En osta yrittäjältä jolla ulkomaalaisia
työntekijöitä. Ei se suomalaisia auta pätkääkään jos työntekijät ovat ulkomaalaisia. Miksi ei tuosta asiasta puhuta lainkaan?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:17"]
työntekijöitä. Ei se suomalaisia auta pätkääkään jos työntekijät ovat ulkomaalaisia. Miksi ei tuosta asiasta puhuta lainkaan?
[/quote]Suomessahan se on just näin että kuluttajaa syyllistetään jos käy ulkomailla tai tekee ostoksia ulkomailta. Yrittäjät sen sijaan palkkaa ulkomaalaisia ja ostaa tuotteet ja palvelut tieltä mistä halvimmalla saa.
Olkaa hintatietoisia, kyllä joku haluaa rahanne, jos suomalainen yrittäjä ei siihen pysty.
Kuule, kun ei omasta väestöstä aina löydy tekijöitä tai osaajia. Itse yrittäjänä työllistän ihmisiä ja palkkaan sen, jolla on ne tiedot ja taidot, joita työhön tarvitaan.
Haluat siis mieluummin elättää ulkomaalaisia verovaroilla? Okei. Minä en.
En minäkään, mutta 90% asiakkaista ostaa nimenomaan niiltä firmoilta, koska myyvät halvemmalla. Ja suomalainen kuluttaja on niin tyhmä, että tuijottaa aina pelkkää hintaa...
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:21"]Haluat siis mieluummin elättää ulkomaalaisia verovaroilla? Okei. Minä en.
[/quote]
No eikös niitä ulkomaalaisia elätetä verovaroilla juuri silloin jos ne ei saa työtä? Töissä käyvä ulkomaalainen elättää itse itsensä.
Työvoimapula on hirveä ja sillä varjolla voidaan haalia ulkomailta lisää (edullista) työvoimaa. Moraalista ei tietoakaan mutta kuluttajialta vaaditaan. Onhan tuo aivan älytön yhtälö.
Häh? Ensin valitetaan, että ulkomaalaiset eivät tee töitä ja sitten valitetaan, kun he tekevätkin. Make up your mind already. Mikään ei ikinä kelpaa, tää on just tätä suomalaisuutta. Aina täytyy valittaa!
Sanon esimerkkinä, että miehelläni on pieno yritys, jossa on ulkomaalaisia työntekijöitä. Suomalaisia on ollut, mutta heidän työmoraalinsa ei vedä vertoja ulkomaalaisen työmoraalille. Yksi työntekijä oli aina sairaslomalla, toinen alkoholisti joka teki työnsä kunnolla kun sen teki, mutta melkein aina oli dokaamassa ja jätti tulematta töihin. Ja onhan näitä..
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:27"]
Häh? Ensin valitetaan, että ulkomaalaiset eivät tee töitä ja sitten valitetaan, kun he tekevätkin. Make up your mind already. Mikään ei ikinä kelpaa, tää on just tätä suomalaisuutta. Aina täytyy valittaa!
[/quote]
Ensijaisesti pitää suomalaista palkata jos kerta meidän pitää puhaltaa yhteen hiileen suomalaisuuden puolesta.
Minä olen palkannut nimenomaan suomalaisia ja hyvin toimii.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:27"]
[/quote]
Ensijaisesti pitää suomalaista palkata jos kerta meidän pitää puhaltaa yhteen hiileen suomalaisuuden puolesta.
[/quote]
Mitä sä sillä "suomalaisuudella" oikein käsität? Minusta suomalaisen yhteiskunnan puolesta pitää puhaltaa yhteen hiileen joo. Mutta se suomalainen yhteiskunta käsittää myös Suomessa asuvat ulkomaalaiset. En hetkeäkään usko, että ulkomaalaisten työllistyminen Suomessa on helpompaa kuin suomalaisten. Työssäkäyvä ulkomaalainen osallistuu veronmaksajana suomalaisen yhteiskunnan rakentamiseen siinä kuin syntyperäinen suomalainen. Eli puhaltaa siihen yhteiseen hiileen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:42"]
[/quote]
Sinä et ole siinä asemassa että palkkaisit ketään!!!!!!!!!!!!!
Mikälie luuseri...
Toivottavasti et ole asemassa jossa pitäisi ostaa esim. it-palveluita. Nämä firmat kun on erittäin kansainvälisiä, ja ulkomaalaisia osaajia on myös paljon. Itse olen alalla ja samassa avokonttorissa kanssani työskentelee ranskalainen, venäläinen, britti ja 2 intialaista.
Mä olen syntynyt, kasvanut ja elänyt koko ikäni Suomessa, en ole käynyt Tallinnaa kauempana ulkomailla enkä ole koskaan tavannut ulkomaalaista isääni tai hänen sukuaan. Silti ulkonäköni puolesta pidät minua ulkomaalaisena ja raivoat kun olen töissä. Kivaa päivänjatkoa sullekin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:54"]
Mä olen syntynyt, kasvanut ja elänyt koko ikäni Suomessa, en ole käynyt Tallinnaa kauempana ulkomailla enkä ole koskaan tavannut ulkomaalaista isääni tai hänen sukuaan. Silti ulkonäköni puolesta pidät minua ulkomaalaisena ja raivoat kun olen töissä. Kivaa päivänjatkoa sullekin.
[/quote]
Vaikka olet syntynyt suomessa niin et kuitenkaan osaa lukea. Vai mitä pitäisi päätellä? Lue uudestaan ajatuksella niin ehkä ymmärrät.
Lopetapas sitten välittömästi puhelimen ja netin käyttö, katsos täällä verkkopuolella on aika kansainvälistä sakkia. Jopa koko konsernin johtaja.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:42"]
[/quote]
Hienoa! Näitä tervejärkisiä yrittäjiä suomi tarvitsee!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:54"]
[/quote]
Vaikka olet syntynyt suomessa niin et kuitenkaan osaa lukea. Vai mitä pitäisi päätellä? Lue uudestaan ajatuksella niin ehkä ymmärrät.
[/quote]
Niin, mistä tosiaan tiedät että kyseessä on oikeasti ulkomaalainen? Ulkonäön perusteella sitä ei voi päätellä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:54"] Mä olen syntynyt, kasvanut ja elänyt koko ikäni Suomessa, en ole käynyt Tallinnaa kauempana ulkomailla enkä ole koskaan tavannut ulkomaalaista isääni tai hänen sukuaan. Silti ulkonäköni puolesta pidät minua ulkomaalaisena ja raivoat kun olen töissä. Kivaa päivänjatkoa sullekin. [/quote] Vaikka olet syntynyt suomessa niin et kuitenkaan osaa lukea. Vai mitä pitäisi päätellä? Lue uudestaan ajatuksella niin ehkä ymmärrät. [/quote] Niin, mistä tosiaan tiedät että kyseessä on oikeasti ulkomaalainen? Ulkonäön perusteella sitä ei voi päätellä.
[/quote]
Suomeen on tuotu ns työvoimapulantakia niin paljon kielitaidotonta työvoimaa. Sitä ajoin takaa. Se ei välttämättä näy mutta sen jokainen kuulee.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:17"]työntekijöitä. Ei se suomalaisia auta pätkääkään jos työntekijät ovat ulkomaalaisia. Miksi ei tuosta asiasta puhuta lainkaan?
[/quote]
Ehkä siksi kun suurinta osaa ei asia kiinnosta.