Palkkatuettu työ, sain sen, mutta nyt asia ei olekaan selvä
Kun työkkärin/kaupungin pitää hoitaa jotain juttuja.
Onko jollain tietoa, mikä tuo palkkatuettu työ on. MIKSI minulle tarjotttiin sitä, kun työnantajan mukaan asia ei olekaan selvä. KUKA SEN ASIAN PITÄISI HOITAA ? TE toimisto vai kaupunki. Työnantaja puhui jotain kaupungista. Ja miksi TE toimisto tarjosi sitä minulle kun homma ei ollutkaan selvä ?
Kommentit (28)
MIKÄÄN TYÖPAIKKA EI OLE SILTÄ ISTUMALTA SELVÄ. SE VAATII AUTTAMATTA AINA PRYROGATIAA!!!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:06"]MIKÄÄN TYÖPAIKKA EI OLE SILTÄ ISTUMALTA SELVÄ. SE VAATII AUTTAMATTA AINA PRYROGATIAA!!!
[/quote]
Pyrogratiaa
Joo ja anteeksi nyt vaan, minä en todellakaan itse tiedä ja en tajunnut edes kysyä kaikkea.. ekaa kertaa oon työkkärin asiakas.
Voisiko joku vääntää rautalangasta. Kuka tässä asiassa jumittaa, ketä pitäisi hiilostaa hoitamaan hommansa
Eikö sitä saa vain pitkäikaistyötön?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:06"]MIKÄÄN TYÖPAIKKA EI OLE SILTÄ ISTUMALTA SELVÄ. SE VAATII AUTTAMATTA AINA PRYROGATIAA!!! [/quote] Pyrogratiaa
[/quote]
Jaxuhali.<3
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:06"]MIKÄÄN TYÖPAIKKA EI OLE SILTÄ ISTUMALTA SELVÄ. SE VAATII AUTTAMATTA AINA PRYROGATIAA!!!
[/quote]
Pyrogratiaa
[/quote]
Kiitos piristyksestä. Tämä oli hauska.
Kenelle sinä olet menossa töihin?! Kaupungille, TE-toimistoon vain mihin?!?
minulle ja monelle muulle minun tämän kevää ylioppilas kaverille on tarjottu nimenomaan palkkatuettua työtä
palkkatuettu = työnantaja hakee sitä tukea työkkäriltä joka sen myöntää jos myöntää. Työ alkanee sitten kun ovat sitä hakeneet ja se on myönnetty. Siinä on jotain ehtoja minkälaiselle työlle yms. ne sitä myöntävät.
Onko tämä keskustelu täynnä jotain teinejä kun capslockia raiskataan sanoihin tungetaan x, kuten tuo jaxuhali?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:06"]MIKÄÄN TYÖPAIKKA EI OLE SILTÄ ISTUMALTA SELVÄ. SE VAATII AUTTAMATTA AINA PRYROGATIAA!!!
[/quote]
Pyrogratiaa
[/quote]
Byrokratia
Onko tuleva työnantajasi kaupunki? Työnantajasi lähettää paperit hyväksyttäväksi työkkäriin, paperien pyörittelyssä kestää noin parisen viikkoa (mikäli kaikki on kunnossa). Sinun tehtäväsi on odottaa.
onko minun tehtäväni painostaa kaupunkia tai TE toimistua jos ei kuulu mitään ?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:40"]
onko minun tehtäväni painostaa kaupunkia tai TE toimistua jos ei kuulu mitään ?
[/quote]
Huoh! Pureskellaan nyt kaikki sinulle valmiiksi. Sinun tehtäväsi on painostaa työnantajaa! Onko kaupunki tai TE-toimisto tuleva työnantaja, jonka kanssa solmit työsuhteen?! Sinulle on jo sata kertaa sanottu, että työnantaja hoitaa byrokratian instanssien kanssa, joille se kuuluu. Aikaa tähän menee, joten nauti vielä vapaa-ajasta, ehdit kyllä töitä tekemään.
Riippuu hieman siitä millaiseen palkkatuettuun työhön olet menossa. Jos olet ollut puoli vuotta työtön, voi ihan normaali työnantaja saada palkkatukea jos palkkaa sinut.
Jos olet menossa johonkin yhdistykseen töihin, silloin vaaditaan työttömyyttä 500 päivää, jolloin yhdistys saa sinun palkkaamiseen täyden palkkatuen, eli he eivät maksa itse senttiäkään, vaan saavat koko palkkarahan tukena. Joten jos on tälläisestä paikasta kyse, voi ongelmia aiheuttaa se ettei sinulla ole tarpeeksi työttömyyspäiviä.
päiväkoti on työpaikka ja olen todellakin 18 v vasta eikä minkäänlaista kokmusta työkkärin kiemuroista. anteeksi nyt vaan
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:47"]
Riippuu hieman siitä millaiseen palkkatuettuun työhön olet menossa. Jos olet ollut puoli vuotta työtön, voi ihan normaali työnantaja saada palkkatukea jos palkkaa sinut.
Jos olet menossa johonkin yhdistykseen töihin, silloin vaaditaan työttömyyttä 500 päivää, jolloin yhdistys saa sinun palkkaamiseen täyden palkkatuen, eli he eivät maksa itse senttiäkään, vaan saavat koko palkkarahan tukena. Joten jos on tälläisestä paikasta kyse, voi ongelmia aiheuttaa se ettei sinulla ole tarpeeksi työttömyyspäiviä.
[/quote]
mutta ap sanoi, että työkkäri oli tarjonnut työtä. Ei kait se tarjoaisi, jos ei kaikki jutut olisi kunnossa ?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:49"]
päiväkoti on työpaikka ja olen todellakin 18 v vasta eikä minkäänlaista kokmusta työkkärin kiemuroista. anteeksi nyt vaan
[/quote]
Eli kaupunki on työnantaja.
Juttele äitis kanssa illalla, jos se vähän kertois sulle asioita?
Kun olet noin nuori, saat palkkatuen varmasti, se vaan kestää että työkkäri tekee sen päätöksen, ja töitä ei saa aloittaa ennenkuin päätös on tullut, menee viikko-pari, ainakin meilläpäin.
17, ei nuo asiat ihan noin mene. Kyllä vähintään sivukulut tulee työnantajalle maksettavaksi, ihan ilmaiseksi ei kukaan saa, joitain poikkeuksia on jos kyseessä on esim. vammainen ihminen joka tarvitsee tukityötä.
Ja tiedättekö sitä, että kuka tahnsa, myös yksityinen ihminen voi palkata ihmisen josta saa palkkatukea? Täysi tuki pitkäaikaistyöttömällä on yli tuhat euroa kuukaudessa. Yleensä sääntö on, että palkka pitää olla vähän isompi kuin tuki, ja ne sivukulut pitää tietysti maksaa, mutta tuosta ihmiset ei yleensä tiedä, että voisivat palkata vaikka itselleen lasten- ja/tai kodinhoitajan suht edullisesti vuodeksi.
Mä oon myös aivan pihalla, toinen palkkatuettuun työhön hakenut.