Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa vanhempiemme hautajaiset?

Vierailija
03.09.2014 |

Heiltä ei jää senttiäkään rahaa ja itse olen jo vuosia ollut tuloton. 2 sisartani ovat töissä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuttako mietit? Varattoman henkilön hautajaiset maksaa sosiaalitoimi. Sellainen oikeus on, että haudataan, on siunaustilaisuus (ellei ole ilmaissut tahtoaan toisin) ja käsittääkseni myös pienimuotoinen kahvitilaisuus voidaan järjestää, yleensä seurakuntakodissa tms. yhteistyössä. Jos vanhempanne ovat jollakin tavalla sosiaalitoimen asiakkaita (kotihoito, toimeentulotuki tms.), niin asiaa voi kysellä jo etukäteen. Voi rauhoittaa vanhuksia, että tietävät hautajaisten järjestyvän, eikä aiheuta varattomille lapsille taakkaa. Myös heidän kotiseurakuntaan / lähimpään seurakuntaan voi olla etukäteen yhteydessä ja kysyä, miten menetellään hautajaisjärjestelyissä ja mikä rooli seurakunnalla voi olla. Ette siis jää yksin. Yksinäinenkin vainaja haudataan niin, että sosiaalitoimen edustaja osallistuu hautajaisiin. 

Vierailija
2/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:09"]

Tulevaisuuttako mietit? Varattoman henkilön hautajaiset maksaa sosiaalitoimi. Sellainen oikeus on, että haudataan, on siunaustilaisuus (ellei ole ilmaissut tahtoaan toisin) ja käsittääkseni myös pienimuotoinen kahvitilaisuus voidaan järjestää, yleensä seurakuntakodissa tms. yhteistyössä. Jos vanhempanne ovat jollakin tavalla sosiaalitoimen asiakkaita (kotihoito, toimeentulotuki tms.), niin asiaa voi kysellä jo etukäteen. Voi rauhoittaa vanhuksia, että tietävät hautajaisten järjestyvän, eikä aiheuta varattomille lapsille taakkaa. Myös heidän kotiseurakuntaan / lähimpään seurakuntaan voi olla etukäteen yhteydessä ja kysyä, miten menetellään hautajaisjärjestelyissä ja mikä rooli seurakunnalla voi olla. Ette siis jää yksin. Yksinäinenkin vainaja haudataan niin, että sosiaalitoimen edustaja osallistuu hautajaisiin. 

[/quote]

Tulevaisuutta mietin. Sisareni eivät ole varattomia vain minä olen varaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä. Ja sitten te jos pesässä ei oo rahaa.

Vierailija
4/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:14"]

[/quote]

Pesässä ei tule olemaan rahaa. Minulla ei ole euroakaan, olen jo vuosia ollut tuloton. Enpä usko että 2 sisartani suostuvat hautajaiset aikanaan maksamaan.

Vierailija
5/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:19"]

[/quote]

Pesässä ei tule olemaan rahaa. Minulla ei ole euroakaan, olen jo vuosia ollut tuloton. Enpä usko että 2 sisartani suostuvat hautajaiset aikanaan maksamaan.

[/quote]

Miksi eivät? No, eipä sillä väliä, sosiaalitoimi hoitaa varattomien ihmisten hautaukset.

Vierailija
6/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään maanpinnalle.

Vierailija
7/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:09"]

[/quote]

Tulevaisuutta mietin. Sisareni eivät ole varattomia vain minä olen varaton.

[/quote]

Jos kuolinpesässä ei ole rahaa, niin ei vainajan lapsia voida pakottaa maksamaan hautajaisia. Silloin tulee sosiaalitoimen puolesta ne hautajaiset. 

Vierailija
8/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:23"]

[/quote]

[/quote]

Miksi eivät? No, eipä sillä väliä, sosiaalitoimi hoitaa varattomien ihmisten hautaukset.

[/quote]

Pitävät sitä vääränä etten minä maksa kuluista mitään ovat tarkkoja että kaikki menee tasan.

Vierailija
9/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu hoitaa varattoman kuoppaan halvimman mukaan. Jos haluatte ylimääräistä (esim. muistotilaisuuteen tarjoiluja) niin tilaaja maksaa.

Vierailija
10/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...

Vierailija
11/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ####
En ole vanhempiini yhteydessä, kohdelleet minua törkeästi. MINÄ EN ALA MITÄÄN MAKSAMAAN! Kuolinpesä varmasti miinuksella tulee olemaan, ovat sossun asiakkaita. Eihän se ole lasten pakollinen velvollisuus, saa sossu hoitaa kun aika tulee. Haistakoon pas molemmat!
T. alle 30 w

Vierailija
12/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 7: varmaan yrität olla hemmetin vitsikäs mutta mieti ennen kun kirjotat, mulla kuoli läheinen juuri.

Vierailija
13/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alapeukkua, just joo..olin kk lukematta tätä palstaa ettei tule pahempi olo läheisen kuolemasta..kun väännätte jauhaa ja haukkua, todella törkeästi ja mauttomasti ties mitä.. eikä meno täällä ikinä muutu
t.13

Vierailija
14/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pitävät sitä vääränä etten minä maksa kuluista mitään ovat tarkkoja että kaikki menee tasan.

[/quote]

No, onhan se toki väärin, jos he maksavat kaiken... Mutta, luulisi heidän muistavan, että olet varaton, lienet aina ollutkin? Mustalammas?

Vierailija
15/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:57"]Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...
[/quote]

Eipä ne varattomatkaan niin harvinaisia ole.

Vierailija
16/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:04"]

Numero 7: varmaan yrität olla hemmetin vitsikäs mutta mieti ennen kun kirjotat, mulla kuoli läheinen juuri.

[/quote]

Ompa välii... turha vaiva kuolleelle veisata.

7.

Vierailija
17/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:57"]Yleensä kuolinpesästä löytyy sen verran omaisuutta, että hautajaiset pystyy niillä kuittaamaan...
[/quote]

Eipä ne varattomatkaan niin harvinaisia ole.

[/quote]

Ei ole ei. Kun miettii lähiöiden kossujuoppoja, ei kuolinpesän pullopanteilla varmaan kummoisia hautajaisia makseta.

Vierailija
18/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti hauajaiset ja muut vainajaan liittyvät asiat hoitaa perheen vanhin lapsi. Jos sitten tarvitsee apua muut sisarukset auttavat.  Lasten velvollisuus on viedä vanhemmat kunniallisesti hautaan. Hautajaisten järjestäminan ja kustantaminen ei todellakaan ole kallista. Sen voi hoittaa hiljaisesti ja hyvinkin edullisesti silti vainajaa kunnioittaen.

Vierailija
19/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä maksaa ja jos kuolinpesä on varaton, eikä omaisista kukaan halua maksaa, maksaa sitten loppuviimeiks sossu.

Toinen vanhemmistani kuoli varattomana sossun asiakkaana ja en edes tiennyt ennenkuin hautajaisissa, että siskoni oli järjestänyt kaiken sossun kustannuksella. Minulta ei edes kysytty maksuhalukkuutta.

Vierailija
20/66 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti hauajaiset ja muut vainajaan liittyvät asiat hoitaa perheen vanhin lapsi. Jos sitten tarvitsee apua muut sisarukset auttavat.  Lasten velvollisuus on viedä vanhemmat kunniallisesti hautaan. Hautajaisten järjestäminan ja kustantaminen ei todellakaan ole kallista. Sen voi hoittaa hiljaisesti ja hyvinkin edullisesti silti vainajaa kunnioittaen.