Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin hlökunnan toiminta työajalla

Vierailija
01.09.2014 |

Anteeksi nyt jos tää on tyhmä kysymys, mutta saako päiväkodin henkilökunta näpytellä puhelimella omia asioita, lapsia hoitaessaan? Kävelen usein yhden päiväkodin ohi ja kun lapset ovat ulkoilemassa, siinä ulko-oven rapulla istuu usein yksi täti näppäilemässä älypuhelinta. Niin että keskittyy vaan siihen puhelimeen eikä pitkiin aikoihin nosta katsetta sieltä. Ei kai älypuhelimella hoideta kuitenkaan mitään päiväkodin työasioita? Eli oletan että henk.koht. asioita näpyttelee. Kuulostaako normaalille?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta, mä näen usein , että henkilökunta on juorumassa laumana, silloin kun lapset syö likasta lunta

Vierailija
2/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen kuullut, että moni toimistotyöntekijä surffailee työaikana vauvafoorumilla, facebookissa jne ja tekee koneella paljon muutakin kuin työasioita ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 15:55"]Minä taas olen kuullut, että moni toimistotyöntekijä surffailee työaikana vauvafoorumilla, facebookissa jne ja tekee koneella paljon muutakin kuin työasioita ;)
[/quote]
Oliks toi vitsi? Ei toimistotyötä mielestäni voi verrata lastenhoitoon. Vai vaikuttaako toimistotyöntekijän henkinen läsnäolo jonkun kiintymyssuhteen kehittymiseen, kenen?

Vierailija
5/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 15:55"]Minä taas olen kuullut, että moni toimistotyöntekijä surffailee työaikana vauvafoorumilla, facebookissa jne ja tekee koneella paljon muutakin kuin työasioita ;) [/quote] Oliks toi vitsi? Ei toimistotyötä mielestäni voi verrata lastenhoitoon. Vai vaikuttaako toimistotyöntekijän henkinen läsnäolo jonkun kiintymyssuhteen kehittymiseen, kenen?

[/quote]

Pomon?

Vierailija
6/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 15:55"]Minä taas olen kuullut, että moni toimistotyöntekijä surffailee työaikana vauvafoorumilla, facebookissa jne ja tekee koneella paljon muutakin kuin työasioita ;) [/quote] Oliks toi vitsi? Ei toimistotyötä mielestäni voi verrata lastenhoitoon. Vai vaikuttaako toimistotyöntekijän henkinen läsnäolo jonkun kiintymyssuhteen kehittymiseen, kenen?

[/quote]

Toimistotyöntekijän harrastama yhteydenpito läheisiin ihmisiin on hänen kiintymyssuhteidensa yllpitoa. Eli vastaus on: kyllä vaikuttaa.

Vierailija
7/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 15:55"]Minä taas olen kuullut, että moni toimistotyöntekijä surffailee työaikana vauvafoorumilla, facebookissa jne ja tekee koneella paljon muutakin kuin työasioita ;)
[/quote]
Oliks toi vitsi? Ei toimistotyötä mielestäni voi verrata lastenhoitoon. Vai vaikuttaako toimistotyöntekijän henkinen läsnäolo jonkun kiintymyssuhteen kehittymiseen, kenen?
[/quote]

Pomon. Mä ihan luulin, että työpaikasta riippumatta sinne mennään tekemään töitä eikä notkumaan netissä tai puhelimessa omia asioita hoitaen ;).

Vierailija
8/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikyn tädit ovat yksi laiskimpia ammattiryhmiä mitä maa päällään kantaa. Kokoajan ovat määkimässä kuinka rankkaa heidän työnsä muka on, mutta todellisuudessa käyttävät aikaa juoruiluun ja kännyköiden näpläämiseen. Päivän kohokohta on lapsia pois hakeville isille flirttailu. En ymmärrä, koska mielestä päiväkotityöhän on todella mukaavaa ja hauskaa. Kumpa itsekin voisi leikittää lapsia koko päivä, mutta periaattesta pidän työn ja huvit erikseen.

Vierailija
9/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa vaan leikittämään lapsia koko päiväksi, onpa jollain melkosen naiivi kuva päiväkotityöstä ;) Vai kuinka moni toimistotyöntekijä suostuisi siihen, että ruokatuntia ei ole, vaan syödään siinä lapsilauman keskellä ja välillä joku aivastaa ruokaasi tai tökkäisee sormella perunamuussiasi ja sitten onkin jollain jo kiire vessaan tai hätä on jo housussa..

Vierailija
10/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:22"]Päikyn tädit ovat yksi laiskimpia ammattiryhmiä mitä maa päällään kantaa. Kokoajan ovat määkimässä kuinka rankkaa heidän työnsä muka on, mutta todellisuudessa käyttävät aikaa juoruiluun ja kännyköiden näpläämiseen. Päivän kohokohta on lapsia pois hakeville isille flirttailu. En ymmärrä, koska mielestä päiväkotityöhän on todella mukaavaa ja hauskaa. Kumpa itsekin voisi leikittää lapsia koko päivä, mutta periaattesta pidän työn ja huvit erikseen.
[/quote]

Onneksi meillä päiväkodin työntekijöillä on ilo asioida näin ihanien ja arvostavien vanhempien kanssa! ❤

Vierailija
11/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä ehtii kaikenlaista!

Vierailija
12/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja on vastuussa lasten turvallisuudesta, toimistorotta ei. Annahan olla jos minun lapseni loukkaantuu pk:ssa siksi että hoitaja vahtivuorolla netissa, silloin alkaa sanomalehden vihjepuhelin laulaa.

Vierailija
13/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu työntekijät näpyttelemään vastausviestejä myös lasten vanhemmille, jotka ilmoittavat poissaoloista jne.

Vierailija
14/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai näpyttelemään kolmellekymmenelle vanhemmalla viestiä, että voisiko toimittaa tulevat hoitoajat kun jäivät taas uupumaan. Ja työvuorojen laadintaa varten hoitoajat pitää olla tiedossa. Samoin ruokatilausten. Ei kun kiusalla kysellään. Ja kiusalla ollaan muutenkin olemassa.

Vierailija
15/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:37"]Joutuu työntekijät näpyttelemään vastausviestejä myös lasten vanhemmille, jotka ilmoittavat poissaoloista jne.
[/quote]

lisäksi puhelimesta katsotaan sääennusteita ja tarkistetaan aina välillä että onhan kaikki paikallaoijat kirjattu sisään ja pois lähteneet kirjattu ulos.

Vierailija
16/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta olitte pukeneet kurikset vaikka sillä hetkellä ei satanut kun hain lapseni.

Jumalauta ette olleet laittaneet kuriksia vaikka sillä hetkellä satoi kun hain lapseni.

Jumalauta...

Vierailija
17/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä henkilökunta pitää kännykät omissa pukukaapeissa, työaikana ei käytetä omia puhelimia. Päiväkodin puhelimia kyllä joutuu näppäilemään kun vanhemmat kyselevät viesteillä milloin mitäkin kummallisia juttuja.

Vierailija
18/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha-ha 15

Kun on noin suuri luku lähetettäviä tekstejä esim. työvuoroista, voidaan vissiin laittaa kaikille kerralla, ainakin minulle ja suvulle tulee samat synttärikutsut - kerralla lähetettynä..

No, työpaikassani kyllä näin isoa joukkoa muistutetaan huomiota kiinnittävällä lapulla esim. ilmoitustaululla.

Myös yhden tekstin kun kirjoittaa ja monistaa esim. siten, että muutaman rivin asia mahtuu A-neloselle allekkain leikattavaksi, lokerikkoon tai reppuun vietäväksi. Mutta näitä asioita ei tehdä sillä aikaa joka olisi pois lasten valvomisesta. Virkavirhe tehdä jotain muuta lasten valvonnan aikana, oli se itten "toimistotyötä" tai muuta jonka voi tehdä muulloinkin. 

Tuo "muulloin" kyllä järjestyy hyvin organisoidussa työyhteisössä...

Vierailija
19/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vilkuilen töissä pihalla välillä älypuhelinta..tosin vaan hetken kerrallaan.Vanhemillekin sitä vilauttelen. Sen avulla pidetää kirjaa lapsista nykyään. Tarkistan, että on ajan tasalla, siinä on läsnäolevien ja poissaolijoiden listat..Siitä voi myös tarkistaa,montako lasta missäki ryhmässä on sillä hetkellä. Vanhemmat kirjaavat lapset ulos ja sisään. Ja mä aina välillä tarkistan, että kirjautuivatko esim äsken lähteneet ulos, montakos nyt jäikään ..

Vierailija
20/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat olleet vain hyvissä tarhoissa, joissa on oikeasti leikitty lasten kanssa ja vahdittu heitä. En ole nähnyt yhtään laiskaa hoitsua erästä vetelää opiskelijaa lukuun ottamatta. 

Toki tiedän, että huonojakin tarhoja on, mutta todellakaan ei voi mennä yleistämään.