Taas joutuu salaa mieheltä toimimaan.
Jäi pieni puhelinlasku vahingossa maksamatta ja mies sai niin kauhean raivarin kun tuli maksuhuomautus ja otti yhteyttä soneraan. Onneksi sieltä soittivat minulle ja huomenna menen salaa käymään pankissa ja maksan sen lasku tililtäni jossa on pikkasen säästöjä. Harmittaa olla näin alistetussa asemassa mutta ei voi mitään.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:24"]
taas tämä sama henkilö valittamassa miehestään. Kaikki muutokset kuitenkin mahdottomia. Ihan turhaan yritätte neuvoa.
[/quote]
Niimpä ammattivalittajan paluu. Henkilöllisyys on jo vissiin tiedossa ja anopille ja miehelle menossa lista aloituksia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:24"]
taas tämä sama henkilö valittamassa miehestään. Kaikki muutokset kuitenkin mahdottomia. Ihan turhaan yritätte neuvoa.
[/quote]
Niimpä ammattivalittajan paluu. Henkilöllisyys on jo vissiin tiedossa ja anopille ja miehelle menossa lista aloituksia.
[/quote]
Joopa joo.
Miksi täällä moititaan tuota miestä? Siinä on ihqu vahva alfauros, joka tietää mitä tahtoo ja vie eikä viksi. Semmoisestahan naiset aina unelmoivat.
Haha, otsikon perusteella luulin että petät miestäsi jonkun pojun kanssa :D mutta käytkin vain pankissa salaa koska sekomies? Ok...
Kuule ap minua. Sinä olet joutunut sairaaseen verkkoon. Sieltä on kuitenkin mahdollista, pieni askel kerrallaan päästä pois. Vähitellen lisäät keinoja, jotka helpottavat sun arkea ja saavat sinut jaksamaan. Jos sinua pidetään väkivallan tai muun uhkailun avulla siinä, niin silloin tarvitset ammattiapua turvasuunnitelman laatimiseen. Jos kyse on henkisestä väkivallasta, tarvitset myös tukea ja apua. Samat aputahot auttavat: Naisten Linja anonyyminä aputahona, Turvakodit ainakin. Aloita siis itsestäsi, sillä vain itsesi voit pelastaa ja auttaa rakentavalla käytöksellä. Et ketään muuta ja on turha toivoa sairaan alistajan muutosta.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:36"]
Kuule ap minua. Sinä olet joutunut sairaaseen verkkoon. Sieltä on kuitenkin mahdollista, pieni askel kerrallaan päästä pois. Vähitellen lisäät keinoja, jotka helpottavat sun arkea ja saavat sinut jaksamaan. Jos sinua pidetään väkivallan tai muun uhkailun avulla siinä, niin silloin tarvitset ammattiapua turvasuunnitelman laatimiseen. Jos kyse on henkisestä väkivallasta, tarvitset myös tukea ja apua. Samat aputahot auttavat: Naisten Linja anonyyminä aputahona, Turvakodit ainakin. Aloita siis itsestäsi, sillä vain itsesi voit pelastaa ja auttaa rakentavalla käytöksellä. Et ketään muuta ja on turha toivoa sairaan alistajan muutosta.
[/quote]
Kiitos vaan mutta haluan olla tässä liitossa ja mies ei ole fyysisesti väkivaltainen ei ole koskaan ollut.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:20"]
Ap, minä täällä taas. Tajuan, että asiat ovat mutkikkaita, eikä eron jälkeiset huoltoratkaisut tunnu kestettäviltä kumpaankaan suuntaan. Et sinä ole ottamassa sitä askelta, vaikka minä sen näen. Sinä voit ottaa niitä pieniä siirtoja, jotka tuottaa sulle voimaa, turvaa ja iloa. Kun tilanteesi kohentuu, avautuu myös uudet näköalat. Nykyinen tilanne ei voi jatkua, se muuttuu joka tapauksessa. Sinä voit vaikuttaa muutoksen suuntaan omalta osaltasi. On muutakin kuin väistelyä ja sinnittelyä. Keinoja löytyy.
[/quote]
Kun mä en halua muuttaa elämääni. Olen sitä aikoinaan monesti yrittänyt mutta enää en aio.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten teit tämän aloituksen??
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:10"]
No ei toi sun rahankäyttö kovin HUOLETTOMALTA kuulosta, sori vaan.
Onko lapsi jo eskarissa vai edelleen päiväkodissa?
[/quote]
On eskarissa ja on se nyt sillä lailla huoletonta että voin ostaa kaupasta mitä haluan eikä tarvitse jatkuvasti laskeskella rahojaan. Tiedän etten alle 500€/kk minkä sossusta saisin tulisi toimeen.
[/quote]
Miten arvioit, kumpi hinta on kovempi: yhteiskunnan tuilla eläminen ja lapselle mahdollisuus terveeseen lapsuuteen ja perheeseen vai se, että sun hotellit, risteilyt, ravintoillat ja vaateraha on tärkeämpi kuin lapsen eväät elämään? Sinä tulet maksamaan lopun elämääsi sitä hintaa, mitä et ikinä voi korvata lapsellesi.
Toisekseen sinulla ei nykyisessä ajatusmaailmassasi ole mahdollista edes ajatella parempaa elämää. Jopa toimeentulotuella, ihan minimilläkin eläen pääsee lomalle. Sossu nimittäin maksaa juuri risteilyjä, kesälomareissuja, ekstraa, jotta sinä ja lapsi ei syrjäydy. Saatte mahdollisuuden myös tuettuihin lomiin ja sossu maksaa sun omavastuut ja matkatkin. Kylpyläreissuja, Lapinmatkoja. Särkänniemi. Risteilyt. Talouttakin on mahdollista oppia pitämään niin, että rahaa jää risteilyihin. Minä tiedän, olen sen tehnyt. Ja tulevaisuus voi olla yli tämän. Sinulla voi olla omaa, josta olet ylpeä, saat tyydytystä. Uutta, näköalaa, sisältöä. Apua, tukea, kovaa työtä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:20"]
Ap, minä täällä taas. Tajuan, että asiat ovat mutkikkaita, eikä eron jälkeiset huoltoratkaisut tunnu kestettäviltä kumpaankaan suuntaan. Et sinä ole ottamassa sitä askelta, vaikka minä sen näen. Sinä voit ottaa niitä pieniä siirtoja, jotka tuottaa sulle voimaa, turvaa ja iloa. Kun tilanteesi kohentuu, avautuu myös uudet näköalat. Nykyinen tilanne ei voi jatkua, se muuttuu joka tapauksessa. Sinä voit vaikuttaa muutoksen suuntaan omalta osaltasi. On muutakin kuin väistelyä ja sinnittelyä. Keinoja löytyy.
[/quote]
Kun mä en halua muuttaa elämääni. Olen sitä aikoinaan monesti yrittänyt mutta enää en aio.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten teit tämän aloituksen??
[/quote]
Kun ei ole yhtään ystävää, tuttavaa eikä sukulaista kenen kanssa jutella niin ihan siksi tuli aloitus tehtyä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:45"]
[/quote]
On eskarissa ja on se nyt sillä lailla huoletonta että voin ostaa kaupasta mitä haluan eikä tarvitse jatkuvasti laskeskella rahojaan. Tiedän etten alle 500€/kk minkä sossusta saisin tulisi toimeen.
[/quote]
Miten arvioit, kumpi hinta on kovempi: yhteiskunnan tuilla eläminen ja lapselle mahdollisuus terveeseen lapsuuteen ja perheeseen vai se, että sun hotellit, risteilyt, ravintoillat ja vaateraha on tärkeämpi kuin lapsen eväät elämään? Sinä tulet maksamaan lopun elämääsi sitä hintaa, mitä et ikinä voi korvata lapsellesi.
Toisekseen sinulla ei nykyisessä ajatusmaailmassasi ole mahdollista edes ajatella parempaa elämää. Jopa toimeentulotuella, ihan minimilläkin eläen pääsee lomalle. Sossu nimittäin maksaa juuri risteilyjä, kesälomareissuja, ekstraa, jotta sinä ja lapsi ei syrjäydy. Saatte mahdollisuuden myös tuettuihin lomiin ja sossu maksaa sun omavastuut ja matkatkin. Kylpyläreissuja, Lapinmatkoja. Särkänniemi. Risteilyt. Talouttakin on mahdollista oppia pitämään niin, että rahaa jää risteilyihin. Minä tiedän, olen sen tehnyt. Ja tulevaisuus voi olla yli tämän. Sinulla voi olla omaa, josta olet ylpeä, saat tyydytystä. Uutta, näköalaa, sisältöä. Apua, tukea, kovaa työtä.
[/quote]
Lapsi ei ole koskaan nähnyt riitojamme ja harvoin muutenkin riidellään. Hänellä on hyvä lapsuus. lääkärit ja neuvola ovat myös sitä mieltä. En aio erota ja alkaa kitkuttelemaan sossun minimituella.
Ap ei tajua, että saisi toimeentulotukea+siihen yksinhuoltajakorotus, elarit ja lapsilisät. Niin ja tietenkin asumistuki. Ei joutuisi elämään 480 e/kk rahalla.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsi ei ole koskaan nähnyt riitojamme ja harvoin muutenkin riidellään. Hänellä on hyvä lapsuus. lääkärit ja neuvola ovat myös sitä mieltä. En aio erota ja alkaa kitkuttelemaan sossun minimituella.
[/quote]
Älä viitsi. Et saa mua uskomaan, että et tajua tätä juttua. Teidän perhe on sairas ja lapsen koti on rikki. Sinun ja miehesi parisuhde ei ole terve ja siinä sun lapsi asuu. Sun lapsella on paska lapsuus. Mielenkiintoista, että lapsesi on ollut lastenpsykiatrisissa tutkimuksissa huolen vuoksi - sillä tokihan lapsesi ja perheenne on nimenomaisesti avoimesti ollut tutkimuksissa, jossa perhedynamiikkaa ja lapsen riskitekijöitä on arvioitu. Eikö? Ethän sinä niin tyhmä ole, että minulle väittäisit, että lastenneuvolan rutiinitarkastuksien seulan läpäiseminen juuri teidän hyssynhyssyn alistusongelman kanssa antaisi sinulle HETKENKÄÄN OIKEUDEN TUUDITTAUTUA VALHEELLISEEN JA DEFENSIIVISEEN LUULOTTELUUN, ETTÄ OLISI OK SINULLE ÄITINÄ JATKAA TOTA PASKAA. Sitä niität, mitä kylvät. Ja sinä tulet muistamaan mun sanat, kun on jo liian myöhäistä.
Minä olisin miljoona kertaa mielummin sossun asiakas kuin ap:n miehen kanssa. Minä harkitsisin jopa huoraamista henkeni pitimiksi mielummin kuin elämää ap:n miehen kanssa. Minä voisin jopa varastaa henkeni pitimiksi, ja joutua vankilaan, mielummin kuin elää ap:n miehen kanssa. Arvostan itseäni ihmisenä sen verran, ja minulla on vain yksi elämä, ja sekin lyhyt, en hukkaisi päivääkään ap:n miehen kanssa. Parempi sillan alla kuin tossun alla...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:05"]
Olen hiukan samassa tilanteessa, mutta miehenä. Vaimo jäänee piakkoin sairauseläkkeelle (alle 40 v iässä), ja minä kai siirryn sitten alistetun vastakohtaan eli ylistettyyn(?) asemaan. Ei haluttaisi mitenkään olla se ainoa tienaaja perheessä.
Sen tietää jo nyt, että tappelua tulee siitä, kun toinen ei tee mitään tuottavaa. Ostaisi ja myisi edes jotain. En yksinkertaisesti halua, että kaikki kaatuu minun niskoilleni.
Mitä sitten, jos minä kuolen? En voi erotakaan ennen kuin nyt pienet lapset ovat aikuisia, koska syyllisyydentunto olisi hirmuinen.
Rakkautta? Niin. Onkohan sitä enää?
[/quote]
Voi herranjumala! Jos et enää rakasta vaimoasi, niin lähde! Kyllä ne lapsetkin pärjää varmasti, niinkuin muutkin eronneitten lapset. Ehkä sinä löytäisit vielä uuden rakkauden ja onnen, samoin vaimosi voisi löytää jonkun joka haluaisi elättää häntä, tai sitten kituuttaa sairaseläkkeellään.
Mitä hänen pitäisi ostaa ja myydä? Jos hän kerran on kykenemätön työhön, niin minkäs hän sille voi? Ja jos ei pysty tekemään kotitöitäkään ja hoitamaan lapsia, niin sittenhän sinä olet jo omaishoitajan roolissa, mutta edelleen, jos et halua siihen hommaan, niin ota ero.
En käsitä miksi pitäisi odottaa että lapset ovat aikuisia, ei lapset ole tyhmiä, huomaavat kyllä jos vanhemmat eivät rakasta toisiaan, ja kasvavat kieroon, ei tule onnistumaan heidänkään tulevat parisuhteensa kun eivät ole saaneet kunnollista mallia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:36"]
[/quote]
Kiitos vaan mutta haluan olla tässä liitossa ja mies ei ole fyysisesti väkivaltainen ei ole koskaan ollut.
[/quote]
Uskokaa jo, ap ei muuta elämäänsä millään tavalla. Sama valitus vuodesta toiseen. Sitäpaitsi kaksplussalla jo tunnustit keksineesi kaiken.
Lapsi jäisi isälleen jos eroaisimme ei minusta olisi yh.ksi ja siihen on monta syytä miksi ei olisi enkä niitä käsittele täällä.
Ap miksi sulla ei ollut datapakettia puhelimessasi? Toivottavasti nyt on...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:05"]Jäi pieni puhelinlasku vahingossa maksamatta ja mies sai niin kauhean raivarin kun tuli maksuhuomautus ja otti yhteyttä soneraan. Onneksi sieltä soittivat minulle ja huomenna menen salaa käymään pankissa ja maksan sen lasku tililtäni jossa on pikkasen säästöjä. Harmittaa olla näin alistetussa asemassa mutta ei voi mitään.
[/quote]Hitto! Sul on yhtä ärhäkkä mies kun mulla. Sanon vaan takasin omalle miehelleni!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:22"]
Ap miksi sulla ei ollut datapakettia puhelimessasi? Toivottavasti nyt on...
[/quote]
On mulla nykyään.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:48"]
Ap kulta. Kerroppa enemmän teidän elämästä. Olemme ennenkin avanneet naisten silmiä kuinka heitä kohdellaan. Ehkä et välttämättä itse tajua taikka et osaa toimia, mutta tuo jo kertoo kuinka alistetussa tilanteessa olet.
[/quote]
Mä kyllä tiedän että olen alistetussa asemassa mutta sille taas ei voi mitään. En aio erota koska en millään toimeentulotuella tulisi toimeen.
[/quote]
Mikset tulisi toimeen? Joutuu moni muukin tulemaan ja ainakin saa päättää mihin sen rahan käyttää, eikä tarvitse pelätä.