Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa vanhempiemme hautajaiset?

Vierailija
03.09.2014 |

Heiltä ei jää senttiäkään rahaa ja itse olen jo vuosia ollut tuloton. 2 sisartani ovat töissä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien hautaaminen kuuluu lapsille, jos niitä ei ole niin sitten omille sisaruksille. 

Vierailija
22/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:32"]

Kuolinpesä maksaa ja jos kuolinpesä on varaton, eikä omaisista kukaan halua maksaa, maksaa sitten loppuviimeiks sossu.

Toinen vanhemmistani kuoli varattomana sossun asiakkaana ja en edes tiennyt ennenkuin hautajaisissa, että siskoni oli järjestänyt kaiken sossun kustannuksella. Minulta ei edes kysytty maksuhalukkuutta.

[/quote]

Miten sitten voit sanoa noin ristiin? Oliko sisaresi lähinomainen vai miksi sulta ei kysytty vaan vain häneltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse maksaa omasta pussista kenenkään hautajaisia.

Ensisijaisesti hautajaiset kustannetaan kuolinpesän varoista, jos kuolinpesä on varaton, haetaan sossusta hautausavustus. Hautausavustuksella saa arkun, hautapaikan yms. pakolliset kulut.

Vierailija
24/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta ettei omia vanhempia saada hautaan. Jos olis jääny rahaa tai muuta omaisuutta olisitte kyllä kuin haukat kimpussa. Muistakaa että ilmna häntä ei teitäkään olisi.

Vierailija
25/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen arvas. Kesken kasvunen kakara asialla. Kyllä se lapsille kuluu. Muistappa että suakaan ei olisi olemassa ilman heitä. Ei siinä tunteista ole kysymys, vaan inhimmillisestä velvollisuudesta.

Vierailija
26/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:32"]

Kuolinpesä maksaa ja jos kuolinpesä on varaton, eikä omaisista kukaan halua maksaa, maksaa sitten loppuviimeiks sossu.

Toinen vanhemmistani kuoli varattomana sossun asiakkaana ja en edes tiennyt ennenkuin hautajaisissa, että siskoni oli järjestänyt kaiken sossun kustannuksella. Minulta ei edes kysytty maksuhalukkuutta.

[/quote]

Miten sitten voit sanoa noin ristiin? Oliko sisaresi lähinomainen vai miksi sulta ei kysytty vaan vain häneltä?

[/quote]

En osaa vastata tähän. Sisko oli enemmän yhteyksissä ja oli se, jonka ilmoitti minulle kuolemasta ja myöhemmin hautajaisista. Ymmärsin, että hän oli ottanut yhteyttä sosiaalitoimeen ja sitä kautta sitten järjesti hautajaiset puhumatta kenenkään muun kanssa. Olin varmaan jotenkin niin sumussa asian kanssa, että tajusin vasta hautajaisissa että kukaan ei odota minun maksavan mitään.

Vierailija
27/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään tämän päivän moraali. Kaikki yhteiskunnan maksettavaksi jos suinkin voi. Toivonpa että itse tulette huomaamaan kuinka omat lapsenne kääntää teille selkänsä. Käskevät vain teidän mennä sossuun kun apua tarvitsette.

Saisitte hävetä.

Vierailija
28/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia ollut tuloton? Aika siis mennä töihin.

Vierailija
29/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:57"]Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan... [/quote] Eipä ne varattomatkaan niin harvinaisia ole.

[/quote] Ei ole ei. Kun miettii lähiöiden kossujuoppoja, ei kuolinpesän pullopanteilla varmaan kummoisia hautajaisia makseta.[/quote]

Ja näitä lähiöiden kossujuoppojahan on suurin osa... Lol.

Vierailija
30/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ää

Vierailija
31/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla varaton?? Millä syöt ja juot päivittäin? Tarviihan sun jossain asua? Kirjastossako tänne kirjoittelet??? 

Voit aivat varmasti keittää kahvit ja leipoa pullat hautajaisiin. Sen verran on jokaisella varaa. Hautakiveä ei tarvitse olla. Sisarukset voi maksaa tuhkauksen ja ruumisauton ym. Leivo sä köyhimpänä pulla (aineet ei tosiaankaan paljoa maksa!!)

Vierailija
32/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin varattomia vanhuksia ja varattomia nuoriakin, esim. alkoholisteja. Näitä tulee vastaan kuukausittain, olen töissä pankissa. Kuolinpesän tililtä maksetaan hautajaiset, mikäli varoja on, mutta mikäli ei, niin sosiaalitoimesta voi hakea avustusta hautajaisia varten. Lapset eivät joudu maksamaan, ole huoleti ap. T. pankin täti

Vierailija
33/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli peliongelmainen. Lainoja sentään hänellä ei ollut, mutta lompakosta löytyi 20mk seteli ja tilillä tai missään ei ollut mitään muuta rahallista omaisuutta. Sängystä, sohvasta ja ruokapöydästä ei rahallisesti olisi kanssa saanut kun muutaman satamarkkaisen jos niitäkään.

Vaikka hänellä oli 7 lasta (varsinkin yhdellä tädeistäni olisi ollut varaa maksaa sellaiset hautajaiset että olisi voitu tilata norsut viemään haudanlepoon) niin sosiaalitoimi maksoi hautajaiset. Oli siunaustilaisuus ja sitten kirkon viereisessä tuvassa pienoiset kahvitukset. Mutta uskoisin että pappani olisi tykännyt että tilaisuus pidettiin niin simppelinä, sillä hän ei tykännyt mistään turhasta.

Vierailija
34/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:09"]

Tulevaisuuttako mietit?

Tulevaisuutta mietin. Sisareni eivät ole varattomia vain minä olen varaton.

No kannattaisko alkaa tehdä jotain sille asialle ettet olisi varaton. Mene töihin vätystelemästä!

Vierailija
36/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...

Tämä voi olla vaikea käsittää sellaiselle joka on ns. hyväosainen, kuten sinä selvästi olet, mutta Suomessa elää kymmeniä tuhansia ihmisiä joilla ihan oikeasti ei ole MITÄÄN omaisuutta. Ja kun he kuolevat, niin ei sitä mistään sinne kuolinpesään mystisesti ilmesty.

Oma isäni kuoli täysin pennittömänä. Minä maksoin hautajaiset yksin (siskoni hyvin pienipalkkainen ja elää kädestä suuhun). Tiedän että kun äitini kuolee, joudun maksamaan hänenkin hautajaisensa yksin. Ei hänelläkään ole minkäänlaista omaisuutta. Pieni eläke menee elämiseen niin että mitään ei jää säästöön.

Vierailija
37/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tollasta mietit jos kerta et ole heidän kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
38/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...

Tämä voi olla vaikea käsittää sellaiselle joka on ns. hyväosainen, kuten sinä selvästi olet, mutta Suomessa elää kymmeniä tuhansia ihmisiä joilla ihan oikeasti ei ole MITÄÄN omaisuutta. Ja kun he kuolevat, niin ei sitä mistään sinne kuolinpesään mystisesti ilmesty.

Oma isäni kuoli täysin pennittömänä. Minä maksoin hautajaiset yksin (siskoni hyvin pienipalkkainen ja elää kädestä suuhun). Tiedän että kun äitini kuolee, joudun maksamaan hänenkin hautajaisensa yksin. Ei hänelläkään ole minkäänlaista omaisuutta. Pieni eläke menee elämiseen niin että mitään ei jää säästöön.

Toki saat halutessasi maksaa hautajaiset, mutta sossu kyllä maksaisi välttämättömät kulut, jos vainaja on varaton.

Vierailija
39/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusrahoilla, köyhäkin pystyy maksamaan sellaisen jossa pieni korvaus omaisille.

Vierailija
40/66 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu hoitaa varattoman kuoppaan halvimman mukaan. Jos haluatte ylimääräistä (esim. muistotilaisuuteen tarjoiluja) niin tilaaja maksaa.

Juuri näin. Halvimman mukaan. Miten muuten hautakivi? Jos haluaa arkkuhautaan, tuleeko siihen vain jokin risti kunnan puolesta vai lasketaanko tuhkat uhrilehtoon ilman mitään muistokiveä?