Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitset lauseen ”ei ennen aamu kahdeksaa”?

Vierailija
14.08.2021 |

Kun ollaan menossa jonnekin ja edellisenä päivänä sanotaan tuo lause ja asia jää siihen. Tarkoittaako se että lähdetään kahdeksalta, vai että sovitaan kahdeksan jälkeen mihin aikaan lähdetään?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli siis minä sanoin ei ennen aamu kahdeksaa. Ystävä odotti tasan aamukahdeksalta jo ulkona. Ei siinä siis mitään. Nähtiin ja reissattiin jne.

Itse ajattelen sen lauseen kuitenkin niin, että ennen kahdeksaa ei oteta yhteyttä ja kuullaan sitten sen jälkeen milloin mennään. Ystävä siis ajatteli että se tarkoittaa kahdeksalta nähdään.

Mielenkiinnosta kyselen tulkitseeko moni muukin noin. Pitää sopia sopivansa mihin aikaan sovitaan tästä lähtien.

Ap

Rehellisesti olette olleet kyllä puolin ja toisin huonoja kommunikoimaan.

Vierailija
22/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli siis minä sanoin ei ennen aamu kahdeksaa. Ystävä odotti tasan aamukahdeksalta jo ulkona. Ei siinä siis mitään. Nähtiin ja reissattiin jne.

Itse ajattelen sen lauseen kuitenkin niin, että ennen kahdeksaa ei oteta yhteyttä ja kuullaan sitten sen jälkeen milloin mennään. Ystävä siis ajatteli että se tarkoittaa kahdeksalta nähdään.

Mielenkiinnosta kyselen tulkitseeko moni muukin noin. Pitää sopia sopivansa mihin aikaan sovitaan tästä lähtien.

Ap

Juu, pitää täsmentää että soitellaan 8 jälkeen. Eli pitää mainita puhelu erikseen. Jos sitä ei mainitse, niin toinen voi luulla että on tapaaminen kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No aika epämääräisesti olet toiveesi ilmaissut. Ja vastauksesi tulkinta riippuu siitä, mitä ystäväsi kysyi.

Mikä oli se tarkasti ystäväsi kysymys, johon vastasit noilla sanoilla?

Vierailija
24/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtistommosen kanssa minnekään jos ei tuota lausetta edes ymmärrä

Vierailija
25/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun me ei tiedetä, mihin kysymykseen tuo on vastaus.

Jos ystävä on kysynyt suoraan " moneltako lähdetään" ja sinä olet sanonut "ei ennen kahdeksaa", hän on luullut että kaikki sen jälkeen käy. Eli kuvitteli että tarkoitat, että pakkaat illalla, ja heräät ja käyt suihkussa ja syöt niin, että kahdeksalta olet pukeissa ja valmis lähtöön joka tapauksessa, ja sallit hänen tulla kun ehtii.

Jos kysymys on ollut että mihin aikaan lähtöä voisi suunnitella, ja olet sanonut ettei ennen kahdeksaa, silloin te ette ole edes sopineet mitään

Todellakin kommunikointia voisi tässä lisätä. Tämän takia on keksitty puhelimet, eikä asioita sovita pelkillä lyhyillä tekstareilla, jotka voi tulkita monella lailla. Puhuessa voi höpötellä enemmän, että "joo mä tulen illalla myöhään kotiin joten en meinaa herätä ennen seitsemää" ja toinen sanoo "munkin pitää tankata aamulla mutta haluaisin päästä lähteen ennen yhdeksää että ehditään sinne lounaalle" "okei mä voisin olla valmiina kahdeksalta" "selvä juttu, mulla voi siinä mennä vähän yli mutta varmaan puoleksi olisin siinä".

Soittakaa hyvät ihmiset ja puhukaa, pelkkä whatsappi ei ole kommunikointia.

Vierailija
26/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ennen kahdeksaa" tulkitsisin niin, että lähdetään siinä aamun aikana, kun ollaan valmiita. Ja ei ennen kahdeksaa tarkoittaa, että ei erikseen laiteta esim. kelloa soimaan tai muuten hosuta lähdön kanssa. Aamulla viestitellään/soitetaan miltä näyttää. Hassua tosiaan olisi, jos kaveri seisoisi klo.8 oven takana, mutta joo, ei kai siinä mitään, saisi sitten mahdollisesti odottaa hetken. Ne täsmälliset klo.8.15 tasan lähdetään on käytössä silloin, kun ollaan menossa johonkin sovittuun/varattuun aikaan, esim. lääkäriin. Kesäpäivän retket yms. hoidetaan rennommin.

Vierailija
27/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että ette sopineet milloin lähdette.

Vierailija
28/28 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin kainalosauva, jolla perustelee, ette ole alkoholisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä