Tapailemani mies ei viehätä ulkoisesti
Saan varmasti miljoona alapeukkua pinnallisuudesta, mutta itse asiassa en pidä itseäni hirveän pinnallisena. Ulkonäkö on ehdottomasti viimeisiä asioita, joihin kiinnitän miehessä huomiota. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa tapailemani mies on valitettavasti lähes luotaantyöntävä. Hänellä on ihana luonne ja yritän keskittyä siihen, mutta ulkoisesti hän on hyvin ylipainoinen, pukeutuu epäsiististi ja liian kiristäviin vaatteisiin, ei ilmeisesti hoida hampaitaan ja yleisvaikutelma on muutenkin todella epäsiisti. Minun ei tee mieli suudella häntä, vaikka hänen luonteeseensa olenkin ihastunut. Mies ihmettelee, miksei hän kolmekymppisenä ole onnistunut pitämään yllä pitkiä suhteita. Luulen tietäväni nyt ainakin osasyyn.
Sellaisia miehiä ei joka nurkan takana ole, joiden kanssa tulee loistavasti toimeen ja kiinnostuksen kohteet kohtaavat täydellisesti. En missään nimessä haluaisi lopettaa tätä juttua ulkonäköseikkojen tai olemuksen vuoksi, mutta tiedostan myös etten voi myöskään sanoa miehelle että hänen pitää muuttua ulkoisesti jotta hän "kelpaisi" minulle. Tilanne on erittäin vaikea.
Mitä tekisitte?
Kommentit (48)
Hyvänen aika! Et sinä ole mikään uhrilahja maailmalta, miehille, jonka pitää "uhrautua", jotta joku ruma, hajuhaittainen läski saisi naista. Miten ala-arvoisena esineenä itseäsi oikein pidät!?
Meitä naisia on vuosisadat aivopesty ajattelemaan, että kauniit miehet on liian kauniita ja vain ruma on oikeasti komea ja että nainen on pinnallinen, jos erehtyy vähänkään miettimään miehen ulkonäköä.
tuo kaikki on rumien miesten salaliitto, jonka tarkoitus on saada pildea ja jälkikasvua myös rumille miehille. Mieti nyt pari kertaa, mitä hyötyä Sinulle on mennä tuohon halpaan? Häh?
Älä ole hönynäytettävä hölmä. Äläkä ikinä enää alennu naisystäväksi jollekin ellotukselle vain siksi, että niin kuuluu tehdä, jotta ei vaikuttaisi pinnalliselta. Ei ole sinun tehtäväsi antaa pillua säälistä. Ja kyllä, juuri sitä olet nyt tekemässä. Asiaa ei auta, vaikka muotoilisit sen jotenkin nätimmin.
En rupeis aikuista miestä suihkuttamaan ja pukemaan, se on kuule sen tyyli. Jos et edes halua suudella niin se taitaa olla sit siinä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:05"]
En rupeis aikuista miestä suihkuttamaan ja pukemaan, se on kuule sen tyyli. Jos et edes halua suudella niin se taitaa olla sit siinä.
[/quote]
Ei miestä nyt sentään suihkuttaa tarvitse, ei hän sentään päästä varpaisiin likainen ole. Hampaatkin ovat toki iso juttu, mutta se epäsiisteyden vaikutelma tulee pitkälti myös huonosta pukeutumistyylistä jne.
Mies on todellakin luonteensa puolesta todellinen kultakimpale, joten kyllä harmittaa että aina täytyy olla jotain...
ap
Jospa hän onkin vaan semmonen hömelö joka ei kertakaikkiaan ymmärrä pukeutumisesta ja osaa satsata ulkonäköön. Sano että sä tykkäät stailata ihmisiä, että moni kaverikin on oikein pyytäny sulta siihen apua, ettäkö jos voisit hänet stailata.
En löydä aloittajan tekstistä mitään, mikä viittaisi ihastumiseen.
Pidät miestä erittäin hyvänä ystävänä - et potentiaalisena kumppanina. Kemia ja seksuaalinen vetovoima nolla. Mielestäni noin alkuvaiheissa ei voi eikä pidä yrittää muuttaa toista.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:25"]
Pidät miestä erittäin hyvänä ystävänä - et potentiaalisena kumppanina. Kemia ja seksuaalinen vetovoima nolla. Mielestäni noin alkuvaiheissa ei voi eikä pidä yrittää muuttaa toista.
[/quote]
Kyllä hänessä on vetovoimaa, ajoittain. Hän on älykkäin ihminen johon olen koskaan törmännyt, ja välillä hänen puheensa kuunteleminen on suorastaan lumoavaa. Eri tavalla kuin hyvän ystävän kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:28"]
[/quote]
Kyllä hänessä on vetovoimaa, ajoittain. Hän on älykkäin ihminen johon olen koskaan törmännyt, ja välillä hänen puheensa kuunteleminen on suorastaan lumoavaa. Eri tavalla kuin hyvän ystävän kanssa.
ap
[/quote]
No, nainenhan osaa kertoa kumppanin sopivuuden itselle fyysisesti vasta lähemmässä kontaktissa, eli suudellessa (tätä on ihan tutkittu), joten kannattaa nyt vielä miettiä miten etenet jos pelkkä ajatus suutelemisesta on kaukainen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:31"]
[/quote]
ap
[/quote]
No, nainenhan osaa kertoa kumppanin sopivuuden itselle fyysisesti vasta lähemmässä kontaktissa, eli suudellessa (tätä on ihan tutkittu), joten kannattaa nyt vielä miettiä miten etenet jos pelkkä ajatus suutelemisesta on kaukainen.
[/quote]
Entä mies?
[/quote]
Mulle oikeastaan tuli mieleen ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:31"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Entä mies?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:33"]
älykkyys on helvetin seksikästä
[/quote]
Niin on. Siinä suhteessa tämä mies on täysin lyömätön.
ap
"ulkoisesti hän on hyvin ylipainoinen, pukeutuu epäsiististi ja liian kiristäviin vaatteisiin, ei ilmeisesti hoida hampaitaan ja yleisvaikutelma on muutenkin todella epäsiisti. "
Kerrotko ap, mitä noista ei voi muokata? Onko yhtään naista, joka ei puuttuisi miehensä pukeutumiseen?
Kuulostaapa tutulta.
Eräs tuttuni lopetti seurustelun miehen kanssa, joka sai hänet älyllisesti kukoistamaan, tuntemaan itsensä tärkeäksi ja halutuksi, sai hänet nauramaan ja iloitsemaan. Mutta - mies ei ollut fyysisesti puoleensavetävä (= ruma, ei tainnut seksiin asti edetäkään juuri tästä syystä).
Tuttuni päätyi sitten liittoon komean miehen kanssa, joka mitätöi ja lannisti hänet täysin...
Ap, kannattaisiko sinun miettiä itseäsi, tunteitasi ja motiivejasi vielä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:39"]
"ulkoisesti hän on hyvin ylipainoinen, pukeutuu epäsiististi ja liian kiristäviin vaatteisiin, ei ilmeisesti hoida hampaitaan ja yleisvaikutelma on muutenkin todella epäsiisti. "
Kerrotko ap, mitä noista ei voi muokata? Onko yhtään naista, joka ei puuttuisi miehensä pukeutumiseen?
[/quote]
En minä haluaisi, enkä haluaisi itsekään olla kenellekään miehelle mikään korjailtava projekti. Esim. hampaiden hoitaminen on jotain, mihin kenenkään ulkopuolisen ei todellakaan pitäisi joutua puuttumaan. Myös sopivien ja asiallisten vaatteiden hankkiminen on asia jonka kolmekymppiseltä pitäisi jo sujua.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:40"]
Kuulostaapa tutulta.
Eräs tuttuni lopetti seurustelun miehen kanssa, joka sai hänet älyllisesti kukoistamaan, tuntemaan itsensä tärkeäksi ja halutuksi, sai hänet nauramaan ja iloitsemaan. Mutta - mies ei ollut fyysisesti puoleensavetävä (= ruma, ei tainnut seksiin asti edetäkään juuri tästä syystä).
Tuttuni päätyi sitten liittoon komean miehen kanssa, joka mitätöi ja lannisti hänet täysin...
Ap, kannattaisiko sinun miettiä itseäsi, tunteitasi ja motiivejasi vielä?
[/quote]
Mietinkin. En haluaisi pistää tätä juttua poikki. Ja aivan varmasti en ottaisi miestä, jonka kanssa en voisi tuntea itseäni hyväksi ja halutuksi. On vain melko lannistavaa että en tunne fyysisesti vetoa tähän mieheen edellämainituista syistä :-(
ap
Tuollainen oma mieheni oli kun tapasimme, oikeastaan hän on vieläkin (lihonnut vielä lisää). Aluksi ajattelin että en lähde suhteeseen mutta mitä paremmin tutustuin mieheen, sitä enemmän hän vetosi minuun. Seksikkyys ja vetovoima tulevat ihan eri asioista kuin ulkonäöstä. Esim. tapa millä mies katsoo minua jne.
Ulkonäkö ei ällötä minua mutta komeaksi en voi sanoaa häntä. Toki miehellä on ulkonäössä omat vahvuutensa, jotka vetoavat minuun.
Mutta siis, voi olla että ulkonäöstä tulee ap:nkin kohdalla sivuseikka tai sitten se jää häiritsemään yhä edelleen ja mahdollisesti jopa pilaa seksielämän. Minä itse en kadu että annoin niin sanotusti mahdollisuuden miehelle. Sen verran kultakimpale tuo mies on ulkonäöstään huolimatta =)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:45"]
Tuollainen oma mieheni oli kun tapasimme, oikeastaan hän on vieläkin (lihonnut vielä lisää). Aluksi ajattelin että en lähde suhteeseen mutta mitä paremmin tutustuin mieheen, sitä enemmän hän vetosi minuun. Seksikkyys ja vetovoima tulevat ihan eri asioista kuin ulkonäöstä. Esim. tapa millä mies katsoo minua jne.
Ulkonäkö ei ällötä minua mutta komeaksi en voi sanoaa häntä. Toki miehellä on ulkonäössä omat vahvuutensa, jotka vetoavat minuun.
Mutta siis, voi olla että ulkonäöstä tulee ap:nkin kohdalla sivuseikka tai sitten se jää häiritsemään yhä edelleen ja mahdollisesti jopa pilaa seksielämän. Minä itse en kadu että annoin niin sanotusti mahdollisuuden miehelle. Sen verran kultakimpale tuo mies on ulkonäöstään huolimatta =)
[/quote]
Kiitos kun kerroit kokemuksesi! En usko että tämä mies tulisi koskaan olemaan silmissäni maailman komein, mutta siihen en varsinaisesti pyrikään. Haluaisin vain pitää häntä miellyttävän näköisenä ja haluttavana.
ap
Sinä olet julma tai sitten mieleltäsi sairas. Miksi ette vain ole ystäviä keskenään. Kun tämä mies rakastuu sinuun ja huomaa, että hän on sinulle vastenmielinen, niin sinä satutat häntä tosi pahasti. Pahimmassa tapauksessa hän menettää täysin itsekunnioituksensa. Luottamuksen naisiin. Ym. Sinä voit pilata hänen koko loppuelämän käytökselläsi.
Jos todella henkilö on noin vastenmielinen ulkokuoreltaan, niin ei se ulkonäkö siitä parane. Päinvastoin.
Järki käteen nyt. Kenenkään tunteilla ei saa leikkiä.
Nuohan on kaikki korjattavissa olevia asioita. Menkää yhdessä vaateostoksille, parturiin, suihkuun... Kerro ihmeessä hänelle suoraan noista epäkohdista. Jos ei sinua tarpeeksi kiinnosta, olisi hänellä sitten edes paremmat mahdollisuudet johonkin muuhun suhteeseen.