Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää aamu-unisia?

Vierailija
03.09.2014 |

Olen iltavirkku ja aamuntorkku. Teen töitä kotoa käsin ja herään normaalisti 9-10 aikaan, aloitan työnteon klo 10-11 ja teen siitä eteenpäin töitä 7-8 tuntia. Lopettelen siis 17-19 välillä. Sen jälkeen lähden kuntosalille, leffaan, syömään, tapaan ystäviä, ihan mitä vaan. Nukkumaan menen puoliltaöin, viimeistään yhdeltä. Nukun joka yö 9 tuntia.

Ihan hirveän usein tätä ihmetellään. Miten pystyn nukkumaan niin pitkään? Eikö ole hirveää tehdä töitä niin myöhään? Miten saan mitään tehtyä päivän aikana, kun puolet päivästä on jo kulunut, kun aloitan työt?

Olen sinkku, lapseton ja koska teen töitä kotoa käsin, voin elää oman rytmini mukaan. Joudun laittamaan puhelimen äänettömälle joka yö, koska vähintään kolmesti viikossa joku yrittää soittaa minulle jo kahdeksalta. Eilen unohdin laittaa ja kaveri soitti kahdeksalta, herätti siis minut. Pyysi illalla lenkille. Ja ihmetteli, miten ihmeessä voin nukkua vielä kahdeksalta, hänhän on herännyt jo kuudelta. 

Tiedän, että joudun varmasti myöhemmin siirtämään rytmejä toisenlaiseksi, jos saan lapsia tai olen muualla töissä. Mutta mitä ihmeellistä tässä on nyt tässä tilanteessa?

T.Lapseton sinkku aamupalapöydästä

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lapseton sinkku, tekisin juuri noin. Nyt joudun heräämään joka arkiaamu 6.45 ja se on tuskaa, vaikka menisin kuinka aikaisin nukkumaan. Uskon, että on olemassa ihmisiä, joille pitkät aamu-unet olisivat todella tarpeen. Siis että elettäisiin vain eri ajassa muun maailman kanssa. Miksei joitain töitä voisi jaksottaa niin, että töitä voisi tehdä oman kellon mukaan? Sellaisiakin töitä on ihan hirveästi. Voitaisiin luopua ilta- ja yölisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla