Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet hankkivat uusioperheeseen "vielä yhden yhteisen lapsen"?

Vierailija
14.08.2021 |

Tilanne on mielestäni toinen, jos vain toisella on ennestään omia lapsia, mutta ihmetyttää nämä parit, joissa molemmilla on ennestään useampia lapsia ja nekin vielä eri henkilöiden kanssa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joskus miettinyt keskittymistä siihen omaan perhe-elämään? Kuulostaa ajanhukalta miettiä muiden ihmisten lapsilukuja. En minäkään ymmärrä miksi joku hankkii vain yhden lapsen, tai miksi joku hankkii kuusi lasta. Mutta ei mun tarvikkaan kun ei se ole mun elämä.

Vierailija
2/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Eikö muutama lapsi jo riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko joskus miettinyt keskittymistä siihen omaan perhe-elämään? Kuulostaa ajanhukalta miettiä muiden ihmisten lapsilukuja. En minäkään ymmärrä miksi joku hankkii vain yhden lapsen, tai miksi joku hankkii kuusi lasta. Mutta ei mun tarvikkaan kun ei se ole mun elämä.

Lapset kärsivät, kun on seitsemän äitiä, kymmenen isää ja 16 puolisisarusta.

Vierailija
4/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mun meidän

Vierailija
5/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi on aina saatava se yhteinen lapsi jokaisen kanssa?

Vierailija
6/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt.

Uusperheessä on jo riittävästi palikoita, joita pitää sovitella yhteen. Miksi haetaan lisätyötä tarkoituksella?

Sen ymmärrän, jos jommalla kummalla ei ole lapsia. Mutta yhtään en tajua, että tehdään viides tai useampi lapsi.

Vierailija
7/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat nähdä, millaisen lapsen saavat aikaan eri puolison kanssa

Vierailija
8/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muut lapset voisivat tuntea itsensä mitättömiksi virheiksi

Vierailija
9/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään sitouttaa?

Vierailija
10/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin lapset mitenkään kärsii siitä jos on monta välittävää aikuista ympärillä. Enkä ole vielä yhtään lasta tavannut jolla olisi 7 äitiä tai kymmenen isää.

Vierailija
11/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään nyt ihmist haluaa lapsia. Siinä sulle se syy. Omituinen kysymys sulla. Ei siinä olennaista ole yhteinen lapsi vaan ylipäänsä lapsiluku.

Minulla on tuttavapiirissä kolme uusperhettä. Yhdessä on molemmilla lapsi edellisestä liitosta ja yksi yhteinen. Ne edellisisä liitoista olevat lapset ovat yhteishuollossa ja elävät vain puoliksi uusperheessä. Minusta ihan ok saada yhteinen lapsi. Ko. lapsi on jo yläasteella ja tykkää sisarpuolistaan, jotka ovat aikuisia.

Vierailija
12/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotko saman niille ydinperheille jotka hankkii kolme? Tai enemmän?

Vierailija
13/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä uusperheen perustamista ylipäänsä. Aikuiset pakottavat lapset elämään ihan vieraiden ihmisten kanssa yhteisessä kodissa. Seurustella voisi myös omista kodeistaan käsin ja muuttaa yhteen vasta sitten, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa.

Vierailija
14/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne tule kaikilla edes huolehdittua iso lapsilauma.

Vierailija
15/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on sellainen asia jonka tajuaa kun osuu omalle kohdalle. En ole itse uusioperheessä vaan ensimmäisessä avioliitossa, mutta ymmärrän kyllä jos koitan asettaa itseni siihen asemaan. Heillä on voinut olla toiveena muutenkin hankkia vielä yksi lapsi alunperin, mutta koska on erottu niin sitä vielä yhtä ei ole saatu.

Vierailija
16/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsilla on vain yksi äiti ja isä. Äiti/isäpuoliakin vain yksi. Sisarpuolia voi toki olla, mutta jos perheessä on kaikki ok, niin ei niistä luulisi kummemmin ahdistuvan.

Vierailija
17/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetään sitouttaa?

Tai ehkäpä tuossa kohtaa kuitenkin jo tietää ettei lapsi sido ketään yhtään mihinkään 😂 Jos kerta on eronnut vanhempi itsekin 😂

Miten ois ihan vaan rakkaus uutta kumppania kohtaan ja se että lapsiluku ei vielä kummallakaan ole täynnä..

Vierailija
18/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko saman niille ydinperheille jotka hankkii kolme? Tai enemmän?

Kyllä minä ihmettelen ydinperheitäkin, jotka hankkivat viidennen lapsen.

Uusperheissä ihmettelen sitä, että tunnen yhdenkin, jotka tunsin jo ennen uusperhettä. Molemmat sanoivat lapsiluvun olevan täynnä, kun molemmilla oli kaksi lasta. Toiselle tuli avioerokin sen takia, ettei kestänyt lapsiperhearkea.

Sitten he menivät yhteen ja hankkivat yhteisen aiempien lasten ollessa 10 + vuotiaita.

WTF?

Vierailija
19/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on keskinäisen rakkauden hedelmä.

Vierailija
20/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä uusperheen perustamista ylipäänsä. Aikuiset pakottavat lapset elämään ihan vieraiden ihmisten kanssa yhteisessä kodissa. Seurustella voisi myös omista kodeistaan käsin ja muuttaa yhteen vasta sitten, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa.

No tuollaista uhrautumista minä taas en tajua lainkaan. Enkä olisi omilta vanhemmilta kehdannut vaatia oman onnellisuutensa ja parisuhteen uhraamista tuolla lailla.

Uusperheen lapsi