Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämää työttömän puolisona

Vierailija
03.09.2014 |

Mieheni jäi työttömäksi kolme vuotta sitten. Vuosi sitten myimme talomme, kun hän putosi peruspäivärahalle.

Vaikka yritän ymmärtää hänen tilannettaan, mieleni täyttää katkeruus. Hän on menettänyt toivonsa uuden työpaikan suhteen enkä minäkään siihen usko. Yli viisikymppisen it-asiantuntijan on vaikea työllistyä, varsinkaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Mikään muu työ tai opiskelu ei kiinnosta. Kotityöt ei kiinnosta. Harrastukset ei kiinnosta.

Minä vastaan kotitöistä lähes yksin. Elämme pääasiassa minun palkallani.

Olen töistäni väsynyt ja stressaan raha-asioita. Mies valvoo ja juo öisin. Nukkumaan hän tulee aamuyöstä, minä herään töihin kuuden jälkeen.

Miten te muut olette selvinneet puolison työttömyydestä ja sen aiheuttamasta katkeruudesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla. Suosittelen!

Vierailija
2/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 11:24"]Erolla. Suosittelen!
[/quote]

elämän myötä- ja vastoinkäymisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmasihan ei ole puolison työttömyys, vaan puolison masennus. Etsi siis apua oikeasta osoitteesta, mt-palveluista.

Vierailija
4/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*' mikä luuseri EI hoida osaansa. Ihan oikein olisi erota!

Vierailija
5/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää niin muistan, kun ennen sanottiin, että IT-ala on tulevaisuuden ammatti ja heille riittää töitä. Paskanmarjat...

Vierailija
6/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tilanteesi. Itselläni ehkä vähän samanlainen mutta ei ihan. Miehen työttömyys on kova asia koko perheelle. Ehkä se ottaa enemmän päähän jos on perheen ainoa elättäjä mutta ottaa se päähän myös silloin vaikka itse ei olisi töissä koska yleensähän se mies on se elättäjä tai ainakin parempituloinen perheessä ja näin itsekin haluaisin olla. Ja toisaalta koska meillä kummallakaan ei ole töitä olemme erittäin huonossa tilanteessa taloudellisessa mielessä. Itse olen äitiyslomalla.

Minä taas olen tuntenut miestä kohtaan enemmän sääliä kun vihaa koska tiedän että hän yrittää kaikkensa ja ei ole laiska tms. mutta näissä työasioissakin tarvitaan aina vähän onnea ja olemista oikeassa paikassa oikeaan ja aikaan ja aina ei näin käy vaikka kuinka yrittäisi.

Meillä sama juttu että työttömyys ja rahaongelmat ovat johtaneet paljon riitoihin, molempien masennukseen ja miehen päihdeongelmiin. Joskus kun hän on ollut tosi inhottava olen tietenkin suorastaan vihannut häntä ja toivonut että voisin vain lähteä ja olla ilman häntä. Toisaalta tiedän että se on tuo mieletön paine ja ahdistus koko tilanteesta joka tekee hänestä hirviön välillä. Tilanne on tosi vaikea. En ymmärrä kommentteja jossa sanotaan "jätä se luuseri" tulee mieleen että eikö teillä sitten ole miestä kohtaan mitään tunteita ja raha on vain se joka ratkaisee.

Olen itse samaa mieltä että edes se työttömyys ei ole kaikkein suurin ongelma vaan kaikkien hyvinvoinnin kannalta tällaisessa tilanteessa pitäisi kummankin yrittää hyväksyä tilanne eikä märehtiä negatiivisissa tunteissa koko ajan. Itse voisin olla paljon masentuneempi mutta pakotan itseni hyväksymään tämän tilanteen. Ärsyttää kun mies ei tajua kuinka paljon koko tilanne on satuttanut myös minua ja lapsia ja että hän ei ole todellakaan ainoa joka kärsii. Se onkin sitten vaikea kysymys miten saisin hänen mielensä muuttumaan enemmän positiiviseksi eikä märehtimään vaikeissa negatiivisissa asioissa koko ajan. Ammattiauttajalle hän ei varmaan suostuusi menemään.

Vierailija
7/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei myönnä olevansa masentunut tai päihderiippuvainen. En minä häntä väkisin hoitoon saa. 

Olen itse aika tarmokas ihminen enkä ymmärrä tuollaista laiskuudelta vaikuttavaa aloitekyvyttömyyttä. Eihän mies aiemminkaan pahemmin kotihommia tehnyt, mutta nyt hänellä olisi päivät pitkät aikaa niihin. Ärsyttää hirveästi lähteä töihin, kun mies menee samoihin aikoihin nukkumaan. Kun tulen kotiin, hän kulkee ympäri asuntoa pöllämystyneenä eikä ole tehnyt mitään yhteisen hyvän eteen. Mittani alkaa olla täynnä.

Vierailija
8/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää Kokoomusta ja antakaa äänenne europan unionille! Kaikki ongelmat alkoivat EU:n kanssa, missä eu siellä ongelma. Suomi, Suomalaiset, voisivat olla oikeasti maailman tuottoisinta kansaa tällä asenteella, koulutustasolla( joka tunnustetaan) sekä tietotaidoilla. Eikös poliitikot myyneet maan ja kansan eurropam köyhille! Hävetkää suomen hallitukset!

Vierailija
9/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:35"]

Äänestäkää Kokoomusta ja antakaa äänenne europan unionille! Kaikki ongelmat alkoivat EU:n kanssa, missä eu siellä ongelma. Suomi, Suomalaiset, voisivat olla oikeasti maailman tuottoisinta kansaa tällä asenteella, koulutustasolla( joka tunnustetaan) sekä tietotaidoilla. Eikös poliitikot myyneet maan ja kansan eurropam köyhille! Hävetkää suomen hallitukset!

[/quote]

Joo, olisi hyvä jos eduskunnassa olisi edes yksi puolue joka vastustaisi EU:ta, ja vaatisi eroa siitä, nyt joudutaan vielä Venäjän kanssa sotaankin sen takia että ollaan euroopan ytimessä ja kaveerataan NATOn kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi