Minä tykkäisin siitä, jos kaupat olisivat taas sunnuntaisin kiinni. Kioskit palaisivat
Mikä tarve on mennä kauppaan sunnuntaina? Ei mikään.
Kommentit (63)
Olen ihan samaa mieltä. Melkein luulin olevani ainoa joka näin tuumii.
Ihmiset voisivat mennä perheineen edes sunnuntaina kävelylle, luontoon, liikkumaan. Kukaan ei voisi mennä kauppakeskuksiin kiertelemään ja rahaa tuhlaamaan. Sunnuntai olisi sellainen levon ja liikkumisenkin päivä. Tai kyläilypäivä.
Tiesitkö että sun ei ole pakko mennä kauppaan sunnuntaina?
Vierailija wrote:
Ihanan kallis ajatus!
T. Vuorotyöläinen
Ps. Minäkin haluaisin kieltää kaikki palvelut, joita en itse käytä.
Kieltäisin ensimmäisenä kaikki luomutuotteet ja useimmat vihannekset koska en niitä itse käytä
Onko aloittaja kioskikauppias vai onko muuten vain liikaa rahahaa ja valinnanvaikeutta kaupassa asioidessa?
Mikä tarve sulla on mennä kioskille sunnuntaina? Haluat maksaa enemmän samoista tuotteista vain koska on tietty viikonpäivä?
Siellähän ne myyjät istuu hypermarketeissa klo 03 yöllä, kun joku yks asiakas hakee yhden mikroaterian ja vartija häätää yhden lorvivan humalaisen ulos. Mut hei, helppoa palkkaa kassalle.
Vierailija wrote:
Ihmiset voisivat mennä perheineen edes sunnuntaina kävelylle, luontoon, liikkumaan. Kukaan ei voisi mennä kauppakeskuksiin kiertelemään ja rahaa tuhlaamaan. Sunnuntai olisi sellainen levon ja liikkumisenkin päivä. Tai kyläilypäivä.
Ei ihmiset ulkoilisi ja kyläilisi vaan istuisivat kotonaan ja kirjoittaisivat porvoolaisia AV:lle.
Ps. Mikä sinua estää ulkoilemasta sunnuntaisin? Pakkoko sinne ostoshelvettiin on mennä vain siksi, että se on auki?
En käy kaupassa tai edes missään kioskilla sunnuntaisin. Ihan sama vaikka kaikki paikat olisi kiinni sunnuntaina.
Mitä sinä sieltä kioskilta ostaisit?
Miksi haluaisit että kioskit palaisivat?
Oletko pyromaani?
Mikä tarve on mennä kioskiin sunnuntaina?
Aika raju haave tuo kioskien polttaminen.
Kioskit voisivat palaa vapaasti, ei niillä käy kuin vanhukset.
Miksi haluaisit mennä kioskiin, mutta et kauppaan, josta saa paljon enemmän mitä kioskista?
Vierailija wrote:
Niin, sunnuntaiaukiolothan estävät tuon. Jokaisen on pakko mennä kauppaan ja käyttää siellä koko päivä kun ovat auki tiettynä päivänä. Samoin kuin joka ikinen päivä käytetään kauppakeskuksiin eikä perheen kanssa olemiseen, sehän se ongelma on. Miksi sinä muuten olet netissä etkä perheesi kanssa? Ai koska ei ole sunnuntai? Sunnuntaina laitat varmasti puhelimesi kaappiin?
Mikä tarve kenelläkään on mennä kioskille? Yhtään milloinkaan.
Harvemmin jaksan enää työpäivän päätteeksi lähteä tekemään perheen ruokaostoksia joten useimmiten ne jäävät joko lauantaihin tai sunnuntaihin. Sama homma kappakeskukseen menon kanssa, jolloin haetaan esim. lapsille vaatteita, kenkiä jne.
Joten minusta on hienoa, että kaupat ovat auki viikonloppuisin. Ei tartte väsyneenä lähteä työpäivän jälkeen.
Ihanan kallis ajatus!
T. Vuorotyöläinen
Ps. Minäkin haluaisin kieltää kaikki palvelut, joita en itse käytä.