"No hei Liisa! Kuule, tulisin puolen tunnin päästä.."
PIENI HIKI TULI!!
Olen "Liisa" ja seurustelen "Henrikin" kanssa. Asumme yhdessä. Poikaystäväni äiti soitti 20 minuutin varoajalla, että tulee hakemaan poikaystäväni yhden kirjan. Että jos en ole kotona, niin Henrik on antanut avaimen, jolla voi tulla sisään. Mutta hyvä, että olinkin kotona, niin ei tarvitse tulla avaimilla!
Juu, ihan loistavaa! Tänne vaan. Hiukset likaiset, vaatteet pyykissä, koko kämppä aivan sekaisin, tiskit pöydillä, imuroitu viimeksi.. öö.. Minäpä näpsäkkänä miniäehdokkaana tungin kaiken ylimääräisen tavaran omaan vaatekaappiini, ihan vain heitin sisään ja lukko kiinni. Sinne meni puhtaat pyykit, likaiset ja kuivumassa olleet. Tiskit laitoin roskiskaappiin. Imuroin näkyvät osat ja kiersin pölyliinalla pahimmat tasot. Vessaan suihkaisin jotain hajuvettä. Aikaa oli enää 5 minuuttia, en olisi enää ehtinyt suihkuun tai laittaa itseäni ihmisen näköiseksi. Laitoin äkkiä lenkkikamat päälle ja lippiksen päähän, jotta näyttäisin juuri lenkille lähtevältä.
Äitee lähti just ja mä olen siivouksen jälkeen niin jälkihikinen, etten todellakaan lähde millekään lenkille enää. HUHHHUH!
Kommentit (34)
Miten se "Henrik" oli antanut avaimet mammalle?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:49"]
Hei, Liisa. Mitä, jos muutaisit takaisin vanhempien luokse ja pyytäisit heitä opettamaan, miten ylläpidetään perussiisteyttä. T- Sirpa-täti
[/quote]Valivali. Hauska alotus, ei se kämppä aina ole priima kunnossa :) itsekin kipeänä tällä hetkellä eikä ole jaksanut tiskejä laittaa tai sänkyä pedata, räkä papereitakin olohuoneen pöydällä :D kyllä jos anoppi nyt soittaisi tulevansa käymään, pomppaisin kanssa ja tekisin pikasiivouksen, vaikka ei nyt mikään pahin läävä täälläkään ole :)
Kummallista poikaystävän äidin perseennuolua. Itse en ole koskaan yhdenkään anopin kanssa kaveerannut saati sitten mielistellyt sellaista. Siitä seuraa vaan harmia! Vituttaisi olla tuollainen nössö!
"No mutta hei anoppi, kuule, missäs olet nyt, olen meinaan just lähtemässä ulos lenkille ja voisin sen kirjan napata ja tulla sen kanssa vastaan."
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:12"]
"No mutta hei anoppi, kuule, missäs olet nyt, olen meinaan just lähtemässä ulos lenkille ja voisin sen kirjan napata ja tulla sen kanssa vastaan."
[/quote]
Jälkiviisaus on parasta viisautta..
ap
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:09"]Kummallista poikaystävän äidin perseennuolua. Itse en ole koskaan yhdenkään anopin kanssa kaveerannut saati sitten mielistellyt sellaista. Siitä seuraa vaan harmia! Vituttaisi olla tuollainen nössö!
[/quote]
No ei niille tarvii kuitenkaan vittuilla/aukoa päätä. Mites jos joskus pienen henrikkisi muija käyttäytyisi sinua kohtaa noin?
Mä olisin tuollaiseen puheluun sanonut automaattisesti, että: "voi, mä en ole just nyt kotona, illemmalla kävisi hyvin." (Olen mestari keksimään valkoisia valheita...)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:20"]
Mä olisin tuollaiseen puheluun sanonut automaattisesti, että: "voi, mä en ole just nyt kotona, illemmalla kävisi hyvin." (Olen mestari keksimään valkoisia valheita...)
[/quote]
Mutta äidillä oli poikaystävän avain. Olisi tullut joka tapauksessa sisään.
Miksi se on sun syy että teillä on sotkuista, eikö se ole poikaystävän syy ihan yhtä lailla. Miksi sun pitää hulluna siivota, voit vaan sanoa että nyt on sotkuista kun ME ei olla ehditty siivota kun on ollut sitä sun tätä
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:20"]
[/quote]
Mutta äidillä oli poikaystävän avain. Olisi tullut joka tapauksessa sisään.
[/quote]
Leikit poikaystävän kanssa kotia, hänen äitylilläänkin on oikein avain teille. Kuinka herttaista. Tuleeko teistä seuraavaksi teinivanhemmat?
No apua jos olisit ollut yli 30min päässä ja eukko olisi mennyt itse tonkimaan teidän kämppää. Avaimet pois! Ellei ole anopin ja apen kultapojulleen ostama huoneisto?
Täältä hatunnosto suorituksesta!
Olen ollut kolmisen viikkoa putkeen kipeänä. Tehnyt vain tasantarkkaan pakolliset, eli pessyt pyykkiä, mutta kaappiin en ole viikannut jne.
Juuri tuossa kävelin ja mietin, että asunto on aivan mahdoton sikolätti, en tiedä olenko ikinä nähnyt sitä näin sekaisin. Ei täälläkään mitään saastaista ole, mutta tuota tavaraa on ihan jokapaikassa!.
Muutenkin olen aika sotkuinen ihminen. Ja noita pikasiivouksia on pitänyt tehdä kerran jos toistekkin. Inhoan yllätysvieraita!.
Mutta nyt, jos joku tulisi, niin..
Tuohon pakko sanoa, että jos sitä tekeekin noin, että "hei olinpas lenkille lähdössä, minä voin tuoda kirjan vaikka alaovelle". Niin se on takuuvarmasti sellainen juttu sitten:"kauhea pissahätä, minäpäs käväisen äkkiä teillä vessassa".
Eli pikasiivous on aina varmempi vaihtoehto. Ja sitten ovella hirveän huhkimisen jälkeen vielä pahoittelee, että meillä on nyt vähän sotkuista, toivottavasti et pane pahaksesi!.
Eikö sille ois voinut sanoa, että olet juuri kotona tukka likaisena ja siivoamassa, kun on päässyt tulemaan hirveä sotku. Että tervetuloa vaan silti!
Inha tilanne ja on syytä keskustella kyllä poikaystävän kansa sitä onko äidillä avain ja jos on niin mikä on hätätilanne jossa sitä käytetään.
Se pikkujuttu jota tässä ketjussa (kuten monissa muissakin) ihmetelen on sekuinka monilla on arkisin nk. normaalitilassa hirveät roinakasat paikoissa. Meillä ei ole edustuskoti, kaukana sitä. MUtta esim. keitiön pöydällä on tavaraa vain ruoka-aikaan ja sitten ne heti orjataan pois. Missään nimessä pöydillä ei ole lehtieä, lasten leluja tms. Lasten lelut ovat meillä oleet aina lasten huoneissa, niitä ei ikinä ole missään olkkarin puolella. Helpottaa siistinipitoa kun tietty perusorganisointi kunnossa.