Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naiset valitsee autoonsa uudet renkaat?

Vierailija
14.08.2021 |

Tutkitko lehdistä rengastestejä? Vaikuttaako hinta kuinka paljon? Onko renkaan merkillä ja valmistusmaalla merkitystä? Mistä ostat renkaat?

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Löytyykö näitä muun värisinä?"

Tää oli hauska. Alapeukuttajat on taas niitä huumorintajuttomia joka asiasta loukkaantujia.

T. Nainen joka ottais oanssinväriset renkaat jos sais

No tää ei kyllä ollut yhtään hauska. Liian simppeliä läppää itselleni.

Vierailija
122/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu ja hinta määräävät mitkä renkaan otan. Entä miehet, miten he valitsevat renkaat?

Minä ajan renkaat loppuun enkä anna rengaskauppiaiden huijata itseäni vaihdattamalla renkaat liian aikaisin, tilaan renkaat ulkomailta jolloin säästän 100 euroa hinnassa ja kilpailutan rengastyöt ja valitsen edullisimman.

Kerro meille muille naisille vielä luotettavia ja hyvämaineisia nettikauppoja niin tutkaillaan. Itse juuri etsin puhjenneen tilalle uutta rengasta ja tuli näitä nettikauppoja myös tuloksiin. Ei tietysti ollut aikaakaan tilata mutta palaute oli myös sekalaista, mitä katsoin, tosi huonojakin kokemuksia. Pohjoiseen sopivat nastaenkaat olisi seuraavaksi haussa.

1001 renkaat.

Kiitos, mut juuri tuo tuli mulle vastaan ja siitä oli aika huonojakin kokemuksia. Vieläkin tulee mainosbannereita ja se mun rengas on siellä 15 euroa kalliimpikin kuin Toyotalla oli. Mut tutkailen vielä. Sulla on aina onnistunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten edelleen, Tekniikan Maailma voittaa nettikeskustelut, kevyesti.

TM:n vertailun arvosteluperusteet eivät välttämättä ole ne samat mitkä olisivat omalta kannalta keskeisiä. Esimerkiksi käytetyn tekniikan luotettavuutta ei yleensä arvioida mitenkään. 

Vierailija
124/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokialaiset tai Continentalit, ei tarvitse pettyä. Renkaissa ei kannata säästää, se on niin pieni menoerä autoilun kokonaisuudessa. Ja vaikuttaa turvallisuuteen ehkä eniten.

Tähän sellainen tarkennus, että Nokia osaa tehdä nastarenkaat, Continental kitkat ja kesärenkaat. Testitulokset ei kerro näistä asioista aivan totuutta. 

Vierailija
125/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokialaiset tai Continentalit, ei tarvitse pettyä. Renkaissa ei kannata säästää, se on niin pieni menoerä autoilun kokonaisuudessa. Ja vaikuttaa turvallisuuteen ehkä eniten.

Sama. Seuraan sivusilmällä vertailuja mutta aina nuo kaksi ovat kärjessä. Osaan myös jopa itse todeta ja mitata syvyydet, ei ne kauppiaat nyt ihan aina huijaa… 🙄 En minäkään ymmärrä että ihmiset pihistelevät kuitenkin ”halvassa” henkivakuutuksessa (ja jopa omien läheistensä hengillä) ja sähräävät sileiden renkaiden kanssa piheyttään.

Minun autoni ovat aina olleet isoja, joten viimeisin paketti talvirenkaita maksoi yli 1200€ mutta minkäs teet, laatu maksaa. Ja eron huomaa ajossa kyllä.

Vierailija
126/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu ja hinta määräävät mitkä renkaan otan. Entä miehet, miten he valitsevat renkaat?

Minä ajan renkaat loppuun enkä anna rengaskauppiaiden huijata itseäni vaihdattamalla renkaat liian aikaisin, tilaan renkaat ulkomailta jolloin säästän 100 euroa hinnassa ja kilpailutan rengastyöt ja valitsen edullisimman.

Kerro meille muille naisille vielä luotettavia ja hyvämaineisia nettikauppoja niin tutkaillaan. Itse juuri etsin puhjenneen tilalle uutta rengasta ja tuli näitä nettikauppoja myös tuloksiin. Ei tietysti ollut aikaakaan tilata mutta palaute oli myös sekalaista, mitä katsoin, tosi huonojakin kokemuksia. Pohjoiseen sopivat nastaenkaat olisi seuraavaksi haussa.

1001 renkaat.

Kiitos, mut juuri tuo tuli mulle vastaan ja siitä oli aika huonojakin kokemuksia. Vieläkin tulee mainosbannereita ja se mun rengas on siellä 15 euroa kalliimpikin kuin Toyotalla oli. Mut tutkailen vielä. Sulla on aina onnistunut?

Siis Toyotan merkkiliikkeessä halvempi? En usko että on sama rengas sillä tuo on edullinen kauppa verrattuna Suomen hintoihin. Ei ole ollut ongelmia ja tuolta moni tilaa.

Vierailija
127/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajo-ominaisuudet, vierintävastus eli iten vaikuttaa polttoaineen kulutukseen ja renkaista lähtevä meteli.

Vierailija
128/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi enempi perehtyä asioihin ja mennä pois sieltä mukavuusalueelta sillä teitä on helppo huijata kun ette perehdy tai teitä ei kiinnosta asia.

Tarkoitatko, että kaikki rengasliikkeet on huijarifirmoja? Mielenkiintoista, sillä nehän on yleensä miesvaltaisia. Miehet huijaa, kiva tietää.

Vierailija
129/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen menee vaihdattamaan nykyisin polttimot autoonsa niin hän tilaa yleensä samalla uudet ripset autollensa.

www.google.fi/search?q=autonvalo+ripset&sxsrf=ALeKk02YoyKJSxxqGF8pYSo_l…

Vierailija
130/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson koon edellisistä ja soitan sanoen kitkat tähän kokoon, kiitos. Niillä ajaa kesät ja talvet.

Kitkat ei ole turvalliset vesisateella.

Ja jos kesän ajaa niin talvella niillä ei tee enää mitään.

Vierailija
131/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi enempi perehtyä asioihin ja mennä pois sieltä mukavuusalueelta sillä teitä on helppo huijata kun ette perehdy tai teitä ei kiinnosta asia.

Tarkoitatko, että kaikki rengasliikkeet on huijarifirmoja? Mielenkiintoista, sillä nehän on yleensä miesvaltaisia. Miehet huijaa, kiva tietää.

En väitä mutta kun täältä on tullut jo luettua että naiset kertoo luottavansa rengaskauppiaaseen jolla on renkaat rengashotellissa ja kun kauppias sanoo että olisi aika vaihtaa uusiin niin naiset ostaa uudet renkaat ja eivät edes tiedä paljonko on pintaa jäljellä, kun menet katsomaan rengaskauppojen nettisivuille käytettyjä renkaita niin siellä on niitä myytävänä vaikka kuinka paljon ja renkaissa pintaa 5-8mm ja niitä myyvät eteenpäin noin 140-400 euroa välillä merkistä riippuen, eli moni vaihtaa turhan aikaisin renkaat ja kauppias käärii isot voitot.

Vierailija
132/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengaskauppiaat huijaa? Eiköhän se ole katsastus, joka lopuksi kehottaa uusimaan renkaat. Soitteleeko ne rengaskauppiaat sulle :D

Täällä keskustelussa on käynyt ilmi että monet naiset luottaa rengaskauppiaaseen että koska renkaat vaihdetaan, moni on sanonut että renkaat ovat rengashoteliissa ja kun kauppias ehdottaan että on aika uusia renkaat niin naiset suostuu siihen eivätkä edes tiedä paljonko renkaissa on pintaa jäljellä. Näin ihmisiä huijataan ja rahastetaan.

Saan rengashotellilta mittaustuloksen jokaisesta renkaasta. Arveletko että että he valehtelevat? 

Viimeksi vaihdoin renkaat vaikka pintaa periaatteessa riitti. Olivat kuitenkin jo 8 vuotta vanhat, joten harkitsin että en ota enää sitä riskiä että kumin kovettuminen on muuttanut pito-ominaisuuksia.

Vierailija
133/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengaskauppiaat huijaa? Eiköhän se ole katsastus, joka lopuksi kehottaa uusimaan renkaat. Soitteleeko ne rengaskauppiaat sulle :D

Täällä keskustelussa on käynyt ilmi että monet naiset luottaa rengaskauppiaaseen että koska renkaat vaihdetaan, moni on sanonut että renkaat ovat rengashoteliissa ja kun kauppias ehdottaan että on aika uusia renkaat niin naiset suostuu siihen eivätkä edes tiedä paljonko renkaissa on pintaa jäljellä. Näin ihmisiä huijataan ja rahastetaan.

Saan rengashotellilta mittaustuloksen jokaisesta renkaasta. Arveletko että että he valehtelevat? 

Viimeksi vaihdoin renkaat vaikka pintaa periaatteessa riitti. Olivat kuitenkin jo 8 vuotta vanhat, joten harkitsin että en ota enää sitä riskiä että kumin kovettuminen on muuttanut pito-ominaisuuksia.

Sen verran on huonoja kokemuksia autoalan yrittäjiin että on aina syytä epäillä.

Vierailija
134/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1001 renkaat.

Siis Toyotan merkkiliikkeessä halvempi? En usko että on sama rengas sillä tuo on edullinen kauppa verrattuna Suomen hintoihin. Ei ole ollut ongelmia ja tuolta moni tilaa.

Kyllä, tai katsoin nyt kuitista niin hintaero oli 21 euroa. Miten olikin siellä Toyotalla niin edullinen, en tiedä. Se oli ainoa paikka pk-seudulla jossa tuon sai saman ketjun liikkeestä varastosta, eli eivät joutuneet tilamaan ulkopuoliselta toimittajalta, mikä olisi ollut epävarmaa toimitusajan suhteen. En siis aja Toyotalla muuten ja jouduin ajamaan Helsingistä Espooseen, mutta niitä kuluja ei ole tässä eikä rengastöitä, vain renkaan hinta.

Vierailija
135/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijareista vielä yllä kerrotun renkaan puhkeamisen tiimoilta. Kysyin apua ensin kotia lähimmästä rengasliikkeestä siltä varalta, että vanhan renkaan olisi saanut kuntoon. Siellä ei ainakaan väkisin myyty mitään, vaan sanoivat, että vastapari on hyväkuntoinen ja kannattaa ensin etsiä samanlaista rengasta entisten ostopaikasta ja vasta jos se ei onnistu, niin he tilaavat samantyyppisen renkaan puhjenneen tilalle.

Vierailija
136/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasliikkeessä oleva läheinen hommaa uudet sopivat renkaat kampanjahintaan. 

Vierailija
137/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testivoittajat.

Vierailija
138/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran kokovalkoisia  misukoita saa, niin sitten ainakin valkosivurenkaat tuohon minun Yarikseeni!

Vierailija
139/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ne mitkä tulee uuden auton mukana

Vierailija
140/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen TMn rengastestit. Käy ilmi, että 50%pisteistä tulee subjektiivista "käyttäjäkokemuksista". Tämän jälkeen menen paikalliseen rengasliikkeeseen ja ostan ne keskihintaiset "tunnettua" merkkiä olevat renkaat, joita liikkeessä sattuu oikeassa koossa olemaan.