Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunut - saako suomalainen uudet sosiaaliturvavaunut

Vierailija
01.09.2014 |

Minkin haluan

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:16"]

Jos saa rahana tuon 250e niin netistä saa tilattua uudet vaunut tarjouksesta 200e ilmaisella kotiinkuljetuksella ja jää vielä 50e ylimääräistä. Jos on maksusitoumus niin liikkeestä saa 300e vaunut tarjouksesta.

[/quote]

Niin, tuo raha-avustus on laskettukin sen mukaan mitä halvimmalla saa uudet kaupasta tai netistä. Sossu ei suosi erityisemmin rahan antamista käytettyihin. Itse-asiassa käytettyihin vaunuihin sai muistaakseni vain 70€. En tiedä johtuuko siitä että voi johtaa epäselvyyksiin eli joku voi pyytää vaikka jonkun kirjoittamaan kuitin että on ostettu rattaat vaikka ei ole ja käyttää rahat sitten johonkin muuhun tms. Lisäksi uusissa vaunuissa on aina takuu eli heti ei voi mennä sossuun itkemään että nyt hajos vaunut ja uudet tarvitaan.

Vierailija
22/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:34"]

siis onko joku mamu oikeasti perustellut vaunuasiaa sillä että poika ja tyttö ei saa käyttää samoja tai että toisen lapsen henki on vaunuissa? Vai mistä te revitte noita juttuja?

[/quote]On kuulemma

[/quote]

Kuulemma on aina paras lähde. 

[/quote]

Lähde on se Espoon sossu A-studiossa. Mikä tässä on niin epäilyttävää? Se, että tätä sossujen toimintaa ei meinaa todeksi uskoa, ei muuta totuutta valheeksi. Kyllä tätä samanlaista uskomatonta toimintaa tältä ammattiryhmältä tuli valitettavasti ilmi Eerikan keississä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:48"]Maahanmuuttajat saa.

Niiden kulttuuriin kuuluu ettei saa käyttää käytettyjä lastenvaunuja,tarvikkeita,vaatteita ym.

Helsingissä saa käytetyt,huonokuntoiset,ehkä homeisetkin vaunut lainaan.
[/quote]

Älä viitti. Tunnetko maahanmuuttajia? Mulla on naapureina aika monta maahamuuttajaperhettä ja ihan kaikissa perheissä mies käy töissä ja vaunut on ostettu omilla rahoilla. Kukaan ei ole sossun asiakas.

Yhdet tuplarattaat myös lahjoitin naapuriin ja hyvin kelpasi käyttöön meidän lasten jäljiltä.

Vierailija
24/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:10"]

Ei taida olla sossulla vaunuvarastoa, vaan antaa harkinnan mukaan avustusta vaunujen hankintaan. On sitten jokaisen oma asia, hankkiiko uudet vai käytetyt. Käytetyt saa varmaan sossun avustuksella ilman omaa rahaa, mutta uusiin vaunuihin olettaisin tarvittavan omaakin rahoitusta.

Kansanedustajan puheista kuulsi läpi koko ajan ihmisten eriarvoisuus. Armoleipää syövän on tyydyttävä murusiin rikkaan pöydän alta. Kyllä kai maahanmuuttajat aluksi tyytyvätkin käytettyyn tavaraan, mutta kun alkavat päästä jaoilleen, haluavat hankkian oman mielensä mukaisia tavaroita. Niinhän suomalaisetkin tekevät.

En ole maahanmuuttaja, evakon tyttö vain, mutta vähemmän salonkilkelpoisen taustani takia olen oppinut lapsesta asti, että vaikka meilläkin julistetaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, niin toiset ovat ilman muuta tasa-arvoisempia kuin toiset. Se vähempi tasa-arvo on leimannut elämääni aina. Se on jossain niin syvällä, että vaikka olen kouluttautunut velkavetoisesti pitkälle ja maksanut uskollisesti veroni enkä ole koskaan roikkunut sossun luukulla eli ollut hyvä kansalainen, niin silti olen aina huonompi kuin ehjästä salonkikelpoisesta perheestä tulevat. Tästä taustastani johtuen tunnen aina myötätuntoa maahanmuuttajia kohtaan, ja niskakarvani nousevat pystyyn kuullessani kansanedustajan asenteellisia puheita.

[/quote]Eli sua ei yhtään haittaa että suomalaiset köyhät elää kädestä suuhun ja kulkee risaisissa vaatteissa ja jonottavat ruokajonoissa ja mamuille annetaan kaikki mitä osaavat pyytää?

Eli mietippä evakon tyttönen vähän uudestaan mitä höliset.

[/quote]

Väärin ymmärtämisen maailmanennätys. 

Kaikki tämä kitinä loppuisi, jos sosiaalitoimiston päätökset (toimeentulo ja harkinnanvaraiset) avattaisiin tilastointiin edes sukupuolen ja kansallisuuden sekä sen alle maassaolon edelletyksen mukaisesti.

Kumma, että yksityisellä sektorilla penätään läpinäkyvyyttä, mutta kansan verorahoista kustannettua systeemiä ei saa edes sohaista taskulampulla.

Vierailija
25/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
26/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tästäkin kahdessakymmenessä ketjussa vääntää kättä.

Vierailija
27/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:42"]

Olen saanut kahdet. Tai siis 400e maksusitoumukset, eli sossu kustansi molemmista vaunuista 400. Ensin tavalliset yhdistelmät sitten tuplarattaat kun toinen syntyi. Lisäksi pinnasänkyyn 90e ja patjaan 40e. ;)

[/quote]

Kai hommaat vielä lisääkin lapsia?

[/quote]

Missä kaupungissa saa 400€ yhden lapsen yhdistelmiin? Tuplarattaat kyllä ymmärään kun ei niitäkään kunnollisia välttämättä kahdellasadalla saa, jos pitää olla sellaiset että vastasyntynyt tarvitsee hyvän makuutilan ja taapero istumatilan ja ovat ihan välttämättömät kahden pienen kanssa. Ostitko ensin ja pyysit sitten rahat vai pyysitkö etukäteen?
[/quote]

Kuopiossa. Yhdistelmiin 400 ja tupliin 400. Ensimmäisellä kerralla pyysin maksusitoumuksen ja ostin liikkeestä. Toisella kerralla ostin ensin netistä ja lähetin soskuun tilausvahvistuksen, sitten laittoivat rahat tilille. Ollaan saatu myös muistaakseni 350e maksusitoumus pyykinpesukoneeseen ja 120e ruokapöytään.

Vierailija
28/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitte töihin kuten ne mamutkin, niin olisi varaa uusiin vaunuihin - jos niillä on niin väliä.

Vierailija
29/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:24"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:42"] Olen saanut kahdet. Tai siis 400e maksusitoumukset, eli sossu kustansi molemmista vaunuista 400. Ensin tavalliset yhdistelmät sitten tuplarattaat kun toinen syntyi. Lisäksi pinnasänkyyn 90e ja patjaan 40e. ;) [/quote] Kai hommaat vielä lisääkin lapsia? [/quote] Missä kaupungissa saa 400€ yhden lapsen yhdistelmiin? Tuplarattaat kyllä ymmärään kun ei niitäkään kunnollisia välttämättä kahdellasadalla saa, jos pitää olla sellaiset että vastasyntynyt tarvitsee hyvän makuutilan ja taapero istumatilan ja ovat ihan välttämättömät kahden pienen kanssa. Ostitko ensin ja pyysit sitten rahat vai pyysitkö etukäteen? [/quote] Kuopiossa. Yhdistelmiin 400 ja tupliin 400. Ensimmäisellä kerralla pyysin maksusitoumuksen ja ostin liikkeestä. Toisella kerralla ostin ensin netistä ja lähetin soskuun tilausvahvistuksen, sitten laittoivat rahat tilille. Ollaan saatu myös muistaakseni 350e maksusitoumus pyykinpesukoneeseen ja 120e ruokapöytään.

[/quote]

Kuopiolla pyyhkii hyvin.

Vierailija
30/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla sossulla vaunuvarastoa, vaan antaa harkinnan mukaan avustusta vaunujen hankintaan. On sitten jokaisen oma asia, hankkiiko uudet vai käytetyt. Käytetyt saa varmaan sossun avustuksella ilman omaa rahaa, mutta uusiin vaunuihin olettaisin tarvittavan omaakin rahoitusta.

Kansanedustajan puheista kuulsi läpi koko ajan ihmisten eriarvoisuus. Armoleipää syövän on tyydyttävä murusiin rikkaan pöydän alta. Kyllä kai maahanmuuttajat aluksi tyytyvätkin käytettyyn tavaraan, mutta kun alkavat päästä jaoilleen, haluavat hankkian oman mielensä mukaisia tavaroita. Niinhän suomalaisetkin tekevät.

En ole maahanmuuttaja, evakon tyttö vain, mutta vähemmän salonkilkelpoisen taustani takia olen oppinut lapsesta asti, että vaikka meilläkin julistetaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, niin toiset ovat ilman muuta tasa-arvoisempia kuin toiset. Se vähempi tasa-arvo on leimannut elämääni aina. Se on jossain niin syvällä, että vaikka olen kouluttautunut velkavetoisesti pitkälle ja maksanut uskollisesti veroni enkä ole koskaan roikkunut sossun luukulla eli ollut hyvä kansalainen, niin silti olen aina huonompi kuin ehjästä salonkikelpoisesta perheestä tulevat. Tästä taustastani johtuen tunnen aina myötätuntoa maahanmuuttajia kohtaan, ja niskakarvani nousevat pystyyn kuullessani kansanedustajan asenteellisia puheita.

Vierailija
31/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:33"]

Somaleille sossu vois kustantaa uudet kantoliinat. Eihän ne siellä Afrikan savanneillakaan mitään vaunuja lyki. Ja tuskin oman maan pakolaisleireilläkään mitään vaunuja saa?

[/quote]

Nimenomaan.

Vierailija
32/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Joo oisko siksi kun täällä ei kamalasti ole maahanmuuttajia. :DD

Vierailija
33/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:10"]

[/quote]Eli sua ei yhtään haittaa että suomalaiset köyhät elää kädestä suuhun ja kulkee risaisissa vaatteissa ja jonottavat ruokajonoissa ja mamuille annetaan kaikki mitä osaavat pyytää?

Eli mietippä evakon tyttönen vähän uudestaan mitä höliset.

Vierailija
34/77 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:34"]

siis onko joku mamu oikeasti perustellut vaunuasiaa sillä että poika ja tyttö ei saa käyttää samoja tai että toisen lapsen henki on vaunuissa? Vai mistä te revitte noita juttuja?

[/quote]On kuulemma

Vierailija
35/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Kaikki tämä kitinä loppuisi, jos sosiaalitoimiston päätökset (toimeentulo ja harkinnanvaraiset) avattaisiin tilastointiin edes sukupuolen ja kansallisuuden sekä sen alle maassaolon edelletyksen mukaisesti.

Kumma, että yksityisellä sektorilla penätään läpinäkyvyyttä, mutta kansan verorahoista kustannettua systeemiä ei saa edes sohaista taskulampulla."

Myös minä, suomalainen sossuelätti, kannatan tätä. En ole kertaakaan saanut harkinnanvaraista tukea edes tarpeeseen, joten olisi ihan kiva vähän tietää mihin sitä harkinnanvaraista sitten saa.

Vierailija
36/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluasin harkinnanvaraiset tuet esiin. Miksei niitä päätöksi voi tuoda julki ilman että annetaan mitään yksityiskohtaista tietoa henkilöistä vaan että minkälaisiin asioihin ja mitä summia. Itse en kapaa edes kansallisuuksia. Taitaa vaan näissä harkinnanvaraisissakin olla niin että mitä röyhkeämpi ja mitä enemmän osaat esittää, selittää, anella niin niitä tulee. Jos et jaksa muuta kun perustella sen että tarvitse jotain ilman mitään uhkailuja tai muita tunteidenpurkauksia taitaa olla että et saa mitään. Näin ei saisi olla. Vaan kierot, näyttelijät, huijarit tai ne jotka tietävät parhaiten miten voi lypsätä sossusa saavat apua.

Vierailija
37/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:48"]Maahanmuuttajat saa.

Niiden kulttuuriin kuuluu ettei saa käyttää käytettyjä lastenvaunuja,tarvikkeita,vaatteita ym.

Helsingissä saa käytetyt,huonokuntoiset,ehkä homeisetkin vaunut lainaan.
[/quote]

Älä viitti. Tunnetko maahanmuuttajia? Mulla on naapureina aika monta maahamuuttajaperhettä ja ihan kaikissa perheissä mies käy töissä ja vaunut on ostettu omilla rahoilla. Kukaan ei ole sossun asiakas.

Yhdet tuplarattaat myös lahjoitin naapuriin ja hyvin kelpasi käyttöön meidän lasten jäljiltä.

[/quote]
No tässä sulle ihmisiä jotka tuntee ja on nähneet näitä juttuja

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/mielikuva-elaa-tiukassa-maahanmuuttaja-saa-tonnin-rattaat/4299664

Vierailija
38/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen elämäntilanne pitää olla että sossu myöntää tukea lastenvaunuihin??? Olen opiskelija ja mieheni matalapalkka-alalla, eikä käynyt mielessäkään hakea tukea vaunujen ostoon. Niihin säästettiin kunnes oli varaa ostaa!

Vierailija
39/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:34"]Millainen elämäntilanne pitää olla että sossu myöntää tukea lastenvaunuihin??? Olen opiskelija ja mieheni matalapalkka-alalla, eikä käynyt mielessäkään hakea tukea vaunujen ostoon. Niihin säästettiin kunnes oli varaa ostaa!
[/quote]

Meillä mies oli työtön eikä saanut työttömyyskorvausta (eli vaan toimeentulotukea) ja itse minimi äitiyspäivärahalla.

Vierailija
40/77 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:20"]Minäkin haluasin harkinnanvaraiset tuet esiin. Miksei niitä päätöksi voi tuoda julki ilman että annetaan mitään yksityiskohtaista tietoa henkilöistä vaan että minkälaisiin asioihin ja mitä summia. Itse en kapaa edes kansallisuuksia. Taitaa vaan näissä harkinnanvaraisissakin olla niin että mitä röyhkeämpi ja mitä enemmän osaat esittää, selittää, anella niin niitä tulee. Jos et jaksa muuta kun perustella sen että tarvitse jotain ilman mitään uhkailuja tai muita tunteidenpurkauksia taitaa olla että et saa mitään. Näin ei saisi olla. Vaan kierot, näyttelijät, huijarit tai ne jotka tietävät parhaiten miten voi lypsätä sossusa saavat apua.
[/quote]

Mä en ole koskaa perustellut mitenkään, enkä varsinaisesti kinunnut. Kirjoitin vaan normaaliin hakemukseen, "mihin haet toimeentulotukea"-kohtaan ne lastenvaunut ja muut. Sieltä sitten tuli vaan myöntävä päätös. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi