Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen teidän/tuttavasi 8-9v poika on?

Vierailija
14.08.2021 |

Haluaisin tietää millaisia poikia 8-9v pojat on (teillä muilla). Minulla on siis tokaluokkalainen poika ja hän on ainokaisemme.

Meidän poika on tosi kiltti, mutta nyt viime aikoina on ollut nähtävissä jonkinlaista esimurkkuikää yms uhmaa. Tämä näkyy sillä että saattaa laittaa vastaan meille vanhemmille jos jotain kielletään. Mutta siis yleisesti tosi kiltti.

Haluaisi olla koko ajan kavereiden kanssa, mutta tuntuu että kaverit viihtyy vielä kotona enemmän kun pyöräilisi puistoissa. Meidän poika nimenomaa tykkäisi pyöräillä tai scoottailla lähialueilla. Meidän poika tykkää liikunnasta ja haluaisi harrastaa kaikkia mahdollisia lajeja. Nyt muutama harrastus.

Pojalla ei ole puhelinta eikä pleikkaa. Kavereilla on pelannut pleikkaa, joten tietää kyllä miten pelataan. Yritämme kannustaa poikaamme kaikkeen muuhun kuin ruutujen tölläämiseen. Leikkiminen leluilla ei ole koskaan kiinnostanut poikaamme. Se on sääli...mutta onneksi touhuaa kuitenkin pihalla ja puistoissa mielellään. Majan rakennus on mieluista.

Lukee oikein hyvin ja kirjoittaakin ihan ok:sti. Matematiikka vähän takkuilee, mutta pärjää opettajan mukaan muiden mukana.

Eli mites teidän?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lapsi. Valitettavasti nykyään moni vanhempi antaa lasten pelata aivan liikaa, pelit koukuttaa lapsen niin että hän ei enää haluaisi muuta tehdä. Meillä poika oli paljon mukana ja on edelleen kaikessa harrastustoiminnassa, koska saman tyylisiä kavereita ei vaan aina ole koulussa tai naapurissa. Kaikenlaista harrastus toimintaa on ihan kouluilla ja osa on ilmaisia, sekä eri seuroilla, eikä kannata valita sitä kaikista kalleinta seuraa, joskus jopa opetus on parempaa tasoa jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsi 8v. ei tee muuta kun tuijottaa/pelaa puhelimellaan. On meillä joka toinen viikonloppu ja aiemmin puhelimen käyttö ollut bion sanelemana klo 7-21. Nyt sieltä vähennetty aikaa eikä saa enää käyttää puhelintaan KUIN 10h/pv. Aiemmin olin itse aktiivisena kehittelemässä jotain muutakin tekemistä mutta raivarithan siitä tuli kun ei saanut puhelimella olla. Lisäksi myöskään isä ei itse aktiivisesti ehdota lapselle muuta tekemistä, joten päätin lopettaa "ohjelmatoimistona olemisen" kun ei kumpaakaan vanhempaa nähtävästi kiinnosta mitä lapsi tekee. Ruokien suhteen on hyvin valikoiva ja herkut vain maistuisivat, ylipainoa jo nyt reilusti eikä siihen auta että makaa vapaa-ajat molempien vanhempien luona vain sängyssä puhelinta räpeltäen.

Vierailija
4/5 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/5 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lapsi 8v. ei tee muuta kun tuijottaa/pelaa puhelimellaan. On meillä joka toinen viikonloppu ja aiemmin puhelimen käyttö ollut bion sanelemana klo 7-21. Nyt sieltä vähennetty aikaa eikä saa enää käyttää puhelintaan KUIN 10h/pv. Aiemmin olin itse aktiivisena kehittelemässä jotain muutakin tekemistä mutta raivarithan siitä tuli kun ei saanut puhelimella olla. Lisäksi myöskään isä ei itse aktiivisesti ehdota lapselle muuta tekemistä, joten päätin lopettaa "ohjelmatoimistona olemisen" kun ei kumpaakaan vanhempaa nähtävästi kiinnosta mitä lapsi tekee. Ruokien suhteen on hyvin valikoiva ja herkut vain maistuisivat, ylipainoa jo nyt reilusti eikä siihen auta että makaa vapaa-ajat molempien vanhempien luona vain sängyssä puhelinta räpeltäen.

10 h tuntia päivässä ruutuaikaa on todella paljon. Se olisi jopa aikuiselle paljon. Ei ennusta hyvää tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi