Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan pöhkö. Olen ns. akateeminen toimistoihminen, joka haluaisi ruveta tekemään jotain, missä liikutaan ulkona...

Vierailija
14.08.2021 |

Esim. työpäivä voisi olla vaikka sellainen, että mennään johonkin kauas maastoon ja kuljetaan siellä johonkin ja tehdään vaikka jotain mittauksia jne...

Tämä siis vain esimerkki, mutta jotain sellaista, missä liikutaan ulkona!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jossain vaiheessa samantapaisia haaveita ja tutkin jopa esim. maanmittausmiehen koulutusta ym. Mutta sitten tuli mieleen että ehkä siellä ulkona odotetaan olevan -20 asteen pakkasessakin, miten vessassakäynti, naisena kaikki hygieniajutut jne ja jäin tyytyväisenä toimistooni :)

Vierailija
2/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluaisit olla vaikkapa maanmittausinsinööri. 

Miksi et löytäisi samaa motivaatiota harrastuksesta? Kokeile vaikkapa suunnistusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Maanviljely. Puutarhuri ja erilaiset maanrakennustyöt. Ainakin sähköpuolen asentajia, tarkastajia ja mittausinssejä. Hyvä kunto ja säänkestävyys auttaa. Työvaatteet on yleensä ihan asialliset.

Itse en jaksaisi ulkotöitä, jos on varaa valita.

T: akateeminen toimistoihminen, jonka alalla paljon myös ulkotöitä

Vierailija
4/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksessa on nykyään paljon myös ulkotöitä, kun on ulkoryhmiä. Päivät siis kuluu siinä että kuljet lasten kanssa pitkin metsiä, istuen laavulla jne. Tein tuollaista työtä 3 vuotta, siinä on paljon hyviä puolia ja toki sitten niitä ei niin hyviä. Kaikessa on puolensa. 

Vierailija
5/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin kesällä kuulostaa kivalta hommalta. Entä -15 asteen pakkasessa, lunta nivusiin ja aina pimeää? Ja kesälläkin on pitkiä hellejaksoja, hikoilet kuin pieni sika. Ja ruummiillista työtä tekevät ovat iltaisin yleensä sen verran väsyneitä, ettei vapaa-ajalla enää tee mieli harrastaa liikuntaa. Tiedän kokemuksesta. Nyt toimistotyössä jaksan harrastaa liikuntaa iltaisin ihan eri tavalla ja se on oikeasti aika kivaa.

Vierailija
6/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pöhkö. Itse olen akateeminen ja teen asiantuntijatyötä toimistossa. Haaveilen oman metsätilan ostosta, jota sitten hoitaisin ja sillä eläisin. Olen jo jonkin verran säästänyt tätä varten ja olen harkinnut opintovapaan ottamista ja aikuisopiskelua, jotta osaisin mahdollisimman hyvin metsätilaa sitten hoitaa. Perusasiat metsänhoidosta ja metsän omistamisesta osaan jo.

No, mukavaa haaveilua toistaiseksi, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
7/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräoppaaksi Lappiin.

Vierailija
8/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole pöhkö. Itse olen akateeminen ja teen asiantuntijatyötä toimistossa. Haaveilen oman metsätilan ostosta, jota sitten hoitaisin ja sillä eläisin. Olen jo jonkin verran säästänyt tätä varten ja olen harkinnut opintovapaan ottamista ja aikuisopiskelua, jotta osaisin mahdollisimman hyvin metsätilaa sitten hoitaa. Perusasiat metsänhoidosta ja metsän omistamisesta osaan jo.

Jotta metsällä eläisi, sitä pitäisi olla niin paljon, ettet enää pysty sitä yksin hoitamaan.

Vierailija
9/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon haaveillut postinkantajan työstä, sellaisen polkupyörällä kulkevan. Mutta pilasivat sen, pahukset.

Vierailija
10/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän melkein kaikki akateemiset haluaisivat nykyisin olla jossain muissa hommissa kuin istua jossain hikisessä toimistossa päivästä toiseen.

Vierailija
11/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta metsällä eläisi, sitä pitäisi olla niin paljon, ettet enää pysty sitä yksin hoitamaan.

No kerrotko alkuun mielipiteesi, kuinka paljon metsää pitäisi omistaa, jotta sillä eläisi.

Raivaukset, istutukset pystyisin itse tekemään, muissa asioissa auttaa MHY ja tuttu metsäneuvoja. En usko, että kukaan satoja hehtaareja omistava pystyy itse metsiään hoitamaan. Joku näitäkin auttaa ainakin osassa asioita ja viimeistään päätehakkuussa.

Vierailija
12/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän melkein kaikki akateemiset haluaisivat nykyisin olla jossain muissa hommissa kuin istua jossain hikisessä toimistossa päivästä toiseen.

Mikä on akateeminen? Akateemisesti sivistynyt? Usein se sana nostetaan jalustalle.Mutta ei tiedetä ,tämän päiviän Suomi voi opiskella uuteen ammatiin.On myös oppisopimus paikkoja.ymm.Miksi haaveilla muu työ? Miksi ei lähdetä oravan pyörästä pois? Toteuteta haave työ? Jos on kerran akateeminen kaikki opinto polut silloin pitäisi olla auki?

Vierailija
13/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan se on kun on sateetonta. Niin kesällä kuin talvella. Mutta kun työt pitää tehdä sadepäivinäkin...

Vierailija
14/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti romantisoituja haaveita. Esimerkiksi maanmittaustyö on aivan jumalattoman pitkäveteistä. Kahden kuukauden kesäduunissa meinasi pää hajota yksitoikkoisuuteen, mutta kieltämättä ulkoilmaa sai runsaasti päivittäin.

Vierailija
15/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrotko alkuun mielipiteesi, kuinka paljon metsää pitäisi omistaa, jotta sillä eläisi.

Raivaukset, istutukset pystyisin itse tekemään, muissa asioissa auttaa MHY ja tuttu metsäneuvoja. En usko, että kukaan satoja hehtaareja omistava pystyy itse metsiään hoitamaan. Joku näitäkin auttaa ainakin osassa asioita ja viimeistään päätehakkuussa.

No mulla on sellainen vähän vajaa sata hehtaaria, ja sillä ainakaan ei elä.

Ja sit: Nimenomaan raivauksia ja istutuksia sä et pysty itse tekemään. Ei siksi, että se olisi teknisesti kovin vaikeaa, vaan siksi, että siinä pitää tehdä paljon tosi lyhyessä ajassa. Istutuksia ei voi tehdä vähän kerrallaan kaikkina vuoden aikoina, koska taimet eivät lähde kasvamaan. Sama raivauksissa, väärä vuodenaika niin siellä lähtee kaikenlaiset juurikäävät leviämään ja tuhoaa sun metsäsi ennen kuin se edes kasvaa.

Vierailija
16/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen vähän kateellinen yhdelle töiden kautta tietämälleni tyypille, joka tekee mittauksia, pihasuunnitelmia jne, ja töitä on välillä kaupungissa, välillä maalla, välillä toimistossa, välillä järvellä. Mutta en tiedä, kykenisinkö oikeasti siihen, älyllisesti varmasti kyllä, mutta siihen että joutuu ajamaan välillä paljon ja tekemään töitä huonollakin säällä ulkona. Toki siihen sisältyy myös toimistohommaa. Istumatyö samassa pisteessa päivästä toiseen on aika puuduttavaa. Oon kyllä nuorena ollut mansikkapellolla sekä hautausmaalla monenlaisella säällä, mutta nykyään en ole enää nuori. 

Vierailija
17/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on sellainen vähän vajaa sata hehtaaria, ja sillä ainakaan ei elä.

Ja sit: Nimenomaan raivauksia ja istutuksia sä et pysty itse tekemään. Ei siksi, että se olisi teknisesti kovin vaikeaa, vaan siksi, että siinä pitää tehdä paljon tosi lyhyessä ajassa. Istutuksia ei voi tehdä vähän kerrallaan kaikkina vuoden aikoina, koska taimet eivät lähde kasvamaan. Sama raivauksissa, väärä vuodenaika niin siellä lähtee kaikenlaiset juurikäävät leviämään ja tuhoaa sun metsäsi ennen kuin se edes kasvaa.

Jep, olen ymmärtänyt ja laskeskellut, että yli 100 ja mielellään lähes 200 hehtaaria pitäisi olla, jotta metsällä elää. Ja metsän pitää sijaita sellaisella alueella, että puu käy kaupaksi, puut kasvavat riittävästi eivätkä korjuu- ja kuljetuskustannukset ole mahdottoman kalliita. Maaperän täytyy olla myös sopiva.

Oikeassa olet siinä, että noita töitä ei voi tehdä ympäri vuotta, mutta jos ei muita töitä tee, niin kyllä siihen metsänhoitoon ehtii silloin käyttää paljonkin aikaa lyhyessä ajassa. Toki silloin metsään mennään säässä kuin säässä.

Mutta, kuten sanoin haaveilua toistaiseksi. Ja tämän lisäksi säästämistä mahdollisen metsätilan ostoa varten.

Vierailija
18/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kesäsesonkitöitä, esim. puutarhuri. Siinä ei sitten tarvitse miettiä niitä -20 pakkasia. Tuttavapuutarhuri tekee niin. Tosin vaatii sitä, että "talvityö" hyväksyy sen kesäisen poissaolon.

Vierailija
19/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä. Viime talvena katsoin lämpimästä toimistosta raidejokeria rakentavia tyyppejä, jotka räntäsateessa paiskivat duunia. En olisi vaihtanut paikkaa.

Vierailija
20/31 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä ajokortti? Tosi monet ulkotyöt vaativat ajokorttia tai taitoa käsitellä isoja koneita. Työkohteisiin pitää pystyä liikkumaan autolla, ja esim puutarhureiden koulutukseen kuuluu tätänykyä myös maansiirtotöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi