Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta yrittäjältä jolla ulkomaalaisia

Vierailija
02.09.2014 |

työntekijöitä. Ei se suomalaisia auta pätkääkään jos työntekijät ovat ulkomaalaisia.  Miksi ei tuosta asiasta puhuta lainkaan? 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:42"]

Minä olen palkannut nimenomaan suomalaisia ja hyvin toimii.

[/quote] 

Hienoa! Näitä tervejärkisiä yrittäjiä suomi tarvitsee! 

[/quote]

Ja palstapersu vastailee vielä itselleen... ei saatana!

Vierailija
22/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:17"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

Iski omaan nilkkaan vai? Kun kaikki duunarit on ulkolaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen yrittäjä voi vaikuttaa suomen talouteen ja omaan, omilla valinnoilla. Aivan niinkuin kuluttajakin. 

Vierailija
24/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:54"]

Mä olen syntynyt, kasvanut ja elänyt koko ikäni Suomessa, en ole käynyt Tallinnaa kauempana ulkomailla enkä ole koskaan tavannut ulkomaalaista isääni tai hänen sukuaan. Silti ulkonäköni puolesta pidät minua ulkomaalaisena ja raivoat kun olen töissä. Kivaa päivänjatkoa sullekin.

[/quote] 

Kurati 

Vierailija
25/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla se työssäkäyvä maahanmuuttaja maksaa veroja, jotka hyödyttävät kaikkia. Yrittäjänä en tosiaankaan suostu palkkaamaan surkeaa ehdokasta vain siksi, että hän on syntynyt suomessa. Sellaista toimintaa harrastaa sossu ja hyväntekeväisyyslaitokset. Palkkaan parhaan.

Vierailija
26/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:43"]

Samalla lailla se työssäkäyvä maahanmuuttaja maksaa veroja, jotka hyödyttävät kaikkia. Yrittäjänä en tosiaankaan suostu palkkaamaan surkeaa ehdokasta vain siksi, että hän on syntynyt suomessa. Sellaista toimintaa harrastaa sossu ja hyväntekeväisyyslaitokset. Palkkaan parhaan.

[/quote] 

ja paras on aina edullisin! 

Vierailija
27/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:49"]

[/quote] 

ja paras on aina edullisin! 

[/quote] 

just joo. LOL 

Vierailija
28/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syksyllä kannattaa jättää kaikki kotimaiset marjat ja vihannekset ostamatta. Ilman ulkomaalaisia ne olisivat jääneet maahan. Maitotuotteita kannattaa myös vältellä. Tuottajat palkkaavat ulkomaalaisia esim.lomittajiksi. Miksi? Kas kun suomalaisia ei kiinnosta

Vierailija
29/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:54"] Mä olen syntynyt, kasvanut ja elänyt koko ikäni Suomessa, en ole käynyt Tallinnaa kauempana ulkomailla enkä ole koskaan tavannut ulkomaalaista isääni tai hänen sukuaan. Silti ulkonäköni puolesta pidät minua ulkomaalaisena ja raivoat kun olen töissä. Kivaa päivänjatkoa sullekin. [/quote]   Vaikka olet syntynyt suomessa niin et kuitenkaan osaa lukea. Vai mitä pitäisi päätellä? Lue uudestaan ajatuksella niin ehkä ymmärrät.  [/quote] Niin, mistä tosiaan tiedät että kyseessä on oikeasti ulkomaalainen? Ulkonäön perusteella sitä ei voi päätellä.

[/quote] 

Suomeen on tuotu ns työvoimapulantakia niin paljon kielitaidotonta työvoimaa. Sitä ajoin takaa. Se ei välttämättä näy mutta sen jokainen kuulee. 

[/quote]

Mulla on saksalainen työkaveri, joka puhuu ihan sujuvaa suomea. Pikkuisenko hyvä tilanne, kun hänet voi laittaa suomea, englantia tai saksaa puhuvalle asiakkaalle konsultiksi...

Mutta tätähän et halunnutkaan edes tarkoittaa, vaan halusit vain saada mamut (= ei-valkoihoiset ei-eurooppalaiset) pois työmarkkinoilta??

Jännä muuten, että kun puhtaan ulkomaalaisista tai mamuista, unohdetaan, että Suomessa asuu myös valkoihoisia ja/tai eurooppalaisia ja/tai työperäisiä jne. maahanmuuttajia. Nämä eivät sitten yhtään haittaakaan esim. siellä työmarkkinoilla mutta annas olla jos pakolaistaustainen ajaa bussia...

Vierailija
30/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä jää kyllä paljon rahaa patjan väliin säästöön. Ei taida tässä maassa olla kovinkaan montaa ruokakauppaa, joissa ei olisi ulkomaalaistaustaisia henkilöitä töissä. Tai puhelin-, siivous- tai huoltoyhtiötä. Pankkiinkaan rahoja ei voi laittaa kun niissä on monesti ulkomaalaisia jopa johtajina. Jotkut kaupungitkin ovat jopa palkanneet värillisiä ihmisiä, joten verotkin pitää jättää maksamatta...

Vierailija
31/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:21"]

En minäkään, mutta 90% asiakkaista ostaa nimenomaan niiltä firmoilta, koska myyvät halvemmalla. Ja suomalainen kuluttaja on niin tyhmä, että tuijottaa aina pelkkää hintaa...

[/quote]

Mitäpä jos kyse onkin siitä, ettei ole ihan oikeasti VARAA ostaa kallista, kotimaista versiota jostain? Jospa se ei olekaan TYHMYYTTÄ, vaan vaikkapa KÖYHYYTTÄ...puoli miljoonaa työtöntä, lisää tulee viikottain. Yrittäjän ei kannattaisi tässä taloustilanteessa kamalasti soittaa poskeaan mahdollisille asiakkaille.

Vierailija
32/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti et osta suomalaisia elintarvikkeita, koska näitä pakkaavat henkilöt voivat olla ulkomaalaistaustaisia. Sama näissä elintarviketehtaissa siivoaa ulkomaalaistausta sakkia koska suomalaiset katsovat olevansa liian hyviä paskahommiin.

Vierailija
33/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:22"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

Jos ulkomaalainen kielitaidoton tms vie sinulta duunin niin vika on SINUSSA.

Vierailija
34/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:54"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

Ilmaistyöntekijöistä silloin on kyse (ns yrittäjille). Jos suomessa asuvat niin ovat kaikin tavoin tuettuja ja jos ulkomailta pestataan niin melkein ilmaisia ovat silloinkin. Harmillisesti vaan eivät elvytä suomalaista yhteiskuntaa ostamalla suomiyritysten tuotteita ja palveluita. Suomiduunarit jäi työttömiksi ja rahattomiksi eivätkä niillä ole varaa mihinkään. Osuu se kolahdus yrittäjien omaan nilkkaan. Valitettavasti myös niihin kunnollisiin yrittäjiin.  

Vierailija
35/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tietenkään osta mitään kotimaisia marjoja ja vihanneksia. Ne ovat suurimmaksi osaksi ulkomaalaisten keräämiä, koska ne muuten jäisivät maahan. Maitotuotteita ei myöskään kannata ostaa, koska tuottajat palkkaavat ulkomaalaisia esim.lomittajiksi. Kas, kun suomalaisille ei kelpaa likainen rtö

Vierailija
36/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:54"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

Ilmaistyöntekijöistä silloin on kyse (ns yrittäjille). Jos suomessa asuvat niin ovat kaikin tavoin tuettuja ja jos ulkomailta pestataan niin melkein ilmaisia ovat silloinkin. Harmillisesti vaan eivät elvytä suomalaista yhteiskuntaa ostamalla suomiyritysten tuotteita ja palveluita. Suomiduunarit jäi työttömiksi ja rahattomiksi eivätkä niillä ole varaa mihinkään. Osuu se kolahdus yrittäjien omaan nilkkaan. Valitettavasti myös niihin kunnollisiin yrittäjiin.  

[/quote]

Juuri näin. Mielestäni on järkeen käypää palkata ensi sijaisesti suomalaisia työntekijöitä, jotka todennäköisesti käyttävät myös enemmän suomalaisia palveluita ja ihan varmasti ja kulttuurin, paikallisten tapojen, perinteiden ja monen muun asian takia suosivat suomalaista yritystä. Suomalaisia on kuitenkin täällä n. 5 milj. ja yrityksille tuntuu heidän rahansa kelpaavan.

Minä ainakin ostan suomalaista tuotetta mielelläni ja suosin paikallisia yrityksiä ja tuotteita. Tottakai on tärkeää, että myös kymmeniä, jopa satoja vuosia täällä asuneet paikalliset ihmiset ja asukkaat ovat saaneet ja saavat tulevaisuudessakin olla töissä noissa yrityksissä.

Kuka suomalaista suosii jos ei me?

Vierailija
37/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjillä löytyy kuinka paljon työtä tahansa jos vaan työntekijä suostuu tekemään ne ilmaiseksi. Siitä tässä on kyse ja kun suomalainen ei siihen suostu niin ovat paskoja ja laiskoja. 

Vierailija
38/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri palkkasin muuttofirman hoitamaan muuttomme. Puhuin omistajan kanssa puhelimessa, sovimme aikataulut ym. Ja hän kertoi hinnat ja miten muutto hoidetaan. Tulivat vilkaisemaan muuttokuormaa ja asuntoa pari päivää ennen muuttoa, että tietävät mihin varautua. Yllätyin kovasti kun tajusin miesten olevan ulkomaalaistaustaisia, ei aksenttiä, vain ulkonäöstä tunnisti ulkomaalaissyntyisiksi. Hoitivat muuton todella ammattimaisesti ja vierestä seuratessani ei voi kun ihailla työmoraalia ja ahkeruutta. Jutellessa selvisi, että ovat jo nuorena/lapsena tulleet suomeen, koulut käyty täällä jne. Tässä tapauksessa sekä yrittäjä että hänen työntekijänsä olivat ulkomaalaistaustaisia. Miksi asian olisi pitänyt minua häiritä? He ovat täysin verrattavissa suomalaiseen työvoimaan, pyöritetään yritystä, tehdään töitä, maksetaan veroja. Tätä firmaa minulle suositteli suomalaisomistajan pitämä muuttofirma, johon ensin soitin, mutta heidän kanssa ei aikataulut sopineet. Syntyperällä ei ole mitään merkitystä, kun ollaan ja eletään niinkuin muutkin. Pitäisikö jotain ihmistä rankaista siitä, että on huonoista oloista saapunut tänne ja sopeutunut täysin yhteiskuntaan ihan vaan sen takia ettei ole syntynyt täällä?

Vierailija
39/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Moni maahanmuuttaja pistää kaikki rahat säästöön tai lähettävät kotimaahan nekin rahat. Turha on luulo, että täällä suomalaisten palveluita käyttäisivät. Samoin suurin osa virolaisista raksa ym duunareista. Ovat suomessa töissä ja perhe virossa. Täällä elävät aivan minimininmini budgetilla ja rahat menee viroon. Eikä siinä mitään vikaa ole vaan niinhän se pitää mennäkin. 

Vierailija
40/40 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta ulkomaalainen on parempi työntekijä niin silloinhan se on parempi yrittäjä myöskin, eikö vain? Pitääkö meidän ostaa palvelut ulkomaalaisilta suoraan joilla yritys suomessa? Missä vedätte sen viivan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän