Koskelan murha.
Tekijät todettu syyntakeisiksi tänään. Voisikotulla kunnon tuomio.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa tullut todistetuksi toteamus, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Pojat voivat olla yksilöinä kullannuppuja, mutta porukalla saivat tehtyä iljettävimmän teon. Ottakaa ne ns. pienet ketut kiinni jo päiväkodeissa ja ekaluokilla varsinkin kun niissä edellytetään sitä ryhmässä olemista ja kaikki yksilöllisyys alkaa olla historiaa. Opettajat eivät voi olla kyllin valveutuneita kun kysymys tulee kiusaamisesta, vähättelystä, pois sulkemisesta, haukkumisesta ja fyysisestä väkivallasta. Kaikille ja kaikkialla pitää taata koskemattomuus tai muuten koko opetustoimi alkaa olla vitsi iltapäivätoimintoja myöten.
Minustakin päiväkodeissa ja ala-asteilla opettajien pitäisi kyetä poimimaan nuo tulevaisuuden hirviöt. Miksipä ei esimerkiksi pimeässä kulmassa läppäistäkin niitä tai tökkäistä esimerkiksi avaimella poskeen. Silloin ne tajuaisivat, että ei tässä maailmassa muita sortamalla pärjää.
Voi taivas. Eli meinaat, että väkivallalla opetetaan eytei väkivalta ole sallittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa rauhaa ennen kuin tämä juttu on loppuunkäsitelty.
Ja mä en tiedä pystynkö/haluanko edes seurata koko juttua enää. Lopputalvella lähti mopo käsistä ja seurasin juttua. Luin kaiken mitä sain ja tilasin pöytäkirjat. Lopulta olin täysin hajalla. Eräänlaisen helpotuksen sain kun vetäsin aivan järjettömät kännit ja itkin asiaa yksin monta tuntia.
Olen yleensä suht tunteeton ja rationaalinen ihminen. Koskela osui vain johonkin paikkaan, mitä en edes tiennyt että on olemassa.
En tiedä haluanko olla samassa pisteessä taas.
Miten sä voit saada ne pöytäkirjat ootko journalisti vai omainen?Jos oot omainen anteeksi että edes kysyin.Anteeksi ja lapselle toivottavasti nyt paljon hyviä ystäviä hyvää oloa siellä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä en tiedä pystynkö/haluanko edes seurata koko juttua enää. Lopputalvella lähti mopo käsistä ja seurasin juttua. Luin kaiken mitä sain ja tilasin pöytäkirjat. Lopulta olin täysin hajalla. Eräänlaisen helpotuksen sain kun vetäsin aivan järjettömät kännit ja itkin asiaa yksin monta tuntia.
Olen yleensä suht tunteeton ja rationaalinen ihminen. Koskela osui vain johonkin paikkaan, mitä en edes tiennyt että on olemassa.
En tiedä haluanko olla samassa pisteessä taas.Miten sä voit saada ne pöytäkirjat ootko journalisti vai omainen?Jos oot omainen anteeksi että edes kysyin.Anteeksi ja lapselle toivottavasti nyt paljon hyviä ystäviä hyvää oloa siellä jossain.
Ne ovat julkisia asiakirjoja, jotka voi tilata. Tosin nyt niitä ei enää tarvitse edes tilata, kun ne löytyvät suoraan netistäkin googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä haluanko olla samassa pisteessä taas.Miten sä voit saada ne pöytäkirjat ootko journalisti vai omainen?Jos oot omainen anteeksi että edes kysyin.Anteeksi ja lapselle toivottavasti nyt paljon hyviä ystäviä hyvää oloa siellä jossain.
Etpk on julkinen ja tilattavissa. Osa asioista tummennettu eli ei luettavissa. Ja tällä hetkellä löytyy kyllä myös ihan netistä.
Seinäjoen teinimurhaajakin jo vapaana. 3-4 vuotta istui kaverinsa kylmäverisestä murhasta.
Vierailija kirjoitti:
Kohdellaanko noita alaikäisinä? Istuvat lyhyemmät tuomiot ja menevät ehkä nuorisovakilaan? Onneksi siitä jää merkintä jätkien historiaan. Vai poistuuko sekin, kun ne tulee täysi-ikäisiksi?
Eristykseen ne on kuitenkin laitettava. Jos ovat muiden samanikäisten joukossa, saavat äkkiä luotua hovin ympärilleen, kun kaikki pelkää niitä. Eli ei missään nimessä saisi laittaa muiden alaikäisten pienien rötöstelijöiden joukkoon.
Aikuisten pariin niitä ei voi myöskään panna, koska siellä ovat itse melkoisessa vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdellaanko noita alaikäisinä? Istuvat lyhyemmät tuomiot ja menevät ehkä nuorisovakilaan? Onneksi siitä jää merkintä jätkien historiaan. Vai poistuuko sekin, kun ne tulee täysi-ikäisiksi?
Eristykseen ne on kuitenkin laitettava. Jos ovat muiden samanikäisten joukossa, saavat äkkiä luotua hovin ympärilleen, kun kaikki pelkää niitä.
selvinpäin ovat niin vässyköitä, että ei kukaan pelkää.
Vierailija kirjoitti:
9vuotta vähintään.
Ei mitään yhdeksää vuotta vaan loppuelämäksi telkien taakse. Se raukka, jonka nuo häpeälliset kuvatukset rääkkäsivät kuoliaaksi, ei palaa elämään yhdeksän vuoden kuluttua. Miksi noiden syyllisten pitäisi päästä silloin pälkähästä.
Oli taas kaupassa sellainen jengi tulevia koskelan surmaajia. Ei mitään käytöstapoja. Mistä noita aina sikiää?
Olenkohan minä jotenkin yksinkertainen, kun kuukausien jälkeenkään en ymmärrä, miten tällaista voi edes tapahtua!!!
Muussa romahti jotain ikuiseksi ajaksi kun tämä tapahtui. En pääse tästä yli millään vaan menen tolaltani edelleen kun näen sanakin tapauksesta. En kehtaa sitä kenellekään sanoa ja mietin voiko olla normaalia järkyttyä näin perin juurin tuntemattomasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9vuotta vähintään.
Istuuko ne käytännössä sen?
Ensikertalaiset istuu puolet tuomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Muussa romahti jotain ikuiseksi ajaksi kun tämä tapahtui. En pääse tästä yli millään vaan menen tolaltani edelleen kun näen sanakin tapauksesta. En kehtaa sitä kenellekään sanoa ja mietin voiko olla normaalia järkyttyä näin perin juurin tuntemattomasta ihmisestä.
Sama.
Telkien taa. Maksimi tuomio. Jos tällaisesta ei saa niin mistä sitten? En keksi mitään pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa tullut todistetuksi toteamus, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Pojat voivat olla yksilöinä kullannuppuja, mutta porukalla saivat tehtyä iljettävimmän teon. Ottakaa ne ns. pienet ketut kiinni jo päiväkodeissa ja ekaluokilla varsinkin kun niissä edellytetään sitä ryhmässä olemista ja kaikki yksilöllisyys alkaa olla historiaa. Opettajat eivät voi olla kyllin valveutuneita kun kysymys tulee kiusaamisesta, vähättelystä, pois sulkemisesta, haukkumisesta ja fyysisestä väkivallasta. Kaikille ja kaikkialla pitää taata koskemattomuus tai muuten koko opetustoimi alkaa olla vitsi iltapäivätoimintoja myöten.
Minustakin päiväkodeissa ja ala-asteilla opettajien pitäisi kyetä poimimaan nuo tulevaisuuden hirviöt. Miksipä ei esimerkiksi pimeässä kulmassa läppäistäkin niitä tai tökkäistä esimerkiksi avaimella poskeen. Silloin ne tajuaisivat, että ei tässä maailmassa muita sortamalla pärjää.
Voi taivas. Eli meinaat, että väkivallalla opetetaan eytei väkivalta ole sallittua?
Jotkut eivät opi muuten. Se herättäisi myös noiden lasten vanhemmat huomaamaan, ettei niiden lasten käytös ole hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä syylliset saa melko lailla turpaan oikein kunnolla lopun elämäänsä kun vapautuvat. Nimet ja naamat kaikkien tiedossa. Turha hakea töitä tai yrittää mitään kun kaikki vihaavat näitä ihmisperkeleitä.
No todennäköisesti ne vaihtavat nimensä ja jos mahdollista, myös henkilötunnuksensa. Niinhän se menee, yksi Heinojen murhaajistakin asuu ulkomailla ja on perheellinen. Elää siis onnellista perheenisukin elämää.
Edelleen on mysteeri, miten jokainen löi vain pari kertaa, mutta silti uhrissa oli yli 100 vammaa.
Miksi niin monet ovat innoissaan mielentilatutkimuksesta? Sehän ei välttämättä takaa vapautta. Kotikunnassani yksi vähän pelätty ja "kylähulluna" pidetty tyyppi teki tapon, oikeus totesi tapoksi, uhri hänen lähipiiriistään, ja todettiin syyntakeettomasti. Siitä on jo kauan ja hän oli loppuikänsä psykiatrisessa hoidossa suljetussa laitoksessa. Sukulaisilta kylän asukit olivat kuulleet, että on kuollut muutama vuosi sitten.
Ei noita pidä hyysätä ollenkaan. Eikä muitakaan tuon sarjan rikollisia. En hyväksy ollenkaan, että kaiken maailman kannibalistit ja silpomismurhaajat ja uskoon(kin) hurahdelleet naturalbornkillersit vapautetaan kunnon ihmisten sekaan. Niistä aiheutuu vaan verokustannuksia, kun niille hommataan asunnot ja suojatyöpaikat. Kuitenkaan niistä itsestän ei ole ollut kuin haittaa ja rasitetta kunnon ihmisille. Mitä hyötyä heistä on ollut? Ovat aiheuttaneet kuolemaa, kärsimystä ja tuskaa ja pahennusta. Johonkin pitää raja vetää. Ei armoa.