Autolla leuhkivat naiset on TODELLA WT
eräs kaverini on hankkinut kalliin laitetun Audin ja nyt leveilee sillä joka käänteessä ja puhuu miten ei voisi tyytyä enää mihinkään tavisautoon, ajelee hulluna ylinopeutta ja käyttäytyy ylimielisesti liikenteessä. Facebookissa siitä on kuvia lähes joka päivä eri kuvakulmassa.
Minusta tuollainen vouhotus on lapsellista yli 30-vuotiaalta naiselta ja osoittaa jonkinlaista järjen puutetta.
Kommentit (89)
Mullapa on 10v vanha farmariooppeli lällällää
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:08"]Ihan sama onko WT vai ei. Olen itse varmaan tuollainen osin, tosin en kauheasti kyllä leuhki, mutta olen kyllä ylpeä autostani. Hankin hiljattain itselleni aika hiton hienon kaksipaikkaisen sport coupe mallisen tehokkaan auton. On sillä kiva ajella, välillä tulee ylinopeuttakin vähän ajettua kyllä ja kiihdyteltyä vauhdilla liikennevaloista ihan tunteakseen koneen voiman. Olen 40 v akateemisesti koulutettu IT-konsultti. Ja minua ei siis haittaa pätkääkään jos perheautoihmiset halveksii minun autoani ja minua ;-)
[/quote]
Halveksin ylinopeutta ajavia ihmisiä koulutuksesta ja perseen alla olevasta merkistä huolimatta. Miksi ajat ylinopeutta ja samalla vaarannat normaalisti käyttäytyvien kanssakuskiesi turvallisuuden? Tiedän kyllä ihmistyypin mitä edustat, ja toivon todella että pysyisit omassa kotipihassasi ihailemassa sitä autoasi. Kuvaillet itseäsi myös "keskivertoa paremmaksi kuskiksi, joten ylinopeudesta ei ole haittaa" - pahoittelen, mutta olet väärässä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:08"]
Ihan sama onko WT vai ei. Olen itse varmaan tuollainen osin, tosin en kauheasti kyllä leuhki, mutta olen kyllä ylpeä autostani. Hankin hiljattain itselleni aika hiton hienon kaksipaikkaisen sport coupe mallisen tehokkaan auton. On sillä kiva ajella, välillä tulee ylinopeuttakin vähän ajettua kyllä ja kiihdyteltyä vauhdilla liikennevaloista ihan tunteakseen koneen voiman. Olen 40 v akateemisesti koulutettu IT-konsultti. Ja minua ei siis haittaa pätkääkään jos perheautoihmiset halveksii minun autoani ja minua ;-)
[/quote]
Ei ylpeydessä mitään vikaa ole, vaan ylimielisyydessä.. . Kaveri pitää itseään muita parempana auton vuoksi.Eli en tarkoittanut sinua
ap
En minäkään audia vaihtaisi enää mihinkään toiseen merkkiin. En silti ymmärrä ylinopeutta enkä sitä että siitä autosta pitäisi muille jankuttaa, esimerkiksi facessa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:08"]Ihan sama onko WT vai ei. Olen itse varmaan tuollainen osin, tosin en kauheasti kyllä leuhki, mutta olen kyllä ylpeä autostani. Hankin hiljattain itselleni aika hiton hienon kaksipaikkaisen sport coupe mallisen tehokkaan auton. On sillä kiva ajella, välillä tulee ylinopeuttakin vähän ajettua kyllä ja kiihdyteltyä vauhdilla liikennevaloista ihan tunteakseen koneen voiman. Olen 40 v akateemisesti koulutettu IT-konsultti. Ja minua ei siis haittaa pätkääkään jos perheautoihmiset halveksii minun autoani ja minua ;-) [/quote] Halveksin ylinopeutta ajavia ihmisiä koulutuksesta ja perseen alla olevasta merkistä huolimatta. Miksi ajat ylinopeutta ja samalla vaarannat normaalisti käyttäytyvien kanssakuskiesi turvallisuuden? Tiedän kyllä ihmistyypin mitä edustat, ja toivon todella että pysyisit omassa kotipihassasi ihailemassa sitä autoasi. Kuvaillet itseäsi myös "keskivertoa paremmaksi kuskiksi, joten ylinopeudesta ei ole haittaa" - pahoittelen, mutta olet väärässä.
[/quote]
En minä ketään vaaranna. Ajan ylinopeutta paikoissa joissa on erittäin alhainen riski että sillä ketään vaarantaisi. En esim. ikinä aja ylinopeutta kaupunkialueella paikoissa joissa on risteäviä teitä tms. Mutta tyhjä moottoritie tai öinen tyhjä risteyksetön katu niin saatanpa vaikka vähän ylinopeutta ajaakin.
En kovin vaarallinen kuski kyllä selvästikään ole, vaikka myönnän tietyllä tapaa "aggressiivisen" ajotyylin eli sen että kiihdyttelen mielelläni sallittuun nopeuteen nopeasti ja ohitan jos mahdollisuus on ja joku ajaa kovin hiljaa, nimittäin ainoa minkäänlainen onnettomuus mihini olen joutunut on että juuri kortin saatuani peruutin isän autolla tolppaan mistä pieni lommo. Sen jälkeen ei ikinä mitään, ei myöskään esim. ylinopeussakkoja, vain jokunen parkkisakko, tämä 21 vuoden lähes päivittäisen autoilun ajalta.
2: Varmasti perheelliset autoilijat halveksivat holtittomasti ajavaa kuskia, vaarannat muiden hengen.
2: Lisään vielä että taidat olla niitä jotka ohittelevat 100 km/h rajoituksella vaikka edessä oleva ajaisi jo hieman yli 100 km/h.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:18"]
En minäkään audia vaihtaisi enää mihinkään toiseen merkkiin. En silti ymmärrä ylinopeutta enkä sitä että siitä autosta pitäisi muille jankuttaa, esimerkiksi facessa.
[/quote]
En nyt tiedä mitä tarkoitat jankuttamisella, mutta kyllä tuolla naamakirjassa yleensäkin ihmiset esittelevät nimenomaan niitä asioita, mitkä ovat heille tärkeitä. Jotkut esittelevät ja "jankkaavat" kyllästymiseen asti lapsistaan, jotkut eläimistään, jotkut itsestään ja/tai ulkonäöstään, jotkut urheilusta tai muusta harrastuksesta, jotkut talostaan/asunnostaan ja jotkut autostaan. Näin se vain menee, jokainen siellä "jankkaa" jostakin itselleen tärkeästä asiasta. Muttei niitä muiden tilapäivityksiä tai kuvia tarvitse niin tarkkaan tuijotella jos ei kiinnosta. Voi ottaa tuon "jankkaamisen" myös löysin rantein ja "armahtaa" muita, kun tajuaa, ettei itse ole sen kummempi ("jankkaamisen" aihe vain on eri).
Unohda kateus ja keskity omaan elämään. Kateudella et saa kuin pahan mielen itsellesi. Eihän se ole sinulta poissa, et ole varmaankaan maksanut senttiäkään siitä autosta. Et myöskään olisi sen onnelliempi jos sinulla olisi vähän hienompi auto, sillä jollakin toisella olisi pian vielä hienompi.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:20"]
En minä ketään vaaranna. Ajan ylinopeutta paikoissa joissa on erittäin alhainen riski että sillä ketään vaarantaisi. En esim. ikinä aja ylinopeutta kaupunkialueella paikoissa joissa on risteäviä teitä tms. Mutta tyhjä moottoritie tai öinen tyhjä risteyksetön katu niin saatanpa vaikka vähän ylinopeutta ajaakin.
En kovin vaarallinen kuski kyllä selvästikään ole, vaikka myönnän tietyllä tapaa "aggressiivisen" ajotyylin eli sen että kiihdyttelen mielelläni sallittuun nopeuteen nopeasti ja ohitan jos mahdollisuus on ja joku ajaa kovin hiljaa, nimittäin ainoa minkäänlainen onnettomuus mihini olen joutunut on että juuri kortin saatuani peruutin isän autolla tolppaan mistä pieni lommo. Sen jälkeen ei ikinä mitään, ei myöskään esim. ylinopeussakkoja, vain jokunen parkkisakko, tämä 21 vuoden lähes päivittäisen autoilun ajalta.
[/quote]
Tunnistan sinun kaltaisesi kuskit. Varmasti oletkin harvoin onnettomuuksia tai vaaratilanteita nähnyt, koska SINÄ olet se joka niitä liikenteessä aiheuttaa!!! Juuri nuo kuvailemasi jutut, ohi on päästävä jos vaan on mahdollisuus. Ajan aika paljon pitkää matkaa ja harvasen kerta näkee teitä maanteiden sankareita, jotka ohittelee JONOSSA niin että muut joutuvat siellä takana jarruttamaan äkkiä että tämä yksi kusipää pääsisi turvallisesti takaisin jonoon koska lähti sieltä jostain perältä ohittamaan vaikka vastaantulevalla kaistalla on tulossa autoja. Samoin ohituskaistoilla ja päättyvillä kaistoilla täytyy päästä kiilaamaan niin monta autoa kuin mahdollista, sen seurauksena sitten kaikki muut jälleen painavat jarrun pohjaan että tämä yksi pääsee menenmään menojaan.
Ja tiedoksi, tyhjillä ja pimeillä moottori- ja maanteillä voi tulla esim. eläimiä tielle, tienpientareella olla sammunut auto, jalankulkija, pyöräilijä...
Jos jollain on hyvä auto ja ovat tyytyväisiä, antaa heidän olla tyytyväisiä siihen. Tunnen monia, jotka muuten vaan ajavat holtittomasti, vaikka auto ei ole normaalia kummempi ja huomautan, jos olen kyydissä. En usko, että auto luo liikennekäyttäytymistä vaikka olisi bemari, vaan ihmiset valitsevat auton. Sinä olet valinnut kaverisi aikanaan, tuskin hän auton myötä on muuttunut.
Hyvällä autolla voi ajaa liikennesääntöjen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:08"]Ihan sama onko WT vai ei. Olen itse varmaan tuollainen osin, tosin en kauheasti kyllä leuhki, mutta olen kyllä ylpeä autostani. Hankin hiljattain itselleni aika hiton hienon kaksipaikkaisen sport coupe mallisen tehokkaan auton. On sillä kiva ajella, välillä tulee ylinopeuttakin vähän ajettua kyllä ja kiihdyteltyä vauhdilla liikennevaloista ihan tunteakseen koneen voiman. Olen 40 v akateemisesti koulutettu IT-konsultti. Ja minua ei siis haittaa pätkääkään jos perheautoihmiset halveksii minun autoani ja minua ;-) [/quote] Halveksin ylinopeutta ajavia ihmisiä koulutuksesta ja perseen alla olevasta merkistä huolimatta. Miksi ajat ylinopeutta ja samalla vaarannat normaalisti käyttäytyvien kanssakuskiesi turvallisuuden? Tiedän kyllä ihmistyypin mitä edustat, ja toivon todella että pysyisit omassa kotipihassasi ihailemassa sitä autoasi. Kuvaillet itseäsi myös "keskivertoa paremmaksi kuskiksi, joten ylinopeudesta ei ole haittaa" - pahoittelen, mutta olet väärässä.
[/quote]
[/quote]
Sama täällä. Itse olen ollut autoista kiinnostunut jo pienestä pitäen ja itselläni on tälläkin hetkellä pari harrastepeliä, joista toinen (yli 20 vuotta vanha sekin, mutta sporttinen ja tehokas) toimii kesäisin "käyttöautonani" (niissä vähissä ajoissa, mitä ajan). Harrastan juuri kuvaamaasi "kaahailua", mutta onnettomuuksiin en ole 18-kesäisenä ensimmäisellä autolla suoritetun penkkaan ajon jälkeen (kukaan ei loukkaantunut) ollut osallisena enkä ole ikinä saanut edes sakkoja. Uskallan väittää, että ajotyylini on sekä itseni että muiden tiellä liikkujien kannalta paljon turvallisempi kuin keskivertoperhecorollalla huristelevan mamman/papan, jotka täällä mielellään kaltaisilleni (kateellisina?) sormeaan nyt heristävät. Tilannenopeus on se avainsana. Vilkkaasti liikennöidyllä alueilla, taajamissa, huonoissa olosuhteissa jne. ajelen todella varovaisesti, näyttää ne peruscorollat painelevan ohitse aika usein sportistani mainituissa tilanteissa (niissä ne todellisuudet vaaratilanteet aiheutetaan). Kiihdyttelen rivakasti ja saattaa vähän ylinopeuden puolellekin joskus mennä, kun keli on hyvä ja tilanne sen muutenkin sallii (ei muuta liikennettä tai joskus ei edes asutusta mailla halmeilla). Ja autoni tietenkin pidän mahdollisimman täydellisessä kunnossa, joten ei pitäisi ihan helposti päästä vaaratilanteita syntymään teknisten ongelmienkaan vuoksi. Ja feisböökissä tietenkin esittelen autojani jatkuvasti (ei ole pakko katsoa jos ei tykkää, en minäkään katso niitä juttuja, mistä en pidä, mutten myöskään valita niistä).
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"]
Sama täällä. Itse olen ollut autoista kiinnostunut jo pienestä pitäen ja itselläni on tälläkin hetkellä pari harrastepeliä, joista toinen (yli 20 vuotta vanha sekin, mutta sporttinen ja tehokas) toimii kesäisin "käyttöautonani" (niissä vähissä ajoissa, mitä ajan). Harrastan juuri kuvaamaasi "kaahailua", mutta onnettomuuksiin en ole 18-kesäisenä ensimmäisellä autolla suoritetun penkkaan ajon jälkeen (kukaan ei loukkaantunut) ollut osallisena enkä ole ikinä saanut edes sakkoja. Uskallan väittää, että ajotyylini on sekä itseni että muiden tiellä liikkujien kannalta paljon turvallisempi kuin keskivertoperhecorollalla huristelevan mamman/papan, jotka täällä mielellään kaltaisilleni (kateellisina?) sormeaan nyt heristävät. Tilannenopeus on se avainsana. Vilkkaasti liikennöidyllä alueilla, taajamissa, huonoissa olosuhteissa jne. ajelen todella varovaisesti, näyttää ne peruscorollat painelevan ohitse aika usein sportistani mainituissa tilanteissa (niissä ne todellisuudet vaaratilanteet aiheutetaan). Kiihdyttelen rivakasti ja saattaa vähän ylinopeuden puolellekin joskus mennä, kun keli on hyvä ja tilanne sen muutenkin sallii (ei muuta liikennettä tai joskus ei edes asutusta mailla halmeilla). Ja autoni tietenkin pidän mahdollisimman täydellisessä kunnossa, joten ei pitäisi ihan helposti päästä vaaratilanteita syntymään teknisten ongelmienkaan vuoksi. Ja feisböökissä tietenkin esittelen autojani jatkuvasti (ei ole pakko katsoa jos ei tykkää, en minäkään katso niitä juttuja, mistä en pidä, mutten myöskään valita niistä).
[/quote]
Ja kateellisuuskortti heitetty :D Nostaako paljonkin itsetuntuoa kun kuvittelet kaikkien "peruscollorakuskien" olevan kateellisia sinulle vanhoista tuunatuista kieseistä ja savun nousevan heidän korvistaan kun sinä painat ohi?
t. peruscorolla kuski, jolle auto on tosiaan vain väline siirtyä paikasta toiseen
Vaikka olisi kuinka tehokas auto niin miksi pitäisi ajaa ylinopeutta tai hurjastella, muiden ja oman hengen kustannuksella. Kyllä kaikki tietää että se auto kulkee eteenpäin!
Miksi ne on aina nää BEMARI- tai AUDI-pariskunnan naiset jotka niillä heidän perheen autoilla lesoilee? Miehet on vaan että "juu toin tuon puoli vuotta vanhan kärryn Saksasta muutama viikko sitten ja että ihan hyvin kulkee" niin nainen on kiljumassa siihen väliin että "Ja sehän oli siis uusi(?!) AUDI!!!" :D
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:52"]
Miksi ne on aina nää BEMARI- tai AUDI-pariskunnan naiset jotka niillä heidän perheen autoilla lesoilee? Miehet on vaan että "juu toin tuon puoli vuotta vanhan kärryn Saksasta muutama viikko sitten ja että ihan hyvin kulkee" niin nainen on kiljumassa siihen väliin että "Ja sehän oli siis uusi(?!) AUDI!!!" :D
[/quote]
Samaa ihmettelen. Omassakin tuttavapiirissäni on yksi rouvashenkilö, joka ei tajua autoista hevonhumppaa (piti oikein automaattivaihteinen auto hänelle hommata, kun vaihdeautolla ajamisesta ei vaan tullut yhtään mitään, sammuili aina ja rouva tientekin syytti autoa että onpas huono kun koko ajan sammuu eikä kulje kunnolla) mutta nyt on sitten joka mutkassa muistuttamassa miten hänen AUDINSA sitä ja hänen AUDINSA tätä.
Minusta autolla ylpeilevät ihmiset ovat säälittäviä. Oli koulutus tai tulotaso mikä hyvänsä. Jee, sä laitoit rahat autoon, oletpas parempi kuin me muut, ja muutenkin hienompi ihminen nyt kun on kallis auto.
Kyllä, minua ei kiinnosta autot tipan tippaakaan ja niillä leuhkivat ihmiset lähinnä ärsyttävät. Koska EI KIINNOSTA millä te ajatte tai miten. Paitsi silloin kun vaarannatte muut idioottiohituksilla ja perseessä roikkumisella.
Yleensäkin jostain syystä tiettyjen automerkkien omistajat kokevat tarpeelliseksi alleviivata ajokkinsa merkkiä. Jee.
T: 16v vanhalla opelilla hurnuttava mies.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"]
[/quote]
Ja kateellisuuskortti heitetty :D Nostaako paljonkin itsetuntuoa kun kuvittelet kaikkien "peruscollorakuskien" olevan kateellisia sinulle vanhoista tuunatuista kieseistä ja savun nousevan heidän korvistaan kun sinä painat ohi?
t. peruscorolla kuski, jolle auto on tosiaan vain väline siirtyä paikasta toiseen
[/quote]
No siltähän tuo kovasti kuulostaa :D Oman autoni olen ostanut ihan vain ja ainoastaan siitä syystä, että itse pidän siitä, ihan sama mitä muut ajattelevat. Aika paljon näyttää kuitenkin kaltaisiasi peruscorolla/-volvo/-volkkari -ihmisiä kiinnostavan, kun pitää painella ohi niissä vaarallisimmissa paikoissa, joissa nimenomaan kaikkien turvallisuuden vuoksi ajelen varovaisesti ja ottaapa osa vielä asiakseen tulla ihan päin naamaa kommentoimaan munanjatkeesta, kaahailuvehkeestä yms., vaikka auto seisoisi ihan rauhallisesti parkissa. Näille nauran päin naamaa :D
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:29"]
Unohda kateus ja keskity omaan elämään. Kateudella et saa kuin pahan mielen itsellesi. Eihän se ole sinulta poissa, et ole varmaankaan maksanut senttiäkään siitä autosta. Et myöskään olisi sen onnelliempi jos sinulla olisi vähän hienompi auto, sillä jollakin toisella olisi pian vielä hienompi.
[/quote]
En ole pätkääkään kateellinen! Tunnustan olevan kateellinen vaikka kenelle, kaunis pieni elämä blogistille ja parhaalle kaverille mutta tuo ihminen saa minut ärsyyntymään. Vaan minua risoo suunnattomasti hänen kuvitelmat siitä että hän on jotenkin muiden ihmisten yläpuolella. Tuollainen oman itsen korostus materian varjolla kuuluu lapsuuteen mutta siitä pitäisi kasvaa järkeväksi aikuiseksi, joka on kohtelias ja ottaa muutkin ihmiset huomioon.
ap
Ihan sama onko WT vai ei. Olen itse varmaan tuollainen osin, tosin en kauheasti kyllä leuhki, mutta olen kyllä ylpeä autostani. Hankin hiljattain itselleni aika hiton hienon kaksipaikkaisen sport coupe mallisen tehokkaan auton. On sillä kiva ajella, välillä tulee ylinopeuttakin vähän ajettua kyllä ja kiihdyteltyä vauhdilla liikennevaloista ihan tunteakseen koneen voiman. Olen 40 v akateemisesti koulutettu IT-konsultti. Ja minua ei siis haittaa pätkääkään jos perheautoihmiset halveksii minun autoani ja minua ;-)