Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholia 18-v juhlissa?

Vierailija
04.09.2014 |

Laitoin saman viestin jo aiemmin, lienee kadonnut, joten aiheesta uudelleen :) Aion järjestää 18-vuotiaalle lapselleni synttäri-juhlat. Tarkoitus on kutsua juhliin teinin kavereita, joita tunnen jo ennestään, pyörivät meillä ja pelaillaan ym yhdessä. Kaikki kaverit ovat jo täysikäisiä. Lapseni ei ole käyttänyt lainkaan alkoholia, mutta aikoo nyt 18 v täytettyään alkaa käydä klubeilla bändien keikoilla. Jonkin asteinen alkoholin käyttö varmaankin tulee kuvioihin.

Voinko tarjota nuorille alkoholia sisältävää boolia? Entä viiniä? Teinillä ei ole lupaa pitää kotona bileitä ilman aikuisia. Olenko ihan kauhee vanhempi jos tarjoan nuorille alkoholi?, ajatuksena on myös opettaa alkoholin kohtuukäyttöä!

Mielipiteitä, kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kohtuuden rajoissa voi antaa ihan huoletta täysi-ikäiselle. :D Siitä vaan! Itsekin 18 vee synttäreillä join muutamat lonkerot ja isä tarjosi lasillisen viskiä. Oli mukavat synttärit. :)

Vierailija
2/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi, kun kerran kaikki ovat täysi-ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin varmaan senkin vuoksi tätä, kun mies on absolutisti, ja itsekään en yleensä humalahakuisesti. Baarikaappi meillä kuitenkin on, vieraille viiniä, itse otan joskus likööriä. Emme kuitenkaan ole tiukkapipoja alkoholin suhteen, "aikuisten juhlissa" osa vieraista ottaa enemmänkin :) Mietin, voiko jonkun nuoren vanhemmat olla sitä mieltä, että "juotan" nuorille alkoholia? Osa kavereista ei tosin juo ollenkaan. 

ap

Vierailija
4/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ... en yleensä juo humalahakuisesti.

ap 

Vierailija
5/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin lapselleni 18-vuotissynttärit. Alkusamppanja oli kaikille. Nuoria oli meillä hetken, sitten lähtivät baariin. Meille jäi sitten aikuisia vielä juhlimaan. Viinin kera. Mikäli joku nuorista - täysi-ikäisistä - olisi viiniä halunnut, olisi hän sitä saanut.

Täysi-ikäinen on täysi-ikäinen. ET voi sanoa enää että so so.

Vierailija
6/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:40"]

Laitoin saman viestin jo aiemmin, lienee kadonnut, joten aiheesta uudelleen :) Aion järjestää 18-vuotiaalle lapselleni synttäri-juhlat. Tarkoitus on kutsua juhliin teinin kavereita, joita tunnen jo ennestään, pyörivät meillä ja pelaillaan ym yhdessä. Kaikki kaverit ovat jo täysikäisiä. Lapseni ei ole käyttänyt lainkaan alkoholia, mutta aikoo nyt 18 v täytettyään alkaa käydä klubeilla bändien keikoilla. Jonkin asteinen alkoholin käyttö varmaankin tulee kuvioihin.

Voinko tarjota nuorille alkoholia sisältävää boolia? Entä viiniä? Teinillä ei ole lupaa pitää kotona bileitä ilman aikuisia. Olenko ihan kauhee vanhempi jos tarjoan nuorille alkoholi?, ajatuksena on myös opettaa alkoholin kohtuukäyttöä!

Mielipiteitä, kiitos!

[/quote]

Juurihan itsekin kirjoitit, että juhlissa kaikki ovat aikuisia.

Vierailija
7/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa onnittelukuohuva, joku nuoreen makuun eli vaikka vähän makeampi (makeat ovat usein myös miedompia), älä sen lisäksi muuta. Alkoholia ei ole kuin puoliannosta, ja olette juhlistaneet täysi-ikäisyyttä täysi-ikäisen juomalla :)
Esimerkiksi kakun kanssa sopii hyvin.

Vierailija
8/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, aion tarjota hyvällä omallatunnolla :) itse join nuorena salaa vanhemmilta, ja vaaratilanteita riitti. Omat lapset tietävät jo mikä on yksi alkoholiannos, ja miten humalassa on esim muutamasta oluesta. Olen onnekas, kun esikoinen ei ole (ainakaan tietääkseni :D) vedellyt kännejä kavereiden kanssa, uskon että oikeasti oppii järkevän alkoholin käytön. Huomaan kyllä tässä, että olen ollut hieman ylisuojeleva lasten kanssa! Vaikka itse muutin jo alaikäisenä omilleni asumaan, pidän aikuistuvaa lasta vielä kovin nuorena. Pakko se on päästää irti, lapseni saa jo tehdä kaikki ratkaisunsa itse.

ap

Vierailija
9/9 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta, aikuisia ovat! Tarkoitus oli sanoa, että nuoret eivät saa bilettää meillä keskenään, ainakin toinen vanhemmista on kotona. Sen verran on näitä nuorten juhlia lähipiirissä nähty, että sitä riskiä en ota, että juhlat riistäytyvät käsistä. Onneksi tunnen kaverit suht hyvin, ja heitä ei haittaa, vaikka äiti osallistuu juhliin!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä