Olenko ainoa, joka ihmetelee, miksi monissa kaupoissa myytävissä lasten kumppareissa on ihan tasainen pohja (eikä "kantaosaa")?
Kun kuitenkin kumppareiden kanssa käytetään usein haalareita tai kurahousuja, joiden punttien lenkit pitäisi pysyä saappaan alla. Kun pohja on tasainen, ei pysy ja/tai kuluu herkästi poikki.
Kommentit (24)
Ei ole hyväksi lapsen jalalle korko.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tarkoita oikeaa korkoa, vaan sitä, että pohjan keskiosassa on lovi lenkkiä varten.
Tuskin olet ainut. Itse en tuota ihmettele, koska pitäisin vähintäänkin outona, jos lapsen saappaissa olisi jonkin sortin "kantaosa". Toki uritukset pohjassa pitää olla.
Ostaa kunnon saappaat/goretexit niin on kunnon pohjat.
Et.
Näköjään muutkin ovat miettineet.
Fiilixet tästä yhteisöllisestä kokemuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet ainut. Itse en tuota ihmettele, koska pitäisin vähintäänkin outona, jos lapsen saappaissa olisi jonkin sortin "kantaosa". Toki uritukset pohjassa pitää olla.
Miten lenkin on tarkoitus pysyä paikallaan ja ehjänä, jos pohjassa ei ole lainkaan syvennystä sille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tarkoita oikeaa korkoa, vaan sitä, että pohjan keskiosassa on lovi lenkkiä varten.
Kyllä se laittaa jalan samaan luonnottomaan asentoon kuin korko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lenkin on tarkoitus pysyä paikallaan ja ehjänä, jos pohjassa ei ole lainkaan syvennystä sille?
Niissä urituksissa. Ikinä en ole nähnyt lapsen saapasta, jossa olisi erillinen syvennyt kuminauhalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä urituksissa. Ikinä en ole nähnyt lapsen saapasta, jossa olisi erillinen syvennyt kuminauhalle.
No siis esim tässä on kanta, jonka taakse kurahousun lenkin saa laitettua:
https://www.nokianjalkineet.fi/tuote/vikla/
Mutta monissa ei ole tuollaista, vaan pohja on ihan tasainen.
Googleta lasten kumisaappaat. Kyllä löytyy monissa pieni "korko"
Tästäkö se johtuu, kun jotkut valittaa, että niitä lenksuja pitää olla niin usein vaihtamassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta tasapohjaisia, jos koet ne ongelmallisiksi. Hyvin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö se johtuu, kun jotkut valittaa, että niitä lenksuja pitää olla niin usein vaihtamassa...
Ei. Kuminauhat katkeilevat vaikka olisi minkälainen pohja kengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta tasapohjaisia, jos koet ne ongelmallisiksi. Hyvin helppoa.
Höh, no joo en osta, mutta ihmetykseni aihe oli se, että olisi muuten kivan näköisiä, mutta ei voi ostaa tasaisen pohjan takia.
Meillä tuo ei haluaisi laittaa niitä paikoilleen ja ne jää repsottamaan. En tiedä miksi kun ei ole suuri vaiva laittaa paikalleen.
Koska ne ovat haitalliset lasten jalan kehityksen kannalta, tutustu suosituksiin. Itse yritän etsiä tarpeeksi kevyitä kumisaappaita, joissa EI olisi korkoa ja olisi tarpeeksi varvastilaa, vaikeaa tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo ei haluaisi laittaa niitä paikoilleen ja ne jää repsottamaan. En tiedä miksi kun ei ole suuri vaiva laittaa paikalleen.
Joku juttu niissä on! Muistan, kun viime talvena kymmenvuotias itse halusi uudet talvihaalarit, mutta tärkeää oli, että lenskut piti irrottaa! Samapa se minulle, mutta en silti ihan ymmärtänyt, miksi niitä lenksuja ei olisi voinut käyttää, kun ne niissä lahkeissa valmiina oli.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne ovat haitalliset lasten jalan kehityksen kannalta, tutustu suosituksiin. Itse yritän etsiä tarpeeksi kevyitä kumisaappaita, joissa EI olisi korkoa ja olisi tarpeeksi varvastilaa, vaikeaa tuntuu olevan.
Onko Nokian Viklat siis haitalliset lapselle?
Kuoman toppakengissä on ainakin hyvin huomioitu paikka lenksuille.