Miten naiset valitsee autoonsa uudet renkaat?
Tutkitko lehdistä rengastestejä? Vaikuttaako hinta kuinka paljon? Onko renkaan merkillä ja valmistusmaalla merkitystä? Mistä ostat renkaat?
Kommentit (193)
Kerron Mihin ja millaiset renkaat tarvitsen ja lähetän tarjouspyynnön yhteen liikkeeseen, jota olen käyttänyt pitkään. Valitsen niistä vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen rengasliikkeeseen ja pyydän suosituksia. Ei sen kummallisempaa.
Jäävi neuvoja, ne tienaa eri tavalla merkistä riippuen.
Ei muuten hajuakaan minkä merkkiset renkaat autossani. Ollut mennä vuosina eri merkkejä ja eroa en ajaessa ole huomannut. Mies 44v.
Et sinä mikään mies ole, olet nainen joka esiintyy miehenä ja yrität mollata miesten mainetta.
No ihan kuin se renkaiden ostaminen olisi jotain rakettitiedettä. Renkaiden kulumisen voi selvittää rengasliikkeessä, jossa sen mittaavat tai katsastuksessa, jos on vanhempi auto. Netti on pullollaan testejä, joista voi valita mieleisensä ja sen perusteella selata hintoja jälleenmyyjillä.
Harva mies sen perehtyneempi on renkaisiin, joten ihan samalla pohjalla niitä hankitaan sukupuolesta riippuen. Molemmissa lienee samoja alalajeja, kuten pihtailijat, testivoittajien ystävät, rengasasiat ulkoistavat, merkkiuskolliset ja fiiliksellä menijät.
Mielestäni monen kodinkoneen hankkiminen on paljon vaikeampaa. Renkaiden tehtävä on aika yksinkertainen, eikä niissä ole varsinaista tekniikkaa. Kodinkoneissa saa kytätä mm. energiankulutusta, toimintoja, mittoja, omia tarpeita, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tilaa renkaita ulkomailta? Säästää jopa 100 euroa isommassa rengaskoossa.
Liikaa vaivaa, ne pitää kuitenkin käydä laittamassa vanteille jossain ja hakemassa matkahuollosta. Sama ostaa ne renkaat samasta paikasta suoraan auton alle. Mun aika maksaa myös.
En tiedä miten isot renkaat pitää olla jotta säästäis satasen, viimeksi kun katsoin sen kokonaisuuden hinta oli joitain kymppejä halvempaa kuin liikkeessä.
Kun ostin viimeisimmän autoni, se oli takapenkkiä myöden täynnä renkaita, eli en saisi edes yhdellä reissulla kuljetettua uusia renkaita ja vanhoja vanteineen.Kuriiri kantaa renkaat kotiovelle ja irtorenkaat ei paljoa paina sitten kun lähtee asentamaan niitä kun kantaa auton peräkoppiin. Halparenkaissa ei välttämättä ole kovin isoja hintaeroja mutta merkkirenkaissa paremmin ja mitä olen katsellut 17 tuumaisia niin siellä on ollut jo satasen halvempia. Laittaa irtorenkaat peräkoppiin ja takapenkille ja auton alla ne renkaat joihin ne vaihdetaan, miksi siinä pitää olla mukana sekä kesä ja talvivanteet?
No jos kesätaalesta ostan talvirenkaat, niin mulla on ne kesäkumit alla.
Menen yrittäjälle, joka on muutenkin vaihtanut autooni renkaat. Se antaa kolme vaihtoehtoa eri hintaluokista, en ota halvinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tilaa renkaita ulkomailta? Säästää jopa 100 euroa isommassa rengaskoossa.
Liikaa vaivaa, ne pitää kuitenkin käydä laittamassa vanteille jossain ja hakemassa matkahuollosta. Sama ostaa ne renkaat samasta paikasta suoraan auton alle. Mun aika maksaa myös.
En tiedä miten isot renkaat pitää olla jotta säästäis satasen, viimeksi kun katsoin sen kokonaisuuden hinta oli joitain kymppejä halvempaa kuin liikkeessä.
Kun ostin viimeisimmän autoni, se oli takapenkkiä myöden täynnä renkaita, eli en saisi edes yhdellä reissulla kuljetettua uusia renkaita ja vanhoja vanteineen.Kuriiri kantaa renkaat kotiovelle ja irtorenkaat ei paljoa paina sitten kun lähtee asentamaan niitä kun kantaa auton peräkoppiin. Halparenkaissa ei välttämättä ole kovin isoja hintaeroja mutta merkkirenkaissa paremmin ja mitä olen katsellut 17 tuumaisia niin siellä on ollut jo satasen halvempia. Laittaa irtorenkaat peräkoppiin ja takapenkille ja auton alla ne renkaat joihin ne vaihdetaan, miksi siinä pitää olla mukana sekä kesä ja talvivanteet?
No jos kesätaalesta ostan talvirenkaat, niin mulla on ne kesäkumit alla.
Kevätalesta piti kirjoittamani.
Olen ollut huomaavinani, että naisten autoissa on lähes aina premium-renkaat eli Michelin, Continental, Bridgestone, Nokian. Ehkä viisastakin investoida näin.
Itse miehenä ostan aina edullisimmat renkaat mitä löytyy ja olen ollut perin tyytyväinen.
Landsail, Linglong, Triangle viimeisimpinä. Ajoa tulee n. 30000 km vuodessa.
Oletteko siitä tietoisia että renkaan kylkeen on merkitty renkaan valmistuspäivä ja sillä on merkitystä sillä mitä vanhempi rengas niin sitä huonommaksi se muuttuu? Olette katsoneet renkaasta valmistuspäivän kuinka vanhoja renkaita teille myydään uusina? Tiedän tapauksia joissa kauppa on myynyt 6 vuotta vanhaa rengasta uuden hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen rengasliikkeeseen ja pyydän suosituksia. Ei sen kummallisempaa.
Jäävi neuvoja, ne tienaa eri tavalla merkistä riippuen.
Ei muuten hajuakaan minkä merkkiset renkaat autossani. Ollut mennä vuosina eri merkkejä ja eroa en ajaessa ole huomannut. Mies 44v.
Et sinä mikään mies ole, olet nainen joka esiintyy miehenä ja yrität mollata miesten mainetta.
Koska miesten maine rakentuu nimettömän Vierailijan tekoihin?
Miksi minua kiinnostaisi autoni renkaat? Joku 3-4 isosta merkistä lienee alla. Autoliike ne on aikanaan valinnut, kun nykyisen auton ostin. Ei minun ajamisilla ole varmaan eroa onko olla Contin, Bridgestonen, Nokian tai Michelinin renkaat. Kaikki varmaan minun käytössä ajavat asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut huomaavinani, että naisten autoissa on lähes aina premium-renkaat eli Michelin, Continental, Bridgestone, Nokian. Ehkä viisastakin investoida näin.
Itse miehenä ostan aina edullisimmat renkaat mitä löytyy ja olen ollut perin tyytyväinen.
Itse miehenä ostan premiumia ja vilkaisen yleensä pari tuoretta testiäkin. Eihän sellaisia tilanteita tule välttämättä koskaan vastaan isoillakaan ajokilometreillä, joissa niillä renkailla olisi mitään merkitystä, mutta sitten jos kuitenkin tulee niin se voi olla elämän ja kuoleman kysymys. Vituttaisi maata neliraajahalvaantuneena jossain osastolla miettimässä että olisiko sittenkin pitänyt laittaa muutama satanen lisää renkaisiin. Noissa kun kuitenkin on ihan mitattavia ja jopa huomattavia eroja ääritilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä ostan premiumia ja vilkaisen yleensä pari tuoretta testiäkin. Eihän sellaisia tilanteita tule välttämättä koskaan vastaan isoillakaan ajokilometreillä, joissa niillä renkailla olisi mitään merkitystä, mutta sitten jos kuitenkin tulee niin se voi olla elämän ja kuoleman kysymys. Vituttaisi maata neliraajahalvaantuneena jossain osastolla miettimässä että olisiko sittenkin pitänyt laittaa muutama satanen lisää renkaisiin. Noissa kun kuitenkin on ihan mitattavia ja jopa huomattavia eroja ääritilanteissa.
Saahan sillä muutamalla satasella yleensä myös aavistuksen vähemmän rengasmelua, alhaisemman vierintävastuksen ja/tai pitkäikäisemmän renkaan pingpong-renkaisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset luottavat rengasyrittäjien sanaan ja se on monesti virhe sillä mielellään myyvät uusia renkaita vaikka entiset on vielä hyvät.
Huomaatko, että keksit oletuksesi ilman mitään perusteita. Onko sinulla mitään tietoa moniko rengasliikkeessä vaihdettu renkas menee uudelleen myyntiin tai moniko menee kierrätykseen? Onko sinulla mitään tietoa miten asiakaskunta jakautuu miesten ja naisten kesken? Onko sinulla mitään tietoa monenko naisasiakkaan vanhat renkaat pätätyvät uudelleen myyntii tai kierrätykseen?
Katso vaikka Torista niin siellä on rengasliikkeillä paljon myynnissä hyväkuntoisia käytettyjä renkaita, mistä ne niille kauppiaille tulee? No ne tulee asiakkailta kun jättävät vanhat renkaat sinne. Naisasiakkaista tein päätelmän kun täällä moni kertoi ettei tiedä paljonko renkaissa on pintaa kun ne vaihdetaan sillä luottavat kauppiaaseen.
Minun entinen auto poistettiin liikenteestä ja talvirenkaat jäi tarpeettomiksi. Ihan hyvin ne kelpasi rengasliikkeeseen, kun vaihdatin uuteen autooni renkaita. Varmaan möivät ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kun minun autossa on myös lapset, niin todellakin haluan hyvät renkaat autooni. Lasten terveyden suhteen en ota riskejä.
Pyydän renkaidenvaihdon yhteydessä mittaamaan urasyvyyden ja tsekkaamaan nastat. Tarpeen mukaan sitten uutta nokialaista tilalle.
Viimeksi ostin halvimmat mitä liikkeestä löytyi. Siis kesärenkaat. Edelliset oli jotkut kalliit, mutta ei nekään kestäneet kuin yhden kesän. Päättelin, että sama se sitten on. Ajan kyllä paljon, mutta mielestäni renkaiden pitäisi kestää enemmän.
Ajan rengasliikkeeseen ja pyydän mustat, pyöreät Pirellit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesärenkaissa ei oikeastaan ole väliä onko alla kiinalaiset vai merkkirenkaat sillä kiinalaiset ajaa asiansa yhtä lailla mutta talvirenkaisiin kannattaa panostaa.
en kaliteli olanı ama aynı zamanda en ucuz olanı. hem kaliteli olsun hem de ucuz olsun.