Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka 85 km suuntaansa, onko mielestäsi ok?

Vierailija
02.09.2014 |

Nykyinen työpaikka 3 km päässä, mutta alanvaihto kiinnostaisi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:59"]

Mä kuljen työmatkat M-junalla Pasilasta Myyrmäkeen ja takaisin. Siistit uudet junavaunut, kohtuu hyvin aikataulussa. Iltapäivisin löytyy melkein aina istumapaikka, aamuisin seison ruuhkassa mutta ei siihen 12 minuuttiin kuole. En ymmärrä miten joku voi verrata M-junaa helvetin esikartanoon, tai sitten täytyy olla todella pumpulissa kasvanut ihminen.

[/quote]

No, kyllähän sen matkan kestää juu, mutta ehkä me "kehyskuntalaiset" emme vaan sitten ole tottuneet spiidipäissään keskellä päivää möykkäviin narkkareihin, vertavuotaviin sekopäihin tai siihen, että puoliltapäivin Myyrmäen asemalla tiistaipäivänä junaa odottaneesta kymmenestä henkilöstä seitsemällä oli alkoholijuomatölkki kourassa.  Ehkä olen sitten pumpulissa kasvanut mutta en mä mielelläni vietä aikaa matkustaen ja  kuunnellen viereisen piripään huutamia tappouhkauksia vaan vietän senkin ajan mieluummin jotenkin muuten. 

[/quote]

No eiköhän teillä kehyskunnissakin päiväsaikaan liiku juuri tuontyyppiset hahmot, et vain ole niitä siellä näkemässä. Nyt ekaa kertaa äitiyslomalle jäätyäni olen havainnut että päiväsaikaan, kun valtaosa porukasta on töissä tai koulussa, niin kaupungilla näkee kolmen eri ryhmän edustajia: a) äitiyslomalaiset (joko raskaana tai lasten kanssa) b) eläkeläiset c) juopot ja narkkarit. Ja tämä on kyllä ihan sama jokaisessa vähänkin isomassa kaupungissa, joissa ylipäänsä näkee ihmisiä.

[/quote]

Paljon mahdollista. Mutta nyt olikin kyse työmatkoista, niiden mukavuudesta ja niihin kulutetusta ajasta - ei kaupungilla hengaamisesta ns. huvin vuoksi. 

Vierailija
2/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Miehelläni 80-150km joka päivä, riippuen paikasta kun on kahdella paikkakunnalla. Hyvin sujuu, ei ongelmaa. Suomalaisten asenne on vaan Se että työpaikka pitää olla kodin vieressä.

Vierailija
4/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:49"]

Kyllä on. Miehelläni 80-150km joka päivä, riippuen paikasta kun on kahdella paikkakunnalla. Hyvin sujuu, ei ongelmaa. Suomalaisten asenne on vaan Se että työpaikka pitää olla kodin vieressä.

[/quote]

Niin no 80 km per sivu tarkoittaa hyvissäkin olosuhteissa käytännössä 2 tuntia pakollista palkatonta aikaa poissa kotoa. Jos oikein hyvin käy niin verottajalta saa jonkun latin takaisin.

Thaimaalaisten asenne on tulla 1-2 kuukaudeksi marjastamaan toiselle puolelle maapalloa, koska siitä VOI saada oikein hyvissä olosuhteissa euroissa sen tonnin tai kaksi mitä siellä tarvitsee vuoden aikana elämiseen ja töitä tehdään sitten aina kun on valoisaa ja sen jälkeen otsalampulla. Nukutaan ja syödään tasan se mikä on pakko ja jos on huono vuosi niin käteen ei jää mitään tai jää velkaa. Parempi asenne?

Vierailija
5/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset jo isoja ja palkkaus kohdillaan, niin kyllä.

Jos pieniä tai alakouluikäisiä lapsia ja palkkaus ei niin kohdillaan niin ei ole.

Suhasin muutaman vuoden "vain" 40 kilsaa suuntaansa. Jumankekka, miten elämänlaatu parani kun pääsin muutaman kilsan päähän töihin. Ei autossa/junassa istumista tai liikenteestä stressaamista ja päivässä jää toista tuntia enenmmän aikaa kaikkeen muuhun. Aika paljon saisi liksa nousta, että istuisin pari tuntia päivässä autossa. 

Vierailija
6/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö...et taida olla pääkaupunkiseudulta? Täällä tuo tunti työmatkaan per siivu on normiaika, ihan vaikka kilometrejä ei olis kuin parikymmentä. Maksetaanko jossain palkkaa työmatkastakin? Suomalainen asenne, en vittu matkusta työpaikalle omalla ajallani.

Vierailija
7/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mun mielestä. Autolla tunti suuntaansa.

Vierailija
8/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaan noin 300 euroa kuukaudessa

Vierailija
9/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, ajaako itse vai kulkeeko jonkun kyydissä/julkisilla, tekeekö päivä- vai yövuoroa, minkälainen palkka on. Itsellä yövuoron jälkeen 88km on kyllä täyttä tuskaa, vielä menettelee kun on valoisaa ja hyvät kelit, lumituiskuja ja liukkaita odotellessa :(

Vierailija
10/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:04"]

Öö...et taida olla pääkaupunkiseudulta? Täällä tuo tunti työmatkaan per siivu on normiaika, ihan vaikka kilometrejä ei olis kuin parikymmentä. Maksetaanko jossain palkkaa työmatkastakin? Suomalainen asenne, en vittu matkusta työpaikalle omalla ajallani.

[/quote]

Kävin töissä Vantaalla. Never again Kehäteiden ruuhkiin tai varsinkaan helvetin esikartanoon eli M-junaan. 

T. 5 

Vierailija
11/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 45km suuntaansa töihin. Vie noin 40-45min eli 1.5h päivässä. Olenjo tosta rasittunut.

Vierailija
12/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen tuon matkan suuntaansa, onhan se raskasta jos asennoituu niin. Yritän ottaa työmatkat "omana aikana", junassa luen, autossa kuuntelen äänikirjoja. Perheen yhteisestä ajasta se kyllä varastaa paljon aikaa. Toisaalta, työmarkkinat on mitä on.

Vierailija
13/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:04"]

[/quote]

On kai se kaikissa isommissa kaupungeissa jos kulkee julkisilla ja joutuu vaihtamaan bussia. AP:n matkaa tuskin kuitenkaan kuljetaan julkisilla kun sitä ei erikseen mainittu. Jos kulkeekin julkisilla kaupungissa niin tunnin matka bussivaihdolla muuttuu korkeintaan 20 min matkaksi kun sen kulkee omalla autolla ovelta ovelle.

Vierailija
14/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen työmatkat M-junalla Pasilasta Myyrmäkeen ja takaisin. Siistit uudet junavaunut, kohtuu hyvin aikataulussa. Iltapäivisin löytyy melkein aina istumapaikka, aamuisin seison ruuhkassa mutta ei siihen 12 minuuttiin kuole. En ymmärrä miten joku voi verrata M-junaa helvetin esikartanoon, tai sitten täytyy olla todella pumpulissa kasvanut ihminen.

Vierailija
15/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, kyllähän sen matkan kestää juu, mutta ehkä me "kehyskuntalaiset" emme vaan sitten ole tottuneet spiidipäissään keskellä päivää möykkäviin narkkareihin, vertavuotaviin sekopäihin tai siihen, että puoliltapäivin Myyrmäen asemalla tiistaipäivänä junaa odottaneesta kymmenestä henkilöstä seitsemällä oli alkoholijuomatölkki kourassa.  Ehkä olen sitten pumpulissa kasvanut mutta en mä mielelläni vietä aikaa matkustaen ja  kuunnellen viereisen piripään huutamia tappouhkauksia vaan vietän senkin ajan mieluummin jotenkin muuten. 

Vierailija
16/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mä en ole koskaan nähnyt tuollaista vaikka matkustan kyseisellä junalla sen 10 kertaa työviikkoina. Toisaalta en kyllä hengaile asemalla vaan se on vaan siirtymispaikka.

14

Vierailija
17/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon että minkälainen tie, eli paljon sit menee aikaa tohon matkaan. Ja että onko kotona lapsia odottamassa. Itse kuljin yli kaksi vuotta 80 km matkaa, johon meni tunti suuntaansa. Ihan hyvin jaksoin, mutta mulla ei siis ole lapsia eli se oli poia vain ja ainoastaan mun omasta ajasta. Nyt jäin äitiyslomalle, enkä aio palata tuohon työpaikakan enää juurikin matkan takia.

Vierailija
18/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No eiköhän teillä kehyskunnissakin päiväsaikaan liiku juuri tuontyyppiset hahmot, et vain ole niitä siellä näkemässä. Nyt ekaa kertaa äitiyslomalle jäätyäni olen havainnut että päiväsaikaan, kun valtaosa porukasta on töissä tai koulussa, niin kaupungilla näkee kolmen eri ryhmän edustajia: a) äitiyslomalaiset (joko raskaana tai lasten kanssa) b) eläkeläiset c) juopot ja narkkarit. Ja tämä on kyllä ihan sama jokaisessa vähänkin isomassa kaupungissa, joissa ylipäänsä näkee ihmisiä.

Vierailija
19/19 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Itse vannoin joskus että yli kilometrin/vartin työmatkaa en tule valitsemaan. Nyt pääkaupunkiseudulla menee pari-kolmekin kilometriä ja aikaa melkein puoli tuntia. Työkavereilla on monella 50-170 km suuntaansa.