Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa lähteä lasten kanssa mustikkametsään -olenko vieraantunut luonnosta?

Vierailija
16.08.2014 |

Haluaisin lähteä mustikoita poiminaan lasten kanssa (lapset 6 ja 9, eli eivät ihan pikkutenavia), MUTTA mielessäni näen kauhukuvia siitä että joko törmätään karhuun, tai sitten käärme puree minua tai tenavia, tai sitten lapset astuvat johonkin maa-ampiaispesään tms. Kauhukuvani siis tuntuvat siltä että uhkaavat henkeä ja kuvittelen meidän jo juoksevatn henkihieverissä metsästä autolle täynnä ampiaisenpistoja tai sitten joku meistä on riepoteltavana karhun kynsissä....

:D

Ja sitten kuitenkin mietin, että jestas sentään, iän kaikenhan sitä on ennenkin lasten kanssa marjametsällä käyty. Sanokaa mulle, että nää mun kauhukuvani ovat ihan liioiteltuja... olis kuitenkin kiva saada vähän tuoreita marjoja.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan pöhkö? Oon ollu metsässä vaikka kuinka paljon ja mitään karhuja ei oo näkyny.

Vierailija
2/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhukuvasi ovat tosiaan liioiteltuja. Laittakaa kumpparit jalkaan jos käärmeseudulla liikutte. Itse teen töitä metsässä koko kesän, kertaakaan en ole karhua nähnyt tai käärme purrut (näkynyt käärmeitä toki on). Mitään kamalaa ei ole ampiaistenkaan kanssa sattunut, pari pistoa silloin tällöin. Järki käteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vieraantunut luonnosta. Minäkään en suostu menemään yksin metsään, täällä on todistettavasti nähty juuri susia ja karhuja. Aikuinen kaveri pitää olla mukana. Ja asun sentään maalla.

Vierailija
4/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisempaa se on kaupungille niiden kanssa lähteä. metsä on turvallinen paikka siihen verrattuna.

Vierailija
5/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun veli on metsässä ollu töissä yli 20 vuotta.

Ei mitään vaaraa.

Vierailija
6/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:30"]

Et ole vieraantunut luonnosta. Minäkään en suostu menemään yksin metsään, täällä on todistettavasti nähty juuri susia ja karhuja. Aikuinen kaveri pitää olla mukana. Ja asun sentään maalla.

[/quote]

kyllä sinäkin olet vieraantunut luonnosta. Peto väistää ihmistä, tähän aikaan niillä ei edes ole pieniä pentuja joten et sinä niitä näe!

Vierailija
7/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpparit jalkaan, ja metsään mars! Älä tartuta pelkojasi lapsiin. Karhut pysyy kyllä kaukana lasten kanssa liikkuessa, sen verran ääntä yleensä lähtee :)

Vierailija
8/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin ampiaisallergisena EN mene metsään. En ole ikinä vältellyt, mutta tämä vuosi on aivan erityisen paha hullujen amppareiden kanssa.

Vierailija
9/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän nyt pitäisi sanoa? Miten ylipäänsä uskallat päästää alpset ovesta ulos? Paremmassa turvassa ne on metsässä kuin esim liikenteessä.

Vierailija
10/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Itse löysin runsaasti mustikoita ihan (pikku)kaupungin pururadan vierestä. Näin vain komeita lenkkeilijämiehiä ;). Lapsetkin olivat mukana. Ei pelottanut! Ei marjaan tarvitse mennä pimeimpään korpeen :). 

Vierailija
11/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset nykyisin pelkää kaikkea. Eiköhän kannata jäädä kotiin..

Vierailija
12/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, kiitos teille :)

Käyn ostamassa varmuuden vuoksi kyypakkauksen apteekista mukaan, ja sitten mennään, kumpparit tietysti jalkaan ja ehkä ostan muksuille sellaiset hyttyshatutkin (ei mene sitten ötiäisiä/ampiaisia kasvojen alueelle) tietysti, en tiedä suostuvatko niitä käyttämään, en pakota...

ap

Vierailija
13/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä. Hirvikärpäset tulee ihan lähipäivinä.

Vierailija
14/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:40"]

[/quote]

Niitä on jo. Kierrän metsät kaukaa. T. Maalainen

Vierailija
15/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:37"]Kyllä suomalaiset nykyisin pelkää kaikkea. Eiköhän kannata jäädä kotiin..

[/quote]

Kotiin on moni kuollut. Ei sielläkää ole turvallista.

Vierailija
16/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:40"]

[/quote]

mutta ne ei ole vaarallisia, vain inhottavia.

Vierailija
17/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:39"]

Hahah, kiitos teille :)

Käyn ostamassa varmuuden vuoksi kyypakkauksen apteekista mukaan, ja sitten mennään, kumpparit tietysti jalkaan ja ehkä ostan muksuille sellaiset hyttyshatutkin (ei mene sitten ötiäisiä/ampiaisia kasvojen alueelle) tietysti, en tiedä suostuvatko niitä käyttämään, en pakota...

ap

[/quote]

Hyvä juttu, onnistunutta metsäretkeä teille! hyttysiä ei kovin paljoa enää ole, ja lapset ei yleensä tykkää siitä verkosta naaman edessä

Vierailija
18/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpäsiä varten huivi tiukasti hiusten peitoksi. Sovitte säännöt eksymisen estämiseksi ja puhelimet taskuun, jos niitä on. Älä tartuta pelkojasi lapsiin. Oletkohan katsonut liikaa Pikku Kakkosta - eikö niissä lastenohjelmissa aina eläimet hyökkäile.

Vierailija
19/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:29"]Ootko ihan pöhkö? Oon ollu metsässä vaikka kuinka paljon ja mitään karhuja ei oo näkyny.

[/quote]

Yleensä metsässä karhu näkee sut mutta sä et nää karua.

Vierailija
20/31 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:29"]Ootko ihan pöhkö? Oon ollu metsässä vaikka kuinka paljon ja mitään karhuja ei oo näkyny.

[/quote]

Yleensä metsässä karhu näkee sut mutta sä et nää karua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi