Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.

Vierailija
14.08.2021 |

Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.

Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.

En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?

Kommentit (461)

Vierailija
281/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaus ole mikään leima otsassa. 

Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole. 

Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…

No, eipä siinä "rikas" todellakaan osaa pukeutua:::)  Karmea mekko, kuin teltta, ja mikä typerä kuosi! Vain lihaville suunnattu ilmeisesti!

Vierailija
282/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Ingvar Kampradkin (Ikean luoja) äärimmäisen säästäväinen ja osti mm. vaatteensa kirpputoreilta, ajoi vanhalla Volvolla ja lensi turistiluokassa vaikka oli maailman kahdeksanneksi rikkain ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa koko ketju. Kaikki mitä rikkaat tekevät on hienoa ja ihailtavaa. Tällaisella 35-vuotiaalla köyhällä naisella ei ole tälle yhteiskunnalle mitään arvoa...edes autoa en oppinut autokoulussa ajamaan kun palkkarahoilla tunteja maksoin ja ne rahat loppuivat kesken.

Alkuelämän juuri rikkaiden lapset kiusasivat ensin tarhassa ja sitten ala-asteella. Äidin selitys asialle oli köyhyys :( sitten kun minusta ei tullut muuta kuin vuokralla asuva duunari niin vanhempien toimesta säälittiin.

Toki kun lapsena halusin lähteä kävelylle sieltä neljän hengen kaksiosta kuulin rumaksi ja h*****ksi haukkumista niistä valtavista omakotitaloista joissa nämä rikkaat lapset asuivat.

Nyt sitten luen täältä miten vain yhä hienompaa on rikkaiden elämä ja parempaa kaikki mitä rikas tekee köyhään nähden. Minä sairas työtön lopullista lähtöä ajatteleva ihminen en ole minkään arvoinen:( minä tarvitsisin sen työpaikan jolla saisin rahaa, ne mt-palvelut joista pitää maksaa, sen lääkityksen perussairauteen...

Joku toinen ihan huvikseen käy töissä ja oikein osoittaa oman erinomaisuutensa, ihan vain kiusalla näyttää köyhälle työttömälle sairaalle ettei tämä ole MITÄÄN ja ponnistelu oli TURHAA!!!!!!!!!! 35 vuotta hukkaan jotta saa märän rätin naamaan!!!!! 35 vuotta luulin, että voin voittaa ihan hyvän elämän mutten saa sitä KOSKAAN!!!!!!!

Vierailija
284/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Jos pystyisit hoitamaan tuon rikkaan työt niin on kyllä ihme, ettet ole löytänyt työpaikkaa mistään.

En ole työtön, mutta väitän, että pystyisin hoitamaan jonkun rikkaan työt, minulla on soveltuvat ominaisuudet ja hyvä koulutus. Itseasiassa minun alallani on paljon ihmisiä, joista ihmettelen, millä he ovat työpaikkansa saaneet, kun eivät tunne edes perusasioita hallitsevan. Mutta työtä ei saa ilman kokemusta eikä kokemusta saa ilman työtä. Pitää olla näyttöjä eikä niitä saa ilman mahdollisuuksia.

Eli mä voisin kyllä ottaa jonkun rikkaan työn, niin joku työtön voisi sitten ottaa mun työn.

Vierailija
285/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa koko ketju. Kaikki mitä rikkaat tekevät on hienoa ja ihailtavaa. Tällaisella 35-vuotiaalla köyhällä naisella ei ole tälle yhteiskunnalle mitään arvoa...edes autoa en oppinut autokoulussa ajamaan kun palkkarahoilla tunteja maksoin ja ne rahat loppuivat kesken.

Alkuelämän juuri rikkaiden lapset kiusasivat ensin tarhassa ja sitten ala-asteella. Äidin selitys asialle oli köyhyys :( sitten kun minusta ei tullut muuta kuin vuokralla asuva duunari niin vanhempien toimesta säälittiin.

Toki kun lapsena halusin lähteä kävelylle sieltä neljän hengen kaksiosta kuulin rumaksi ja h*****ksi haukkumista niistä valtavista omakotitaloista joissa nämä rikkaat lapset asuivat.

Nyt sitten luen täältä miten vain yhä hienompaa on rikkaiden elämä ja parempaa kaikki mitä rikas tekee köyhään nähden. Minä sairas työtön lopullista lähtöä ajatteleva ihminen en ole minkään arvoinen:( minä tarvitsisin sen työpaikan jolla saisin rahaa, ne mt-palvelut joista pitää maksaa, sen lääkityksen perussairauteen...

Joku toinen ihan huvikseen käy töissä ja oikein osoittaa oman erinomaisuutensa, ihan vain kiusalla näyttää köyhälle työttömälle sairaalle ettei tämä ole MITÄÄN ja ponnistelu oli TURHAA!!!!!!!!!! 35 vuotta hukkaan jotta saa märän rätin naamaan!!!!! 35 vuotta luulin, että voin voittaa ihan hyvän elämän mutten saa sitä KOSKAAN!!!!!!!

Kun kävin töissä AINA kärsin stressistä ja unettomuudesta. Rikkaan on helpompi olla huoleton työntekijä kun raha riittää joka tapauksessa. Jos tulee paha mieli jostain niin satasella pääsee puhumaan jollekin ammattilaiselle tunniksi. Jos perse leviää niin personal trainerin tai vaikka oman salin saa kotiin hankittua. Voi käydä lomalla lepäämässä kun haluaa, voi hankkia mökin, maksaa jonkun tutkinnon, kaikkea saa! Todella epäreilua vielä, että tällaista ihaillaan!

En ymmärrä miksi tällaisen rikkaan osa on ihailu jos ei sitten vastaavasti näytä ulkonäöllisesti täydelliseltä. Minulla on ollut sairaanakin varaa panostaa hyvään ulkonäköön, mutta ei sitä niin ihailla tai sitä saa säästöön! Miten voi ihailla rikasta joka näyttää RUMALTA?????!!!!! Metsäläisten logiikkaa!!!!!

Vierailija
286/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Jos pystyisit hoitamaan tuon rikkaan työt niin on kyllä ihme, ettet ole löytänyt työpaikkaa mistään.

En ole työtön, mutta väitän, että pystyisin hoitamaan jonkun rikkaan työt, minulla on soveltuvat ominaisuudet ja hyvä koulutus. Itseasiassa minun alallani on paljon ihmisiä, joista ihmettelen, millä he ovat työpaikkansa saaneet, kun eivät tunne edes perusasioita hallitsevan. Mutta työtä ei saa ilman kokemusta eikä kokemusta saa ilman työtä. Pitää olla näyttöjä eikä niitä saa ilman mahdollisuuksia.

Eli mä voisin kyllä ottaa jonkun rikkaan työn, niin joku työtön voisi sitten ottaa mun työn.

Juuri näin! Niin itsekkäitä ihmisiä!

Vierailija
287/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole. 

Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…

No, eipä siinä "rikas" todellakaan osaa pukeutua:::)  Karmea mekko, kuin teltta, ja mikä typerä kuosi! Vain lihaville suunnattu ilmeisesti!

Ihana! Ostaisin jos olisi varaa.

Vierailija
288/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne jotka ovat oikeasti rikkaita ei näytä sitä millään tavalla. Rikkaus on heille normi olotila jota ei tarvi erikseen todistella kenellekään. Ne jotka pröystäilevät ovat usein vararikon partaalla.

Vierailija
289/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP pääsetkö tämän ali? Esim. haarovälistä kontaten?

Vierailija
290/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useampia varakkaita.

Ei mitään erikoista heissä.

Tylsiä pitemmän päälle.

Yksikään ei enää kuulu tuttavapiiriini: he perheettömiä, mulla kolme lasta ja kaksi lastenlasta.

Vois sanoa tylsästi: heillä rahat - mulla elämä.

Vierailija
291/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä katkeruus sumentanut lukutaidonkin. Ihan neutraalia keskusteluahan täällä. Koita saada apua.

Vierailija
292/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin nyt miljoonan niin en tekisi töitä kuin vähän huvikseni. Menisin ehkä johonkin täydennyskoulutukseen jotta voisi tehdä jotain kivaa jos haluaa. Kämppä on jo ja mökki, myisin asunnon ja ostaisin vähän hienomman kämpän ja jonkun pienen auton. Kävisin kosmetologilla ottamassa monta kertaa vuodessa tehohoitoja ja palkkaisin vähäksi aikaa personal trainerin ja alkaisin kodittomien koirien kotihoitajaksi. Joskus voisin vähän matkustaa lähialueilla. Myöntäisin itselleni loppuelämäksi käyttörahaa 20 000 euroa vuodessa. Alussa voisin hurjistua ja ostaa jotain spesiaalia mutta eipä sitäkään kauaa jaksaisi kun vaatteita on jo nyt loppuelämäksi, ja huonekaluja.

Minkä ikäinen olet? Miljoona ehkä riittää tuohon jos olet yli 60.

No en ihan noin vanha jos en tyttönenkään. Mutta jos saisin millin, niin sata tuhatta palaisi tuohon käyttörahahommeliin viidessä vuodessa. Eli milli rahana riittäisi viideksi kymmeneksi vuodeksi, ei huolta. Tosin ottaisin millistä pois auton hinnan (käyttökulut saa maksettua vuosirahalla) ehkä 25 tuhatta ja paremman kämpän välirahan ehkä sata tuhatta max. jos sitäkään. Kämppäkään ei olisi erityisen hulppea ja laskisin tietenkin mukaan remontit ja huollon vaatimat asiat. Jossain vaiheessa alkaisi tulla myös eläkettä, ja tosiaan vähän osa-aikatöitä voisi tehdä mutta hy-vin vähän.

Ah, missä se raha viipyy. Olisin niin valmis.

Kai ymmärrät, että 20 000 euroa ei ole sama kuin 20 000 euroa 10 tai 20 vuoden päästä?

Olenko väittänyt, että se on? Voihan ne rahat sijoittaa. Vai ilmoitinko piilottavani ne patjaan.

Vierailija
293/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkautta ei mitenkään näe ihmisestä päällepäin. Fiksua on myös Suomessa olla tekemättä asiasta numeroa. Tiedän varakkaita jotka ostavat vaatteitaan esim. Tokmannilta. Valitettavasti (teidän kuplanne rikkoakseni) laadukkaita vaatteita edes vähemmän enää löytyy mistään. Ne H&M vaatteet ovat laadultaan sama, kuin hintaluokassa 400-2000 e vaatteet tätä nykyä. Jos joku haluaa käyttää noin paljon rahaa vaatteisiin maksaa mielikuvasta... Tämän olen kuullut eräältä vaatesuunnittelijalta.

Vierailija
294/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin nyt miljoonan niin en tekisi töitä kuin vähän huvikseni. Menisin ehkä johonkin täydennyskoulutukseen jotta voisi tehdä jotain kivaa jos haluaa. Kämppä on jo ja mökki, myisin asunnon ja ostaisin vähän hienomman kämpän ja jonkun pienen auton. Kävisin kosmetologilla ottamassa monta kertaa vuodessa tehohoitoja ja palkkaisin vähäksi aikaa personal trainerin ja alkaisin kodittomien koirien kotihoitajaksi. Joskus voisin vähän matkustaa lähialueilla. Myöntäisin itselleni loppuelämäksi käyttörahaa 20 000 euroa vuodessa. Alussa voisin hurjistua ja ostaa jotain spesiaalia mutta eipä sitäkään kauaa jaksaisi kun vaatteita on jo nyt loppuelämäksi, ja huonekaluja.

Minkä ikäinen olet? Miljoona ehkä riittää tuohon jos olet yli 60.

No en ihan noin vanha jos en tyttönenkään. Mutta jos saisin millin, niin sata tuhatta palaisi tuohon käyttörahahommeliin viidessä vuodessa. Eli milli rahana riittäisi viideksi kymmeneksi vuodeksi, ei huolta. Tosin ottaisin millistä pois auton hinnan (käyttökulut saa maksettua vuosirahalla) ehkä 25 tuhatta ja paremman kämpän välirahan ehkä sata tuhatta max. jos sitäkään. Kämppäkään ei olisi erityisen hulppea ja laskisin tietenkin mukaan remontit ja huollon vaatimat asiat. Jossain vaiheessa alkaisi tulla myös eläkettä, ja tosiaan vähän osa-aikatöitä voisi tehdä mutta hy-vin vähän.

Ah, missä se raha viipyy. Olisin niin valmis.

Tyota tekemalla muutkin ovat rahansa ansainneet eika heilla ole tuollaisia listoja mita tehda JOS. Meilla on useampi milli pankissa ja se ei viela tee kenestakaan erikoisen rikasta, ainakaan tassa maassa missa asun, kun aletaan puhua miljardeista niin sitten on rikas. 

Vierailija
295/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuommosta muualla kehtaa pitää?

Happamia ovat. Jos siina olisi Chanelin logo nakyvissa niin johan kehtaisi. :D

Vierailija
296/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkautta ei mitenkään näe ihmisestä päällepäin. Fiksua on myös Suomessa olla tekemättä asiasta numeroa. Tiedän varakkaita jotka ostavat vaatteitaan esim. Tokmannilta. Valitettavasti (teidän kuplanne rikkoakseni) laadukkaita vaatteita edes vähemmän enää löytyy mistään. Ne H&M vaatteet ovat laadultaan sama, kuin hintaluokassa 400-2000 e vaatteet tätä nykyä. Jos joku haluaa käyttää noin paljon rahaa vaatteisiin maksaa mielikuvasta... Tämän olen kuullut eräältä vaatesuunnittelijalta.

Rikkailla on koko maailma avoinna. Voi matkustaa Aasiaan lomalle ja tilata sieltä mittaustilaustyönä haluamastaan kankaastaan vaatteen. Tunnen yritysjohtajia, jotka tilaavat juuri tällä tavoin mittaustilauspukuja.

Vierailija
297/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm...voisiko tällainen miljonääri rakastua sattumalta köyhään alemman tason mieheen? Niinpä.

Kyllä voi. Kun tapasimme ei miehelläni ollut pennin pyörylää. Nyt on, koska olen auttanut häntä taloudellisesti ja hänellä on vakiduuni. Kaikki naiset eivät ole lokkeja.

Vierailija
298/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttavapiirissä miljonääri (nainen). En edes tullut ajatelleeksi, että hän on miljonääri ennen kuin huomasin tämän viestiketjun. Ymmärsin vasta nyt, että hän on monen suomalaisen silmissä "rikas". Minun silmissäni hän on vain hyvätuloinen ja keskiluokkainen. Ei mitään epätavallista tai huomionarvoista, koska omassa tuttavapiirissäni on paljon hyvätuloisia, keskiluokkaisia, akateemisesti koulutettuja ihmisiä. Olen itsekin akateemisesti koulutettu ja keskiluokkaisesta perheestä, joten en kiinnitä huomiota siihen, kenellä on 60 000 euron vuosipalkka tai kenellä on 120 000 euron vuosipalkka. Tai kenellä on yksi omistuasunto ja kenellä on neljä omistusasuntoa. 

Vierailija
299/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kuvittelee että rikkailla on hienot talot ja autot, todellisuudessa näin ei ole, vaan varallisuutta hoidetaan hyvin ja käytetään järkevästi. Ne joilla ei ole ikinä ollut rahaa, ostavat heti kallista tavaraa kun saavat rahaa, ja ajattelevat elävänsä kuten rikkaat. Ja pysyvät köyhinä, tavaran arvo kun harvemmin nousee tai lisää pääomatuloja.

Vierailija
300/461 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko aloitusta. Mikä se ongelma on, jos työkaveri on miljonääri. Nyt ymmärrän kuitenkin sen, miksi köyhiä on näin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän