onko vauvan iltamaito tärkeä?
Tyhmä kysymys mutta kaikki tuntuu antavan vauvalle iltamaidon vielä ennen nukkumaan menoa niin miksi?
Meillä on tehty nyt 7kk ikäisenä kanssa niin että 18.30 Imetän ja sitten puuro päälle. Siitä pesulle ja nukkumaan klo 20-21. Kannattaisiko tuossa vielä ennen nukkumaan menoa antaa maitoa pullosta? Näin on siis tehty noin kuukausi ja tätä ennen söi rinnalta vielä ennen nukahtamista mutta tämä jätettiin pois koska opeteltiin nukkumaan omassa sängyssä ja niin ettei tissi ole suussa.. Tuolla satsilla poitsu nukkuu 5-6 asti jolloin annan tissiä ja nukahtaa viereen..
Kommentit (6)
Jos lapsi on tyytyväinen niin se on hyvä.
Meillä on nyt 9kk ja juo maitoa 18-19 aikaan ja kello 20 syö puuron. Nyt helteellä olen tarjonnut vielä vettä ennen kuin laitan sänkyyn.
Ok.. Nukkuiskohan pidempään jos annettaisiin vielä maito ennen nukahtamista... Pitää varmaan koittaa pari iltaa. Toisaalta ei tekisi mieli Opettaa turhaan iltapullolle jos siitä kohta joudutaan sitten opettelemaan pois..
Ap
Jos kerran noilla syömisillä nukkuu aamuun asti, ei tarvitse mitään lisää :) Meillä tais tossa iässä olla puuro joskus 19 aikaan, 20-21 iltamaito tissiltä ja sen jälkeen iltarutiinit ja nukkumaan. Iltavellejä tai -maitoja tuttipullosta sängyssä en oo tajunnut koskaan.
Meillä tissiteltiin ensin ja sit puuro. Mäkään en oikein tajua logiikkaa siinä, jos on muuten rintaruokittu lapsi et sit pitäs antaa illalla tuttipullosta maitoa tai velliä. Hyvinhän tuo lapsi nukkuu noinkin. En usko, et maito puuron päälle tuo yhtään sen enempi unta. Monikin vauva ja taapero herää tuohon aikaan, söi miten hyvänsä.
Meillä ei poika oo nyt kahteen iltaan huolinut iltatissiä ollenkaan. Oon antanut puuron joskus klo 19:30 ja sitten klo 20 aikaan nukkumaan, ja tissin kautta. Mutta nyt ei kelpaa. Vähän aikaa pitää nänniä suussaan, ja sitten heittää sen pois, kääntää kylkeään ja pyörii niin kauan levottomasti että saa tutin suuhun ja harson kainaloon. Sitten alkaa nukkumaan. Jos väkisin koitan tissiä tyrkyttää, niin suuttuu.
Eka syöttö nyt sitten on yöllä joskus klo 01 jälkeen ja toka 05 aikoihin, harmittaa kun yhdessä välissä mentiin yhdellä syötöllä joka oli joskus 04 jälkeen. En tiedä mistä nyt johtuu kun ei tissi kelpaa, saman kokoisia annoksia puuroa olen antanut kuin ennenkin ja samoilla rutiineilla mennään mutta ei vaan uppoa.
Ikää jätkällä kohta 8kk.