Apteekkari ei olisi millään myynyt mulle joditabletteja, miksiköhän?
Tämä ei nyt siis liity mitenkään tämän hetken maailmanpoliittiseen tilanteeseen, vaan tapahtui jo alkuvuodesta mutta tuli mulle nyt illalla uudestaan mieleen, kun joku oli kirjoittanut miehestään joka oli hakenut joditabletteja apteekista. Huomasin vuodenvaihteessa, että meidän jodit oli menneet vanhaksi ja vanhanaikaisena ihmisenä haluan niitä kotona olevan. Menin siis apteekkiin ja koska näitä ei ole hyllyssä näkyvillä, kysyin nuorelta tytöltä apua (en tiedä/muista oliko farmaseutti, proviisori vai myyjä eikä sillä ole nyt mitään merkitystäkään). Kyseinen nuori nainen taivasteli ääneen, että mihin ihmeeseen niitä tarvitsen (kysyin että eikö niitä olisi hyvä olla kotona johon kommentoi, että aika harvalla varmaan on) ja muutenkin tuntui pitävän minua ihan hölmönä. Kun sitten lopulta ihan ystävällisesti sanoin että voin mennä kysymään sitten jostain muualta, niin kaivoi purkin esiin ja totesi että kyllähän meiltäkin näitä saa.
Jäi vain mietityttämään... kun useampi asiakas siinä ympärilläkin jäi seuraamaan ja kuuntelemaan tämän tyttösen draamaa.
Kommentit (7)
En minäkään meinannut saada kesällä ostettua ruohotrimmeriin primer-pumppua. Varaosamyyjä katseli koneelta ja puisteli päätään, tuumasi viimein että ei ole.
Toisesta liikkeestä löytyi.
Olen miettinyt kesästä saakka, että mikä yhteys on ruohotrimmereiden primer-pumppujen ja Ukrainan kriisin välillä.
Ilmeisesti asiakaspalvelijasi oli tietämätön käyttötarkoituksesta. Olisit selvinnyt siitä yhdellä lauseella: pidän tätä katastrofivarana ydinlaskeuman varalta.
:D no minä nyt en siis todellakaan tätä yhdistänyt mihinkään ukrainaan kun taisi tapahtua olympialaisten aikaan tämä :DD eli en nyt jaksa näistä mieltäni pahoittaa.
Lähinnä olis ollut kiva kuulla jonkun apteekin henkilökuntaan kuuluvan mielipide mistä tässä oli kyse. ap.
Ehkei tekninen tiennyt, mihin tarvitset niitä. Tuskin mitään pahaa tarkoitti.
Aika outoa. Noitahan nimenomaan pitäisi olla kotona varmuuden vuoksi. Epätodennäköistä, että niitä tarvitaan, mutta jos tarvitaan silloin voi olla vaikea järjestää riittävän nopeasti jakelu koko kansalle, jos niitä ei kenelläkään ole.
Olen ollut taloyhtiön hallituksessa ja turvallisuussuunnitelmassa nimenomaan mainittiin, että taloyhtiön varusteista pitää löytyä joditabletit koko taloyhtiön asukkaille. Ja kyllähän ne siellä kaapissa olivat ja uusittiin ne noin sata tablettia aina niiden vanhennuttua. Eikä muuten maksanut paljon mitään.
Hyvä kun muistutit, en olekaan muistanut pitkään aikaan tarkastaa onko meidän joditabletit yhä kelvollisia.
Ei ole takeita että niistä olisi yhtään mitään hyötyä. Ja ne kuitenkin suojelee korkeintaan vain kilpirauhasta, ei auta muihin säteilyn vaikutuksiin.
Salaliitto:myyjätär oli varmasti venäläistaustainen