Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka maksaa vanhempiemme hautajaiset?

Vierailija
03.09.2014 |

Heiltä ei jää senttiäkään rahaa ja itse olen jo vuosia ollut tuloton. 2 sisartani ovat töissä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuttako mietit? Varattoman henkilön hautajaiset maksaa sosiaalitoimi. Sellainen oikeus on, että haudataan, on siunaustilaisuus (ellei ole ilmaissut tahtoaan toisin) ja käsittääkseni myös pienimuotoinen kahvitilaisuus voidaan järjestää, yleensä seurakuntakodissa tms. yhteistyössä. Jos vanhempanne ovat jollakin tavalla sosiaalitoimen asiakkaita (kotihoito, toimeentulotuki tms.), niin asiaa voi kysellä jo etukäteen. Voi rauhoittaa vanhuksia, että tietävät hautajaisten järjestyvän, eikä aiheuta varattomille lapsille taakkaa. Myös heidän kotiseurakuntaan / lähimpään seurakuntaan voi olla etukäteen yhteydessä ja kysyä, miten menetellään hautajaisjärjestelyissä ja mikä rooli seurakunnalla voi olla. Ette siis jää yksin. Yksinäinenkin vainaja haudataan niin, että sosiaalitoimen edustaja osallistuu hautajaisiin.

Sosiaalitoimen maksamat hautajaiset eivät näytä ´halvoilta. `Olen ollut yksissä ja arkku ja uurna kauniit samoin kukat. Yksinkertainen kahvitilaisuus, jossa vainajan kuva. Sanoisin, että yksinkertaisuudessaan kauneimmat, missä olen ollut.

Vierailija
62/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolen, jälkeeni ei jää rahaa hautajaisiin. Pieni eläke.

Tällä hetkellä tilillä n. 50 euroa. Lompakossa 75 euroa. Näillä pärjättävä kuukauden loppuun. En kuulu kirkkoon, joten en tiedä miten ja kuka hoitaa hautaan.

Alakerran naapurin hoiti hautaan Helsingin sosiaalitoimi viikko sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmillasi ei ole varoja eivätkä suku halua osallistua ,niin silloin sossu järjestää hautajaiset halvimman mukaan. Arkku , pieni kukkalaite , arkun kuljetus. Huom! Sossu ei maksa hautapaikkaa . Eli varattomat vainajat yleensä tuhkataan. Jos itse olet varaton voit hakea sossusta tukea esim. hautajaisvaatteisiin.

Vierailija
64/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...

Tämä voi olla vaikea käsittää sellaiselle joka on ns. hyväosainen, kuten sinä selvästi olet, mutta Suomessa elää kymmeniä tuhansia ihmisiä joilla ihan oikeasti ei ole MITÄÄN omaisuutta. Ja kun he kuolevat, niin ei sitä mistään sinne kuolinpesään mystisesti ilmesty.

Oma isäni kuoli täysin pennittömänä. Minä maksoin hautajaiset yksin (siskoni hyvin pienipalkkainen ja elää kädestä suuhun). Tiedän että kun äitini kuolee, joudun maksamaan hänenkin hautajaisensa yksin. Ei hänelläkään ole minkäänlaista omaisuutta. Pieni eläke menee elämiseen niin että mitään ei jää säästöön.

Kehoita häntä tekemään vakuutus.

Olisin kyllä aikamoisen yllättänyt jos 80-vuotiaalle ihmiselle annetaan jotain vakuutusta hautauskulujen kattamiseksi.

Se voi olla tapaturmavakuutus jossa korvaus kuoleman varalta, tietenkin tehty paljon aiemmin.

Ihan kuin tahallanne ymmärtäisitte väärin.  Vai eikö Teillä todella ole itsellänne mitään vakuutuksia?

(piip) yhtiön täysajan tapaturmavakuutus:  Kuolemantapauskorvaus (joka maksetaan omaisille): 12 358 e, 

Vakuutuskauden maksu :92,66 e. vuodessa.

Ja mikähän on todennäköisyys että henkilö kuolee tapaturmaisesti eikä johonkin sairauteen?

Vierailija
65/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...

Tämä voi olla vaikea käsittää sellaiselle joka on ns. hyväosainen, kuten sinä selvästi olet, mutta Suomessa elää kymmeniä tuhansia ihmisiä joilla ihan oikeasti ei ole MITÄÄN omaisuutta. Ja kun he kuolevat, niin ei sitä mistään sinne kuolinpesään mystisesti ilmesty.

Oma isäni kuoli täysin pennittömänä. Minä maksoin hautajaiset yksin (siskoni hyvin pienipalkkainen ja elää kädestä suuhun). Tiedän että kun äitini kuolee, joudun maksamaan hänenkin hautajaisensa yksin. Ei hänelläkään ole minkäänlaista omaisuutta. Pieni eläke menee elämiseen niin että mitään ei jää säästöön.

Olisin kyllä aikamoisen yllättänyt jos 80-vuotiaalle ihmiselle annetaan jotain vakuutusta hautauskulujen kattamiseksi.

Se voi olla tapaturmavakuutus jossa korvaus kuoleman varalta, tietenkin tehty paljon aiemmin.

Ihan kuin tahallanne ymmärtäisitte väärin.  Vai eikö Teillä todella ole itsellänne mitään vakuutuksia?

(piip) yhtiön täysajan tapaturmavakuutus:  Kuolemantapauskorvaus (joka maksetaan omaisille): 12 358 e, 

Ja mikähän on todennäköisyys että henkilö kuolee tapaturmaisesti eikä johonkin sairauteen?

Keskustelun aiheena oli "kuka maksaa hautajaiset" ja minä vastasin senkin jästipää.

Vierailija
66/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun aiheena oli "kuka maksaa hautajaiset" ja minä vastasin senkin jästipää.

No kerro nyt sitten kuka ne hautajaiset maksaa, jos henkilö kuolee johonkin sairauteen eikä siksi saa senttiäkään korvauksia _tapaturma_vakuutuksesta?

t. se jästipää