Miten tulkitset lauseen ”ei ennen aamu kahdeksaa”?
Kun ollaan menossa jonnekin ja edellisenä päivänä sanotaan tuo lause ja asia jää siihen. Tarkoittaako se että lähdetään kahdeksalta, vai että sovitaan kahdeksan jälkeen mihin aikaan lähdetään?
Kommentit (28)
Että ei tarvitse soitella ennen klo 8. .....
Häh?
Joskus sitä menee aika sanattomasti....
No aika epäselvään pisteeseen homman jätitte, jos olisi tarkoitus lähteä kahdeksalta.
Jos mä haluaisin tavata jonkun heti aamusta, sopisin illalla homman ihan täsmälleen.
Varmaankin siis tässä tapauksessa tarkoittaa, että sovitaan tarkemmin huomenna kahdeksan jälkeen...?
Mitään ei tuossa ole sovittu loppuun asti, mutta toinen osapuoli on asettanut oman ehtonsa aikaisimmalle mahdolliselle hetkelle. Mitä toinen osapuoli (= ilmeisesti ap) tähän mahtoi vastata vai jättikö vastaamatta ja nyt ihmettelee asiaa.
No sehän pohjimmiltaan riippuu siitä, onko sovittu lähtemisestä vai lähdön sopimisesta.
Jos mä olisin vaikka menossa lasten kanssa mummulaan ja olisin sanonut, että me ei lähdetä kotoa ennen kahdeksaa, niin mä laittaisin viestin vielä, kun lähdetään, mutta se on sit jo ilmoitusasia. Mutta jos olisin sopinut kaverin kanssa, että katsellaan sitten kahdeksan jälkeen, miten ollaan lähdössä kaupunkiin, niin laittaisin mulle sopivana hetkenä sen kahdeksan jälkeen viestiä, että mikä tilanne ja odottaisin jonkinlaista ajatusten vaihtoa siitä, koska tarkalleen ollaan menossa.
Keskustelu on jäänyt kesken. Toinen on valmis lähtemään aikaisintaan kahdeksalta. Varsinaista aikaa se ole sovittu.
Tarkoittaa, että soitat kaverillesi aamu viideltä.
Jos lyö luurin kiinni, soita uudestaan.
En kyllä jättäisi keskustelua tuohon, jos ajan tietäminen olisi itselleni tärkeää.
Jos itse ehdottaa mieleistä aikaa, todennäköisyys sen sopimisesta kasvaa. Näin vinkkinä ensi kertaa varten.
Että spira klo 8 jälkeen olenko herännyt
Ei tuossa lauseessa ole mitään tulkitsemista
Sovitaan seuraavana päivänä tarkemmin ajankohta, mutta tuon klo 8 jälkeen.
Keskustelitteko asiaa puhelin? Viestitelittekö asia? Keskutelunne joka tapauksessa jäi kesken! Miksi et jatkanut keskustelua asiasta? Me emme voi sinulle oikein vastata.Vain henkilö osaa antaa sinulle oikean vastauksen,jota aihe koskee.
Vastaus. Kello 8 tai sen jälkeen. Olisi kuitenkin hyvä sanoa tarkempaa aikaa, ettei toinen päivystä turhaan.
Tuolla tavalla voisi sopia puhelusta. Jos lähdöstä ei sovita täsmällisesti edellisenä päivänä, en laske sitä sopimukseksi.
Niin eli siis minä sanoin ei ennen aamu kahdeksaa. Ystävä odotti tasan aamukahdeksalta jo ulkona. Ei siinä siis mitään. Nähtiin ja reissattiin jne.
Itse ajattelen sen lauseen kuitenkin niin, että ennen kahdeksaa ei oteta yhteyttä ja kuullaan sitten sen jälkeen milloin mennään. Ystävä siis ajatteli että se tarkoittaa kahdeksalta nähdään.
Mielenkiinnosta kyselen tulkitseeko moni muukin noin. Pitää sopia sopivansa mihin aikaan sovitaan tästä lähtien.
Ap
Eli haluat tietää, voitko herätä kahdeksalta vai pitääkö sinun olla lähtövalmiudessa? No minun mielestäni, jos tarkempia ei ole sovittu, niin voit herätä kahdeksalta .
Varttia yli viimeistään toimenpiteet, jos ne tarvii aamusella hoitaa.