Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvani 1kk, joudun lapsenvahdiksi

Vierailija
04.09.2014 |

Kaipaisin vähän (asiallisia) vinkkejä, miten selviytyisin tästä!
Tilanne on siis sellainen, että asumme appiperheen naapurissa. Olen juuri synnyttänyt esikoiseni, ikää nyt hänellä 1kk. Olen hyvin väsynyt: minulla on jatkuvasti unenpuutetta ja nälkä, koska en ehdi edes syödä! Hoidan vain tärkeimmät kotityöt ja nekin vain välillä, kuten kokkaus ja siivous jne. En siis edes ehdi hoitaa niitä tai käydä vessassa, kun vauva itkee jatkuvasti ja on koko ajan hereillä. Öisin en nuku, herään päivisin kahden maissa. Tilanne on hyvin vaikea ja olen hermoromahduksen partaalla :(
Tässä tulee se mukavin osa: anoppi ja appi ovat menossa pariksikymmeneksi päiväksi ulkomaille, ja olettavat, että pidän huolta heudän kolmesta teinistään. Jep, täytyy siivota (molemmat asunnot) ja kokata (yksi heistä syö KOKO AJAN), pyykätä ja paapoa. En kestä, en voi valittaa kuin äidilleni, joka asuu toisessa maassa. Mitö teen? Auttakaa:(

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eikös miehes vois vaikka sanoa, että ei käy, jos oma pokka ei riitä?

Vierailija
2/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot niille ettet jaksa hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVAA SUUSI HYVÄ NAINEN, SANO ETTÄ HEI KAMOON MULLA ON VAUVA TÄSSÄ MÄ TEIJÄN LÄHES TÄYSIIKÄISIÄ PENSKOJA VOI NYT HOITAA :-) ←(TEKOHYMY)

Vierailija
4/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien pitää jo olla tarpeeksi kypsiä siivoamaan ja hoitamaan ruokailunsa itse. Johan ne kohta ovat täysi-ikäisiä, eiväthän vanhemmat silloinkaan ole passaamassa niitä.

Vierailija
5/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä velvollisuus sulla on, ei ne ole sulle edes sukua? Miehen sisaruksia ne on, hoitakoon siis mies jos joku.

Vierailija
6/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla elämänhallinta vähän kriisissä jos et selviydy yhden vauvan hoitamisesta. Etkä ole juuri synnyttänyt jos vauva jo kk ikäinen.

Sanot, tai laitat miehesi sanomaan jos et itse uskalla, että et pysty hoitamaan naapurin teinejä. Miksi muuten eivät voi itse siivota ja laittaa ruokaa?

Missä maassa asutte?

Vierailija
7/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes pitää hoitaa tai sanoa selkeästi, että ei käy.

Vierailija
8/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan: nyt ei onnistu, sorry.

Vierailija
9/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vammaisia ne teinit vai miksei ne osaa siivota ja laittaa ruokaa?

Vierailija
10/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vo ikatsoa teinien perään, mutta saavat huushollata ihan keskenään.

Vierailija
11/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ok. Laitat ne teinit siivoomaan teilläki ja käymään kaupassa jne. Voivat viedä vuorotellen vauvaa vaunulenkille jne. Opetat niille miten pyykkikonetta käytetään. Työleirität ne.

Vierailija
12/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta ratkaisua odotit kuin täällä mainittu "avaa suusi"?!? :-O

Vierailija
13/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun veikkaan... ne on poikia ne kaikki teinit? Ja appivanhempien mielestä kotityöt on naisten työtä, siksi sun pitää huushollata heidänkin kämppä eikä miehesi tarvi laittaa tikkua ristiin?

Vierailija
14/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettei käy. PS. minkälaisia teinejä ovat he? Itse 12-vuotiaana olin periaatteessa kaikki viikonloput yksin, hoidin eläimet ja kokkasin ja siivosin. Kyllähän teini, hyvänen aika osaa kokata ja siivota. Vai missä pumpulissa lie kasvaneet..

Vierailija
15/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei todellakaan olisi mitään sitä vastaan, jos olisin lapseton, päinvastoin! Tykkään kokata ja pitää huolta niin perheenjäsenistä kuin vieraistakin!
En voi sanoa vastaan, ollaan kuitenkin naapureita ja anoppi on ihana ja aina lähettänyt meillekin ruokaa jos en ole kokannut ( raskausaika oli todella vaikea mulle ja olin koko ajan joko nukkumassa tai oksentamassa). Mies ei voi sanoa vastaan, koska kunnioittaa vanhempiaan (ja tietenkin appivanhemmat jatkuvasti hokisivat, että HEIDÄN NUORUUDESSAAN asuttiin isovanhempien kanssa samassa kämpässä ja nainen piti kaikista huolta ja siivosi ja kokkasi ja oli samaan aikaan raskaana ja piti huolta vielä viidestä lapsestaan ja kolmesta koirasta sekä puutarhasta.) Turhauttavaa :(

Vierailija
16/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei mies voi hoitaa? Vai ekkä uskalla sitäkään kysyä?

Vierailija
17/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:43"]

Mulla ei todellakaan olisi mitään sitä vastaan, jos olisin lapseton, päinvastoin! Tykkään kokata ja pitää huolta niin perheenjäsenistä kuin vieraistakin! En voi sanoa vastaan, ollaan kuitenkin naapureita ja anoppi on ihana ja aina lähettänyt meillekin ruokaa jos en ole kokannut ( raskausaika oli todella vaikea mulle ja olin koko ajan joko nukkumassa tai oksentamassa). Mies ei voi sanoa vastaan, koska kunnioittaa vanhempiaan (ja tietenkin appivanhemmat jatkuvasti hokisivat, että HEIDÄN NUORUUDESSAAN asuttiin isovanhempien kanssa samassa kämpässä ja nainen piti kaikista huolta ja siivosi ja kokkasi ja oli samaan aikaan raskaana ja piti huolta vielä viidestä lapsestaan ja kolmesta koirasta sekä puutarhasta.) Turhauttavaa :(

[/quote]

No onko miehelläsi joku sairaus vai miksei hän pysty tekemään mitään sisarustensa eteen? Vai onko se joku kädetön lapamato?

Vierailija
18/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikein kunnon sovinistisuvun löytänyt vaivoikseen :D

Vierailija
19/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin tyhmä kysyy täältä neuvoja??!!

Vierailija
20/56 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi sanoa asiallisesti ettet jaksa/kykene nyt muuta tekemään kuin hoitamaan oman vaativan vauvan niin eihän sitä muuta vaihtoehtoa ole kun kiltisti tehdä niinkuin käsketään.

On sulla tossu mies jos ei pysty väsynyttä pienen vauvan äitiä puolustamaan ja siinä ei ole kunnioituksesta kyse. Sinua ja sinun rajojasi ei sitten vissiin tarvitse kunnioittaa?

Jos ne teinit jää teidän vastuulle niin TEE SELVÄKSI MIEHELLESI että hän hoitaa KAIKKI teineihin liittyvät hommat ja sinä hoidat vauvan! 

Vai eikö miehesi osaa kun ensin on äiti passannut ja nyt sinä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan