Yliopisto-opiskelun joustamattomuus
Kuinka teillä on onnistunut opintojen ja perhe-elämän/työn yhdistäminen?
Itse olen kokenut yllättäviä vaikeuksia, kun läsnäolopakollisia kursseja järjestetään päällekkäin, luentojen aikatauluja yllättäen muutetaan aivan muuksi kuin aluksi ilmoitettu (sopinut jo lastenhoitoajat alkuperäisen mukaan ym) ja kaiken huipuksi tutkintoon kuuluviin vieraan kielen ja kotimaisen kirjallisen ja suullisen viestinnän kursseille tuntuu olevan mahdotonta mahtua mukaan.
Haluaisin saada kanditutkinnon valmiiksi mahd.pian ja tuntuu, että yliopistolla ei ole mitään haluja edistää tätä, kaikki kurssit on ristiin päällekkäin ja palkollisille kursseille ei pääse osallistumaan.
Huoh! Anteeksi tilitys.
Kommentit (42)
Onko teillä tietoa, että voiko siis minkä tahansa avoimen tai kesäyliopiston kurssit sisällyttää omaan tutkintoonsa esimerkiksi vapaavalintaisiin/sivuaineopintoihin?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 11:47"]
Minullakin on siis sivuaineita myös toisen laitoksen puolella ja se ehkä hieman vaikeuttaa normaalia suoritusjärjestystä, en ole mennyt aivan sitä peruspolkua joita ehkä muut saman alan opiskelijat ovat käyneet.
Ap
[/quote]
Jos on tavoite valmistua nopeasti, kannattaa tämä huomioida sivuainevalinnoissakin. Itse valitsin tietoisesti sellaisia, joissa ei ole läsnäolopakollisia kursseja. Itsellänikin melko erikoinen ainekombo, tietojenkäsittelyopin sivuaineina matematiikka, psykologia ja liiketaloustiede Kauppakorkean puolella käytynä...
t. 30