Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äiti ei muista lapsensa syntymäkuukautta?

Vierailija
01.09.2014 |

Miten on mahdollista, että äiti muistaa lapsensa syntymäkuukauden väärin, mainitsee sen vääräksi kahdessakin eri paikassa? Tai miksi valehtelisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 06:47"]Jos kyse on tuosta bloggaajasta, niin ilmeisesti koska lapsi on syntynyt 31.5. hänen voi bloggaajan mielestä suurpiirteisesti ilmoittaa syntyneen kesäkuussa.
[/quote]

Toisaalla kirjotti myös että kesäkuun lopussa.

Vierailija
2/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:31"]

Mun isä ei aina muista että kuinka vanhoja lapsensa ovat.. :D

[/quote]

Mun iskä ei muista koskaan. Olen hänen mielestään 5vuotta vanhempi kuin todellisuudessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran vahingossa lipsahti väärin. Sisko kysyi oliko mun lapsen syntymäpäivä elokuussa. Vastasin joo. Sitten korjasin heti, että eikun heinäkuussa.

Vierailija
4/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri saanut kuopuksen ja vauva oli mulla ekoja kertoja vaunuissa mukana kun ulkoiltiin lasten kanssa pihalla.

Naapuri tuli onnittelemaan ja kysyi kumpikos uusi tulokas on. Vastasin sujuvasti, että poikahan siellä nukkuu, vaikka ihan todistetusti olin juuri tytön synnyttänyt.

Häkellyin niin, etten kehdannut asiaa edes korjata. Kaipa tuo naapuri ajan mittaan huomasi, että tyttö oli kuitenkin kyseessä.

Yhtään en tainnut olla väsy... Eli jos äidillä voi mennä lapsen sukupuolikin sekaisin, niin miksei sitten syntymäpäivä myös...

Vierailija
5/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varmaan av-ennätyksen kertomalla, että en saanut kysyttäessä millään mieleeni puolivuotiaan vauvani etunimeä. Olin huippuväsynyt ja neuvolan odotustilaasa puolituttu toinen äiti kysyi ja minä menin totaalimykäksi! Myöhemmin nauratti, mutta silloin ei niinkään... Onneksi oli tuttu terkkari sijaisena ja vastaanotolla sujui normaalisti. Mutta tämä kerhoista tuttu ihminen piti minua varmaan outona.

Vierailija
6/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä mainittu bloggaaja ainakin kahdessa eri paikassa kertoi lapsensa syntyneen kesäkuussa, myöhemmin muutti kuukauden toukokuuksi.

Vierailija
7/23 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:21"]

Mutta jos äidillä on vain yksi lapsi ja sekin ihan pikkuvauva vielä... Luulisi, että silloin olisi niin vauvan lumoissa, ettei useampaan paikkaan kirjoittaisi väärin.

[/quote]Ainakin itselläni iskottui lasketun ajan kuukausi eli maaliskuu niin tiukasti päähän, että pitkään automaattisesti tuli helmikuussa syntyneen lapsen syntymäkuukaudeksi maaliskuu.

Sellaisia me äidit ollaan, ei täydellisiä ja joskus hajamielisiäkin

Vierailija
8/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys? Paljon lapsia?

Vierailija
9/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on unohtanu mun syntymäpäivän jo kaks vuotta peräkkäin.

Vierailija
10/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen unohtanut muutaman kerran lasten syntymäajat kokonaan enkä tiedä kolmen lapseni sos. turvatunnusta.
T. Huono äiti

Vierailija
11/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitti? Saatan minäkin jossain lääkärissä unohtaa lasten sotut, vaikka muuten muistan ne aina.

Vierailija
12/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:15"]Mä olen unohtanut muutaman kerran lasten syntymäajat kokonaan enkä tiedä kolmen lapseni sos. turvatunnusta.
T. Huono äiti
[/quote]

Lisään, että tiedän tunnukset, en vain muista niitä. Ovat puhelimessa muistissa, jos kela-kortit eivät ole mukana.

Vierailija
13/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerran muistanut lapseni toista nimeä. Ristiäiset oli just pidetty ja joku puolituttu kysyi, mikä tuli tytön toiseksi nimeksi. Mulla löi täysin tyhjää, ainoa ajatus oli "Mitä toi ihminen ajattelee musta, jos en muista oman lapseni nimeä?". Mietin ikuisuuden ja sitten palasi mieleen, onneksi :)

Vierailija
14/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee kahden nuoremman kuukaudet ja päivät aina sekaisin.

Vierailija
15/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synnyttäjäni ei muista kuulemma syntymäaikaani (siis kellonaikaa jolloin synnyin). Ei kuulemma muista edes sitä oliko silloin aamu, ilta, päivä vai yö, koska "ei sellaisia todellakaan voi muistaa". Sen sijaan muistaa kyllä sisarusteni syntymäajat about minuutilleen...

Se eukko on aina vihannut minua, syytä en tiedä.

Vierailija
16/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina voi muistaa, mun iskäkin aina välillä sekoittaa mun ja mun siskon syntymäpäivät :D

Vierailija
17/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:15"]Mun äiti on unohtanu mun syntymäpäivän jo kaks vuotta peräkkäin.
[/quote]

Mun mummu ei ikinä muista äitini syntymäpäivää, vaikka mummulla ikää vasta 65. Joka vuosi kysyy, että mikä päivä tätä kuuta se nyt oli, tätä on jatkunut jo pari kymmentä vuotta.

Vierailija
18/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos äidillä on vain yksi lapsi ja sekin ihan pikkuvauva vielä... Luulisi, että silloin olisi niin vauvan lumoissa, ettei useampaan paikkaan kirjoittaisi väärin.

Vierailija
19/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sotkea lasketun ajan ja todellisen syntymäpäivän. Raskausaikana ajattelee koko ajan lapsen syntyvän lokakuun lopussa, mutta lapsi syntyykin marraskuun alussa. Helposti lipsahtaa lokakuu syntymäkuukaudeksi, kun on sitä ajatellut 9kk.

Vierailija
20/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kyse jostakin bloggaajasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän