Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitset lauseen ”ei ennen aamu kahdeksaa”?

Vierailija
14.08.2021 |

Kun ollaan menossa jonnekin ja edellisenä päivänä sanotaan tuo lause ja asia jää siihen. Tarkoittaako se että lähdetään kahdeksalta, vai että sovitaan kahdeksan jälkeen mihin aikaan lähdetään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varttia yli viimeistään toimenpiteet, jos ne tarvii aamusella hoitaa.

Vierailija
2/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei tarvitse soitella ennen klo 8. .....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Joskus sitä menee aika sanattomasti....

Vierailija
4/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika epäselvään pisteeseen homman jätitte, jos olisi tarkoitus lähteä kahdeksalta.

Jos mä haluaisin tavata jonkun heti aamusta, sopisin illalla homman ihan täsmälleen.

Varmaankin siis tässä tapauksessa tarkoittaa, että sovitaan tarkemmin huomenna kahdeksan jälkeen...?

Vierailija
5/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tuossa ole sovittu loppuun asti, mutta toinen osapuoli on asettanut oman ehtonsa aikaisimmalle mahdolliselle hetkelle. Mitä toinen osapuoli (= ilmeisesti ap) tähän mahtoi vastata vai jättikö vastaamatta ja nyt ihmettelee asiaa.

Vierailija
6/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän pohjimmiltaan riippuu siitä, onko sovittu lähtemisestä vai lähdön sopimisesta.

Jos mä olisin vaikka menossa lasten kanssa mummulaan ja olisin sanonut, että me ei lähdetä kotoa ennen kahdeksaa, niin mä laittaisin viestin vielä, kun lähdetään, mutta se on sit jo ilmoitusasia. Mutta jos olisin sopinut kaverin kanssa, että katsellaan sitten kahdeksan jälkeen, miten ollaan lähdössä kaupunkiin, niin laittaisin mulle sopivana hetkenä sen kahdeksan jälkeen viestiä, että mikä tilanne ja odottaisin jonkinlaista ajatusten vaihtoa siitä, koska tarkalleen ollaan menossa.

Vierailija
7/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on jäänyt kesken. Toinen on valmis lähtemään aikaisintaan kahdeksalta. Varsinaista aikaa se ole sovittu.

Vierailija
8/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että soitat kaverillesi aamu viideltä.

Jos lyö luurin kiinni, soita uudestaan.

Vierailija
9/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-12 lähtö

Vierailija
10/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ennen kahdeksaa.

Vierailija
11/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jättäisi keskustelua tuohon, jos ajan tietäminen olisi itselleni tärkeää.

Jos itse ehdottaa mieleistä aikaa, todennäköisyys sen sopimisesta kasvaa. Näin vinkkinä ensi kertaa varten.

Vierailija
12/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että spira klo 8 jälkeen olenko herännyt

Vierailija
13/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa lauseessa ole mitään tulkitsemista

Vierailija
14/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan seuraavana päivänä tarkemmin ajankohta, mutta tuon klo 8 jälkeen.

Vierailija
15/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelitteko asiaa puhelin? Viestitelittekö asia? Keskutelunne joka tapauksessa jäi kesken! Miksi et jatkanut keskustelua asiasta? Me emme voi sinulle oikein vastata.Vain henkilö osaa antaa sinulle oikean vastauksen,jota aihe koskee.

Vierailija
16/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus. Kello 8 tai sen jälkeen. Olisi kuitenkin hyvä sanoa tarkempaa aikaa, ettei toinen päivystä turhaan.

Vierailija
17/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla voisi sopia puhelusta. Jos lähdöstä ei sovita täsmällisesti edellisenä päivänä, en laske sitä sopimukseksi.

Vierailija
18/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei klo 7.59 tai aikaisemmin

Vierailija
19/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli siis minä sanoin ei ennen aamu kahdeksaa. Ystävä odotti tasan aamukahdeksalta jo ulkona. Ei siinä siis mitään. Nähtiin ja reissattiin jne.

Itse ajattelen sen lauseen kuitenkin niin, että ennen kahdeksaa ei oteta yhteyttä ja kuullaan sitten sen jälkeen milloin mennään. Ystävä siis ajatteli että se tarkoittaa kahdeksalta nähdään.

Mielenkiinnosta kyselen tulkitseeko moni muukin noin. Pitää sopia sopivansa mihin aikaan sovitaan tästä lähtien.

Ap

Vierailija
20/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat tietää, voitko herätä kahdeksalta vai pitääkö sinun olla lähtövalmiudessa? No minun mielestäni, jos tarkempia ei ole sovittu, niin voit herätä kahdeksalta .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä