Lopetin kahvinjuonnin - tässä vaikutukset
Lopetin kahvinjuonnin. Ensimmäinen päivä oli toimintakyvytön, pari seuraavaa päivää meni buranalla. Väsytti ja nukkuminen tapahtui pätkissä.
Parin viikon jälkeen aamulla herää enempi levänneenä, nukkuu pitempään ja päiväväsymys väheni. Päivään tuli lisää pirteitä tuntejä.
Suositan kokeilemaan.
Kommentit (20)
"Ensimmäisessä tapaamisessa teemme kanssasi säästämisen ja sijoittamisen sopimuksen, jonka jälkeen kaikki sijoituspalvelut ovat käytössäsi. Tapaamiseen kannattaa varata aikaa noin tunti.
Halutessasi voit selvittää sijoittajaprofiilisi ennen tapaamista. Sen tekeminen kestää 10 minuuttia. Suosittelemme tekemään sen ennen sijoitusneuvontaa, jotta meillä jää enemmän aikaa sinulle sopivien sijoituskohteiden valintaan. Sijoittajaprofiilin avulla hahmotamme taloudellista tilannettasi ja tavoitteitasi sijoittajana.
Ilman sijoittajaprofiilia emme voi antaa sinulle sijoitusneuvontaa emmekä tehdä vaurastumisen suunnitelmaa kanssasi."
Minä epäilen, että aloin jotenkin laihtua kun vähensin kahvinjuonnin pariin mukiin aamupäivisin. En kuitenkaan ole ihan varma tästä koska aloin samalla syödä purkin ananasta per päivä ja tanssimisen uutena liikuntana.
Itse en ole kahvista riippuvainen mitenkään. Voin kevyesti olla ilman kahvia, jos sitä ei ole saatavilla. En juo sitä virkistymiseen, vaan ihan maun vuoksi nautintona, joten koe syytä lopettaa. Vähentänyt olen kyllä paljon. Joskus aikaisemmin join 6-8 mukillista. Nykyisin 2-4 mukillista.
Minulla yöunet paranivat, kun aloitin kahvinjuonnin vuosikymmenten tauon jälkeen. Mutta jos juon kahvia liikaa, alkaa aivot käydä ylikierroksilla, ja sitten en nuku hyvin. Helposti siinä sitten alkaa tehdä mieli lisää kahvia, kun väsyttää, ja kierre vain pahenee.
Olen nyt oppinut, minkä määrän kahvia voin juoda päivässä. Normaalina arkipäivänä ja kotiviikonloppuna juon puolet siitä määrästä. Tällöin minulle jää varaa juoda se satunnaisesti tarjottu "ylimääräinen" kupillinen kahvia, eikä siitä tule ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kahvista riippuvainen mitenkään. Voin kevyesti olla ilman kahvia, jos sitä ei ole saatavilla. En juo sitä virkistymiseen, vaan ihan maun vuoksi nautintona, joten koe syytä lopettaa. Vähentänyt olen kyllä paljon. Joskus aikaisemmin join 6-8 mukillista. Nykyisin 2-4 mukillista.
Addiktin standardipuheenvuoro. :)
Vierailija kirjoitti:
2-4 mukillista kahvia päivässä mutta et ole mitenkään riippuvainen 🤣
Olen siirtynyt lähes kokonaan Matchaan. Ei närästystä, tykytystä, huonoa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Addiktin?! Juuri kirjoitin, että voin olla juomattakin. Saatan olla yli vuorokaudenkin juomatta. Töissä en välttämättä edes keitä kahvia, jos ei muita kahvinjuojia ole samassa vuorossa. Voi mennä yli vuorokausikin etten juo eikä siitä mitään oireita tule.
Koitin kerran puoli vuotta olla ilman kahvia. Sitten totesin etten ole ollut puoleen vuoteen hereillä hetkeäkään niin että tajuaisin mistään mitään. En edes muista koska tämä kokeilu oli. Sen muistan vain kun sen aloitin ja ensimmäisen kupillisen kahvia sen lopettaessa miten heräsin koomasta missä olin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-4 mukillista kahvia päivässä mutta et ole mitenkään riippuvainen 🤣
Niin en ole. Juon maun vuoksi,mutta pystyn oleen ilmankin. En saa mitään oireita, vaikka en juo. Kahvi ei minua virkistä mitenkään.
Vähensi kahvin juonnin aamupäivään kun kofeiini puolittuu 12 tunnissa, eli on vielä illalla se aamulla juotu kahvin kofeiini veressä. Huomaa parantuneina yöunina.
Lopettakaa vain mahdollisimman moni kahvin juominen. Ehkä kahvin hinta sitten laskee. Minä en edes ajattele että lopettaisin kahvin juomisen.
Vierailija kirjoitti:
Koitin kerran puoli vuotta olla ilman kahvia. Sitten totesin etten ole ollut puoleen vuoteen hereillä hetkeäkään niin että tajuaisin mistään mitään. En edes muista koska tämä kokeilu oli. Sen muistan vain kun sen aloitin ja ensimmäisen kupillisen kahvia sen lopettaessa miten heräsin koomasta missä olin ollut.
Aloit taas käyttää, koska et kestänyt akuuttien vieroitusoireiden jälkeisiä vieroitusoireita (PAWS).
Muistakaa anemiasta yms puutostiloista kärsivät että kahvi estää vitamiinien imeytymistä ruoasta. Vaikka laittaa vatsan liikkeelle aamuisin aiheuttaa myös ummetusta. Ilman kahvia suolisto voi paremmin. Pavut sisältää myös hyönteismyrkkyjä ja suodatinpussit lyijyä, muovikoneen läpi keitettynä hyvä yhdistelmä. Ja jos juo sen 4 kuppia päivässä 365 päivää vuodessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Addiktin?! Juuri kirjoitin, että voin olla juomattakin. Saatan olla yli vuorokaudenkin juomatta. Töissä en välttämättä edes keitä kahvia, jos ei muita kahvinjuojia ole samassa vuorossa. Voi mennä yli vuorokausikin etten juo eikä siitä mitään oireita tule.
Onko alkoholistilla joka pinnistelemällä pystyy pitämään yhden selvän päivän homma hallinnassa?
Kommenttisi kuulostavat aivan samalta.
Minä juon kyllä aamukahvin (2 isoa kupillista), mutta en ole enää päivällä/iltapäivällä juonut. Ja pepsi maxin olen vaihtanut kofeiinittomaan. Ennen join iltapäivälläkin, päivässä tuli 3-4 kupillista.
Nyt saan illalla unta ja herään aamulla pirteänä. Nuorempana ajatteli, ettei kofeiini vaikuta, mutta kyllä sen nyt huomaa!
Likainen tapahan tuo oli. Nyt pari vuotta olen ollut kuivilla. Hermo lepää ja ei tule niin herkösti lähdettyä väpättämään pikkujutuista, nyt kun olen kuivilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kokonainen VUOROKAUSI ilman minkä jälkeen sitä kahvia onkin taas saatava :D
Itselläni ei juurikaan tullut pelkäämiäni vieroitusoireita.
Nyt pidempään ilman olleena suurin vaikutus on että olo on yleisesti rauhallisempi, mutta tämäkään ero ei mikään hirveän suuri ole.
Kuinka paljon joit?