Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autolla leuhkivat naiset on TODELLA WT

Vierailija
03.09.2014 |

eräs kaverini on hankkinut kalliin laitetun Audin ja nyt leveilee sillä joka käänteessä ja puhuu miten ei voisi tyytyä enää mihinkään tavisautoon, ajelee hulluna ylinopeutta ja käyttäytyy ylimielisesti liikenteessä. Facebookissa siitä on kuvia lähes joka päivä eri kuvakulmassa.

Minusta tuollainen vouhotus on lapsellista yli 30-vuotiaalta naiselta ja osoittaa jonkinlaista järjen puutetta.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kiinnostunut kallista saksalaisista autoista, se olisi ilman muuta Mersu, mutta luultavammin kuitenkin ostaisin Lexuksen, jos rahanpaskaa olisi riesaksi asti kertynyt. Bemari on alle 25 vuotiaiden pappa betalareiden tai muuten vaan sille kehitystasolle jumiutuneiden menopeli (vanhat raadot wannabeiden), Audi (lue: VW, jossa on neljä rengasta ja kaunisteltu hintalappu) on nelikymppisen keskijohtoon päässeen tai pienen firman menestymään saaneen nousukkaan, joka luulee menestyksensä olleen vain oman erinomaisuutensa ansiota, mutta oikea vanhan rahan patruuna ajaa Mersulla, josta on revitty mallitekstit pois, eikä koe tarvetta esitellä sitä tiellä eikä Facebookissa. Mersuissa on se hieno piirre, että mallien pieniin muutoksiin perehtymättömän on kovin vaikea nähdä auton ikää. 15 vuotias 10 k€:n raato näyttää uudelta ja kalliilta, jos maali on hyvä ja auto puunattu kiiltäväksi.

Vierailija
42/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:09"]

Mullapa on 10v vanha farmariooppeli lällällää

[/quote]

Minulla on 15 vuotta vanha farmariooppeli. Ovenpielet jo ruosteessakin. Voitin!

Lällällällällällääääää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"]

Sama täällä. Itse olen ollut autoista kiinnostunut jo pienestä pitäen ja itselläni on tälläkin hetkellä pari harrastepeliä, joista toinen (yli 20 vuotta vanha sekin, mutta sporttinen ja tehokas) toimii kesäisin "käyttöautonani" (niissä vähissä ajoissa, mitä ajan). Harrastan juuri kuvaamaasi "kaahailua", mutta onnettomuuksiin en ole 18-kesäisenä ensimmäisellä autolla suoritetun penkkaan ajon jälkeen (kukaan ei loukkaantunut) ollut osallisena enkä ole ikinä saanut edes sakkoja. Uskallan väittää, että ajotyylini on sekä itseni että muiden tiellä liikkujien kannalta paljon turvallisempi kuin keskivertoperhecorollalla huristelevan mamman/papan, jotka täällä mielellään kaltaisilleni (kateellisina?) sormeaan nyt heristävät. Tilannenopeus on se avainsana. Vilkkaasti liikennöidyllä alueilla, taajamissa, huonoissa olosuhteissa jne. ajelen todella varovaisesti, näyttää ne peruscorollat painelevan ohitse aika usein sportistani mainituissa tilanteissa (niissä ne todellisuudet vaaratilanteet aiheutetaan). Kiihdyttelen rivakasti ja saattaa vähän ylinopeuden puolellekin joskus mennä, kun keli on hyvä ja tilanne sen muutenkin sallii (ei muuta liikennettä tai joskus ei edes asutusta mailla halmeilla). Ja autoni tietenkin pidän mahdollisimman täydellisessä kunnossa, joten ei pitäisi ihan helposti päästä vaaratilanteita syntymään teknisten ongelmienkaan vuoksi. Ja feisböökissä tietenkin esittelen autojani jatkuvasti (ei ole pakko katsoa jos ei tykkää, en minäkään katso niitä juttuja, mistä en pidä, mutten myöskään valita niistä).

[/quote]

Mulla sama tilanne, työskentelen autojen parissa ja harrastan niitä, ja pihalta löytyy tälläkin hetkellä kolme autoa, joissa yhdessäkään ei ole liian vähän hevosia. Välillä tulee ajeltua vähän reippaammin, mutta ei koskaan niin että vaarantaisin ketään muita! Joskus toki sitä itsekin provosoituu muista kanssaliikkujista, mutta en halua kuitenkaan jättää miestäni yksinhuoltajaksi, saatikka laittaa ketään muutakaan 6 feet under. 

Olen huomannut tuolla tiellä liikkuessa (ajan päivittäin n. 60km), että kaikista pahimpia ovat sellaiset ~40-50v miehet ja naiset jollain perus-Corollalla. Ennen ohituskaistaa/motaria ajetaan 80kmh -alueella 75kmh. Ohituskaista alkaa niin eikun pienenpää silmään ja ajetaan vähintään 110, ettei kukaan vain nyt mene ohi. Kun ohituskaista loppuu niin hiljennetään taas sinne 75. Jos menet ohittamaan tässä ohituskaistalla kyseisen menopelin niin siellä on sitten keskari pystyssä ja olet kauhea kaahari ja liikenteenvaarantaja, sitten vähän väläytellään pitkiä valoja ja ajetaan puskurissa kiinni raivon vallassa. 

Just sayin' mitä oon huomannut tuolla tien päällä, Corollakuskit tulee varmaan nyt vaatimaan mun päänahkaa. 

Vierailija
44/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:23"]

2: Lisään vielä että taidat olla niitä jotka ohittelevat 100 km/h rajoituksella vaikka edessä oleva ajaisi jo hieman yli 100 km/h.

[/quote]

No se riippuu tiestä. Moottoritiellä jossa on hyvä kaista ohittaa ilman vaaran riskiä, niin voin ohittaakin. 100 km/h alueella ajan yleensä 110 km/h vakionopeussäätimeen laitettuna, mista ei vielä sakkoja käytännössä tule, ja ohitan kyllä jos joku ajaa vaikka 102 km/h. Mutta jos on tie jossa vain 1 kaista molempiin suuntiin, en lähde hätähousuisesti puikkelehtimaan ohi niin että vastaantulevien täytyy pelätä, vaan ajan kyllä perässä ihan kiltisti enkä todnäk ohita ollenkaan jos toinen ei aja alinopuetta, alinopeutta ajavankin vain paikassa jossa on hyvä näkyvyys.

Vierailija
45/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:17"]

Kuka haluaa ajaa mersulla?

[/quote]

MINÄ ajaisin jos olisi varaa!

BMWllä en kehtaisi ainakaan, ne on jotenkin niin nolojen wannabeiden autoja.

Pienet Audit on kivoja, ne isot on jotenkin kankean näköisiä, niistä puuttuu tietty sulavuus. Joku Passatkin näyttää paljon vauhdikkaammalta ja mersumaisemmalta nykyään kuin Audit.

[/quote]

Mersu on "pappa-auto" :)

Vierailija
46/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:44"]

Jos olisin kiinnostunut kallista saksalaisista autoista, se olisi ilman muuta Mersu, mutta luultavammin kuitenkin ostaisin Lexuksen, jos rahanpaskaa olisi riesaksi asti kertynyt. Bemari on alle 25 vuotiaiden pappa betalareiden tai muuten vaan sille kehitystasolle jumiutuneiden menopeli (vanhat raadot wannabeiden), Audi (lue: VW, jossa on neljä rengasta ja kaunisteltu hintalappu) on nelikymppisen keskijohtoon päässeen tai pienen firman menestymään saaneen nousukkaan, joka luulee menestyksensä olleen vain oman erinomaisuutensa ansiota, mutta oikea vanhan rahan patruuna ajaa Mersulla, josta on revitty mallitekstit pois, eikä koe tarvetta esitellä sitä tiellä eikä Facebookissa. Mersuissa on se hieno piirre, että mallien pieniin muutoksiin perehtymättömän on kovin vaikea nähdä auton ikää. 15 vuotias 10 k€:n raato näyttää uudelta ja kalliilta, jos maali on hyvä ja auto puunattu kiiltäväksi.

[/quote]

me me just ostettiin uusi iso bemari, annathan meille anteeksi? Ei olla 25v ja ollaan ihan omalla käteisrahalla ostettu. Nää autot kun on makuasioita :) Bemari vei viime metreillä voiton Audista. Mersu on "pappa-auto" (poislukien ne ihan pikkumersut)

ihan ajo-ominaisuuksien ja ulkonäön vuoksi päädyimme bemariin. Nyt hävettää

Vierailija
47/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:08"]

Hankin hiljattain itselleni aika hiton hienon kaksipaikkaisen sport coupe mallisen tehokkaan auton.

Olen 40 v akateemisesti koulutettu IT-konsultti.

[/quote]

Minä olen 36-vuotias akateemisesti koulutettu IT-konsultti ja minulla oli tuo kaksipaikkais-sporttiautovaihe joskus 4 vuotta sitten. Sen jälkeen oli bensasyöppömaasturi muutaman vuoden, mutta nekin on nyt totaalisen out kuten väsyneet munanjatke-sportitkin, jonka ratissa näyttäisin tänä päivänä lähinnä säälittävältä keski-ikäiseltä ihmiseltä jolla ylitsepääsemätön ikäkriisi.

Nyt olen taas ihan trendin aallonharjalla mukana koska hankin pienen mutta tehokkaan ekodieselin, ja mieheni valitsi itselleen sähköauton työautoksi. Avautuu ne sinunkin silmäsi vielä vihreämpään arvomaailmaan ennemmin tai myöhemmin :D

[/quote]

Mulla on mennyt vähän toisin päin. Olin melkoinen ekointoilija nuorempana. Jopa vegetaristi ja jonkin lajin hippityyppinen tapaus. Nykyisin en enää välitä, aion nautiskella elämästäni miettimättä ympäristöä sen enempää. Minulla ei edes ole jälkeläisiä joille jätetystä maailmasta pitäisi välittää joten elän nauttien miettimättä moisia ympäristöjuttuja.

Vierailija
48/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:05"]

[/quote]

Pienet Audit on kivoja, ne isot on jotenkin kankean näköisiä, niistä puuttuu tietty sulavuus. Joku Passatkin näyttää paljon vauhdikkaammalta ja mersumaisemmalta nykyään kuin Audit.

[/quote]

[/quote]

http://wallpaper-download.net/wallpapers/car-wallpapers-mercedes-benz-sports-car-wallpaper-33627.jpg Pappa-auto? :D

Vierailija
49/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:58"]

Minusta autolla ylpeilevät ihmiset ovat säälittäviä. Oli koulutus tai tulotaso mikä hyvänsä. Jee, sä laitoit rahat autoon, oletpas parempi kuin me muut, ja muutenkin hienompi ihminen nyt kun on kallis auto.

Kyllä, minua ei kiinnosta autot tipan tippaakaan ja niillä leuhkivat ihmiset lähinnä ärsyttävät. Koska EI KIINNOSTA millä te ajatte tai miten. Paitsi silloin kun vaarannatte muut idioottiohituksilla ja perseessä roikkumisella.

Yleensäkin jostain syystä tiettyjen automerkkien omistajat kokevat tarpeelliseksi alleviivata ajokkinsa merkkiä. Jee.

T: 16v vanhalla opelilla hurnuttava mies. 

[/quote]Ja mua ei kiinnosta lapset, joten jälkikasvullaan leuhkivat äityli ja isukit ovat tyhmiä ja säälittäviä. Jee.

t: Mies isolla ämmällä

[/quote]

Varmaan tosi MIES oletkin, oikein kaikki kirjaimet isolla. Tsiisus. 

En itsekään pidä kenestäkään joka leuhkii jollakin, oli asia mikä hyvänsä. Lapset ovat siedettävän rajoilla, mikäli voi leuhkia kasvattaneensa hyvin. Autolla leuhkitaan vain ostetulla materiaalilla, joka on säälittävää. jee.

-Se oooppelikuski-

Vierailija
50/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulee autoilla tai millä tahansa kamalla leuhkivista tyypeistä mieleen päiväkodin lelupäivä, jolloin lapset saavat tuoda oman lelun mukanaan ja sitä sitten esitellään rinta kaarella. Ymmärrän tämän käytöksen 5-6v lapsilla, mutta että aikuiset... helvetin noloa jos multa kysytään

Vierailija
51/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

http://wallpaper-download.net/wallpapers/car-wallpapers-mercedes-benz-sports-car-wallpaper-33627.jpg Pappa-auto? :D
[/quote]

Voisin ajaa tolla, JOS OLISIN ALIEN.

Vierailija
52/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pätijöillä on sielun tilalla pelkkä ilmapallo

Vierailija
53/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätäkin säiettä lukee, alkaa tajuta, miksi välillä puhutaan siitä aivan nolla toleranssista.  Se on ilmeisesti tarpeen ääliöiden takia.  Joo, ja minäkin ajan audilla, mutta syynä on se, että aion pitää sitä todella kauan, ja se ei ruostu.  (alumiinia)

Ihminen, jolle auto on jokin minuuden jatke, on vain lähinnä vähän kehittymätön.  Ei se nyt muuksi muutu.

Vierailija
54/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat jollain tietyllä autolla niin sinut leimataan tietynlaiseksi, olit sitten sellainen tai et.

Vierailija
55/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:20"]

En minä ketään vaaranna. Ajan ylinopeutta paikoissa joissa on erittäin alhainen riski että sillä ketään vaarantaisi. En esim. ikinä aja ylinopeutta kaupunkialueella paikoissa joissa on risteäviä teitä tms. Mutta tyhjä moottoritie tai öinen tyhjä risteyksetön katu niin saatanpa vaikka vähän ylinopeutta ajaakin. 

En kovin vaarallinen kuski kyllä selvästikään ole, vaikka myönnän tietyllä tapaa "aggressiivisen" ajotyylin eli sen että kiihdyttelen mielelläni sallittuun nopeuteen nopeasti ja ohitan jos mahdollisuus on ja joku ajaa kovin hiljaa, nimittäin ainoa minkäänlainen onnettomuus mihini olen joutunut on että juuri kortin saatuani peruutin isän autolla tolppaan mistä pieni lommo. Sen jälkeen ei ikinä mitään, ei myöskään esim. ylinopeussakkoja, vain jokunen parkkisakko, tämä 21 vuoden lähes päivittäisen autoilun ajalta.

[/quote]

Tunnistan sinun kaltaisesi kuskit. Varmasti oletkin harvoin onnettomuuksia tai vaaratilanteita nähnyt, koska SINÄ olet se joka niitä liikenteessä aiheuttaa!!! Juuri nuo kuvailemasi jutut, ohi on päästävä jos vaan on mahdollisuus. Ajan aika paljon pitkää matkaa ja harvasen kerta näkee teitä maanteiden sankareita, jotka ohittelee JONOSSA niin että muut joutuvat siellä takana jarruttamaan äkkiä että tämä yksi kusipää pääsisi turvallisesti takaisin jonoon koska lähti sieltä jostain perältä ohittamaan vaikka vastaantulevalla kaistalla on tulossa autoja. Samoin ohituskaistoilla ja päättyvillä kaistoilla täytyy päästä kiilaamaan niin monta autoa kuin mahdollista, sen seurauksena sitten kaikki muut jälleen painavat jarrun pohjaan että tämä yksi pääsee menenmään menojaan.

Ja tiedoksi, tyhjillä ja pimeillä moottori- ja maanteillä voi tulla esim. eläimiä tielle, tienpientareella olla sammunut auto, jalankulkija, pyöräilijä...

[/quote]

Se koko jono nyt vaan täytyy ohittaa koska muuten jämähtää sinne perälle ajamaan sen rekan perässä.

Jonossahan on aina turvaväli jonne mennään ohituskiellon tai vastaan tulijan ajaksi. Jonon ohittaminen ei merkitse liikenneturvallisuuden vaarantamista.

Vierailija
56/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin itse aikoinaan takaveto-Ladalla pari vuotta, lähinnä vittuillakseni näille kavereille kenen ego on kiinni autosta. 

Huomionarvoista oli ohittelu: keski-ikäiset äijät mersuissa ja perusjormacorollissa, pakko oli päästä ohi vaikka olisin painanut reilua ylinopeutta. Sitten hidastettiin kun oli ohitettu ja hurutettiin pientä alinopeuttakin. Mutta pakko oli päästä Ladasta ohi. Edelleen kyrväkkäin auto jonka olen omistanut jos joku on pakko nimetä. 

Se oli muuten jännää, että moni tuttu nainen töistä tai vapaalta usein kehui sitä vehjettä, eivät olleet tuolloin enää kovin yleisiä. Sitten taas monen miehen piti päästä naureskelemaan ja vertailemaan omaan vehkeeseensä... voitte kuvitella mitä mieltä näistä pikkumiehistä olen. Puutetta senttimetreissä, pituudessa tai korkeudessa.

Vierailija
57/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:26"]

Ylinopeus on kääntäen verrannollinen kaasua painavan älykkyysosamäärään. Vain idiootti ignooraa nopeusrajoitukset. Ja vain täydellinen idiootti häpeilemättä leuhkii sillä.

[/quote]

Minä ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä.

Bonuksena kaltaistesi ärsyyntyminen... hienoa!

(Ikää yli 40 ja 25 vuoden kokemus, onnettomuksia 0)

Vierailija
58/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku ajaa edessäni, kääntyilee miten sattuu vilkkua käyttämättä, niin se on aina Bemari!

Aina kun joku kaahaa ihan persaukseen kiinni kamalaa vauhtia jostain takavasemmalta, niin se on aina Audi.

Seuraavalla kerralla nykäisen käsijarrua niin että vauhti tyssää mutta jarruvalot ei välähdä takana, ja olen valmiudessa että kolahtaako idiootti autollaan minuun kiinni!

Vierailija
59/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:05"]eräs kaverini on hankkinut kalliin laitetun Audin ja nyt leveilee sillä joka käänteessä ja puhuu miten ei voisi tyytyä enää mihinkään tavisautoon, ajelee hulluna ylinopeutta ja käyttäytyy ylimielisesti liikenteessä. Facebookissa siitä on kuvia lähes joka päivä eri kuvakulmassa.

Minusta tuollainen vouhotus on lapsellista yli 30-vuotiaalta naiselta ja osoittaa jonkinlaista järjen puutetta.
[/quote]

Audi on tavisauto.

Jaguar, Bentley, Rolls-Royce, Bugatti jne eivät ole tavisautoja.

Vierailija
60/89 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla leuhkiminen on naurettavaa silloin, kun autossa ei ole mitään leuhkittavaa. Esim. vanhat urheiluautot, käytettynä hommatut tavalliset Mersut, Bemarit jne, mondeojaguarit joissa ei uutenakaan ollut leuhkittavaa.

Vanhalla tarkoitan siis käyttöautovanhaa, -90-luvulta alkaen. Oikeasti vanhat, entisöidyt autot ovat eri asia; ne ovat hienoja eivätkä halpiksiakaan. Mutta juurikin joku vanha taksi, joka on saatu muutamalla tonnilla ostettua moottori väljänä ja siksi, että saadaan selittää, kuinka Mersulla sinne ja Mersulla tänne, on naurettavaa. Ja jokainen autoista mitään tietävä huomaa maskista, valoista, yksityiskohdista, että kyseessä on vanha korimalli ja vanha auto - jotkut nimittäin valehtelee vuosimallin reilusti yläkanttiin ja onkin kiva ihmetellä, että kuinkas tuo voi olla sitä vuosimallia kun tuon korimallin valmistuskin loppui jo vuosia aikaisemmin. Jos se Mersu on uutena ostettu ja sieltä 70te ylöspäin hintaluokasta, kehuskelu ei kuulosta niin typerältä. Tai joku muu vanha rottelo, jossa on itse asennettua spoileria ja tarvikevannetta, joiden hinta kaksinkertaistaa auton hinnan. Ehkä teiniparkissa ollaan kateellisia, mutta aikuiset ihmiset harvemmin :D