Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet hankkivat uusioperheeseen "vielä yhden yhteisen lapsen"?

Vierailija
14.08.2021 |

Tilanne on mielestäni toinen, jos vain toisella on ennestään omia lapsia, mutta ihmetyttää nämä parit, joissa molemmilla on ennestään useampia lapsia ja nekin vielä eri henkilöiden kanssa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on täynnä profiileja joissa sanotaan olen lapset tehnyt mutta minun lasta saat tulla elättää ja kasvattaa. Kuinka moni mies tuommoiseen muka haluaa.

Vierailija
42/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siksi että haluaa lapsen?

Olen aina halunnut kolme lasta ja jos en olisi saanut niitä eksän kanssa olisin varmaan halunnut kolmannen yksin tai nyksän kanssa.

Nyt ovat saman isän lapsia siksi koska ero tuli vasta kun kolme olivat jo maailmassa.

En mä eron vuoksi luopuisi lapsihaaveista.

Muuta syytä en keksi hankkia lasta kuin lapsen haluaminen eli ei mitään ankkurilasta ole tullut mieleenkään hankkia mieheni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ehkä lapsiluku ei ole täynnä.

Muistan kyllä miten halusin puolison kanssa lapsia mutta sen jälkeen kun oli kaksi lasta koin että lapsiluku on täynnä eikä asia muuttunut vuosien kuluessa ja lopulta kävin myös sterilisaatiossa.

Vierailija
44/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeimpia ovat nämä tapaukset, kun erotaan ja jätetään ne ensimmäisen liiton lapsetkin takavasemmalle, kun pykätään uuden puolison kanssa yhteistä perhettä. Entisen liiton lapset saavat tulla "kylään" pari kertaa vuodessa, mutta tottakai heiltä edellytetään pyyteetöntä rakkautta isän/äidin uutta kersaa kohtaan.

Pahimmassa tapauksessa ne entiset lapset heivataan kokonaan ja uudet lapset eivät eläessään edes tiedä , että heillä on puolisisaruksia. perinnönjaossa sitten vasta yllätytään, kun jakajia onkin yhden sijaan vaikka neljä.

Vierailija
45/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"It takes a village to raise a child" totesi jo Bill Clintonin nyxä aikonaan.

Vierailija
46/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden uusperheen, molemmilla lapset aiemmista liitoista. Olen odottanut koska hommaavat yhteisen...näin hiljan pariskunnan naisen, eipä vaan ollut maha isona vieläkään, ihme kyllä...varmaan kohta on.

No, siinäpähän tekevät mitä tekevät.

Vierailija
47/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ankkurilapsi.

Vierailija
48/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään.

En ymmärrä sitäkään että pitää muuttaa yhteen jos on lapsia. Miksei voi seurustella, niin että molemmilla omat kodit.

Ihan älyvapaata tuoda muukalainen perheeseen, joka vielä parhaassa tapauksessa tuo oman lapsensa sinne ainakin aika-ajoin. Kuka tollasessa sirkuksessa haluaisi elää. Kahta perhettä ei voi sekottaa.

Olen uusperheellinen (molemmilla omia lapsia, yhteisiä ei ole eikä tule) ja olen samaa mieltä, ettei kahta perhettä voi sekoittaa (ellei lapset ole ihan ihan pieniä). Emmekä me ole sitä tehneet. Puhummekin, että me olemme kolhoosi, emme perhe.

Kyllä tämä onnistuu, kun uusperhettä ei aleta änkemään ydinperheen muottiin. Ei tämä ole lainkaan sirkusta.