavainen, eivät ne ominaisuudet katoa, vaikka varallisuutta karttuu.

332/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaus ole mikään leima otsassa. 

Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole. 

Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…

Ostan välillä MM.n vaateita, mutta mainitsemasi mekko näyttää malliltaan kyllä navettamekolta, joita 50v  sitten käytettiin . Sopii siis hyvin mökkimekoksi. 

Vierailija
333/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuttavapiirissä miljonääri (nainen). En edes tullut ajatelleeksi, että hän on miljonääri ennen kuin huomasin tämän viestiketjun. Ymmärsin vasta nyt, että hän on monen suomalaisen silmissä "rikas". Minun silmissäni hän on vain hyvätuloinen ja keskiluokkainen. Ei mitään epätavallista tai huomionarvoista, koska omassa tuttavapiirissäni on paljon hyvätuloisia, keskiluokkaisia, akateemisesti koulutettuja ihmisiä. Olen itsekin akateemisesti koulutettu ja keskiluokkaisesta perheestä, joten en kiinnitä huomiota siihen, kenellä on 60 000 euron vuosipalkka tai kenellä on 120 000 euron vuosipalkka. Tai kenellä on yksi omistuasunto ja kenellä on neljä omistusasuntoa. 

Eivät ole. 2000-4000e kuukaudessa tienaavat on keskiluokkainen. 120000 on jo ylempää keskiluokkaa, moni sanoisi rikkaaksikin.

Vierailija
334/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuttavapiirissä miljonääri (nainen). En edes tullut ajatelleeksi, että hän on miljonääri ennen kuin huomasin tämän viestiketjun. Ymmärsin vasta nyt, että hän on monen suomalaisen silmissä "rikas". Minun silmissäni hän on vain hyvätuloinen ja keskiluokkainen. Ei mitään epätavallista tai huomionarvoista, koska omassa tuttavapiirissäni on paljon hyvätuloisia, keskiluokkaisia, akateemisesti koulutettuja ihmisiä. Olen itsekin akateemisesti koulutettu ja keskiluokkaisesta perheestä, joten en kiinnitä huomiota siihen, kenellä on 60 000 euron vuosipalkka tai kenellä on 120 000 euron vuosipalkka. Tai kenellä on yksi omistuasunto ja kenellä on neljä omistusasuntoa. 

Eivät ole. 2000-4000e kuukaudessa tienaavat on keskiluokkainen. 120000 on jo ylempää keskiluokkaa, moni sanoisi rikkaaksikin.

Ei mielestäni 120k tienaava ole rikas. En koe itsekään olevani, vaikka tienasin 140k viime vuonna. Ihan samalla tavalla venytän penniä kuin kuka tahansa kaverini tai puolet vähemmän tienaava aviomieheni. Itse asiassa elän jopa paljon säästeliäämmin. Tavoite on saada sijoituksiin n. 3000-5000e/kk, joten käyn ravintolassa max pari kertaa kuussa, ajan 10v vanhaa autoa ja katson tarkasti mitä ostan kaupasta. Asumme myös edullisella alueella. Harrastukset ovat ainut isompi menoerä. Yhtä ainutta kallista merkkilaukkua tai -vaatetta en omista. En usko, että kukaan 100-150k tienaava vielä elää kovin leveästi, kyllä itseni pitäisi tienata tuplat, että voisin hyvällä omallatunnolla laittaa rahaa mihin huvittaa.

Unelmani on jäädä elämään pääomatululoilla n. 10v ennen eläkeikää ja alkaa kiertää asuntoautolla maailmaa. Koen sen tärkeämmäksi kuin merkkivaatteet tai hienon auton. Elämäni on hyvää ilman kalliita tavaroitakin. Luulen että suurin osa etäisimmistä tuttavistani ajattelee minun ulkoasun perusteella olevan aika köyhä, mutta oikeastaan parempi niin. Haluan että ihmiset pitävät minua mukavana ihmisenä ennemmin kuin jonain tavaroilla leveilevänä kehuskelijana. Sama erään minua paljon pidempään sijoittaneen ystäväni kohdalla, jolla on sijoituksissa jo yli miljoona. Hän aikoo jäädä pois työelämästä 50-vuotiaana, mutta päällepäin heidän elämänsä on hyvin vaatimatonta.

Vierailija
335/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekste ihmiset jo usko ,että raha ei tee ketään onnelliseksi. Onni on niitä jokapäiväisiä tyytyväisyyden ,kiitollisuuden ja onnellisuuden hippusia, joita meille on annettu ihan tavallisena arkipäivänä.

Ihan yhtä hyvin upporikas tai rutikäyhä voi minä hetkenä hyvänsä sairastua vakavasti, taikohdata pahan onnettomuuden itse tai läheisensä.

Carpe Diem , just nyt olen superonnellinen ja minulla on kaikkea mitä haluan. Ei kiinnosta vähääkään miljoonat tai miljardit. 68v Rahaa on yli tarpeen tullut työssä ollessa.

Vierailija
336/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti rikas, on varaa teetättää se puku ihan Euroopassa.

Ajatella. Mulla on ollut varaa teettää vaatteita jopa ihan täällä Suomessa, kotikaupungissani.

Vierailija
337/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onn meidänkin suvussa yksi "Miljonääri". Mummon siskon tytär opiskeli harvardissa sydänkirurgian professoriiksi. Sijoitti puolet omaisuuudestaan kultaan ja tienasi sillä. Aina sanoi opetukseksi sitä etttä ensiin tehdään kovasti töiitä ennekuin voi ostaaa vaikka oman auton. Hyvin maaanläheinen ruohonjuuritason ihminen.

No jopas jotakin! Minä kyllä haluaisin lukea lisää siitä, miten Harvardissa voi opiskella professoriksi.

Vierailija
338/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mennyt palkat ja sosiaaliluokat sekaisin. Keskipalkkainen ei tarkoita keskiluokkaista, eikä sosiaaliluokka kasva palkan lisääntyessä.

Vierailija
339/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin muutamia miljoonia. Yleensä pidän päällä työvaatteita ja teen fyysistä työtä, koska olen lopen kyllästynyt akateemisiin töihin. 

Naapurit ajaa Porscheilla, Mersuilla, Audeilla. Mulla on keskiluokkaisia VW:neita. Naapuri kysyi miksen kaivata uima-allasta pihalle ja juo vain mohitoja. Vastasin, että esimerkiksi kaivinkoneen vivuissa heiluessani nettotuloni ovat noin 20.000 € kuussa. Lopettivat kyselemisen. 

Vierailija
340/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ei ollut varsinaisesti uutinen, olen itsekin keskiluokkainen ja keskituloinen. Ja keskionnellinen. =D

Yritin kysyä aplta, onko hän ollut siinä luulossa, että rikkaus aina väistämättä näkyy päälle jonkinlaisena ikävänä piirteenä. Että rikas ei voi olla onnellinen tai vaatimaton.

Sitä en lainkaan kiellä, että rikas ei voisi olla onneton. Mutta USEIN, ei siis aina, varakas ihminen on fiksu, mukava, perhekeskeinen ja huomaavainen, eivät ne ominaisuudet katoa, vaikka varallisuutta karttuu.

Siinä tapauksessa kannattaa kirjoittaa, että voi olla, ei automaattisesti ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä