Meiltä lähtee mopo myyntiin. Ei ollut pojasta vielä kuskiksi.
Oli salaa virittänyt mopoaan ja eilen ajellut kylillä poikien kanssa. Oli ajanut suoralla tiellä reilua ylinopeutta suoraan poliisin tutkaan. Onneksi.
Niin vaarallista tuollainen pelleily. Hitto kun on puhuttu että mopo ei oo mikään lelu ja toinen on niin kirkkain silmin sanonut että ajaa nätisti. Ollaan luotettu ja maksettu mopot ja kortit että pääsee liikkumaan ja tässä on kiitos. Pettynyt oon.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Oliko nyt noin iso juttu? Lapses niin vihaa sua.
Sanottiin pojalle ennen mopon ostoa, että jos sillä leikkii niin se lähtee. Tiesi kyllä että jos jää kiinni niin niin myös tapahtuu. Meillä on rajat ja niistä pidetään kiinni.
Varmasti nyt hetken on mulle ja isälleen vihainen, mutta siinäpä on. Itse ajoi ylinopeutta ja rikkoi sääntöjä. Voi syyttää tästä vain itseään.
Eikä poika ainoa ole joka pettymystä tästä asiasta nyt tuntee. Ap
Tietää kyllä kenen ei tarvitse oottaa omille muuttanutta lastaan kyläilemään...
Vierailija kirjoitti:
Mitkä seuraamukset olisi ilman lisärankkua? Poika maksaa sakot, mopon korjauksen ja katsastuksen? Onko myynti vähän liikaa? Toki, jos asian hoito jää vanhemmille, niin myynti on hyvä ratkaisu.
Unohdit autoveron, vakuutusmaksun ja merkinnän rikosrekisteriin.
Olisitte laittanut pojan adoptioon ja pitäneet mopon.
Vierailija kirjoitti:
Tietää kyllä kenen ei tarvitse oottaa omille muuttanutta lastaan kyläilemään...
Mä luulen että jos noin johdonmukaisesti on lapset kasvatettu niin lapset tietää että heistä välitetään ja huolehditaan. Rajat kuuluu rakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Mopo ihan turha ajoneuvo muutenkin, omille kakaroille en edes osta, saavat odottaa kevari-ikää. Traktorimönkijä toinen paljon mopoa järkevämpi vaihtoehto jos rahaa löytyy.
Mopo ei kulje juuri polkupyörää nopeammin ja silti ajokorttivaatimukset hyvin tiukkoja aiempaan verrattuna.
Nyt saa jo alle 3000€ uusia traktorimönkijöitä jos vaan tiekäyttöön (takaveto)
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiskakaroilla ihan yleinen ongelma.
Maalta kotosin ja voin sanoa että ainakin 70% mopoista sielläkin viritetty.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin kyllä maalaiskakaroilla. Ja vanhemmat nyökyttelee tyytyväisinä: -pojat on poikia!
Itkeekö? Jos itkee niin katuu oikeasti. Silloin voisitte minusta miettiä jos mopoa ei tarvitsisi kuitenkaan myydä...
Nyt on kukkahattu vedetty syvälle nenään.
Kaikki teinit virittää mopoja. Ovat tehneet niin jo vuosikymmeniä. Vaarallisempaa autojen seassa on ajaa 40 kuin 70.
Anna pojan harrastaa kavereiden kanssa äläkä ole se ilonpilaaja josta koko kaverilauma nauraa ja vittuilee pojallesi 2 vuotta.
Poika sai tempustaan rangaistuksen, mutta isä saa käydä jatkossakin motarin levarin patjalla?
No se oli hyvä muistutus siitä että ihmiset eivät ole täydellisiä ja se oma kullunmuru voi ja tulee tuottamaan myös pettymyksiä. Aina huvittanut nämä palstan "ei meidän lapset vaan tuollaista..." mammat hurskastelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin kyllä maalaiskakaroilla. Ja vanhemmat nyökyttelee tyytyväisinä: -pojat on poikia!
Kolme maalais kakaraa kasvattanut ja ollut "sopivasti" viritetyt. Oliko silloin 60km/h että sakoilla selvisi, ei luokiteltu kevariksi. Ei kylläkään sakkoja tullutkaan, maalais poliisit ymmärsi metkut.
Vierailija kirjoitti:
Itkeekö? Jos itkee niin katuu oikeasti. Silloin voisitte minusta miettiä jos mopoa ei tarvitsisi kuitenkaan myydä...
LOL!
Eksyikö poitsukin keskusteluketjuun?
Ps. Kokeile sipulia, sillä saa hyvin itkun...
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on aidosti pahoillaan. En sitä missään vaiheessa ole epäillytkään. Mutta sopimus on sopimus ja siitä pidetään kiinni. Eihän siitä mitään tulisi, että aina jos tulee paha mieli ja itku, aletaan lipsumaan päätöksistä? Johan siinä teini oppii pienimmästäkin asiasta tekoitkun tirauttamaan. Tilanne on nyt tämä. Ap
Miettisit vielä. Kiusatuksi tulemisen vaara on ilmeinen.
Anna mopoilla mutta laita itse maksamaan kaikki sakkonsa, niin sitä opitaan. Kolmesta vasta mopo pois kokonaan. Anna mahdollisuus aina.
Voi pieni. Pettymyksiä tulee elämässä. Parempi oppia jo nuorena.
Nii, kaverin poika on loppuikäänsä elätti koska vaan kokeili mopoa.
Auto ajoi päälle. Kuskin vika mutta poika ei 3v kuntoutuksenkaan jälkeen pärjää..